Sony Vaio nieuwe 'NR' serie al te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
Wanneer komt deze serie nou precies op de markt? Lijkt me een erg interessante laptop :), ik kan alleen nog niet vinden waar ze verkocht worden. Iemand al iets gevonden?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Computerpirates.com is meestal snel met Sony.

Sony Vaio NR11M (wit) met 1024MB - Verwacht 24 september:

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik zag vandaag dat op sony.nl vtwee types zijn toegevoegd: de core duo T2310 met een 160gig hdd en de core 2 duo T5250 (paradepaardje). Er ontbreken dus nog twee: de goedkoopste T2310 met 120gig en een T2330 met 160gig. Ook lijkt het dat ze alleen in het zilver worden aangeboden en niet in de andere twee kleuren.

Het viel mij ook op dat de typeaanduiding anders is dan in het bericht hier op tweakers (en andere nieuwsbronnen) en zelfs die van sony news zelf! Ik ben erg benieuwd naar de EURO prijs van het goedkoopste model.

NR110
NR120
NR140
NR160

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-01 21:06
Moet zeggen mooi model!! Denk als ik een nieuwe notebook kon kopen dat ik hem gekocht had. Alleen 1.46 ghz vindt ik een beetje achterhaald ,maar dat zal wel aan mijn liggen.

Verwijderd

Ik post hier mijn vraag omdat ik een aparte post openen onzin vindt.

Hebben mensen al ervaringen met de Sony Vaio VGN-NR11Z/S? Ik wil hem namelijk gaan kopen, vanavond even bekijken bij de plaatselijke computerboer, en als hij bevalt maar bestellen op internet.

Ik wil er office en internet vooral mee gaan doen. Daarbij ook wat webdesign en redelijk wat photoshoppen. Ik heb niet zoveel geld dus lijkt mij dit een zeer goed alternatief afgezien van de zeer duur geprijsde laptops waar ik geen geld voor (over) heb.

Speel geen spellen dus dat boeit ook niet met de onboard grafische kaart maar de hd die erin zit daar twijfel ik wel over. Het is namelijk een 200gb 4200rpm. Is dit voldoende (rpm)?

Heeft er verder iemand ervaringen met de meuk die er voorgeïnstalleerd wordt op de laptops van sony. Kan ik er niet gewoon een schone Vista overheen zetten en me eigen programma's installeren?

anyone?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik kan enkel een oordeel geven over de harde schijf: naar mijn mening is die te traag. 5400rpm is aan te raden en 7200rpm is nog iets beter.

Voor ervaringen geef ik een linkje naar een tweetal reviews: NoteBookReview.com

Verwijderd

nXXt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:07:
Ik kan enkel een oordeel geven over de harde schijf: naar mijn mening is die te traag. 5400rpm is aan te raden en 7200rpm is nog iets beter.

Voor ervaringen geef ik een linkje naar een tweetal reviews: NoteBookReview.com
Dank! Heb hem doorgelezen en daar, net zoals in andere reviews op het net, zeggen ze niets over de hdd. Wel over de 'overload' aan onzin programmatuur en andere dingen.

btw. De laptop is ook in het bruim verkrijgbaar maar deze is te koop in Duitsland. Is dat aan te raden om hem daar aan te kopen of is dat garantietechnisch en qua instellingen niet te doen?

Het kleinere broertje, de VGN-NR11M/S, heeft ipv de 200GB een 160GB met 5400rpm maar wel een Dual-Core Processor T2310 en 2x512 mb (533mhz) werkgeheugen. Is deze nou dan significant veel langzamer. Hij is ongeveer €100 goedkoper...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 18:33 ]

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:28:
[...]
btw. De laptop is ook in het bruim verkrijgbaar maar deze is te koop in Duitsland. Is dat aan te raden om hem daar aan te kopen of is dat garantietechnisch en qua instellingen niet te doen?
Of het aan te raden is ligt natuurlijk aan het feit of je die kleur mooi vindt :P. Ik heb verder geen ervaring met het garantieprogramma van Sony. Overigens is in Duitsland de kans erg groot dat je een afwijkend toetsenbord krijgt (QWERTZ).

Ik weet niet waarom je voor de VAIO kiest, maar je kunt misschien ook een Dell Inspiron of Dell Vostro overwegen. Zijn opvallend scherp geprijst.

Verwijderd

nXXt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:35:
[...]

Of het aan te raden is ligt natuurlijk aan het feit of je die kleur mooi vindt :P. Ik heb verder geen ervaring met het garantieprogramma van Sony. Overigens is in Duitsland de kans erg groot dat je een afwijkend toetsenbord krijgt (QWERTZ).

Ik weet niet waarom je voor de VAIO kiest, maar je kunt misschien ook een Dell Inspiron of Dell Vostro overwegen. Zijn opvallend scherp geprijst.
Heb even naar Dell gekeken. Zeker goede prijzen maar het oog wil ook wat. De extra kleur naar keuze is leuk maar in wat reviews wordt er wat geklaagd over het scherm van de Inspiron 1520. Het scherm van de vaio is top. De setup is wel wat beter van Dell (7200rpm en goede videokaart die ik niet nodig heb).

Is het niet gemakkelijker om de hd te verwisselen van de vaio?

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 19:01:
[...]
Is het niet gemakkelijker om de hd te verwisselen van de vaio?
Dat kan natuurlijk altijd, alleen heb je dan wel al betaald voor de eerste HD.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:28:
[...]

