Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een NR. De NR21E/S om precies te zijn, de meest standaard versie met Dual Core van 1,6 Ghz. Deze bevalt me tot nu toe uitstekend, inclusief Vista. Toetsenbord typt lekker, zoals gewoonlijk met Vaio, en het scherm ziet er zeer fraai uit. De kritiek dat de verticale viewline niet echt denderend is kan ik beamen, maar dan moet je er wel heel vreemd voor gaan zitten wil je hier echt last van hebben.
Problemen met de accu heb ik eerlijk gezegd geen last van gehad. Niet met losschieten en ook niet met opladen. Heb je de Lock er niet op zitten, dan valt de accu er inderdaad makkelijk uit als je de laptop op zijn kant houdt met de accu naar beneden, maar met de lock er op blijft hij veilig zitten. Daar komt bij dat de accu naar achteren schuift, dus als de laptop gewoon normaal staat op een bureau ofzo, dan is het onmogelijk dat de accu contact verliest. Ook de duwtest op het midden van het powercompartement leverde geen uitvallende laptop op.
Met 100% lading heeft hij het tweeenhalfuur volgehouden op energieniveau 'gebalanceerd'. Daarbij had ik wireless LAN aanstaan en was ik vrijwel de gehele tijd bezig met meerdere dingen tegelijk (internet, tekstverwerken, updates downloaden en installeren) dus ik ben naar mijn mening niet echt energiezuinig geweest die tweeenhalf uur. Daarom vind ik het een nette tijd. Bij minder activiteit haal ik er waarschijnlijk 3 uur uit. Helemaal als ik de backlight iets lager zet, al staat hij nu (op 'gebalanceerd') niet helemaal voluit.
Alle crapware, zoals trials voor Norton e.d. heb ik er meteen af gegooid. Vreemd genoeg kreeg ik bij het instellen van Vista de keuze of ik deze dingen wilde installeren. Natuurlijk koos ik 'nee', maar hij deed het toch

. Anyway, wat betreft de warmteproductie en de geluidsproductie: de koeling is hoorbaar, maar zo zacht dat ik het absoluut niet storend vind. Bovenop wordt de laptop totaal niet warm. Aan de onderkant wel, maar niet genoeg naar mijn mening om het onplezierig te maken bij een lange zit met de laptop op schoot.