ah oke nou die zie ik dan wel verschijnen
Ik probeer deze te downloaden maar helaas. Er is geen download link. Heeft iemand deze voor mij?
CAM [colossus addon mod] + essentials.
CAM [colossus addon mod] + essentials.
Money for nothin' and your chicks for free
Je moet de in de URL van die links het woord GET vervangen door DOWNLOAD, dan komt het vanzelf. Veel plezier ermee!
Check out my photography on Instagram
ThanxWoembah schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:45:
Je moet de in de URL van die links het woord GET vervangen door DOWNLOAD, dan komt het vanzelf. Veel plezier ermee!
Registreren is wel zo aardig, hebben de makers van het object en de beheerders van de site ook nog een beetje eer van het werk dat zij doen zodat jij het kan downloadenWoembah schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:45:
Heb gister de deluxe versie uit de budget bak gevist en vermaak mij prima tot nu toe. Vandaag dit topic doorgespit naar addons/mods maar niet echt veel wijzer geworden.
Dus mijn vraag is wat zijn nu echte must have mods?
Dus mijn vraag is wat zijn nu echte must have mods?
De musthaves staan in de SP als essentials, CAM, NAM b.v.
Terain- en watertextures zijn wat mij betreft ook een must.
Verder is het maar net waar je interesses liggen en smaak natuurlijk.
De laatste keer dat ik weer met dit spel begonnen ben heb ik me voornamelijk
vermaakt met het uren rondhangen op Simtropolis opzoek naar de diverse gebouwen.
ST is veel makkelijker aangezien het gros van de downloads daar vaak geen dependencies heeft.
Na verloop van tijd ga je dingen missen in het spel zoals b.v. bezine stations of gsm atennes.
Voor je het weet heb je een gig aan custom content in je plugin folder.
SC4D heeft kwalitatief toch de betere custom content alleen komt daar het nadeel van de vele dependency pakketjes om de hoek kijken.
Als je opzoek bent naar specifieke dingen die je mist en ze niet kunt vinden of je afvraagt of ze bestaan dan roep je maar.
De ArenA bestaat zover ik weet [nog] niet maar de kuip is wel te downloaden.
vermaakt met het uren rondhangen op Simtropolis opzoek naar de diverse gebouwen.
ST is veel makkelijker aangezien het gros van de downloads daar vaak geen dependencies heeft.
Na verloop van tijd ga je dingen missen in het spel zoals b.v. bezine stations of gsm atennes.
SC4D heeft kwalitatief toch de betere custom content alleen komt daar het nadeel van de vele dependency pakketjes om de hoek kijken.
Als je opzoek bent naar specifieke dingen die je mist en ze niet kunt vinden of je afvraagt of ze bestaan dan roep je maar.
[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 29-09-2008 20:41 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Na het doorlezen van dit topic begon het bij mij weer aardig te kriebelen. Snel even SC4 geïnstalleerd en NAM en CAM gedownload, en straks eens lekker aan de slag en proberen een mooie stad te bouwen. Probleem waar ik echter altijd tegenaan loop is dat mijn steden altijd uitlopen in een saai vierkant grid. Zeker de industrie gebieden worden erg lelijk. Heb al wat van de steden hier in het topic bestudeerd, maar het blijft allemaal maar recht toe recht aan als ik ga spelen. Heeft iemand nog handige tips om dat dambord patroon te doorbreken? Zit er zelf aan te denken om maar eens wat gebieden uit mijn omgeving na te bouwen.
Momenteel begin ik vaak met 2 steden in een regio. Een gebruik ik voor het aanleggen van industrie en in de andere plaats ik huizen en bedrijven. Tussen deze twee steden leg ik vaak zo'n dubbele weg aan. Vanaf deze weg leg ik een donkere straat (niet de gewone straten) aan en hier gaat het meestal mis: ik heb de neiging om deze vierkant neer te leggen en het daarna op te vullen met gewone straten. Zeker als ik dan uit ga breiden wordt het erg rommelig en vierkant. Raak dan vaak ook wel inspiratie kwijt als ik een nieuw stukje naast mijn bestaande huizen leg.
Momenteel begin ik vaak met 2 steden in een regio. Een gebruik ik voor het aanleggen van industrie en in de andere plaats ik huizen en bedrijven. Tussen deze twee steden leg ik vaak zo'n dubbele weg aan. Vanaf deze weg leg ik een donkere straat (niet de gewone straten) aan en hier gaat het meestal mis: ik heb de neiging om deze vierkant neer te leggen en het daarna op te vullen met gewone straten. Zeker als ik dan uit ga breiden wordt het erg rommelig en vierkant. Raak dan vaak ook wel inspiratie kwijt als ik een nieuw stukje naast mijn bestaande huizen leg.
Prepo heeft op de Lex [sc4d] een paketje van 20+ diagonale gebouwen staan.
Dat help al een beetje om wat van het dambord af te komen.
Je kunt overigens ook gewoon zonen tegen een diagonale weg maar dan hooguit 1 zone breed dus echt hoge gebouwen komen daar niet uit.
In de nam [onder puzzle pieces] zitten wel 45 en 90 graden bochten wat ook help om het wat minder vierkant te doen lijken.
Geen idee eigenlijk of je tegen die bochten kunt zonen maar ook dan heb je nog steeds de ristrictie dat het maar een zone breed kan.
Dat help al een beetje om wat van het dambord af te komen.
Je kunt overigens ook gewoon zonen tegen een diagonale weg maar dan hooguit 1 zone breed dus echt hoge gebouwen komen daar niet uit.
In de nam [onder puzzle pieces] zitten wel 45 en 90 graden bochten wat ook help om het wat minder vierkant te doen lijken.
Geen idee eigenlijk of je tegen die bochten kunt zonen maar ook dan heb je nog steeds de ristrictie dat het maar een zone breed kan.
Wauw, ST is inderdaad een geweldige site heb me vanavond zeker een paar uur vermaakt met het browsen van alle custom contentLoneRanger schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:40:
De musthaves staan in de SP als essentials, CAM, NAM b.v.
Heb mijn plugin map alvast aardig gevuld met 600mb aan nieuw content, de enige dependency die ik momenteel mis is PEG 24/7 Mod en die kan ik zo 123 niet vinden...
Overigens iemand tips om geld te verdienen, het lukt me nog steeds niet om quitte draaien...
Trouwens ook erg jammer dat de STEX Collectors Edition Volume 2 zo prijzig is
Laat die Kuip maar lekker in Rotterdam staan, ik kom net tot de conclusie dat ik geen ruimte in mijn stad heb
@Hieronder, probeer PEG Pond Kit Deluxe Edition eens
[ Voor 6% gewijzigd door -Mike- op 29-09-2008 23:25 ]
Hou op! Elke keer als ik een nieuwe post in dit topic zie wil ik dit weer gaan spelen, ik kan er niet tegen! 
Nee serieus, ik wil weer eens wat vette plug ins downloaden. Ik zoek oa nog een goede water plug in, weet iemand wat?
Nee serieus, ik wil weer eens wat vette plug ins downloaden. Ik zoek oa nog een goede water plug in, weet iemand wat?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
http://simpeg.com/forum/i...pmod;dl=cat723;tpstart=20 [helemaal onderaan].-Mike- schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:08:
[...]
Wauw, ST is inderdaad een geweldige site heb me vanavond zeker een paar uur vermaakt met het browsen van alle custom content
Heb mijn plugin map alvast aardig gevuld met 600mb aan nieuw content, de enige dependency die ik momenteel mis is PEG 24/7 Mod en die kan ik zo 123 niet vinden...
Opzich niet zo moeilijk als je het sober houd in het begin.Overigens iemand tips om geld te verdienen, het lukt me nog steeds niet om quitte draaien...
Ziekenhuis heb je eigenlijk niet nodig om een grote stad te krijgen.
Het voordeel aan een ziekenhuis is dat je inwoners ouder worden wat weer betekend dat er minder jongeren in je stad wonen wat weer betekend dat er minder vraag is naar scholing en dus goedkoper.
Politie zou je eventueel pas aan kunnen beginnen als je riots krijgt omdat er zoveel misdaad is.
Brandweer hoef je pas aan te beginnen als er een brandje uitbreekt en pas een 2e brandweer bij een volgend brandje etc.
Scholing, gewoon strak het budget blijven aanpassen op het aantal leerlingen.
Op deze manier kom je algauw in het groen.
Natuurlijk is coverage [brandweer/politie/scholing] uiteindelijk wel een belangrijk onderdeel om hoogbouw te krijgen en meer rijken naar je stad te krijgen.
Ik raad je aan niet aan die dvd te beginnen tenzij het is om ST te steunen natuurlijk.Trouwens ook erg jammer dat de STEX Collectors Edition Volume 2 zo prijzig is
Van die dvd heb ik uiteindelijk maar heel weinig geinstalleerd en eigenlijk is het net zoveel werk als downloaden.
Wacht anders even op de BSC dvd waar o.a. dependency-packs komen te staan.
De prijs is nog niet bekend.
Klopt, heb ik nu ook meteen gedaan. Ik kon uit de link in de OP niet halen dat je geregistreerd moest zijnLof102 schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:14:
[...]
Registreren is wel zo aardig, hebben de makers van het object en de beheerders van de site ook nog een beetje eer van het werk dat zij doen zodat jij het kan downloaden
Onder het kopje "custom content" stond het wel vermeld, voor de duidelijkheid heb ik het ook toegevoegd bij de "essentials".DeeJee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:20:
[...]
Klopt, heb ik nu ook meteen gedaan. Ik kon uit de link in de OP niet halen dat je geregistreerd moest zijn
Als ik een beetje tijd heb zal ik rond het weekend de OP gaan aanpassen waar nodig en wat "upcomming" en al bestaande projecten toevoegen met plaatjes en uitleg.
Kleine update uit mijn regio;
-stukje industrie verwijderd om dit deel wat meer te doen passen in de regio.
-Vliegveld uitgebreid met de oost-west landingsbaan.
-Populatie is nu bijna 700K.
-Haven wat uitgebreid.

