[Ervaringen]Het grote Sony NR serie topic.

Pagina: 1
Acties:
  • 8.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 17:22
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/2329/headersz7.jpg
Een paar leuke plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/41/20491Afbeeldingslocatie: http://vaio.sony.nl/res/images/image/11/1187079506611.jpg
Er staat ook nog een review op Cnet:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/28169.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/28159.jpg

Zie ook de sony NR review van Notebookreview.com. (bedankt CBR)
Heb je zelf nog een review gevonden/gemaakt? Meldt het dan even!

Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/9793/waaromwi9.jpg
Deze nieuwe notebooks van Sony zijn al een tijdje op de markt, maar niemand opent een topic, dus doe ik het maar.

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/7865/theprosfo2.jpg

Voordelen:
*Goed werk van intel en duurdere modellen zijn upgradebaar tot 4 gig.
* Leuk design met keuze uit meerdere kleuren.(Heb de bruine en witte versie nog nooit zien staan in Nederland.)
* Goed scherm.
* Goede bouwkwaliteit(met uitzondering van de batterij.)
* Blijft cool, en maakt weinig geluid.
* Goed keyboard (maar dat is een kwestie van wat je gewendt bent)
Nadelen:
* Batterij kan snel losschieten als hij niet vergrendeld is.
* Te veel trialsoftware voorgeinstalleerd.
* AV Mode werkt niet.

Deze pagina is nog vol in ontwikkeling.

[ Voor 37% gewijzigd door apple1200 op 24-12-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Gereserveerd voor de TS

[ Voor 49% gewijzigd door apple1200 op 15-12-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Review @ NoteBookReview.com
En vraag me af waarom 't niet hier kon: Sony Vaio nieuwe 'NR' serie al te koop?

Nu gebeurt 't zelfde als Asus G1S, iemand hem al gespot ? en [Ervaringen] ASUS G1S Allround/Gaming laptop :?

Voor de rest kunnen er in de TS nog wel specificaties/ prijzen/ reallifefoto's en filmpjes/ PW-linkjes... :)

Succes!

EDIT @ Hieronder: Ik heet CLB ;) Dat die plaatjes daar vandaan kwamen had ik ook wel door :)
Maar daarna vind ik nergens 'n linkje naar deze review... Verwarring vind ik een beetje apart..
Moeten we dan over elk apparaat 2 topics starten?
Eentje met ervaringen en eentje waar je 'm kan kopen? imho vervuiling!

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 15-12-2007 18:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
@CBL

Die review wan NBR heb ik ook gezien, hier kom de plaatjes vandaan. Ik heb een nieuw onderwerp gestart om verwarring te verkomen.

Edit: Ik zou ff een linkje plaatsen. Ben jij goed in vormgeving van websites? Zou jij dan een leuk startplaatje willen maken? Alvast bedankt

[ Voor 34% gewijzigd door apple1200 op 15-12-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afgelopen week heb ik deze notebook ontdekt. Zeker niet gek voor het geld, maar de harddisk (4200rpm) zou ik wel gelijk vervangen mocht ik er 1 kopen. ;)

Mijn vraag is of iemand al wat meer weet over de bruine variant van deze serie (Winge heet die kleur). Via Sony Style is hij gewoon te bestellen, maar natuurlijk voor een veel hoger prijskaartje dan in de pricewatch... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Volgens mij is de bruine variant niet via de officiele weg te koop. Vindt zelf die zwarte rand om het beeldscherm heen niet zo mooi.

Edit: Hier in nederland dan he!

[ Voor 11% gewijzigd door apple1200 op 16-12-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die videokaart kan je ook niets meer, voor de rest vind ik het best mooi design en goede schermkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand XP heeft draaien op deze laptop inclusief alle drivers.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:27
Ik heb sinds gister de VGN-NR11Z/S.

Nog geen enorme hekel aan vista gekregen, maar heb volgens mij de meeste XP drivers al wel te pakken.

Heb wel een probje: De notebook die ik heb is een showmodel geweest bij de MediaMarkt (he.. korting :) ) maar er zit een BIOS wachtwoord op. Omdat ik geen zin heb tot na 3 jan om langs te gaan, is dat van de MM of standaard?

• BillSpaarbank
  • Niet online
darkmage schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:05:
Ik heb sinds gister de VGN-NR11Z/S.

Nog geen enorme hekel aan vista gekregen, maar heb volgens mij de meeste XP drivers al wel te pakken.

Heb wel een probje: De notebook die ik heb is een showmodel geweest bij de MediaMarkt (he.. korting :) ) maar er zit een BIOS wachtwoord op. Omdat ik geen zin heb tot na 3 jan om langs te gaan, is dat van de MM of standaard?
Dit komt inderdaad door de MediaMarkt, of door hun bezoekers natuurlijk. Het is in ieder geval niet standaard.

• apple1200
Als vista het nog doet, moet je ff zoeken op bios cracker.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Klein spelfoutje uit de topictitel gehaald :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het twijfelen of ik deze laptop moet gaan aanschaffen.

Hier nog een goede review die denk ik wel gewaardeerd wordt: http://www.notebookcheck....1S-S-Notebook.6918.0.html

Ik vind de zilvere variant wel ok maar de bruine zou ik liever willen maargoed iemand een idee hoe ik die kan bemachtigen voor een goede vergelijkbare prijs (€820 met qwerty toetsenbord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Ok ik ga XP installeren.

Ben nu met nLite de Intel Storage drivers in een WinXP cd integreren.

Voor de rest heb ik geloof ik overal drivers voor, alleen het touchpad is nog een vraagteken.

[update]
XP installatie ziet de harde schijf :) cool.

Het proces:
- Download de floppy creation tool voor de storagedrivers van de 965GM chipset
- extract het exe filetje met winrar
- mount de floppy met vdisk
- met nlite de floppy integreren in een win xp installatie
- cd branden en die in de vaio :)

[update 2]
touchpad doet het in de installatie. Er is nog hoop

ps. Ik heb wel de recovery dvd's gebrand, dus ik kan terug (officieel....)

