Toon posts:

Acer X222W DVI resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Acer X222W gekocht waarvan de firmware geupdate is zodat ik in ieder geval beeld krijg. Nu is mijn probleem dat als ik hem aansluit op DVI en de resolutie op 1680x1050 zet, Het scherm gewoon op 1600x1200 blijft staan het beeld "uitbreidt" buiten het scherm. De driver staat dan dus op 1680x1050, terwijl het scherm zelf een 1600x1200 resolutie herkent (dit kan ik zien door in het menu van het scherm op de i te klikken). Ik heb al geprobeerd hem puur en alleen op de VGA kabel te zetten, maar dan zegt hij zelfs dat het signaal niet herkent wordt! Vervolgens beide kabels aangesloten; de DVI en de VGA (VGA op poort 2, op poort 1 werkt hij niet). Als ik dan mijn pc reboot herkent het scherm wel 1680x1050. Als ik dan mijn monitor uit doe en de VGA kabel verwijder en hem dan weer aan zet krijg ik weer hetzelfde; 1600x1200 op het scherm terwijl de driver toch echt iets anders zegt. Ik ontdekte wel iets raars: De kabel die meegeleverd werd, is DVI en niet DVI-D, terwijl de Acer en mijn videokaart DVI-D kunnen hebben....

Ik heb de nieuwste drivers van NVIDIA geinstalleerd, en bezit een Asus 7800GTX.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Dat je DVI kabel DVI-I is en niet DVI-D maakt niks uit, dat is alleen voor de analoge pinnetjes. Je resolutie probleem is wel vreemd.

Je zegt dat hij een 1680 x 1050 signaal moet geven, maar er komt daadwerkelijk een 1600 x 1200 signaal aan?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 15:56
Zou het misschien hetzelfde probleem kunnen zijn als dit:

Widescreen probleem bij 1440x900 (Acer X192W)

en

LG 194 WT-SF resolutieprobleem bij DVI

Verwijderd

Topicstarter
Dat je DVI kabel DVI-I is en niet DVI-D maakt niks uit, dat is alleen voor de analoge pinnetjes. Je resolutie probleem is wel vreemd.

Je zegt dat hij een 1680 x 1050 signaal moet geven, maar er komt daadwerkelijk een 1600 x 1200 signaal aan?
Ja, ik zet in de Nvidia driver (jeweetwel: rechtermuisknop desktop, instellingen, blabla) hem op 1680x1050. Het scherm echter blijft 1600x1200 weergeven waardoor ik een uitgerukt beeld krijg, want ik kan dan zeg maar op mijn desktop scrollen naar rechts.
Ik kreeg de volgende tip, die werkt bij mij!!

Ik heb het probleem kunnen verhelpen door de timing standard te veranderen. Toen ik deze op GTF zette was het probleem opgelost.

Deze optie kun je vinden in de nVidia control panel onder 'aangepaste resoluties beheren'. Vul hier dus 1440x900 in en onder geavanceerde opties zet je de timing standard op GTF.

Weet niet precies waarom, maar het doet het.
Weet ook niet wat GTF is.
Dit heb ik nu geprobeerd. Echter, als ik dan op mijn beeldscherm via het beeldschermmenu naar de info kijk zie ik nu dat hij op 1680x1024 staat! 8)7

Het is in ieder geval wat, maar ik zal eerst maar eens wat verder daar mee kloten, want hij doet het nu al zonder extra VGA kabel :X

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost! Heb geen nieuw kabeltje hoeven kopen, nadat ik de 162.50 quadro drivers geinstalleerd heb doet hij het prima. Mijn dank aan u allen.