Dank! Heb hem doorgelezen en daar, net zoals in andere reviews op het net, zeggen ze niets over de hdd. Wel over de 'overload' aan onzin programmatuur en andere dingen.

Het kleinere broertje, de VGN-NR11M/S, heeft ipv de 200GB een 160GB met 5400rpm maar wel een Dual-Core Processor T2310 en 2x512 mb (533mhz) werkgeheugen. Is deze nou dan significant veel langzamer. Hij is ongeveer €100 goedkoper...
Ik heb onlangs de VGN-NR11M/S aangeschaft en de overload aan troep icm de 1024 mb ram is echt killing. Dat ding was niet vooruit te branden. Aangezien ik een lager budget had heb ik toch voor dit model gekozen en direct 2x 1024 mb geheugen aangeschaft voor 40 euro. Dit scheelt aanzienlijk.

Voordat je een verse vista installatie doet zou ik eerst de recovery dvd branden (logisch uiteraard), want de drivers voor de laptop waren vorige week nog niet te downloaden van de Vaio site.

Al met al ben ik zeer blij met mijn keuze. Mijn criteria waren scherm, uiterlijk en standaard 2 jaar garantie. De laptop voelt degelijk aan en het design is :9~

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:39:
[...]

Ik heb onlangs de VGN-NR11M/S aangeschaft en de overload aan troep icm de 1024 mb ram is echt killing. Dat ding was niet vooruit te branden. Aangezien ik een lager budget had heb ik toch voor dit model gekozen en direct 2x 1024 mb geheugen aangeschaft voor 40 euro. Dit scheelt aanzienlijk.

Voordat je een verse vista installatie doet zou ik eerst de recovery dvd branden (logisch uiteraard), want de drivers voor de laptop waren vorige week nog niet te downloaden van de Vaio site.

Al met al ben ik zeer blij met mijn keuze. Mijn criteria waren scherm, uiterlijk en standaard 2 jaar garantie. De laptop voelt degelijk aan en het design is :9~
Eej, bedankt voor je reactie. Leg eens uit hoe je het gedaan hebt dan? Heb je er een extra windows licentie voor nodig of kan je gewoon een kale windows er overheen zetten? En hoe zit dat dan met die drivers. Vista heeft toch het merendeel van alle drivers wel in het pakket zitten?

Wat zijn jou ervaringen met de batterij. Zit die los bij jou of juist weer niet?

Bedankt alvast!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:30:
[...]

Eej, bedankt voor je reactie. Leg eens uit hoe je het gedaan hebt dan? Heb je er een extra windows licentie voor nodig of kan je gewoon een kale windows er overheen zetten? En hoe zit dat dan met die drivers. Vista heeft toch het merendeel van alle drivers wel in het pakket zitten?

Wat zijn jou ervaringen met de batterij. Zit die los bij jou of juist weer niet?

Bedankt alvast!
Ik heb in eerste instantie alle overbodige troep gedeinstalleerd. Hierdoor starte de laptop al ongeveer drie keer sneller op.

Aangezien ik nog een originele Vista Home Premium DVD had liggen, besloot ik een week later om deze toch te installeren. Dit werkt met het serienummer van de Vaio (beide OEM versies). Toen heb ik aan de hand van de recovery DVD van de Vaio de ontbrekende drivers en hulpprogramma's geïnstalleerd. Als je dit niet doet werken bijvoorbeeld de functietoetsen niet om het contrast van je beeldscherm aan te passen, evenals de S1-toets en AV-toets.

Van een eventueel batterijprobleem weet ik niets af. Ik heb in ieder geval niets geks ontdekt. De batterij gaat ergens tussen de 2 en 3 uur mee, afhankelijk van je werkzaamheden.

Enige storende zijn de rammelende muistoetsen als je het muisgebied tabt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Verwijderd

Ok dank je!

Weet iemand of je de hd van deze laptop 'gemakkelijk' kan vervangen?

• apple1200
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:36:
Ok dank je!

Weet iemand of je de hd van deze laptop 'gemakkelijk' kan vervangen?
Dat denk ik wel

• apple1200
Is het miss leuk op een ervaringen topic te maken voor de sony nr serie? handige verzamelplaats voor drivers enz.

Verwijderd

Ik heb de Sony VGN-NR11Z/S gisteren gekocht bij Polectro voor 879 euro.

Batterij zit echt niet los, wel natuurlijk veiligheids schuifje dicht doen maar lijkt me logisch. Perfect snel dingetje voor dat geld, zeker voor een Sony Vaio met een T7250 processor. Vreemd inderdaad dat er een langzame harde schijf in zit. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt merk. (tot nu toe dan). Zit inderdaad ongelofelijk veel probeer troep bij maar met een beetje geduld is dat er met een ruim uurtje weer vanaf. Geluid is een beetje blikkerig maar daar hebben we koptelefoontjes voor.

Zo even eerste oogopslag en eerste testjes komt ie er voor mij echt prima uit.

:Y

• apple1200
Wil je even een reviewtje maken? dan kan die in de ts van het grote sony NR serie topic.(graag ff een paar plaatjes)

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kan ik windows XP op de SONY VAIO VGN-NR11M/S installeren? Of gaat dat problemen opleveren met drivers? Sony biedt namelijk geen XP drivers aan op hun website.. En vista is verschrikkelijk

Iemand ervaring?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 21:47
Kijk eens in dit topic.
Pagina: 1