En bij de buren:

[ Voor 5% gewijzigd door LoneRanger op 01-10-2008 18:51 ]
Is toch altijd weer verfrissend om te zien hoe jij je stadskes opbouwt LR. Het is voor het een oog een prettige mengeling van stijlen wat een 'realistisch' gevoel geeft. Ik zal binnenkort ook weer eens wat van mijn werk posten.LoneRanger schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:47:
[...]
Onder het kopje "custom content" stond het wel vermeld, voor de duidelijkheid heb ik het ook toegevoegd bij de "essentials".![]()
Als ik een beetje tijd heb zal ik rond het weekend de OP gaan aanpassen waar nodig en wat "upcomming" en al bestaande projecten toevoegen met plaatjes en uitleg.
Kleine update uit mijn regio;
-stukje industrie verwijderd om dit deel wat meer te doen passen in de regio.
-Vliegveld uitgebreid met de oost-west landingsbaan.
-Populatie is nu bijna 700K.
-Haven wat uitgebreid.
[afbeelding]
En bij de buren:
[afbeelding]
p.s. hadk je al het word docje gestuurd voor de OP? Mssn kan je gewoon de content overnemen in de huidige stijl?
Anoniem: 274941
Geen matches
ik zie een aantal mensen verwijzen naar cam.
kan iemand mij uitleggen wat cam is en wat het doet?
CAM: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=2039.0 &Anoniem: 274941 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:53:
ik zie een aantal mensen verwijzen naar cam.
CAM: http://sc4devotion.com/forums/index.php?topic=1877.0
Het is mij opgevallen dat er erg gemakkelijk gevraagd wordt voor info terwijl dit met een beetje googlen (cam+simcity 4) zo te achterhalen is.
Het is (in mijn ogen) niet erg om zo nu en dan vragen te beantwoorden van mensen, maar dit soort vragen en vragen als 'wat zijn de must-haves' zijn met een simpele zoekfunctie hier en daar zo terug te vinden.
Edit:
Nog niet een denderende screenshot, maar wel het begin van het opknappen van de regio naast M'dam:

[ Voor 20% gewijzigd door Lof102 op 04-10-2008 14:08 ]
Geen matches
Ik heb de haven mods uit de op gedownload, en heb nu een flinke lijst met dingen die ik kan bouwen.
Maar welke dingen moet ik vooraan(bij het water) bouwen en welke niet?
ik heb het net even geprobeerd maar krijg steeds een grijs vlak op het stuk waar ik het havenonderdeel bouw, is dat normaal?
ik heb het net even geprobeerd maar krijg steeds een grijs vlak op het stuk waar ik het havenonderdeel bouw, is dat normaal?
Heb je misschien een screenshot van je probleem?Anoniem: 274941 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:49:
Ik heb de haven mods uit de op gedownload, en heb nu een flinke lijst met dingen die ik kan bouwen.
Hier nog een pica van M'dam:

Ik ben zelf ook nog totaal onbekend met alle mods, ik heb deze week de Deluxe versie gekocht, na al een tijdje vaak de vanilla te hebben gespeeld, maar voor zover ik begreep kon je daar bijna geen mods op krijgen.
Nouja, SC4 met Rush Hour is ook qua gameplay zonder mods wel beter dan de normale SC4, vind ik. Vooral het knutselen met de wegen vind ik wel leuk
Maarem, als iemand nog een betaalbare SC4 Deluxe zoekt: ik heb hem afgelopen maandag bij de Musicstore voor 10 euro gekocht, hij stond in zo'n grote EA-aanbiedingen bak.
Nouja, SC4 met Rush Hour is ook qua gameplay zonder mods wel beter dan de normale SC4, vind ik. Vooral het knutselen met de wegen vind ik wel leuk
Maarem, als iemand nog een betaalbare SC4 Deluxe zoekt: ik heb hem afgelopen maandag bij de Musicstore voor 10 euro gekocht, hij stond in zo'n grote EA-aanbiedingen bak.
Ik probeer je te begrijpen maar de blueprint is of rood of blauw.Anoniem: 274941 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:49:
Rood betekend dat de eigenschappen van het land niet voldoen ofdat er te weinig land/water geselecteerd is en blauw betekend dat alles ok is.
Als je een haven wilt bouwen moet je je echt gaan verdiepen in terraforming.
Eigenlijk geen idee hoe goed de terraforming tutorial ingame is maar ik wil je wel wat pointers geven.
Met shift+getal [1tm9] geef je de precisie aan en alleen shift vergroot de cirkel.
Sowieso het grid aanzetten met "g".
Shift+1 gebruik ik voor het precisiewerk en alleen shift als ik echt grote stukken wil verlagen of verhogen.
Het gaat verder lekker in de Portland regio, op naar de 2M aan inwoners.

ik heb nu dit spel ook op men macbook staan maar hij is niet vooruit te branden heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Geen matches
ik bedoel alsik het onderdeel gebouwdt heb dan komt er een grijs vlak.LoneRanger schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:01:
[...]
Ik probeer je te begrijpen maar de blueprint is of rood of blauw.
Rood betekend dat de eigenschappen van het land niet voldoen ofdat er te weinig land/water geselecteerd is en blauw betekend dat alles ok is.
Als je een haven wilt bouwen moet je je echt gaan verdiepen in terraforming.
Eigenlijk geen idee hoe goed de terraforming tutorial ingame is maar ik wil je wel wat pointers geven.
Met shift+getal \[1tm9] geef je de precisie aan en alleen shift vergroot de cirkel.
Sowieso het grid aanzetten met "g".
Shift+1 gebruik ik voor het precisiewerk en alleen shift als ik echt grote stukken wil verlagen of verhogen.
Het gaat verder lekker in de Portland regio, op naar de 2M aan inwoners.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ah ok, ik begreep je verkeerd.Anoniem: 274941 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:23:
ik bedoel alsik het onderdeel gebouwdt heb dan komt er een grijs vlak.
Je mist dependencies, even de readme raadplegen van je download wat je allemaal nog meer moet downloaden.
In jouw geval zal je wat essentials van PEG missen, daarin zitten dan weer modellen en props die het lot aankleden.
Geen idee maar op het forum van ST is een sectie voor Mac'ers, wieweet kun je daar wat vinden.Idifix schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:17:
ik heb nu dit spel ook op men macbook staan maar hij is niet vooruit te branden heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Ligt het aan mij of ik de NAM niet meer te downloaden vanaf http://sc4devotion.com/csxlex/lex_filedesc.php?lotGET=851
Geen download begint en ik kan geen knop vinden om de download te starten
Geen download begint en ik kan geen knop vinden om de download te starten
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Ze zijn druk met upgraden e.d.
Gewoon even inloggen, af en toe een foutmelding maar uiteindelijk kan ik de NAM wel gewoon downloaden.
[edit]
Nu krijg ik ineens wel weer een download optie via de link zonder ingelogt te zijn.
Gewoon even inloggen, af en toe een foutmelding maar uiteindelijk kan ik de NAM wel gewoon downloaden.
[edit]
Nu krijg ik ineens wel weer een download optie via de link zonder ingelogt te zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door LoneRanger op 12-10-2008 14:09 ]
Ok, ik zal het zo nog eens proberen.LoneRanger schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 14:08:
Ze zijn druk met upgraden e.d.![]()
[edit]
Ik heb het meerdere keren geprobeerd en ben ingelogd.
edit:
Nu kan ik wel downloaden, ik had me geregistreet voor sc4d, niet voor BSC Lot Exchange, blijkbaar..
[ Voor 10% gewijzigd door Tukk op 12-10-2008 14:18 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Geen matches
LoneRanger schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:23:
[...]
Ah ok, ik begreep je verkeerd.
Je mist dependencies, even de readme raadplegen van je download wat je allemaal nog meer moet downloaden.
In jouw geval zal je wat essentials van PEG missen, daarin zitten dan weer modellen en props die het lot aankleden.
Nooit geweten dat SC4D op een resolutie kon draaien van 3360x1050, wauw! Een aanrader, hieronder een shotje van M'dam