Kan iemand het exacte typenummer van de SD en Memory Stick kaartlezer opzoeken?

[ Voor 61% gewijzigd door Xiphalon op 22-12-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
darkmage schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:55:
Kan iemand het exacte typenummer van de SD en Memory Stick kaartlezer opzoeken?
De schijven worden binnen Vista aangegeven als MemoryStick0 Device en SD1 Device. Volgens mij hangt hier een Texas Instruments PCIxx12 Integrated FlashMedia Controller achter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

-Edit-
Everest UE geeft als model ID: TI INC FlashMedia
Serienummer: 3
Revisie: 1.10

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 22-12-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Geweldig, dank u :)

Windows XP werkt, op het tooltje voor de touchpad na en de S1/AV MODE knoppen na.

* Xiphalon is happy :)

Drivers gebruikt van de resp. fabrikanten:
- Yukon driver van de Marvell stite
- Intel Storage Driver Floppy creation ding (zie hierboven)
- Intel Matrix storage applicatie
- Intel 965GM Chipset Graphics drivers
- Intel 965GM Chipset INF install utility
- Intel PRO/Wireless 3945ABG driver
- Realtek HD audio Codec

Overige drivers:
- TI driver (voor de SD kaart en de MS/Pro kaart lezer) van lenovo

[ Voor 63% gewijzigd door Xiphalon op 22-12-2007 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
darkmage schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:00:
Geweldig, dank u :)

Windows XP werkt, op het tooltje voor de touchpad na en de S1/AV MODE knoppen na.

* BillSpaarbank is happy :)

Drivers gebruikt van de resp. fabrikanten:
- Yukon driver van de Marvell stite
- Intel Storage Driver Floppy creation ding (zie hierboven)
- Intel Matrix storage applicatie
- Intel 965GM Chipset Graphics drivers
- Intel 965GM Chipset INF install utility
- Intel PRO/Wireless 3945ABG driver
- Realtek HD audio Codec

Overige drivers:
- TI driver (voor de SD kaart en de MS/Pro kaart lezer) van lenovo
Mooi man,

Heb jij de NR11M/s of de NR11Z/s? Van het weekend ook maar eens knutsellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
BillSpaarbank schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:10:
[...]

Mooi man,

Heb jij de NR11M/s of de NR11Z/s? Van het weekend ook maar eens knutsellen :)
Ik heb de Z/s.

Kom er net achter dat het modem het ook niet doet. Boeie in de hotels waar ik heenga hebben ze toch wifi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb hem ook net gehaald. Ik heb alleen het idee dat mijn WIFI verbinding erg traag is.
Wel goed ontvangst alleen mijn download snelheid is echt heel mager. Iemand hier ook last van?

(ik heb de z/s btw)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
schuifje rechtsonder bij je toetsenbord staat op on?

ik heb er hier geen last van. 40mbit/sec wordt regelmatig gehaald hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
het schijnt een vista probleem te zijn.
Ook bestanden over het netwerk kopieren is extreem traag.
Ik lees dat heel veel mensen met vista hier last van hebben. heb SP1 RC1 voor vista geinstalleerd maar ook dat hielp niets.

Ik begin nu na een dag kloten erg de neiging te krijgen om terug naar XP te stappen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af waar je al de benodigde drivers van de laptop kan halen voor vista en xp apart. Ik heb hier namelijk nog een legitieme xp en vista licentie over dus dan heb ik helemaal geen gedoe met die meuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 21:51:
Ik vraag me af waar je al de benodigde drivers van de laptop kan halen voor vista en xp apart. Ik heb hier namelijk nog een legitieme xp en vista licentie over dus dan heb ik helemaal geen gedoe met die meuk...
Ik heb XP draaien. een paar posts hierboven geef ik aan welke drivers er gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Heeft iemand al ubuntu proberen te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
apple1200 schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:40:
Heeft iemand al ubuntu proberen te draaien?
Ja, dit gaat goed. Ik heb alleen draadloos internet nog niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Heb er hier ook een staan, gehaald voor m'n ex die er mee moet gaa hobbyen voor school, Heb er XP op weten te knutselen, dat was allemaal niet zo'n probleem, maar het probleem is dat volgens mij de bijgeleverde adapter is overleden. Deze adapter laad de batterij wel bij, maar wordt echter niet warm en het systeem draaien met de adapter ingeplugd zorgt voor veel uitvallen van het systeem, zomaar ineens tijdens het opstarten of als de GUI van XP net geladen is. Op enkel de batterij geen problemen, is ook een Mediamarkt showmodel dit, dus ik vermoed dat ik donderdag maar weer eens terug moet.

Opzich beste laptop voor het geld, had opzich wel een 5400rpm disk in gemogen, liever een 120GB 5400rpm disk, of zelfs 80GB 7200rpm disk voor hetzelfde geld. Als je zoveel data mee wil sleuren zet je dat IMHO op een externe USB-disk.

Enige wat ik overigens niet werkend heb zijn de "brightness" knopjes, maar dat kan mij ook verder weinig boeien.

Toetsenbord is overigens wel erg fijn, eveneens het grote touchpad. Verder moet ik ook zeggen dat het allemaal erg degelijk aanvoelt :)

De accu is dus niet stuk, maar het is dus wel dat dat batterijgedeelte erg kut is, als je in het midden bovenaan drukt, beetje hard, gaat je laptop gewoon uit omdat de accu geen contact meer maakt. Dit doet zich ook voor als de laptop alleen op netspanning draait zonder accu. Dus het hele powergedeelte lijkt me wat gammel, maar op een normale vlakke ondergrond heb je hier natuurlijk geen last van.

[ Voor 15% gewijzigd door ConZito op 25-12-2007 21:27 . Reden: Nieuwe bevindingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Kijk eens op ndiswrapper. Heb je 7.10 en heb je restricted drivers geprobeerd?

