Casema Port 25

Pagina: 1
Acties:
  • 1.563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik ben al een hele lange tijd bezig een mailserver op te zetten, maar krijg steeds geen verbinding. Nou ben ik zover dat port 25 dus niet doorgegeven wordt.

Ik heb casema gebeld, en die zeggen dat ze niks blocken, dus dacht ik dat het aan mijn server lag. Na een tijd zoeken heb ik nog steeds niks gevonden, en volgens mij blocken ze port 25 nl wel. Als ik mijn firewall volledig uitzet. Blijft port 25 nl. stealthy....
Heeft iemand hier ervaring mee??? Of weet iemand hoe dit opgelost kan worden???

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
IN mijn tijd bij Casema werd deze geblockt, en dit werd niet verteld aan klant. Het werd gewoon afgekapt onder het mom van: "U mag geen thuis server draaien dus u heeft geen open poort 25 nodig."

Waarschijnlijk zit er een poortblock op voor mensen vanaf andere netwerken. Ik had binnen het Planet netwerk vrije poort 25 verbindingen, moest het ook daarbuiten werken, gebruikte je de Mail relay.

• burlapp
hmm, tja die pipo van Casema hing tegen mij het verhaal op dat zij niks blockten. En dat ik ook een server mag draaien. Dus als een poort niet werkt, dat het dan aan mijn apparatuur moet liggen :?

Ik zal ze nog maar eens bellen....

Casema heeft toch geen mail relay eigenlijk? Of wel..??

[ Voor 12% gewijzigd door burlapp op 02-02-2006 18:13 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:43

Chakotay

Lick here to continue

Voor zover ik weet blokt Casema al tijden poort 25, ik heb nooit berichten gezien dat dit tegenwoordig weer openstaat helaas.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

< -- ex-werknemer bij de servicedesk, wel anderhalf jaar geleden of zo, maar toen was poort 25 inderdaad geblokkeerd en speelden we stommetje met klanten die erom vroegen :)

Ik ga er vanuit dat er in anderhalf jaar tijd weinig veranderd is, dus ik ben bang dat je pech hebt. Poort 25 is gesloten om virus-gerelateerde mailbommen tegen te houden, daar hadden we toen al erg veel last van.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50
Het is wel mogelijk om een eigen mailserver te draaien dmv een smarthost (klok klepel bij mij hoor).
Vorig jaar 2x geinstalleerd 1x met Direct ADSL en 1x met Wanadoo Cable => Casema nu.

http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf

Vervang de DirectADSL items met die van Casema en het moet werken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 22:00

jhu

Casema blokkeert inderdaad poort 25, omdat veel proxyprogramma's standaard poort 25 delen.

Daarnaast zijn er ook genoeg trojans en virussen die anders misbruikt kunnen worden.

Volgens de informatie die ik heb blokkeert Casema de volgende poorten

poort 25 (Alleen Inkomend naar de gebruiker)
poort 135
poort 137
poort 139
poort 445

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• burlapp
Hmm, ja ik had net al aan de helpdesk gehangen. Na lang doorvragen kwam er idd. uit dat ze o.a. poort 25 blokkeren. Maar hij kon weer eens niet zeggen waarom dat was. Maar dat ik een andere (betaalde) service moest gebruiken voor mijn e-mail...

Ik ga eens kijken naar die relay host, misschien kom ik daar mee iets verder...

Hmm. moet ik dan mailrelay.casema.nl als MX Record opgeven??

En ik heb ook een xxx.mine.nu doorlink adres, van dynDNS.org. Daar kan ik alleen een mail exchanger opgeven. Wat moet ik daar dan invullen?? Of kan het daar niet mee..

[ Voor 27% gewijzigd door burlapp op 03-02-2006 16:06 ]

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:52

not-known

[BI] Crewmember

Check http://www.rollernet.us/ eens. Hier kan je SMTP omleiden over een andere poort. Gewoon mailserver van rollernet opgeven als MX record van je domain en dan lekker je mail doorlaten sturen van rollernet naar een custom port die je daar opgeeft op je eigen server :Y)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
of een secundary smtp port instellen op je mailserver, en die ook in outlook express zo instellen

was voor mij de oplossing, nadat wanadoo beweerde niks te blokken, maar ik toch geen mail kon sturen naar andere servers dan de wanadoo server :O

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De inkomende poort 25 staat dicht. Dat is gewoon te vinden op de site van casema. (en ze zijn niet de enige) Uitgaand mag je wel elke poort 25 gebruiken.
Dit omdat er veel meer (VEEL meer) lusers zijn die geen mailserver kunnen configureren of zich niet bewust zijn van het feit dat ze een mailserver hebben.
Als je toch je eigen mailserver wil draaien weet je vast wel een omweg, zoals het hierboven genoemde rollernet ...

ping 127.212.23.124

• burlapp
Hmm, mijn mail wordt nu doorgestuurd naar port 2525. Maar postfix krijg ik niet zo geconfigureerd dat hij gaat luisteren op port 2525. Hij blijft maar luisteren op port 25. Weet iemand in welk configuratie bestand ik dat kan veranderen??

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

main.cf of master.cf, te vinden in /etc/postfix - afhankelijk van je config.

als je de variabele niet weet - want die zal standaard op 25 staan - kan je ff postconf -v | grep 25 oid doen..

[ Voor 44% gewijzigd door pjottum op 03-02-2006 23:11 ]

ping 127.212.23.124

• burlapp
Check, hij doet het :)

Moest de master.cf aanpassen ipv. de mail.cf :*)

[ Voor 77% gewijzigd door burlapp op 04-02-2006 02:37 ]

Pagina: 1