Krakend geluid Adobe Premiere Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D34F
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 14:23
Hey daar,

ik heb een probleempje met Adobe Premiere Pro v7.0.

Ik ben bezig een vakantiefilmpje te monteren, wat aardig goed lukt. Maar als ik m'n film exporteer, hoor ik bij sommige stukjes (meestal als er muziek draait en tergelijkertijd iemand praat) gekraak, alsof de boxjes van de PC kapot zijn (en nee, dat is niet het geval...). Het geluid staat niet te hard ingesteld of iets dergelijks, want als ik de film in preview mode in Adobe Premiere Pro zelf bekijk, klinkt alles glashelder.

Ik heb al flink gegoogled, maar heb hier (bijna) niks (in ieder geval niks nuttigs) kunnen vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen, dan zoek ik ondertussen nog even verder.

Bvd,

Peter

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:18
Dan moet je het geluidsniveau van de desbetreffende fragmenten normaliseren.
Dat niveau kan je instellen bij de mixer.

• D34F
Sjoewe schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:10:
Dan moet je het geluidsniveau van de desbetreffende fragmenten normaliseren.
Dat niveau kan je instellen bij de mixer.
Mmm, bij de fragmenten waar ik gekraak hoor haalt normalizen niks uit, hij verandert er niks aan (blijft 0 db) ...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Probeer op die stukken het volume wat omlaag te brengen in de mixer of gewoon in de tijdlijn. Als het dan weg is lijkt het me duidelijk dat het oversturing is. Houdt ook de masterfader in de gaten, die moet gewoon niet in het rood gaan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• D34F
ShittyOldMan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:11:
Probeer op die stukken het volume wat omlaag te brengen in de mixer of gewoon in de tijdlijn. Als het dan weg is lijkt het me duidelijk dat het oversturing is. Houdt ook de masterfader in de gaten, die moet gewoon niet in het rood gaan.
Thanks, ik zie inderdaad dat het in het rood gaat (normaal heb ik dat audio-scherm er niet bij staan, nu wel)... Dus de stukjes waar het rood wordt doe ik het volume wat omlaag en dan werkt het hopelijk. Bedankt :)

edit:

Het werkt inderdaad, simpelweg bij de stukken waar het in het rood springt het volume wat omlaag doen en hij doet het perfect. Thanks!

[ Voor 11% gewijzigd door D34F op 01-10-2007 14:15 ]