[ Voor 3% gewijzigd door Lof102 op 16-10-2008 22:49 ]
RJ, geweldige resolutie natuurlijk.
Als criticaster zou ik willen zeggen dat je ook medium res nodig hebt om je stad geloofwaardig te laten overkomen.
Als criticaster zou ik willen zeggen dat je ook medium res nodig hebt om je stad geloofwaardig te laten overkomen.
Hoe krijg je dit voor elkaar ?Lof102 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:49:
Nooit geweten dat SC4D op een resolutie kon draaien van 3360x1050, wauw! Een aanrader, hieronder een shotje van M'dam
[afbeelding]
Heb sinds kort wat oudere schermen naast elkaar (17", 18", 19" wide) maar dit lukt me nog niet helaas. Of gebruik je windows XP in de "span" modus ? Zit nu namelijk met vista en twee videokaarten en daar werkt dat kennelijk niet.
XP in span modusAcXeller schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 08:47:
[...]
Hoe krijg je dit voor elkaar ?
Heb sinds kort wat oudere schermen naast elkaar (17", 18", 19" wide) maar dit lukt me nog niet helaas. Of gebruik je windows XP in de "span" modus ? Zit nu namelijk met vista en twee videokaarten en daar werkt dat kennelijk niet.
Om maar even heel aardig te zijn:Idifix schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:17:
Simcity 4 is geschreven voor de PPC architectuur en word daarom geemuleerd gerunt op huidige Intel macs.
Hierdoor is het net als dikke stront in een trechter.
Mocht je het geluk hebben dat je Simcity 4 Deluxe / Rush hour hebt (heb ik uiteraard weer niet) dan kun je een update downloaden voor universal binary welk hem ongemuleerd laat draaien (en snel dus) maar wel als beta versie.
De update is hier te vinden : http://www.macgamefiles.com/download.php?item=18397
De osx native versie is iddniet te spelen op de mac's met een intel proc. Echter nu draai ik via bootcamp Xp, maar ook daar is Sim city 4 erg traag.Idifix schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:17:
Ik speel em overigens op 1680x1050 met een hd 2600 pro 256mb, dan mag je toch wel verwachten dat een game uit 2003 het fatsoenlijk doet?
Kunnen we het tech-gehalte een beetje laag houden aub? Daar is immers Spielerij - Problemen & Vragen voor
Toen SC4 uitkwam werd er al vermeld door de makers dat alles op z'n hoogst niet echt speelbaar was op de top systemen uit die tijd.
Een grafische kaart is nauwelijks belangrijk, het gaat om cpu-power.
Nu zijn we 4 jaar verder en zijn de cpu's veel krachtiger alleen ondersteund SC4 geen dualcore.
Vergeet niet dat er continue ontiegelijk veel berekeningen worden uitgevoerd zoals de pathfinding van je workforce en vergeet ook niet dat die over de grenzen van je stad gaat.
Je kunt je ook afvragen hoe optimaal de simulator is gebouwd.
Destijds wisten ze al dat SC4 te zwaar was voor de high-end systemen uit die tijd en natuurlijk is het spel niet geoptimaliseerd voor de hardware die we nu hebben.
Als ik een grote tile volgebouwd heb dan moet ik per zoom-level vaak 3 minuten wachten voordat alles in alle scherpte is gerenderd, da's algauw 15 minuten.
[da's eenmalig trouwens]
Vergeet b.v. ook niet dat we tegenwoordig op resoluties spelen die er toen nog niet waren.
Een grafische kaart is nauwelijks belangrijk, het gaat om cpu-power.
Nu zijn we 4 jaar verder en zijn de cpu's veel krachtiger alleen ondersteund SC4 geen dualcore.
Vergeet niet dat er continue ontiegelijk veel berekeningen worden uitgevoerd zoals de pathfinding van je workforce en vergeet ook niet dat die over de grenzen van je stad gaat.
Je kunt je ook afvragen hoe optimaal de simulator is gebouwd.
Destijds wisten ze al dat SC4 te zwaar was voor de high-end systemen uit die tijd en natuurlijk is het spel niet geoptimaliseerd voor de hardware die we nu hebben.
Als ik een grote tile volgebouwd heb dan moet ik per zoom-level vaak 3 minuten wachten voordat alles in alle scherpte is gerenderd, da's algauw 15 minuten.
Vergeet b.v. ook niet dat we tegenwoordig op resoluties spelen die er toen nog niet waren.
Anoniem: 233910
Geen matches
Zag dit topic gisteravond pas! Heb (na de post van LoneRanger) dat AC Airport - pack gedownload. Moet zeggen dat het er werkelijk waar schitterend uitziet! Alleen heb ik nog een vraagje, LoneRanger weet dat vast wel.. Al zet je zo'n kant en klare terminal neer, dan zie je ook de max. capaciteit etc. Een landingsbaan is dan meer voor de sier? Of vergis ik me hierin? Heb het gisteren namelijk even getest en het viel me op dat van mijn zelfgemaakte landingsbanen alleen heel soms zo'n heel klein vliegtuigje opsteeg.. Terwijl op die kant - en klare landingsbanen ook van die grote opstijgen. (Terwijl de banen hetzelfde zijn!) Soms zag ik er gewoon één vanaf de terminal opstijgen! Laat staan dat ze gaan taxien.
Mijn vraag is dus, zo'n baan is dus meer voor de sier?
Mijn vraag is dus, zo'n baan is dus meer voor de sier?
Helemaal correct, de terminal is wat het vliegveld was en de rest is eye-candy. [najah, behalve politie en brandweer]
Of je nu 1 of 12 landingsbanen maakt de capaciteit veranderd niet aangezien die in de terminal verwerkt zit.
Echt wel een van de betere mods.
[edit] Wbt die laatste vraag over grote en/of kleine vliegtuigjes op zelfgemaakte landingsbanen, ik weet niet beter dan dat vliegtuigen random gegenereerd worden.
Volgens mij is het wel gerelateerd aan capaciteit wbt de hoeveelheid maar ik weet niet zeker of dat ook met de grote van de vliegtuigen te maken heeft.
Ik denk van wel gezien ook de treinen langer worden en frequenter te voorschijn komen naarmate er meer gebruik van gemaakt wordt.
Of je nu 1 of 12 landingsbanen maakt de capaciteit veranderd niet aangezien die in de terminal verwerkt zit.
Echt wel een van de betere mods.
[edit] Wbt die laatste vraag over grote en/of kleine vliegtuigjes op zelfgemaakte landingsbanen, ik weet niet beter dan dat vliegtuigen random gegenereerd worden.
Volgens mij is het wel gerelateerd aan capaciteit wbt de hoeveelheid maar ik weet niet zeker of dat ook met de grote van de vliegtuigen te maken heeft.
Ik denk van wel gezien ook de treinen langer worden en frequenter te voorschijn komen naarmate er meer gebruik van gemaakt wordt.
[ Voor 45% gewijzigd door LoneRanger op 30-10-2008 16:25 ]
Geen matches
Thx LoneRanger! Heb vandaag maar gewerkt aan een industrie/haven gedeelte, maar met deze info kan ik weer even vooruit in 'downtown'. Erg goed topic trouwens!
Geen matches
Waar ik verder nog niet helemaal uitkom trouwens.. De vraag naar Hi-tech Industry is nu vrij hoog in mijn grootste stad, terwijl de vervuilende industrie in 'de min' staat. Nu had ik een plan om in een ander gedeelte (nieuwe stad) toch nog vervuilende industrie aan te leggen. Wat ik ook doe, dat zit er niet in! Al gooi ik er huizen neer zonder school (mensen --> $), dan wordt het zelfs nog hi-tech industry! Is het mogelijk om toch nog vervuilende industry te krijgen? Of is het vrij ongebruikelijk wat ik nu doe... 
Had een soort achterstandsbuurt in gedachte, waar veel arbeiders wonen. Deze kunnen natuurlijk geen hoge functie bekleden en daarom vind ik ze ideaal voor het werk in de haven / industrie.
Had een soort achterstandsbuurt in gedachte, waar veel arbeiders wonen. Deze kunnen natuurlijk geen hoge functie bekleden en daarom vind ik ze ideaal voor het werk in de haven / industrie.
Yup, gewoon de belasting van HT opschroeven en/of de belasting van Dirty en/of Manufactury verlagen.
Vraag is een onderdeel van belasting, omgeving, opleiding en vraag. [bewoners/doelgroep]
Wat je niet wilt [bevolkingsgroep of industrie/commercie] gewoon de belasting hoog[er] zetten.
Je moet echt balanceren om te bereiken wat je wilt, te weinig en je krijgt riots, teveel en je sloebers worden vervangen door middenklasse of hoger.
Ga voor een beetje scholing, weinig parkjes/recreatie en niet teveel politie en brandweer.
Als je inwoners een niet te hoog IQ krijgen en niet te oud worden [zorg/ziekenhuis] houd je veel vraag naar Id en Im. [durty, manufactury]
SC4 neigt in mijn ogen veel te snel naar rijke[re] burgers.
p.s.: vraag naar neigt over de grenzen van een stad.
Als je teveel rijke hoog opgeleide inwoners hebt gaan die ook opzoek in aangrenzende tiles.
Vandaar dat wanneer je een nieuwe tile begint dat er hoge vraag is omdat die in bestaande tiles onvoldoende is.
Vraag is een onderdeel van belasting, omgeving, opleiding en vraag. [bewoners/doelgroep]
Wat je niet wilt [bevolkingsgroep of industrie/commercie] gewoon de belasting hoog[er] zetten.
Je moet echt balanceren om te bereiken wat je wilt, te weinig en je krijgt riots, teveel en je sloebers worden vervangen door middenklasse of hoger.
Ga voor een beetje scholing, weinig parkjes/recreatie en niet teveel politie en brandweer.
Als je inwoners een niet te hoog IQ krijgen en niet te oud worden [zorg/ziekenhuis] houd je veel vraag naar Id en Im. [durty, manufactury]
SC4 neigt in mijn ogen veel te snel naar rijke[re] burgers.
p.s.: vraag naar neigt over de grenzen van een stad.
Als je teveel rijke hoog opgeleide inwoners hebt gaan die ook opzoek in aangrenzende tiles.
Vandaar dat wanneer je een nieuwe tile begint dat er hoge vraag is omdat die in bestaande tiles onvoldoende is.
[ Voor 15% gewijzigd door LoneRanger op 30-10-2008 18:42 ]
Geen matches
Weer is me het één en ander duidelijk. Ga er eens mee aan de slag, kijken of het gaat lukken! Merci LoneRanger! 
Erg jammer trouwens dat de 'Burj Al Arab' en in mindere mate de 'Al Burj' geblokt zijn op Simtropolis! Had vooral eerstgenoemde graag in mijn stad gehad! Er is me wat dat betreft toch veel leuk spul te vinden op die site!
Erg jammer trouwens dat de 'Burj Al Arab' en in mindere mate de 'Al Burj' geblokt zijn op Simtropolis! Had vooral eerstgenoemde graag in mijn stad gehad! Er is me wat dat betreft toch veel leuk spul te vinden op die site!
Burj Al Arab
"Al Burj" kan ik zo gauw geen link van geven\vinden.
De reden dat ze geblokt zijn op ST is dat de uploader geen toestemming heeft van de maker. [ks_jpn]
Ohja, je moet je wel even registreren om bovenstaande te kunnen downloaden.
"Al Burj" kan ik zo gauw geen link van geven\vinden.
De reden dat ze geblokt zijn op ST is dat de uploader geen toestemming heeft van de maker. [ks_jpn]
Ohja, je moet je wel even registreren om bovenstaande te kunnen downloaden.
Matched: 4
Wow thanks LoneRanger! Had echt een tijd gezocht, maar dacht echt dat die niet meer op internet stond.. Dat andere gebouw heb ik ook alsnog gevonden. Bestaand gebouw van 980 meter hoog (als ik het goed heb). Eigenlijk een beetje TE voor in het spel.. 
Zelf ook nog bezig met SC4 neem ik aan? Ben benieuwd of je Portland regio nog verder gegroeid is!
Trouwens, nog een heel klein vraagje (de allerlaatste!
). Heb bepaalde gedownload die vanzelf in het spel groeien (dus niet plopable als het goed is..) Echter hebben deze een high-density residential zone nodig van 5*5 Dit kan je bereiken met de CTRL / SHIFT toets heb ik gelezen. Weet niet of je hier ervaring mee hebt, maar moeten dit dan 5 rijen (van 5 blokken) die één kant opwijzen? Of mag het ook gesplitst worden? (Zeg maar 5 rijen van 3 blokken naar links en 5 rijen van 2 blokken naar rechts? Als je snapt wat ik bedoel..
Zelf ook nog bezig met SC4 neem ik aan? Ben benieuwd of je Portland regio nog verder gegroeid is!
Trouwens, nog een heel klein vraagje (de allerlaatste!
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 233910 op 31-10-2008 17:23 ]
Geen probleem wbt de hulp, ik heb een selectief geheugen en SC4 dingen blijven altijd hangen.
Ach, en als je wat oudere SC4 topics doorneemt [aanrader] dan zie je dat ik ooit ook eens begonnen ben wbt custom content en vragen stellen.
Wbt downloaden is de Stex de beste site vanwege de zoekfunctie maar wbt leesvoer moet je echt eens gaan rondhangen op SC4Devotion.
5x5 maakt in principe niet uit welke kant je uitzoned zolang het maar 5 diep en 5 breed is.
Dus op de x-as 5 breed en 1 diep en op de y-as 4 breed en 5 diep is een 5x5 mits aangrenzend.
Je kunt ook gewoon 5x5 zonen met alt of ctrl ingedrukt.
Ik ben nog steeds met Portland bezig maar heb ook een sandbox-regio waar ik wat dingen uitprobeer.
De laatste tijd wat weinig aan spelen toegekomen naast het feit dat ik een langzame speler ben.
Daarnaast groeit de regio te snel dus ben ik bezig met verhuizen om e.e.a. geloofwaardig te doen overkomen.
Helemaal dat laatste kost er veel tijd.
Mag ik je aanraden clip2pic te downloaden zodat je snel en simpel 800x600 sized screenies kunt maken en uploaden?
Ik ben wel benieuwd waar je mee bezig bent.
Ach, en als je wat oudere SC4 topics doorneemt [aanrader] dan zie je dat ik ooit ook eens begonnen ben wbt custom content en vragen stellen.
Wbt downloaden is de Stex de beste site vanwege de zoekfunctie maar wbt leesvoer moet je echt eens gaan rondhangen op SC4Devotion.
5x5 maakt in principe niet uit welke kant je uitzoned zolang het maar 5 diep en 5 breed is.
Dus op de x-as 5 breed en 1 diep en op de y-as 4 breed en 5 diep is een 5x5 mits aangrenzend.
Je kunt ook gewoon 5x5 zonen met alt of ctrl ingedrukt.
Ik ben nog steeds met Portland bezig maar heb ook een sandbox-regio waar ik wat dingen uitprobeer.
De laatste tijd wat weinig aan spelen toegekomen naast het feit dat ik een langzame speler ben.
Daarnaast groeit de regio te snel dus ben ik bezig met verhuizen om e.e.a. geloofwaardig te doen overkomen.
Helemaal dat laatste kost er veel tijd.
Mag ik je aanraden clip2pic te downloaden zodat je snel en simpel 800x600 sized screenies kunt maken en uploaden?
Ik ben wel benieuwd waar je mee bezig bent.
Geen matches
Again merci voor de info LoneRanger (begin in herhaling te vallen
) Ken de sites die je noemt inderdaad en moet zeggen dat je er ongelofelijk veel informatie / downloads vandaan kan halen! Wat betreft zonen, zal het eens proberen dan!
Een 'uitprobeer-gebied' is inderdaad wel ideaal ja. Ben daar zelf ook wel een voorstander van. Zal eens wat pics uploaden van mijn steden / regio. Verwacht er niet teveel van hoor, ben een beginner! Ben eerst alles aan het uitzetten in mijn hoofd, weet nu wel wat ik er allemaal in wil hebben. Heb bijvoorbeeld ook een klein mapje in de regio apart gehouden waar ik een soort van 'ghetto' van wil maken. Geen politie-controle, geen scholen, vervallen gebouwen/huizen laten staan. Kijken wat daar van terecht komt.
Heb net een Pools mega-pack gedownload met 10 verschillende soorten appartementen, helaas wel alleen wel landmarks waar geen Sims in kunnen wonen/werken, maar vooruit. Zag echter wel dat deze gebouwen growable zijn en dat wil ik liever niet.. Wilde er een paar zelf neerzetten en dan meer niet. Zo fraai zien ze er namelijk niet uit! Vraag me alleen af of ik de bestanden wel kan verwijderen (nadat ik er een paar heb neergezet), zodat ze verder niet opkomen.. Of zullen de neergezette bestanden dan niet meer werken?
Aldoende leert men!
Een 'uitprobeer-gebied' is inderdaad wel ideaal ja. Ben daar zelf ook wel een voorstander van. Zal eens wat pics uploaden van mijn steden / regio. Verwacht er niet teveel van hoor, ben een beginner! Ben eerst alles aan het uitzetten in mijn hoofd, weet nu wel wat ik er allemaal in wil hebben. Heb bijvoorbeeld ook een klein mapje in de regio apart gehouden waar ik een soort van 'ghetto' van wil maken. Geen politie-controle, geen scholen, vervallen gebouwen/huizen laten staan. Kijken wat daar van terecht komt.
Heb net een Pools mega-pack gedownload met 10 verschillende soorten appartementen, helaas wel alleen wel landmarks waar geen Sims in kunnen wonen/werken, maar vooruit. Zag echter wel dat deze gebouwen growable zijn en dat wil ik liever niet.. Wilde er een paar zelf neerzetten en dan meer niet. Zo fraai zien ze er namelijk niet uit! Vraag me alleen af of ik de bestanden wel kan verwijderen (nadat ik er een paar heb neergezet), zodat ze verder niet opkomen.. Of zullen de neergezette bestanden dan niet meer werken?
Aldoende leert men!
Je kunt gewoon the growables weggooien na instalatie, dan hou je de plopables en groeien ze niet uit zichzelf.Anoniem: 233910 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 11:59:
Heb net een Pools mega-pack gedownload met 10 verschillende soorten appartementen, helaas wel uotealleen wel landmarks waar geen Sims in kunnen wonen/werken, maar vooruit. Zag echter wel dat deze gebouwen growable zijn en dat wil ik liever niet.. Wilde er een paar zelf neerzetten en dan meer niet. Zo fraai zien ze er namelijk niet uit! Vraag me alleen af of ik de bestanden wel kan verwijderen (nadat ik er een paar heb neergezet), zodat ze verder niet opkomen.. Of zullen de neergezette bestanden dan niet meer werken?
Aldoende leert men!
Growables zijn meestal .dat files en als het goed is is growable meestal in de bestandsnaam verwoven.
Plugins verwijderen die je al hebt gebruikt gaat niet lukken zonder consequenties.
.dat[vaak, niet altijd] en .lot files verwijderen zorgt ervoor dat je je stad niet meer in kunt [ctd] en .sc4desc zorgt voor grote kartonnen dozen evenals sommige .dat files waar moddels en props inzitten.
Als je niet zeker bent van welke files weg kunnen moet je maar een linkje geven om welk pack het gaat dan kijk ik wel even voor je.
Oh en geen dank&graag gedaan.
Geen matches
Heb ook het 'Asian pack' geïnstalleerd en na de installatie krijg ik per gebouw een map, waarin zich twee submappen bevinden. De éne heet CS$$-grow en de ander heet CS$$-plop. Neem aan dat ik elk mapje met de naam CS$$-grow zonder moeite dan kan verwijderen?
Bij dat Poolse pak is het wat ingewikkelder. Hier is overigens de link: http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=17890
Na de installatie krijg ik een mapje waarin de gebouwen wel allemaal in aparte submappen staan. Echter is me niet geheel duidelijk welke ik hier precies (eventueel) kan verwijderen.. Al zou je hier een blik op willen werpen, dan zal mijn dank eeuwig en groot zijn.
Was net even bezig en zag dus dat er zo'n Pools appartement zomaar tevoorschijn kwam. Ik vind de gebouwen er echt niet uitzien, maar voor een 'ghetto' heeft het wel wat.
Bij dat Poolse pak is het wat ingewikkelder. Hier is overigens de link: http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=17890
Na de installatie krijg ik een mapje waarin de gebouwen wel allemaal in aparte submappen staan. Echter is me niet geheel duidelijk welke ik hier precies (eventueel) kan verwijderen.. Al zou je hier een blik op willen werpen, dan zal mijn dank eeuwig en groot zijn.
Was net even bezig en zag dus dat er zo'n Pools appartement zomaar tevoorschijn kwam. Ik vind de gebouwen er echt niet uitzien, maar voor een 'ghetto' heeft het wel wat.
Wat een puinhoop die filename's, je kunt er bijna geen kaas van maken.
Naja, het zou voldoende moeten zijn om uit elk mapje de [lot]file te verwijderen die begint met R$$.
De R staat voor residential en moet die dus wel growable zijn en de andere Lot file begint met LM wat dus landmark [ploppable] is.
Voor je hier aan begint iig even alle aanwezige flats uit die serie met de buldozer bewerken.
Mocht je stad alsnog niet meer werken dan gewoon die plugin opniew installeren want dan heb je een flat gemist.
De plopables kun je laten staan mits je zeker weet dat het ploppables zijn maar dat kun je checken door erop te klikken.
Succes.
Dit is trouwens wel zoiets waarom er nu dus SC4D is.
Op ST kan iedereen vrij uploaden en worden er weinig eisen gesteld.
Op de LEX staan alleen dingen die aan de strenge BSC eisen voldoen.
Oja, wbt dat andere pack heb je het juist, gewoon growable mapje verwijderen.
Maar ook hier geld dat je eerst alle growable's verwijderd in je regio met de buldozer.