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Ik zit er ook over te denken om deze laptop aan te schaffen. Enige drawback is het aantal rpm van de hdd en de vermelde speling in het batterijcompartiment (ook jammer dat ie niet in alle kleuren te krijgen is). Op Amazon is het ding trouwens een stuk goedkoper (gunstige dollarkoers). Dus als je binnenkort nog naar de VS moet...

Even een vraagje over de meegeleverde software. Krijg je een Vista cd'tje erbij? Ik heb namelijk weinig trek om Vista te draaien en knal er liever de één of andere Linux distro op. Het is alleen altijd handig om de officiele software te kunnen installeren in het geval van een rma ofzo.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• Xiphalon
Er zit een automatisch lock-schuifje op de batterij en een handmatige. Als ze bijde gelocked zijn zit het e.e.a. gewoon vast.

Vista dvd zit er niet bij, maar je kan via het Sony Recovery Center (oid) zelf een 2-tal DVD's branden, waar dan Vista + de sony drivers + een enorme berg rommelsoftware op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
Ik zag op http://content.vaio.eu/showcase/nr/index_nl.html het bruine model staan. Hij is blijkbaar alleen verkrijgbaar in de Z variant en heeft de toevoeging /T (in plaats van S wat denk ik voor 'Silver' staat). De benaming voor de bruine variant is volgense mij 'Wenge' dus waar ze dit /T op baseren, beats me.

Nu nog in de winkels!

Heeft de Z versie nu wel of geen bluetooth? op vaio.sony.nl wordt er met geen woord over gerept, maar op verschillende retailers sites wordt wel aangegeven dat het beestje bluetooth heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apple1200
Hebben verder nog mensen Ubuntu proberen te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HydroDiOxide schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:08:
Ik zag op http://content.vaio.eu/showcase/nr/index_nl.html het bruine model staan. Hij is blijkbaar alleen verkrijgbaar in de Z variant en heeft de toevoeging /T (in plaats van S wat denk ik voor 'Silver' staat). De benaming voor de bruine variant is volgense mij 'Wenge' dus waar ze dit /T op baseren, beats me.

Nu nog in de winkels!

Heeft de Z versie nu wel of geen bluetooth? op vaio.sony.nl wordt er met geen woord over gerept, maar op verschillende retailers sites wordt wel aangegeven dat het beestje bluetooth heeft...
De bruine variant komt vooralsnog niet op de Nederlandse markt.

Ik heb hem ook maar gekocht, de z/s variant, maar het irriteert me dat er zoveel junk op staat. Nu ben ik dus van plan om de gehele pc te wipen en dan mijn eigen Vista licentie erop te zetten. Ik heb de Original Drivers Packages binnengehaald maar daar valt me aan op dat daar niet alle drivers bijzitten. Vooral de sony drivers voor het power managent en al dat soort redelijk handige programma'tjes. Weten jullie waar ik die kan vinden? Of zijn al die progjes verwaarloosbaar en niet handig om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:46:
[...]

De bruine variant komt vooralsnog niet op de Nederlandse markt.
Waar heb je deze kennis vandaan? Dat de bruine variant op de Nederlandse promosite staat lijkt me toch wel een indicatie...

Heeft je Z/S bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Die van mij niet (dat ik weet).

Heeft er iemand trouwens al uitgezocht hoe je de HDD kan vervangen? Zit volgens mij niet achter een direct bereikbaar klepje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HydroDiOxide schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:41:
[...]

Waar heb je deze kennis vandaan? Dat de bruine variant op de Nederlandse promosite staat lijkt me toch wel een indicatie...

Heeft je Z/S bluetooth?
Hij zal wel komen maar wanneer dat weet ik niet. Twijfelde zelf ook om die die bruine te nemen maar als je goed kijkt is het plastic om het scherm heen zwart en dat vind ik zelf dus niet mooi dat had ook bruin moeten zijn Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Y/9/45297/original/NR_Wenge_L_front.jpg.

Mijn z/s heeft geen blauwe tand. Maar koop dit (http://www.chiefpick.com/...=BT%2DBTA%2D3210&CartID=1) ding en niemand ziet het.

Maar heeft niemand een oplossing voor mijn probleem? Of zijn die drivers van sony niet persé nodig en dus verwaarloosbaar?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 00:44:
[...]
Maar heeft niemand een oplossing voor mijn probleem? Of zijn die drivers van sony niet persé nodig en dus verwaarloosbaar?
Voor XP boeit het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-11-2023
Heb sinds 31-12-07 ook een VGN-NR11Z/S.

Vind het een zeer fijne laptop zowel qua prestaties alsmede design. Zoals vele van jullie ben ik ook niet positief over Windows Vista, dus mailde ik naar Sony met de vraag of zij mij konden vertellen of de laptop Windows XP ondersteunt (dit was nog voor dat ik dit topic had gevonden/gelezen) en dit is het antwoord wat ik retour kreeg;

Geachte heer ***,

Betreffende het volgend toestel:

Model, S/N, OS:
VGN-NR11Z/S
Serie nummer onbekend
Windows Vista

Het is jammer genoeg niet mogelijk om een downgrade naar XP uit te voeren op de NR11Z/S. Wij geven dan ook geen ondersteuning voor dit probleem, ik weet persoonlijk niet welke drivers er nodig zouden zijn. Wat u wel kunt doen is de specificaties van het toestel opzoeken op de Vaio-link website en van daaruit dan elke driver afzonderlijk op te zoeken.

Het spijt me dat ik u niet verder kan helpen.

