REDFISH schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:43:
Ik heb nu ook NAM en CAM geïnstalleerd, maar ik heb het idee dat er iets overlap is, of het kan zijn doordat hij de plugins en de plugins-compressed tegelijk laadt. Misschien moet ik de plugins even wegmoffelen. Nu heb ik namelijk dingen dubbel in het menu zoals uh, effe kwijt. Maar er zijn wat dingen dubbelop.
Hij crasht ook enorm veel nu. Echt jammer en balen als je net een leuke upgrade hebt gedaan.
Na het gebruik van datpacker moet je alle plugins die in subfolders staan verwijderen, die staan nu immers in je plugins compressed folder.
Overigens worden alle plugins op alfabet ingelezen.
Dat is overigens niet onbelangrijk om te weten.
De NAM plaats ik b.v. in een folder genaamd "ZZZ_Network addon mod".
Bij mij werkt de RHW [rural network] anders niet vanwege een conflicterende plugin die ik niet kan vinden.
Even nog voor de zekerheid, datpacker maakt een .dat file per subfolder en plaatst die file in "plugins compressed"
Alle losse plugins die je zeg maar in de root van je plugin folder hebt staan worden
niet meegenomen.
Het is overigens raadzaam om 2 pluginfolders aan te houden, eentje compressed en eentje uncompressed.
Als je een cleantool file moet gebruiken werkt dat alleen als je plugins ongecoprimeerd zijn.
Het lijkt veel werk maar je kunt heel makkelijk de plugin folder hernoemen en je uncopressed folder hernoemen naar plugins.
Wat betreft stabiliteit, als je een duo-core [of meer] hebt dan is het raadzaam de affiniteit op 1 core te zetten.
In het topic staat wel een klein programmaatje waarmee je dat eenmalig in hoeft te stellen. [ff zoeken op affiniteit]
Ik had al 1 stad op een middelgrote tile van ongeveer 150.000 inwoners. Nou die lui wilden alleen maar Commercial $$$. Dus toen ik in de nabijgelegen grote tile begon met bouwen was er 0.0 vraag naar residential en industry, maar ik maakte wel al ineens 10.000 winst voordat ik überhaupt met huisjes begon. En nu heb ik inmiddels bijna 300k inwoners en een paar mooie gebieden met hoge gebouwtjes. Ik heb dit keer veel aandacht besteed aan de infrastructuur en veel highways en dat heeft blijkbaar geholpen. Ik heb alleen nog nooit gebruik gemaakt van treinen en monorails enzo. Moet ik die gewoon bij de aanleg van wegen al ernaast leggen? Ik vind het nogal lastig om het achteraf te doen. Nu heb ik iets van 80k winst per maand. Best lekker

Zit al op de 5M. Kan weinig nog fout gaan, en nog niet eens de helft van de kaart vol. Op naar het miljoen dus. Maar helaas ben ik blijkbaar toch altijd wat slordig, want het wordt toch een redelijk zootje.
Nog een vraagje, als je zones aanlegt maakt het dan nog uit of je kleine vierkantjes hebt of grote? Dus als je een grote van 3x
4 hebt of een paar 3 van 1 horizontaal en
4 van 1 verticaal. Ik probeer de vakjes zo groot mogelijk te maken, en dan hopen dat er zo groot mogelijke gebouwen op komen, maar ik weet niet zeker of het van invloed is.
Alles wat je doet heeft invloed op wat voor werk je sims zoeken.
Hou je ze dom en arm dan is de vraag naar industrie [dirty/manufactury] en $ Commercieel hoog.
Wanneer je zorgt voor veel scholing wordt juist de vraag naar Commercieel en HT industrie hoger.
De vraag naar industrie blijft altijd aanwezig maar je zult zien dat naarmate je stad ouder wordt er maar weinig sims werken, ondanks de nog steeds aanwezige vraag.
Natuurlijk heeft ook de hoogte van belastingen op de diverse groepen invloed.
Er is ergens een topic op SC
4D waar wordt uitgelegd hoe de percentages per bevolkingsgroep en IQ liggen wbt het werk dat ze zoeken. [subforum->BSC->Camelot addon mod]
Wbt het zonen, er zijn gebouwen/lots die alleen op 1x1 groeien tot 6x6 geloof ik wbt de standaard plugins van Maxis.
Zo'n 6x6 gebouw krijg je dus nooit als je alleen maar 2X2 zoned.
Kortom, hoe meer variatie ine de grote van zonen des te diverser de gebouwen.
De hoogte van de gebouwen heeft te maken met low/med/high density zoning waar je tussen kunt kiezen.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd hebt en anders vraag maar.
Only fools are enslaved by time and space.