Naja, het zou voldoende moeten zijn om uit elk mapje de [lot]file te verwijderen die begint met R$$.
De R staat voor residential en moet die dus wel growable zijn en de andere Lot file begint met LM wat dus landmark [ploppable] is.
Voor je hier aan begint iig even alle aanwezige flats uit die serie met de buldozer bewerken.
Mocht je stad alsnog niet meer werken dan gewoon die plugin opniew installeren want dan heb je een flat gemist.
De plopables kun je laten staan mits je zeker weet dat het ploppables zijn maar dat kun je checken door erop te klikken.
Succes.
Dit is trouwens wel zoiets waarom er nu dus SC4D is.
Op ST kan iedereen vrij uploaden en worden er weinig eisen gesteld.
Op de LEX staan alleen dingen die aan de strenge BSC eisen voldoen.
Oja, wbt dat andere pack heb je het juist, gewoon growable mapje verwijderen.
Maar ook hier geld dat je eerst alle growable's verwijderd in je regio met de buldozer.
[ Voor 9% gewijzigd door LoneRanger op 01-11-2008 16:53 ]
Geen matches
Kwam er zelf ook al niet uit, maar als jij zelfs zegt dat het een puinhoop is...
Zal er straks eens even naar kijken. Met jouw info moet het lukken lijkt me! Merci.
Heb een poging gedaan met dat Asian pack om een klein stukje van mijn map om te toveren tot 'Chinatown'. Moet zeggen dat het allemaal enorm dicht is. Al ga ik met een politieauto rijden, dan heb ik geen idee waar de weg is! Het is niet echt heel mooi, maar het heeft wel wat vind ik. Ach, ik kan het altijd nog verwijderen..