Mocht u nog problemen ondervinden, kunt u een email terugsturen of ons contacteren op de volgende lijnen:
http://support.vaio.sony....s.asp?site=voe_en_GB_cons

Met vriendelijk groeten,
Christoffel de Gruyter

Sony VAIO Link Support Team
Support: http://www.vaio-link.com
Accessories: http://www.sonystyle-europe.com

Tevens heb ik ook een "kale" installatie van Windows Vista Business geinstalleerd,.. om al de bijgeleverde Sony rommel te omzeilen. Hiervoor had ik, zoals eerder in dit topic vermeld, alle drivers geinstalleerd die beschikbaar werden gesteld op de Sony website voor de VGN-NR11Z/S maar ook bij mij had ik al gauw door dat ik wellicht meerdere drivers miste. Zodoende dat ik nu even tijdelijk mijn Hersteldisks heb gebruikt en weer werk met de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Ach, je hebt in een uurtje of zo alle rommel er wel weer afgepoetst.

* Xiphalon draait nog steeds vrolijk XP, en geen klachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
Ben nu met nLite de Intel Storage drivers in een WinXP cd integreren.
Is dit nodig,..? Kan ik niet een fabrieksstandaard Windows XP CD booten?
XP installatie ziet de harde schijf :) cool.
Dat is toch meestal zo,.. of heeft dit te maken met bovenstaande?

Kort samengevat; Kan ik met een standaard Windows XP CD m'n Vaio dusdanig booten dat de setup verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Stuntman schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Is dit nodig,..? Kan ik niet een fabrieksstandaard Windows XP CD booten?

[...]

Dat is toch meestal zo,.. of heeft dit te maken met bovenstaande?

Kort samengevat; Kan ik met een standaard Windows XP CD m'n Vaio dusdanig booten dat de setup verschijnt?
Nee. Je moet (ivm SATA) de driver integreren.

of je in de bios de sata drive van ahci naar ide kan omzetten weet ik niet, kan de bios niet in ivm wachtwoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
apple1200 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:00:
Hebben verder nog mensen Ubuntu proberen te draaien?
Ik ben drie dagen bezig geweest om het draadloos internet aan de praat te krijgen en het is me niet gelukt. Nu ben ik ook wel een beetje een Linux noob. :+ Ik ben met ndiswrapper aan de slag gegaan en met madwifi. Beide waren een drama om aan de praat te krijgen. Er was zoveel documentatie te vinden dat ik de hoop heb opgegeven... Ik heb er momenteel even de tijd en zin niet voor...

Misschien probeer ik het in april nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
De driver van http://ipw3945.sourceforge.net/ doet het hier prima met Gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb een Atheros draadloze adaptor in mijn NR11M/s, geen Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
Darkmage, kan je mij vertellen waar ik de floppy creation tool voor de storagedrivers van de 965GM chipset kan vinden? Eventueel in een privébericht?

Is het mogelijk dat dit de drivers zijn die je via de Sony website kan downloaden?

[ Voor 37% gewijzigd door Stuntman op 13-01-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
BillSpaarbank schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:28:
[...]

Ik heb een Atheros draadloze adaptor in mijn NR11M/s, geen Intel
Ah. ik heb eenb NR11Z/s, die heeft een intel aan boord.

De floppy creation tool is hier te vinden op de Intel site. Een beetje nadenken over het feit dat het een intel chipset is, en dat intel vast wel de drivers op de site heeft staan had je kunnen helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
darkmage schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:49:
[...]

Ah. ik heb eenb NR11Z/s, die heeft een intel aan boord.

De floppy creation tool is hier te vinden op de Intel site. Een beetje nadenken over het feit dat het een intel chipset is, en dat intel vast wel de drivers op de site heeft staan had je kunnen helpen :+
Bedankt. Eigenlijk heb je 100% gelijk, maar ik zit met me hoofd bij 5 tentames die ik deze week heb,.. Heb er gewoon echt nooit meer aan gedacht. Nogmaals bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Stuntman schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:41:
[...]

Bedankt. Eigenlijk heb je 100% gelijk, maar ik zit met me hoofd bij 5 tentames die ik deze week heb,.. Heb er gewoon echt nooit meer aan gedacht. Nogmaals bedankt. _/-\o_
He, no problemo.

De zip die je krijgt uitpakken, en dan de resulterende exe ook uitpakken (ik gebruikte winrar), om de floppy image eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
Bedankt darkmage!

Nou,.. heb mometeel ook Win XP op mijn Vaio VGN-NR11Z/S staan,..Tevens de complete Windows Update gedraaid,.. O-)

Alleen een paar dingen waar ik me aan stoor/erger/niet uit kom,..

* Geluid doet het niet,.. ook niet na de installatie van de Realtek driver,..
* De driver(s) voor de cardreaders is ook niet meer te vinden. De link die hier eerder was geplaatst is dood.

Is het een optie om de Realtek driver te integreren in de boot-disk? Zo ja, hoe,..?! Net zou als het mounten van de Intel Storage Driver? Zou het geluid het dan wel moeten doen,..?

[ Voor 223% gewijzigd door Stuntman op 24-01-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Stuntman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:49:
Bedankt darkmage!

Nou,.. heb mometeel ook Win XP op mijn Vaio VGN-NR11Z/S staan,..Tevens de complete Windows Update gedraaid,.. O-)

Alleen een paar dingen waar ik me aan stoor/erger/niet uit kom,..

* Geluid doet het niet,.. ook niet na de installatie van de Realtek driver,..
* De driver(s) voor de cardreaders is ook niet meer te vinden. De link die hier eerder was geplaatst is dood.

Is het een optie om de Realtek driver te integreren in de boot-disk? Zo ja, hoe,..?! Net zou als het mounten van de Intel Storage Driver? Zou het geluid het dan wel moeten doen,..?
Geluid doet het niet? Staat ie niet stiekum op mute (Fn-f3)? zie je de drivers netjes staan in apparaatbeheer of staan daar fouten/meldingen.

Ik ga zo even op zoek naar een driver van de cardreaders.
Ah, gevonden!
Nog niet gechecked, zit op werk en de flaptop ligt thuis.

