Ik wil graag mijn nieuwe autoradio installeren; nu zijn de stekkerblokken door de boef afgeknipt, dus moet ik zelf de goede voedingskabels en luidsprekerskabels opsnorren.
De voedingskabels weet ik al, maar de luidsprekerkabels hebben wat vreemde kleuren.
Nu zou ik graag willen weten hoe ik kan kijken welke kabels bij welke luidspreker horen (4 stuks). Nu hoorde ik dat je met je multimeter op Ohm moet zetten, maar hij blijft bij alle combinaties op 1 staan. Ik heb hem op 20k, 2000 en 200 Ohm gezet, maar alles blijft op 1.
Wie geeft mij de tip hoe te meten? Gebruik ik de goede stand op de multimeter?
Of wie zou me enige logica kunnen verschaffen in de gebruikte kleuren:
blauw - groene streep
blauw - zwarte streep
rood - witte streep
rood - groene streep
bruin - blauwe streep
bruin - zwarte streep
bruin - witte streep
bruin - rode streep
Ik zou het dus zelf kunnen meten met de multimeter, of misschien weet iemand de gebruikte kleuren van mijn VW Polo 1998?
De voedingskabels weet ik al, maar de luidsprekerkabels hebben wat vreemde kleuren.
Nu zou ik graag willen weten hoe ik kan kijken welke kabels bij welke luidspreker horen (4 stuks). Nu hoorde ik dat je met je multimeter op Ohm moet zetten, maar hij blijft bij alle combinaties op 1 staan. Ik heb hem op 20k, 2000 en 200 Ohm gezet, maar alles blijft op 1.
Wie geeft mij de tip hoe te meten? Gebruik ik de goede stand op de multimeter?
Of wie zou me enige logica kunnen verschaffen in de gebruikte kleuren:
blauw - groene streep
blauw - zwarte streep
rood - witte streep
rood - groene streep
bruin - blauwe streep
bruin - zwarte streep
bruin - witte streep
bruin - rode streep
Ik zou het dus zelf kunnen meten met de multimeter, of misschien weet iemand de gebruikte kleuren van mijn VW Polo 1998?