Edit: Foto 1 verwijderd. Wilde niet laden.. Was in ieder geval 'Chinatown' overdag.
Heb een poging gedaan met dat Asian pack om een klein stukje van mijn map om te toveren tot 'Chinatown'. Moet zeggen dat het allemaal enorm dicht is. Al ga ik met een politieauto rijden, dan heb ik geen idee waar de weg is! Het is niet echt heel mooi, maar het heeft wel wat vind ik. Ach, ik kan het altijd nog verwijderen..

Edit: Foto 1 verwijderd. Wilde niet laden.. Was in ieder geval 'Chinatown' overdag.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 233910 op 01-11-2008 20:09 ]
Trouwens enige ervaring met een 'sunken railstation'? Krijg deze namelijk niet mooi.. Dit staat er in de bijgesloten info-file:
GAME DIRECTIONS:
- Level a 6x3 area 15m below grade around the tracks.
- Place station over the tracks and redraw the tracks if necessary.
- Level the area surrounding the stations.
Heb met de Hole Digging Set een 'gat' gemaakt (sunken-tool) van 6*3. Probleem is dat de zijwanden schuin aflopen en je dus nooit mooi de bovenkant van het station kan laten aansluiten op de grond.
Het gaat om dit station:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=19941
Wordt er moedeloos van! Pfoe!
GAME DIRECTIONS:
Heb met de Hole Digging Set een 'gat' gemaakt (sunken-tool) van 6*3. Probleem is dat de zijwanden schuin aflopen en je dus nooit mooi de bovenkant van het station kan laten aansluiten op de grond.
Het gaat om dit station:
Heb geprobeerd een stappenplan te maken voor je, aangezien ik zelf alleen maar van dit soort stations gebruik zou het niet te moeilijk moeten zijn.Anoniem: 233910 schreef op zondag 02 november 2008 @ 00:10:
Trouwens enige ervaring met een 'sunken railstation'? Krijg deze namelijk niet mooi.. Dit staat er in de bijgesloten info-file:
GAME DIRECTIONS:
Het gaat om dit station:
Stap 1:
Zorg dat je een hole digger gebruikt voor een diepte van 15 meter.

Stap 2:
Leg de hole digger op dusdanige manier aan zodat ie de oppervlakte beslaat voor je station.

Stap 3:
Gebruik 'weg' om de hole digger gaten te creeren.

Stap 4:
Plaats het station op de gewenste plek.

Stap 5:
Plaats uiteraard de rails door het station heen, wel zo gemakkelijk

Stap 6:
Zorg voor een verbulffend resultaat en: SHOW IT TO US!

Succes! Bij vragen laat je het maar weten.
Geen matches
Thx Lof102! Stap vijf kreeg ik inderdaad niet voor elkaar. Nooit geweten dat dat truckje met 'road' mogelijk was! Weer wat geleerd dus. Al staat het station (inclusief aansluitingen) naar wens, dan zal ik wel een foto uploaden. 
Dat laatste plaatje is trouwens erg fraai! Enorm veel oog voor detail, niet te geloven! Weet jij dan toevallig ook het volgende: Al leg ik een weg aan, dan zie je om de weg telkens alleen maar straatstenen. Dat is overal het geval en is niet altijd even mooi.. Kan je dit ook handmatig veranderen? Zag dat dit ook het geval was bij bijvoorbeeld spoorrails. Sommige stukken (bij een station) zijn heel donker en al leg je er dan rails doorheen, dan wordt het eerste stukje (na en voor het station) opeens licht! Schiet me nu trouwens te binnen dat je dat kan kiezen bij 'rail-puzzel stukjes', maar voor een weg is dit dan nog niet het geval...
Hoop dat het een beetje duidelijk is wat er staat, kan het niet anders omschrijven..
Edit: Ben vandaag ook weer even bezig geweest. Beetje geoefend met sunken highways. Heb van die sets gedownload waarmee je de schuine stukken mooi aan kan kleden. Moet zeggen dat dat er wel fraai uit ziet, zelfs diagonaal lukt het! Je schijnt ook nog op- en afritten te kunnen maken bij een sunken highway, maar zelfs met een bijgevoegde uitgebreide handleiding lukt dat niet...
Dat is nog te ingewikkeld voor mij ben ik bang.
Dat laatste plaatje is trouwens erg fraai! Enorm veel oog voor detail, niet te geloven! Weet jij dan toevallig ook het volgende: Al leg ik een weg aan, dan zie je om de weg telkens alleen maar straatstenen. Dat is overal het geval en is niet altijd even mooi.. Kan je dit ook handmatig veranderen? Zag dat dit ook het geval was bij bijvoorbeeld spoorrails. Sommige stukken (bij een station) zijn heel donker en al leg je er dan rails doorheen, dan wordt het eerste stukje (na en voor het station) opeens licht! Schiet me nu trouwens te binnen dat je dat kan kiezen bij 'rail-puzzel stukjes', maar voor een weg is dit dan nog niet het geval...
Hoop dat het een beetje duidelijk is wat er staat, kan het niet anders omschrijven..
Edit: Ben vandaag ook weer even bezig geweest. Beetje geoefend met sunken highways. Heb van die sets gedownload waarmee je de schuine stukken mooi aan kan kleden. Moet zeggen dat dat er wel fraai uit ziet, zelfs diagonaal lukt het! Je schijnt ook nog op- en afritten te kunnen maken bij een sunken highway, maar zelfs met een bijgevoegde uitgebreide handleiding lukt dat niet...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 233910 op 03-11-2008 17:22 ]
Geen matches
Het is en blijft by the way wel opmerkelijk dat commerciële gebouwen de hoogste omzet hebben al staan ze langs een (te) drukke weg. Al maak je van die weg dan bijvoorbeeld een boulevard, om het verkeer beter te laten doorstromen, dan is de omzet gelijk 'laag'.
Als je van een weg een boulevard maakt dan heb je dus tijdelijk geen weg en worden de routes herlegd/opnieuw berekend.Anoniem: 233910 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:13:
Het is en blijft by the way wel opmerkelijk dat commerciële gebouwen de hoogste omzet hebben al staan ze langs een (te) drukke weg. Al maak je van die weg dan bijvoorbeeld een boulevard, om het verkeer beter te laten doorstromen, dan is de omzet gelijk 'laag'.
Het duurt dus even voordat sims die boulevard weer gaan gebruiken.
Ook kan het zo zijn dat ze, omdat jij de situatie veranderd hebt, ergens anders een baan hebben gevonden en dus niet meer langs dat commerciele gebouw komen.
Dat betekend dus minder potentiele klanten en dus minder druk/omzet.
Wat ik overigens niet helemaal zeker weet is het volgende;
Aangezien wegen een lagere capaciteit hebben dan avenue's/boulevards zijn wegen dus eerder druk.
Geen idee of de omzet [zoals jij dat noemt] hangt aan het aantal mensen dat passeerd of een bepaald percentage van de capaciteit van het soort straat, ik denk het eerste.
Voor commerciele zones gebruik ik dus altijd avenues en voor resedential altijd straten, zeker als het om high-density gaat.
Interessante tactiek.
Ik heb wel weer trek in SimCity 4. Had toendertijd een ernorme plugin folder. Die had ik alle een voor een uitgezocht. Nu heb ik die nooit bewaard en ik heb weinig zin ze weer allemaal te downloaden want daar zat aardig wat tijd in.
Is er ergens een mega-pack? Of is er iemand zo lief z'n mooie plugin folder te delen met mij?
Is er ergens een mega-pack? Of is er iemand zo lief z'n mooie plugin folder te delen met mij?
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Geen matches
LoneRanger, inderdaad zeer interessant die tactiek. Heb net een stukje geprobeerd in mijn huidige stad en moet zeggen dat het inderdaad wel aardig werkt! Aan de desbetreffende weg verschenen aardig wat gebouwen (Sim Assurant. was de hoogste, maar goed), waarbij de omzet hoog/gemiddeld was. Heb de tijd zo'n 30 jaar verder gespoeld en moet zeggen dat de omzet af en toe behoorlijk schommelde. De ene keer was het laag, dan gemiddeld en dan weer heel even hoog. Na die 30 jaar bleef de omzet bij alle gebouwen laag. Denk dat als ik nog tien jaar verder was gegaan, alles was verlaten.. Dit is dan wel weer apart... Zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat mijn Sims die weg minder vaak gebruiken (alhoewel hij nog wel blauw was wat capaciteit betreft). Het zou natuurlijk zonde en raar zijn, als na een x aantal jaar opeens de omzet volledig naar beneden klapt, dan zullen op ten duur ook die gebouwen verdwijnen...
Maar nogmaals, kan ook goed aan mijn proefinstelling gelegen hebben. Het was tenslotte maar een stadje met 32.000 inwoners.
Maar nogmaals, kan ook goed aan mijn proefinstelling gelegen hebben. Het was tenslotte maar een stadje met 32.000 inwoners.
Anoniem: 26235
Sim City 4 ziet er vandaag de dag nog best goed uit moet ik zeggen, begint bij mij ook wel weer te kriebelen maar heb er eigenlijk geen tijd voor (heb SC4 zelfs 2x legaal
Eerste keer was ik een schijfje kwijt en toen maar zo'n deluxe versie gekocht). Screenshots zijn iig leuk om te zien 
Zijn er eigenlijk sites/fanfora waar ze bijzondere steden/landschappen showen. Bijvoorbeeld stad/regio met veel inwoners, stad met veel winst etc...
Zijn er eigenlijk sites/fanfora waar ze bijzondere steden/landschappen showen. Bijvoorbeeld stad/regio met veel inwoners, stad met veel winst etc...
Show us your...
Mayor diaries @ SC4D
City journals @ ST
Zeker toen ik net weer speelde heb ik daar veel inspiratie opgedaan.
Mayor diaries @ SC4D
City journals @ ST
Zeker toen ik net weer speelde heb ik daar veel inspiratie opgedaan.
Geen matches
Die beschreven tactiek op dat forum werkt inderdaad wel degelijk LoneRanger! Ben vandaag weer even bezig geweest met mijn stad en moet zeggen dat ik bepaalde stukken gewoon mooi zie ontwikkelen! Wat ik wel heel apart vindt, is dat de verkeersdrukte op een gegeven moment afneemt. Gevolg is dat de omzet bij de commercie daalt. Hier moet ik nog even een soort van juiste balans in zien te vinden neem ik aan? Wanneer bepaalde gebouwen een bepaalde tijd een lage omzet hebben, dan worden ze uiteindelijk verlaten... Althans, dat is mijn ervaring. Dat moet ik dus nog even zien te voorkomen! 
By the way, nog een ander vraagje.. Waarschijnlijk heel simpel, maar wilde toch nog even een soor bevestiging. Luchtverontreiniging is bij drukke wegen behoorlijk hoog. Zelfs zo hoog dat bij bepaalde gebouwen 'Vervuiling: Hoog' staat. Al plant ik een aantal bomen tussendoor, dan wordt dit als het goed is wel een stuk minder?
Tot slot wil ik nog even twee nightshots laten zien van mijn stad, downtown gedeelte. Ik weet dat het bij lange na niet zo mooi is als wat de meeste hier fabriceren, maar ben er opzich wel redelijk tevreden mee! Let niet op de 'lege vlakken'', deze had ik net toegewezen..