[ Voor 7% gewijzigd door Xiphalon op 29-01-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuntman
Als eerste had ik de complete Windows Update (op basis van Win XP Prof SP2) gedraaid om er zeker van te zijn dat mijn systeem 100% up-to-date was en dat de Microsoft High Definition Audio er in was verwerkt (Hotfix #).

Daarna de Realtek driver geinstalleerd en gekeken bij apparaatbeheer maar geen foutmelding(en) of wat dan ook gekregen.

Teven ook zitten spelen met de toetsencombinatie Fn-F3 maar geen geluid. Ik naar Geluidbeheer in het Configuratiescherm maar daar was alles Grayed-Out.

Ben momenteel tijdelijk weer even over gestap op Vista omdat ik me eraan ergerde dat ik geen geluid had, en de laptop weer ingezet moest worden voor school.

Heb de Lenovo driver inmiddels gedownload en zal het allemaal eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
Ligt het aan mij of is de beschikbaarheid van de Z/S voor rond de 800 Euro de afgelopen maand een stuk minder geworden?

Er is trouwens ook een nieuw model geintroduceerd, de VGN-NR21S/S. Iets langzamere processor dan de Z/S, maar daarentegen wel een Nvidia oplossing als grafische kaart en een grotere hdd op 5400 toeren (en draft n wifi). De prijs lijkt iets lager te liggen dan de Z/S, maar het model is nog niet in de pricewatch te vinden.

Ik heb even op kieskeurig.nl gekeken en daar worden de nr11z/s en de nr21s/s voor ongeveer dezelfde prijs aangeboden (830 Euro). Naar mijn idee is de combinatie van deze twee laptops binnen de NR serie erg merkwaardige. Ik was voornemens een Z/S aan te schaffen, maar de S/S lijkt me nu de betere keus.

@TS: Misschien is het goed om de startpost aan te passen?

[ Voor 56% gewijzigd door HydroDiOxide op 29-01-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:01
Wat denken jullie van de nieuwe sony 21 Z/S?
Hij komt half Februari uit (nu ongeveer dus):
intel® Centrino® Duo processor technology with Intel® Core 2 duo Duo processor T8100 (2.1 GHz and 800 MHz FSB) and Intel® PRO/Wireless 802.11a/b/g/n

250 GB Serial ATA 5400 rpm hard disk drive

3 GB DDR2-667 SDRAM (1 x 2048, 1 x 1024 MB - no free slots available), maximum 4 GB DDR2-667 SDRAM - in the case of 4GB, a portion of the system memory over 3GB might not be available to the operating system

15.4" WXGA (1280 x 800) X-black LCD

NVIDIA® GeForce® 8400M GT graphics processing unit with Total Available Graphics Memory of 895 MB and dedicated Video Memory of 128 MB

DVD±RW/±R DL/RAM drive
4 Hi-Speed USB 2.0 ports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 18:10:
Wat denken jullie van de nieuwe sony 21 Z/S?
Hij komt half Februari uit (nu ongeveer dus):
intel® Centrino® Duo processor technology with Intel® Core 2 duo Duo processor T8100 (2.1 GHz and 800 MHz FSB) and Intel® PRO/Wireless 802.11a/b/g/n

250 GB Serial ATA 5400 rpm hard disk drive

3 GB DDR2-667 SDRAM (1 x 2048, 1 x 1024 MB - no free slots available), maximum 4 GB DDR2-667 SDRAM - in the case of 4GB, a portion of the system memory over 3GB might not be available to the operating system

15.4" WXGA (1280 x 800) X-black LCD

NVIDIA® GeForce® 8400M GT graphics processing unit with Total Available Graphics Memory of 895 MB and dedicated Video Memory of 128 MB

DVD±RW/±R DL/RAM drive
4 Hi-Speed USB 2.0 ports
Waar heb je dat ergens gevonden? Kan er op de Sony website niets over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Nu wil ik dus xp installeren en heb de driver voor sata op een cd gezet.ik heb op gegeven dat ik een andere driver wil mee installeren in de xp setup maar vervolgens begint hij te mekkeren dat hij geen diskette station kan vinden... DUH ik heb het op cd... :S

Wat kan ik hier aan doen?

ik ga wel ff slip streamen ofzo met de hiren boot cd

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 27-02-2008 15:03 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 14:01
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:22:
[...]

Waar heb je dat ergens gevonden? Kan er op de Sony website niets over terugvinden.
Hij is nog altijd niet officieel uit en daarom staat hij niet op de sony website. Hij staat wel op de sonystyle.nl / sonystyle.be website. Onder de NR serie, eerste 1 (2 voor BE) laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-town schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Hij is nog altijd niet officieel uit en daarom staat hij niet op de sony website. Hij staat wel op de sonystyle.nl / sonystyle.be website. Onder de NR serie, eerste 1 (2 voor BE) laptop.
Ok gevonden! Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezer dagen moet ik een nieuwe laptop kopen ivm school omdat mijn Acer er mee opgehouden is (Acer, Nooit kopen :X ) Ik ben echter helemaal verliefd geworden op de bruine/wenge. Als ik deze bijvoorbeeld uit Duitsland oid importeer. Gaat Sony dan moeilijk doen over de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een NR. De NR21E/S om precies te zijn, de meest standaard versie met Dual Core van 1,6 Ghz. Deze bevalt me tot nu toe uitstekend, inclusief Vista. Toetsenbord typt lekker, zoals gewoonlijk met Vaio, en het scherm ziet er zeer fraai uit. De kritiek dat de verticale viewline niet echt denderend is kan ik beamen, maar dan moet je er wel heel vreemd voor gaan zitten wil je hier echt last van hebben.

Problemen met de accu heb ik eerlijk gezegd geen last van gehad. Niet met losschieten en ook niet met opladen. Heb je de Lock er niet op zitten, dan valt de accu er inderdaad makkelijk uit als je de laptop op zijn kant houdt met de accu naar beneden, maar met de lock er op blijft hij veilig zitten. Daar komt bij dat de accu naar achteren schuift, dus als de laptop gewoon normaal staat op een bureau ofzo, dan is het onmogelijk dat de accu contact verliest. Ook de duwtest op het midden van het powercompartement leverde geen uitvallende laptop op.

Met 100% lading heeft hij het tweeenhalfuur volgehouden op energieniveau 'gebalanceerd'. Daarbij had ik wireless LAN aanstaan en was ik vrijwel de gehele tijd bezig met meerdere dingen tegelijk (internet, tekstverwerken, updates downloaden en installeren) dus ik ben naar mijn mening niet echt energiezuinig geweest die tweeenhalf uur. Daarom vind ik het een nette tijd. Bij minder activiteit haal ik er waarschijnlijk 3 uur uit. Helemaal als ik de backlight iets lager zet, al staat hij nu (op 'gebalanceerd') niet helemaal voluit.

Alle crapware, zoals trials voor Norton e.d. heb ik er meteen af gegooid. Vreemd genoeg kreeg ik bij het instellen van Vista de keuze of ik deze dingen wilde installeren. Natuurlijk koos ik 'nee', maar hij deed het toch :? . Anyway, wat betreft de warmteproductie en de geluidsproductie: de koeling is hoorbaar, maar zo zacht dat ik het absoluut niet storend vind. Bovenop wordt de laptop totaal niet warm. Aan de onderkant wel, maar niet genoeg naar mijn mening om het onplezierig te maken bij een lange zit met de laptop op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
Heeft er al iemand de NR11Z/s open gehad?

Ik wil weten of de HD enigsins normaal te vervangen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ik heb deze laptop ook en ik zit met een probleem, als ikd e accu tot 100% heb opgeladen en de volgende dag de laptop zonder netsnoer weer aanzet staat die vaak rond de 88% en lijkt het langzaam leeg te lopen per x dat ik 'm aan zet, weet iemand hier waarom dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
darkmage schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:05:
Heeft er al iemand de NR11Z/s open gehad?

Ik wil weten of de HD enigsins normaal te vervangen is :)
Ik heb er zelf een andere HD ingezet. Ik vond het wel abnormaal veel werk.
- Eerst de hele ondercase los
- dan de usb printplaat en andere schroefjes rond de hd case
- dan hd case eruit en wisselen en de procedure weer omgekeerd herhalen.

Ik vind trouwens het fannetje super stil, maar hij kan af en toe een beetje zeuren bij bepaalde lage toerentallen, hebben meerdere mensen dit met deze laptop? Ik zit eraan te denken om een andere fan erin te zetten die niet zo'n whine heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi!

Heb zojuist succesvol mijn Vaio NR11M/S gedowngrade van windows vista naar XP prof SP3. Onder Vista werd continue ongeveer 75% van mijn geheugen in beslag genomen; zelfs als bv alleen internet explorer en word open stonden. Nu met XP loopt alles als een trein en ook geen last van alle onnodige software die voorgeinstalleerd was.

Ik heb de volgende drivers gebruikt:
- Intel chipset drivers
- Intel video drivers
- Realtek audio drivers (toen deed audio het maar bleef een driver probleem houden bij apparaatbeheer - verholpen met deze download: http://www.xpvistaworld.c...odem_with_smartcp_819.htm )
- Lenevo kaart readers
- Yukon netwerkkaart driver
- Wireless Atheros V5.3.0.67_XP_XB63_XB62(WHQL)
- Hotkeys

De volgende link is erg handig:
http://forum.notebookrevi...e/index.php/t-189884.html

Hey enige wat ik nu nog mis is een power management of battery checker programma. Ik kan momenteel niet zien hoe vol de batterij is. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb de XP software voor vergelijkbare NR modellen van www.sony-asia.com geprobeerd maar die waren niet compatible.

Many thanks voor wie kan helpen!

Verwijderd

Hoi Alex,

Ik heb ook net de downgrade gedaan op dezelfde laptop, en met nlite een geslipstreamde dvd inclusief alle drivers , was een positieve ervaring.

Ik kan echter het batterij icoontje laten verschijnen via configuratie scherm en daar een vinkje te plaatsen bij altijd in het systeemvak plaatsen.

(kan er letterlijk iets anders staan maar zit nu ff in linux)

Of was jij op zoek naar een tool met meer mogelijkheden ?

mvg, eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2008 @ 04:58:
Hi!

Heb zojuist succesvol mijn Vaio NR11M/S gedowngrade van windows vista naar XP prof SP3. Onder Vista werd continue ongeveer 75% van mijn geheugen in beslag genomen; zelfs als bv alleen internet explorer en word open stonden. Nu met XP loopt alles als een trein en ook geen last van alle onnodige software die voorgeinstalleerd was.

Ik heb de volgende drivers gebruikt:
- Intel chipset drivers
- Intel video drivers
- Realtek audio drivers (toen deed audio het maar bleef een driver probleem houden bij apparaatbeheer - verholpen met deze download: http://www.xpvistaworld.c...odem_with_smartcp_819.htm )
- Lenevo kaart readers
- Yukon netwerkkaart driver
- Wireless Atheros V5.3.0.67_XP_XB63_XB62(WHQL)
- Hotkeys

De volgende link is erg handig:
http://forum.notebookrevi...e/index.php/t-189884.html

Hey enige wat ik nu nog mis is een power management of battery checker programma. Ik kan momenteel niet zien hoe vol de batterij is. Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb de XP software voor vergelijkbare NR modellen van www.sony-asia.com geprobeerd maar die waren niet compatible.

Many thanks voor wie kan helpen!
Hoe heb je de hotkeys aan de praat gekregen? Kunnen jullie wat bronnen voor XP drivers geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hotkeys voor brightness heb ik aan de praat gekregen met 3 bestandjes gedownload van een forum.

De hotkeys zelf (fn+F6 respectievelijk fn+F5) doen het dan niet maar dan is de helderheid wel instelbaar met de F5 en de F6 toets.