By the way, nog een ander vraagje.. Waarschijnlijk heel simpel, maar wilde toch nog even een soor bevestiging. Luchtverontreiniging is bij drukke wegen behoorlijk hoog. Zelfs zo hoog dat bij bepaalde gebouwen 'Vervuiling: Hoog' staat. Al plant ik een aantal bomen tussendoor, dan wordt dit als het goed is wel een stuk minder?
Tot slot wil ik nog even twee nightshots laten zien van mijn stad, downtown gedeelte. Ik weet dat het bij lange na niet zo mooi is als wat de meeste hier fabriceren, maar ben er opzich wel redelijk tevreden mee! Let niet op de 'lege vlakken'', deze had ik net toegewezen..

De routes van je inwoners veranderen voortdurend nagelang hun IQ en gezondheid stijgt.Anoniem: 233910 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:44:
Die beschreven tactiek op dat forum werkt inderdaad wel degelijk LoneRanger! Ben vandaag weer even bezig geweest met mijn stad en moet zeggen dat ik bepaalde stukken gewoon mooi zie ontwikkelen! Wat ik wel heel apart vindt, is dat de verkeersdrukte op een gegeven moment afneemt. Gevolg is dat de omzet bij de commercie daalt. Hier moet ik nog even een soort van juiste balans in zien te vinden neem ik aan? Wanneer bepaalde gebouwen een bepaalde tijd een lage omzet hebben, dan worden ze uiteindelijk verlaten... Althans, dat is mijn ervaring. Dat moet ik dus nog even zien te voorkomen!
Naargelang je stad ouder wordt nemen die fluctuaties wat af aangezien het IQ en levensverwachting aan z'n max zit.
Elke keer als er een nieuwe flat bij komt veranderd de verdeling van banen en dus routes.
Ergens op het SC4D forum staat dit erg goed uitgelegd welke bevolkingsgroepen [wealth en IQ] welke banen innemen.
Volgens mij ergens in het CAM forum door RippleJet.
Persoonlijk gebruik ik ook nooit de metro omdat dat potentiele klanten van de straat houdt.
"Elk voordeel heb z'n nadeel" veel verkeer is goed, zorgt voor potentiele klanten of omzet zoals jij het noemt.By the way, nog een ander vraagje.. Waarschijnlijk heel simpel, maar wilde toch nog even een soor bevestiging. Luchtverontreiniging is bij drukke wegen behoorlijk hoog. Zelfs zo hoog dat bij bepaalde gebouwen 'Vervuiling: Hoog' staat. Al plant ik een aantal bomen tussendoor, dan wordt dit als het goed is wel een stuk minder?
Een nadeel aan veel verkeer is vervuiling waar Comercie niet echt blij mee is.
De "stage" en dus vaak hoogte [en banen] van een gebouw wordt bepaald door een aantal factoren zoals polution, crime etc. [desirability]
Kortom je moet keuzes maken.
Ik heb geen idee of je speelt om het spel-element of omdat je een zo groot of een zo realistische stad wilt bouwen.
Er zijn genoeg hulpmiddelen/cheats te vinden om je te helpen zoals polution eaters en watertorens die veel meer volume hebben voor dezelfde maandelijkse lasten.
Een money-cheat heb je echt niet nodig op die manier en kun je bouwen wat je wilt bouwen.
Boompjes helpen wel maar echt niet genoeg om polution op te heffen.
Mooi is een smaak kwestie.Tot slot wil ik nog even twee nightshots laten zien van mijn stad, downtown gedeelte. Ik weet dat het bij lange na niet zo mooi is als wat de meeste hier fabriceren, maar ben er opzich wel redelijk tevreden mee! Let niet op de 'lege vlakken'', deze had ik net toegewezen..
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je hd-zoned moet je de straten niet te lang maken.
Dat help zowel tegen vervuiling als tegen de herrie.
Ziet er verder goed uit en sowieso zijn plaatjes erg welkom.
Ik moet nodig mijn pluginsfolder weer eens uitbreiden want ik zie bij jou en Lof mooie gebouwen die ik niet heb.
Alweer merci voor de info LoneRanger! Hier kan ik zeker wel wat mee! Alleen nog één klein vraagje hè, het houdt maar niet op.
Zo'n pollution eater.. Zit er nu al een tijdje naar te zoeken, maar kan niet echt iets vinden dat ervoor zorgt dat de luchtvervuiling weggaat.. Jij nog een tip voor een mod oid? 
Moet zeggen dat er op Simtropolis enorm veel mooie gebouwen staan. Zo is eergisteren een toren geupload (die over een x aantal jaren ws. in Dubai wordt gebouwd), die er behoorlijk fraai uitziet in het spel!
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=20607
Daarnaast heb ik zowat alle gebouwen (voor zover ik ze kon vinden) van Dubai gedownload. Daar zitten toch wel wat pareltjes tussen! Zelfs een (futuristische) luchtverkeerstoren van Dubai! Tevens heb ik van onderstaande gebruikers het één en ander gedownload. Je zal deze gebouwen ongetwijfeld kennen, maar ik vond het toch wel de moeite waard om even te vermelden!
http://www.simtropolis.co...eyword=cobb32118&view=all (Vooral de hoogbouw is wel fraai --> zie vooral pagina 2)
http://www.simtropolis.co...yword=onlyplace4&view=all
Daarnaast wilde ik jullie deze ook niet onthouden: Metrostation die je kan plaatsen in zo'n avenue-rotonde!
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18343
Futuristische tolpoortjes:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18819
Moet zeggen dat er op Simtropolis enorm veel mooie gebouwen staan. Zo is eergisteren een toren geupload (die over een x aantal jaren ws. in Dubai wordt gebouwd), die er behoorlijk fraai uitziet in het spel!
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=20607
Daarnaast heb ik zowat alle gebouwen (voor zover ik ze kon vinden) van Dubai gedownload. Daar zitten toch wel wat pareltjes tussen! Zelfs een (futuristische) luchtverkeerstoren van Dubai! Tevens heb ik van onderstaande gebruikers het één en ander gedownload. Je zal deze gebouwen ongetwijfeld kennen, maar ik vond het toch wel de moeite waard om even te vermelden!
http://www.simtropolis.co...eyword=cobb32118&view=all (Vooral de hoogbouw is wel fraai --> zie vooral pagina 2)
http://www.simtropolis.co...yword=onlyplace4&view=all
Daarnaast wilde ik jullie deze ook niet onthouden: Metrostation die je kan plaatsen in zo'n avenue-rotonde!
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18343
Futuristische tolpoortjes:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=18819
De meesten van Cobb heb ik al, de meesten zijn al geCAMaficeerd.
Het metro-station is [blind] van Mas toch?
Als het van voor 2008 is ken ik het wel.
Toch bedankt voor je links, dat Dubai gebouw kende ik nog niet plus dat er altijd mensen zijn die de andere suggesties nog niet kennen.
Iemand trouwens ervaringen met de gebouwen van Goofyguytpa?
De screens zien er een beetje apart uit maar hij krijgt wel hoge raitings.
Oh, bijna vergeten, de air purification plant de onderste op die pagina dus.
Werkt prima tegen polution en is makkelijk te verstoppen.
Als het van voor 2008 is ken ik het wel.
Toch bedankt voor je links, dat Dubai gebouw kende ik nog niet plus dat er altijd mensen zijn die de andere suggesties nog niet kennen.
Anoniem: 26235
Geen matches
Heb nog een klein vraagje. Alle grafische mods, gebouwen enzo. Heeft dat invloed op de statistieken of is dat puur en alleen voor de mooiheid? Als het alleen voor de mooiheid is dan waag ik mij er ook eens in te verdiepen.
En hoe kan je kwaliteit controleren/herkennen, of is dat vaak meer een kwestie van gewoon uitproberen?
En hoe kan je kwaliteit controleren/herkennen, of is dat vaak meer een kwestie van gewoon uitproberen?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 07-11-2008 18:00 ]
Landmarks zijn voor de mooiheid en bats/lots doen gewoon mee met de statistieken zoals de gebouwen die in het spel zitten.Anoniem: 26235 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:59:
Heb nog een klein vraagje. Alle grafische mods, gebouwen enzo. Heeft dat invloed op de statistieken of is dat puur en alleen voor de mooiheid? Als het alleen voor de mooiheid is dan waag ik mij er ook eens in te verdiepen.
SC4D/LEX is sowieso kwaliteit gezien alle uploads zegmaar het bsc-keurmerk hebben.
Op de Stex kan iedereeen uploaden dus d'r kan troep tussen zitten. [valt erg mee trouwens]
Het voordeel v/d Stex [simtoplolis] is de makkelijke zoekmachine en weinig tot geen dependencies.
Het voordeel van de lex is dat je voor 100% zeker weet dat het aan hoge eisen voldoet.
Bij de Stex zegt vooral het aantal sterren wel of het voldoet of niet.
De Plex [Pegasus] is eigenlijk ook altijd kwaliteit maar soms botst het met de bsc [lex] plugins.
Erg jammer dat het zo verdeeld is.