Ik heb de link niet opgeslagen maar kan je wel de bestandjes mailen als je wil.

Het gaat om msvc 2005 en memacces en backlight.exe.

Ik moet wel even rechtzetten dat ik geen vaio vgn nr 11 m/s bezit maar een nr 11 z.

Als het je kan helpen zoek ik de drivers en links wel weer even op.

mvg, eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:46:
De hotkeys voor brightness heb ik aan de praat gekregen met 3 bestandjes gedownload van een forum.

De hotkeys zelf (fn+F6 respectievelijk fn+F5) doen het dan niet maar dan is de helderheid wel instelbaar met de F5 en de F6 toets.

Ik heb de link niet opgeslagen maar kan je wel de bestandjes mailen als je wil.

Het gaat om msvc 2005 en memacces en backlight.exe.

Ik moet wel even rechtzetten dat ik geen vaio vgn nr 11 m/s bezit maar een nr 11 z.

Als het je kan helpen zoek ik de drivers en links wel weer even op.

mvg, eric
De m/s heeft een atheros wifikaart ipv een intel.

Als je het zou willen mailen heel graag :)

billspaarbank(apenstaart)gmail(punt)com

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje komt er asap aan,

mvg, eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
ej, mag ik ook?

mail staat in profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 20:51:
Mailtje komt er asap aan,

mvg, eric
Eric, enorm bedankt. Ik ga er vanavond mee aan de slag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dark : Ik kan je e-mail adres niet zien in je profiel , wil je echter graag het mailtje sturen.

@ Bill : Veel suc6 ermee , laat even weten hoe het afliep.

mvg, eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
bassjes(aap)gmail(puntje)com (let op dubbele s)

[ Voor 25% gewijzigd door Xiphalon op 02-09-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:49:
@ Bill : Veel suc6 ermee , laat even weten hoe het afliep.

mvg, eric
Ik las een aantal bug reports m.b.t. Ubuntu en daarin zag ik dat er in de kernel van 4 september 2008 waarschijnlijk ondersteuning is voor het aanpassen van de backlight/schermbrightness. Tevens worden de Atheros Wifi-drivers native ondersteund vanaf 8.10.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en Vista verwijderd en Ubuntu geïnstalleerd. Alles werkt, behalve de schermbrightness en de Fn-toetsen. Fn-toetsen voor geluid werken wel. De cardreader heb ik nog niet getest. Het draait voor mijn gevoel in ieder geval lekkerder dan Vista en ik kan alles doen wat ik ermee wil. Voor nood heb ik nog een oude XP bak staan.

Project XP op de Vaio is dus even op de lange baan geschoven. Maar ik blijf de ontwikkelingen volgen. Nogmaals bedankt voor je mail. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te horen Bill , ik vind ubuntu ook prima draaien op deze laptop (dual boot xp).

het helderheidsprobleem heb ik opgelost dmv xbacklight (installeerbaar via synaptec pakketsbeheer) te installeren en een paar starters in een mapje te plaatsen. De eerste starter noemde ik helderheid aanpassen en de command line is :

xrandr --output LVDS --set BACKLIGHT_CONTROL native

Dan heb ik 4 starters gemaakt met de naam helderheid 40 , 60 , 80 en 100 percent.

De command lines daarvoor zijn volgende :

xbacklight -set 60

het getal bepaald min of meer het percentage, een beetje experimenteren en je hebt het gewenste resultaat.

Het lastige is nog wel dat je telkens na een herstart eerst helderheid aanpasbaar moet klikken en dan pas het percentage kan instellen , waarschijnlijk hebben mensen met meer ubuntu of linux ervaring hier vast een work around voor , moest iemand die trouwens hebben zou het fijn zijn indien je deze zou willen delen.

mvg, eric

ps : cardreader werkte hier standaard met laatste ubuntu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:12:
Leuk om te horen Bill , ik vind ubuntu ook prima draaien op deze laptop (dual boot xp).

het helderheidsprobleem heb ik opgelost dmv xbacklight (installeerbaar via synaptec pakketsbeheer) te installeren en een paar starters in een mapje te plaatsen. De eerste starter noemde ik helderheid aanpassen en de command line is :

xrandr --output LVDS --set BACKLIGHT_CONTROL native

Dan heb ik 4 starters gemaakt met de naam helderheid 40 , 60 , 80 en 100 percent.

De command lines daarvoor zijn volgende :

xbacklight -set 60

het getal bepaald min of meer het percentage, een beetje experimenteren en je hebt het gewenste resultaat.

Het lastige is nog wel dat je telkens na een herstart eerst helderheid aanpasbaar moet klikken en dan pas het percentage kan instellen , waarschijnlijk hebben mensen met meer ubuntu of linux ervaring hier vast een work around voor , moest iemand die trouwens hebben zou het fijn zijn indien je deze zou willen delen.

mvg, eric

Je bent mijn held van de dag. Op de Ubuntu fora was er niemand die me hierbij kon helpen. Dit werkt perfect! Super bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:12:

mvg, eric

Ik laat de eerste launcher gewoon opstarten als Ubuntu start. Je kunt onder Beheer of Voorkeuren een nieuwe starter aanmaken onder "sessies". Dit gaat op dezelfde manier als dat je jouw starters hebt gemaakt. Nu hoef je nooit meer eerst op helderheid aanpassen te klikken.

Ik ga nog wel even experimenteren of ik de commando's aan de powersettings kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je tip Bill ! _/-\o_

(oen dat ik ben , schreef ik nog een foute naam, lang leve edit)

eric

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Graag gedaan :)

Ubuntu draait inmiddels echt helemaal naar wens. Einge minpuntje wat ik nog ervaar is het feit dat hij vrij langzaam opstart. Opstarten duurt ongeveer een minuut denk ik.