Bats/lots is in 99% van de gevallen geen probleem als het om residential of commercial gaat.
Als je over een download/plugin twijfelt, vraag gerust.
Dat metrostation is inderdaad van MAS, dat je dat uit je hoofd weet.. Niet te geloven!LoneRanger schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:45:
De meesten van Cobb heb ik al, de meesten zijn al geCAMaficeerd.![]()
Als het van voor 2008 is ken ik het wel.![]()
Netjes R.J.
SC4 staat bij mij even op een laag pitje dankzij een Pes verslaving.
Daarnaast wacht ik met smart op de SC4D LEX disk vol. 1.
3.5Gig aan plugins en wat exclusives.
Daeley heeft het menu verzorgd en zo is het dus mogelijk om alles in 1 keer te installeren.
Daarna alle plugins die ik had en niet op de disk staan terug zetten, datpacker erover, verse regio en ik kan weer even verder.
Een van die exclusives is Petronas.

Centraal onderin.
SC4 staat bij mij even op een laag pitje dankzij een Pes verslaving.
Daarnaast wacht ik met smart op de SC4D LEX disk vol. 1.
3.5Gig aan plugins en wat exclusives.
Daeley heeft het menu verzorgd en zo is het dus mogelijk om alles in 1 keer te installeren.
Daarna alle plugins die ik had en niet op de disk staan terug zetten, datpacker erover, verse regio en ik kan weer even verder.
Een van die exclusives is Petronas.

Centraal onderin.
Mijn sc4d-dvd inmiddels binnen.

Net maar even m'n plugins verplaatst en nu bezig met de dvd te installeren, gaat lekker makkelijk en snel.
Dan de NAM en CAM terug plaatsen, aangezien die van mij "customized" zijn laat ik die liever bij het oude.
Daarna de plugins waarvan ik zeker weet dat ze niet op de dvd staan terugzetten en dan even lekker testen.
Morgen de rest uitzoeken en daarna datpacker er overheen en ik ben klaar voor de winter.
Versturen ging supersnel trouwens, vrijdag op de bus gedaan in Bretagne en dinsdag lag hij in de brievenbus.
Instalatie is nu klaar en de plugin folder weegt nu precies 3Gig.
Dat is dus 15 minuten instaleren en dan heb je b.v. alle Cam-lots + dependencies en veel meer.
De CAM als mod staat er dus niet op omdat die versie binnenkort outdated is.

Net maar even m'n plugins verplaatst en nu bezig met de dvd te installeren, gaat lekker makkelijk en snel.
Dan de NAM en CAM terug plaatsen, aangezien die van mij "customized" zijn laat ik die liever bij het oude.
Daarna de plugins waarvan ik zeker weet dat ze niet op de dvd staan terugzetten en dan even lekker testen.
Morgen de rest uitzoeken en daarna datpacker er overheen en ik ben klaar voor de winter.
Versturen ging supersnel trouwens, vrijdag op de bus gedaan in Bretagne en dinsdag lag hij in de brievenbus.
Instalatie is nu klaar en de plugin folder weegt nu precies 3Gig.
Dat is dus 15 minuten instaleren en dan heb je b.v. alle Cam-lots + dependencies en veel meer.
De CAM als mod staat er dus niet op omdat die versie binnenkort outdated is.
Hoe makkelijk/moeilijk is het om met die DVD een berg plugins te installeren?
Dependencies en dergelijke worden ook in de gaten gehouden?
Dependencies en dergelijke worden ook in de gaten gehouden?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Voor zover ik gezien heb gaan dependecies automatisch aangezien ik zo snel geen optie heb gezien dat je die kunt installeren.
Het gaat totaal anders dan wanneer je iets download.
Je maakt gewoon een selectie, daarin kun je zo diep gaan als je wilt, en dan kies je de optie om de selectie te installeren.
Geen readme's waar je eerst "ik ga akkoord" moet aanklikken, alles gaat automatisch.
Alles wordt overzichtelijk geinstalleerd in een mapje "LEX dvd" in je plugin folder.
Veel makkelijker en overzichtelijker dan de Stex dvd b.v.
Ik zal vanmiddag wel even wat screens posten met uitleg, dat praat wat makkelijker.
Oh, er zijn wel een stuk of 25 external dependencies die je nog moet downloaden omdat ze daar geen toestemming voor konden krijgen.
Denk daar bij aan PEG en wat mensen die niet meer aktief zijn.
Het gaat totaal anders dan wanneer je iets download.
Je maakt gewoon een selectie, daarin kun je zo diep gaan als je wilt, en dan kies je de optie om de selectie te installeren.
Geen readme's waar je eerst "ik ga akkoord" moet aanklikken, alles gaat automatisch.
Alles wordt overzichtelijk geinstalleerd in een mapje "LEX dvd" in je plugin folder.
Veel makkelijker en overzichtelijker dan de Stex dvd b.v.
Ik zal vanmiddag wel even wat screens posten met uitleg, dat praat wat makkelijker.
Oh, er zijn wel een stuk of 25 external dependencies die je nog moet downloaden omdat ze daar geen toestemming voor konden krijgen.
Denk daar bij aan PEG en wat mensen die niet meer aktief zijn.

In dit voorbeeld heb ik de landmarks folder compleet open gegooid.
Als je een vinkje zet bij landmarks dan installeer je alle landmarks, iets dieper op creator en nog een stapje dieper op creatie.
Door op het mapje van creatie te drukken krijg je een foto + info van die creatie.
Je kunt ook landmarks aanvinken en daarna de creaties die je niet wilt het vinkje weghalen.
De dependencies heb ik gewoon compleet geinstalleerd, 1,9GB om problemen te voorkomen.
Een nadeel als je een kleine hd hebt maar erg makkelijk als je wel de ruimte hebt.
Ik hoop wel dat het op de een of andere manier mogelijk is dat al die dingen die op de dvd staan toegevoegd kunnen worden aan je account dat je die al hebt.
Zou toch een beetje zonde zijn als je dependencies gaat downloaden voor een toekomstige creatie die je nooit hebt gedownload maar wel op de dvd staan.
Overigens, wat grappig is, ik dacht dat ik alle Cam-a-lots wel had maar na het installeren van de dvd komen er genoeg Cam-a-lots uit de grond zetten die ik nog niet ken[de].
Daarnaast zoveel extra's waarvan ik het bestaan niet eens wist.
Nog een paar weetjes:
-niet alle cam-a-lots staan er op aangezien ze niet aan iedereen toestemming hebben kunnen vragen om diverse redenen. [Dat ze te downloaden zijn op de LEX wil niet zeggen dat ze automatisch op de dvd staan helaas]
-De Cam [de mod althans] staat er niet op aangezien er binnenkort een nieuwere versie van uit komt.
-De dependencies op de dvd zijn niet 100% dekkend, er zijn wat extra downloads nodig maar die staan heel handig vermeld met linkjes.
Ik zit er over te peinzen om toch ook maar die cd te bestellen. En dan met name voor het gemak van de CAM die je zo conpleet bij de hand hebt (Installeer m'n pc nog al eens opnieuw).
Verder had ik nog een kleinigheidje wat ik jullie absoluut niet wou onthouden:
http://www.simtropolis.com/stex/index.cfm?id=19006
Een in mijn ogen geweldige map om mee te spelen, het bied voor iedereen wat hij zij zoekt!
Hier een plaatje ter impressie:
Een in mijn ogen geweldige map om mee te spelen, het bied voor iedereen wat hij zij zoekt!

Ondertussen ben ik bezig met een enorme airport te bouwen, ik heb al een deel van de terminal af en ben bezig de taxibanen te maken(en de wachtruimten voor als er geen baan beschikbaar is)

Deze pic is van alweer iets voordat ik klaar was voor vandaag, maar ik zal posten als het vliegveld eindelijk klaar is

Deze pic is van alweer iets voordat ik klaar was voor vandaag, maar ik zal posten als het vliegveld eindelijk klaar is
Het is een dvd.Lof102 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:05:
Ik zit er over te peinzen om toch ook maar die cd te bestellen. En dan met name voor het gemak van de CAM die je zo conpleet bij de hand hebt (Installeer m'n pc nog al eens opnieuw).
Overigens staat zowel de CAM [mod] als alle moddels die gebruikt worden voor cam-a-lot's niet [compleet] op de dvd.
De CAM [mod] wordt binnenkort geupdate naar 1.1 en voor niet alle moddels kon op tijd permissie gevonden worden om ze aan de dvd toe te voegen.
Overigens dacht ik altijd dat ik alle cam-a-lots had maar sinds ik de dvd heb toegevoegd aan mijn plugin folder [ 5,5 gig nu
Sowieso veel, heel veel dingen op die dvd waarvan ik het bestaan niet eens wist.
Een fout hebben ze toch wel gemaakt, als je de hele dvd in een keer installeerd moet je toch nog folders gaan splitsen alvorens je kunt datpacken.
Najah dat is dan 10 minuten werk.
Verder kan ik hem alleen maar aanraden wbt content is de dvd prima uitgebalanceerd.
@Gammro:
gaaf vliegveld, vooral dat idee om een stukje het water in te gaan hoewel ik nog een stukje verder zou gaan met een halve of complete landingsbaan de zee in.
Verder mss wel leuk om wat construction1 toe te voegen zodat het lijkt of er nog gebouwd wordt.
1: leuke zoekterm voor simtrop.
hehe, dat stukje in het water heb ik gedaan omdat ik niet genoeg ruimte had voor de baan in de originele planning, uiteindelijk heb ik het bouwgebied stevig uitgebreid en had ik geen zin de baan weer te verplaatsen met al het werk erbij. Uiteindelijk staat het wel goed ja.
Maar goed: Ik had vandaag lekker wat uurtjes over(alleen even kerstontbijt op school), en heb vanmiddag met een aardig tempotje door kunnen bouwen(het gaat steeds sneller, als je de set maar even begint te kennen)
Aldus hier het resultaat:

Ik hoop op nog wat welkome tips om dit vliegveld nog wat te tweaken
Maar goed: Ik had vandaag lekker wat uurtjes over(alleen even kerstontbijt op school), en heb vanmiddag met een aardig tempotje door kunnen bouwen(het gaat steeds sneller, als je de set maar even begint te kennen)
Aldus hier het resultaat:

Ik hoop op nog wat welkome tips om dit vliegveld nog wat te tweaken
Respect hoor, dat heeft aardig wat tijd gekost.
Ik ben geen vliegveld-kenner maar voor mijn gevoel heb je te weinig landingsbaan gezien de capaciteit en grote van de terminals.
Voor de rest echt super en netjes afgewerkt.
Ik ben geen vliegveld-kenner maar voor mijn gevoel heb je te weinig landingsbaan gezien de capaciteit en grote van de terminals.
Voor de rest echt super en netjes afgewerkt.
Zo'n grote map had eigenlijk seamless moeten zijn... dan pas kun je echt mooie gigantische steden bouwen en agriculture goed toepassen... hopen dat dit in een vervolg mogelijk is.Lof102 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:05:
[afbeelding]
Is best wel mogelijk om het seamless te laten lijken, sterker nog dat is de kunst.Refragmental schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:53:
[...]
Zo'n grote map had eigenlijk seamless moeten zijn... dan pas kun je echt mooie gigantische steden bouwen en agriculture goed toepassen... hopen dat dit in een vervolg mogelijk is.

of

Zijn niet van mij maar wel perfecte voorbeelden.
@ Gammro, Ik kan met geen mogelijkheid jouw plaathes bekijken, errug jammer want ben nieuwsgierig naar je stad..
Ik weet niet wat t is, ik probeer echt de hele tijd die dingen aan de gang te krijgen, maar ze verdwijnen net zo snel als dat t lang duurt om t voor een tijdje werkende te krijgen.
Hierbij zal ik alsnog even het album linken waarin het staat voor de geinterresseerden: klikkie!
inclusief wat work in progress screens
Hierbij zal ik alsnog even het album linken waarin het staat voor de geinterresseerden: klikkie!
inclusief wat work in progress screens
Leuk vliegveld
Kan jij me vertellen welke onderdelen van het vliegveld aanwezig moeten zijn om te werken?Gammro schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:48:
Ondertussen ben ik bezig met een enorme airport te bouwen, ik heb al een deel van de terminal af en ben bezig de taxibanen te maken(en de wachtruimten voor als er geen baan beschikbaar is)
[afbeelding]
en met welke mod je dit gemaakt hebt?
Geen matches
mod inmiddels gevonden en gebruikt.
Nog een vraagje, hoe gebruik je het airport tram center? waar moet ik hem aansluiten?
Nog een vraagje, hoe gebruik je het airport tram center? waar moet ik hem aansluiten?
het is in feite gewoon een custom airport, welke je zo plaatst en dan functioneerd als een gewoon vliegveld qua capaciteit, maar eruit ziet als een parkeerplaats met bushaltes etc.
Problemen horen in SPV, dat van r1talin dan ook afgesplitst naar [SimCity 4] Slechte performance op Macbook Pro.
[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 29-12-2008 00:49 ]
And I'm the only one and I walk alone.
En op verzoek maar naar Simulatie, Sport en Racing Games. Dit is een van de moeilijker te plaatsen topics, eigenlijk is het vooral een strategy spel, maar in de genres van het spel op bijvoorbeeld Wikipedia staat het niet. 'Sim' in de naam lijkt toch wel op Simulatie te wijzen, dus ach
TheZeroorez schreef op maandag 29 december 2008 @ 09:46:
En op verzoek maar naar Simulatie, Sport en Racing Games. Dit is een van de moeilijker te plaatsen topics, eigenlijk is het vooral een strategy spel, maar in de genres van het spel op bijvoorbeeld Wikipedia staat het niet. 'Sim' in de naam lijkt toch wel op Simulatie te wijzen, dus ach
offtopic:
Ik dacht dat Simcity juist als een mooi voorbeeld genoemd was (samen met de Sims) van de 'buitenbeentjes' die in SSR hoorde
Waar stond-ie eerst dan? Strategy dus
Ik dacht dat Simcity juist als een mooi voorbeeld genoemd was (samen met de Sims) van de 'buitenbeentjes' die in SSR hoorde
Waar stond-ie eerst dan? Strategy dus
Goed, na wat verzoekjes om het naar Simulatie, Sport en Racing Games te moven ook weer een heleboel om het terug te krijgen in Strategy Games (waar het eerst inderdaad stond).
Even kort (reacties/onderbouwing niet nodig), waar willen jullie het?
Poll: SimCity
• Simulatie, Sport en Racing Games
• Strategy Games
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Dan kan dat gelijk samen met een nieuw deel, want deze is vol
Even kort (reacties/onderbouwing niet nodig), waar willen jullie het?
Poll: SimCity
• Simulatie, Sport en Racing Games
• Strategy Games
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Dan kan dat gelijk samen met een nieuw deel, want deze is vol
[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 29-12-2008 17:45 ]
Het is dat ik de huidige 'definitie' ken van SSR, maar gevoelsmatig zou ik hem ook bij Strategy willen hebben, denk ik 
Ik heb niet gestemd, overigens.
Ik heb niet gestemd, overigens.
SG, onderbouwing.
Wbt nieuw deeltje, als RJ een nieuw deel klaar heeft liggen dan mag hij die wat mij betreft posten.
Zo niet dan open ik wel een volgend deeltje.
Wbt nieuw deeltje, als RJ een nieuw deel klaar heeft liggen dan mag hij die wat mij betreft posten.
Ik ben nieuw in dit topic en met SC4, maar ik zocht meteen bij Simulatie
. Niet dat er voor Strategy niets te zeggen valt.
Simulatie.
Lijkt me vrij evident voor SIMcity.
Study everything, You'll find something you can use
Ik denk dat je Sim niet te letterlijk moet nemen, bij Sim denk ik namelijk aan Flight/Train simulator.
Anders had je Company of Heroes ook wel D-Day simulator of iets dergelijks kunnen noemen
SC4 is voor mij dus Strategy game.
Anders had je Company of Heroes ook wel D-Day simulator of iets dergelijks kunnen noemen
@TheZeroorezCastor385 schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:06:
Simulatie.
Dankzij reacties als hierboven vind ik het jammer dat de poll hier staat ipv een link richting het topic in LA.
Nu vervuilen we het topic met een discussie die niks toevoegt aan het simcity topic.
@Castor 385, speel je het spel?
Alsof GTA puur draait om het stelen van een auto? [oei nieuw sub-forum]
FM is sport welke wending je er ook aan geeft.
Ik heb nog liever dat het topic gewoon naar SSR gemoved blijft dan dit soort vervuiling/discussie.
Dan liever een mening van mensen die het spel wel spelen en de onderverdeling enigszins snappen.
Ik vraag me echt af in hoeverre de klachten komen van mensen die dit topic volgen.
Een beetje SC speler weet gewoon dat het Strategie is.
Verder ga ik me er niet druk om maken maar bovenstaande had ik wel verwacht.
discussie is altijd mogelijk via dm maar ik ga het topic er verder niet mee vervuilen.
Ik denk dat je met de poll in dit topic zelf ook meer respons krijgt en de plaatsing hier kan ik ook wel begrijpen. En dit is ook wel een mooi einde van dit topicdeel. TheZeroorez geeft overigens aan dat reacties/onderbouwing niet nodig zijn. Dat er dan toch verder op ingegaan wordt kan hij ook weinig aan doen natuurlijkLoneRanger schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:35:
[...]
@TheZeroorez
Dankzij reacties als hierboven vind ik het jammer dat de poll hier staat ipv een link richting het topic in LA.
Nu vervuilen we het topic met een discussie die niks toevoegt aan het simcity topic.
Ik heb idd eea klaarliggen, zal vanavond (na sporten, 10:00 uur) een nieuw topic hiervoor openen!LoneRanger schreef op maandag 29 december 2008 @ 18:08:
SG, onderbouwing.
Wbt nieuw deeltje, als RJ een nieuw deel klaar heeft liggen dan mag hij die wat mij betreft posten.![]()
Het is echter nog wel de 'oude' build, die jij zow mooi vond
EDIT: hmmms, en waar ga ik hem openen, zal de poll nog maar even afwachten voor een antwoord hier voor. Voor mij is SC4 iig een RTS, Real Time Strategy....
[ Voor 11% gewijzigd door Lof102 op 30-12-2008 11:02 ]
Heren,
Er is reeds een nieuw topic tot onze beschikking om onze discussie en 'show-offs' mbt SimCity 4 voort te zetten:
\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]
Het topic is geplaats bij de 'Strategy Games'.
@ TheZeroorez, dit topic mag gesloten worden
Er is reeds een nieuw topic tot onze beschikking om onze discussie en 'show-offs' mbt SimCity 4 voort te zetten:
\[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]
Het topic is geplaats bij de 'Strategy Games'.
Als TheZeroorez 'm niet dichtgooit, hang ik er wel een slotje aanLof102 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 18:18:
Graag verder in \[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]
En deze ook maar even teruggezet naar SSG..
Dit topic is gesloten.