Ik kan maar niet ontdekken waar dit aan ligt. Hoe is dat bij andere Ubuntugebruikers op de NR11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Inmiddels Ubuntu gebackupped en toch met XP aan de slag gegaan. Hoezo besluiteloos :)

Na een aangepaste install-cd van XP pro (zonder servicepack) te hebben gemaakt, kon ik de boel installeren. Ik wist echter niet dat de chipset drivers van intel niet zouden werken zonder SP :)

Met een Livecd SP2 gedownload en geinstalleerd. Nu werkte de USB poorten en dergelijke dus ook.

Uiteindelijk kreeg ik de belangrijkste dingen wel werkend, alleen geluid dus niet zoals zo velen...

Kan iemand misschien een downloadlink plaatsen voor de juiste audiodriver? Het gaat om de NR11m/s. Tevens krijg in de ethernetdriver niet te pakken en de Texas Instr. kaartlezer. Hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bill, zoals je wist heb ik een nr 11 z.

Netwerk : Marvell Yukon 88E8039 PCI-E Fast Ethernet Controller

Naam : Windows XP/2003 x86 Driver (32-bit) for Yukon Devices

Link : http://www.marvell.com/dr...zCBXQknn6m2V1C!1798742846

De kaartlezer driver kan je vinden op de site van sony vaio , gewoon bij de standaard software die bij vista komt (deze werkt op xp).

Audio : Realtek Semiconductor Corp. High Definition Audio System

Driver : http://www.realtek.com.tw/downloads/...DownTypeID=3#1

Drivers die origineel bij je laptop horen (vista maar sommige zoals de kaartlezer werken onder xp

http://support.vaio.sony....ite=voe_nl_NL_cons&m=2868

Veel suc6 ermee , mocht je nog iets niet werkend krijgen kijk ik graag even met je mee , of desnoods kan ik je de meeste drivers die ik zelf gebruikte zippen en mailen,

mvg, eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Thnx Eric.

Ik zal een goeie image maken van Vista en dan probeer ik met deze drivers en nieuwe Winlite cd te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
voor een nr11s/z kaartlezer werkt deze link.

Meer info over xp op deze laptop -> zie mijn site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:05

TMC

Ik ga deze laptop misschien aanschaffen, ik maak me alleen zorgen over de batterij. Als hij niet gelocked is valt hij er makkelijk uit, schijnt. Dat is eigenlijk niet zo heel erg, alleen hoe los zit de batterij als hij wél gelocked is? Kan je hem dan ook een beetje bewegen? En hoe 'stroef' zijn de schuifjes om hem te locken? Is het bijv. mogelijk dat als je de laptop op je schoot hebt je per ongeluk de batterij losmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou deze niet meer aanschaffen, sowieso lastig nog te vinden omdat het gewoon een oud model is. Je kan beter de nieuwe NS serie kopen, die is standaard goedkoper, sneller en beter uitgerust qua specs (bluray in het topmodel a 849 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Klinkt interessant, alleen volgens mij is het wel een heel nieuw model. Hij staat nog niet eens in de pricewatch. Weet je iets meer over prijzen en/of data van beschikbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

http://vaio.sony.nl/view/...els&category=VN+NS+Series

Linkje naar de sony pagina, een model van 699 (2ghz core2duo, 3gb, 250gb hdd, intel 4500HD video) en eentje van 849 (2ghz core2duo, 4gb, 320gb hdd, ati HD3430 256mb, bluray speler). Beide nu ook met webcam, iets wat de NR serie mist.

Ze zijn met ingang van deze week leverbaar, sowieso via sony zelf (sonystyle.nl) en ik verwacht dat ze deze week bij de winkels binnen komen. Als je volgende week bij een mediamarkt langs gaat heb je grote kans dat ze daar de modellen hebben staan. De nieuwe FW, CS en AW serie zijn daar eind vorige week al binnen gekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Het nadeel is alleen dat het goedkoopste model geen dedicated graphics heeft, terwijl dat met de NR wel het geval is bij het model van €650. Toch bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Iemand al ervaring met Ubuntu 8.10 op deze machine? Werkt alles nu out of the box?

Schermbrightness, WiFi en hotkeys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik baal ontzettend van het toetsenbord van mijn Vaio NR11M/s. Ik wil graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Ik merk dat ik erg hard moet typen op deze machine en als ik dat niet doe mis ik een heleboel karakters als ik teruglees. Alle toetsen werken maar ze reageren niet optimaal in vergelijking met andere notebooks.

Ik zit nog ruim in mijn garantie en hij is al een keer weg geweest voor een defecte rechtermuisknop.

Hoe reageert jullie toetsenbord? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op maandag 02 februari 2009 @ 08:58:
Ik baal ontzettend van het toetsenbord van mijn Vaio NR11M/s. Ik wil graag weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Ik merk dat ik erg hard moet typen op deze machine en als ik dat niet doe mis ik een heleboel karakters als ik teruglees. Alle toetsen werken maar ze reageren niet optimaal in vergelijking met andere notebooks.

Ik zit nog ruim in mijn garantie en hij is al een keer weg geweest voor een defecte rechtermuisknop.

Hoe reageert jullie toetsenbord? Alvast bedankt
Heb zelf de vgn-nr11z/s en vind het keyboard ook echt verschrikkelijk irritant maar nog irritanter dan dat is dat mijn linkermuisknop de helft van de tijd niet werkt. Hoe heb jij dat geregeld? Rechtstreeks naar sony gestuurd of naar je retailer? heb nog 8dagen garantie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Ik zit misschien niet helemaal in het juiste topic maar deze kwam het dichts in de buurt.
Ik heb hier een VGN-NS10E laptop van een collega waar ik Windows 7 op moet zetten.
Dit heb ik gedaan en ik heb alle drivers van Sony geïnstalleerd maar ik blijf met de bekende Firmware extension parser driver zitten.
Op de site van Sony kan ik die driver niet vinden.
Inmiddels werken wel alle Fn toetsen maar bij apparaatbeheer heb ik nog een uitroepteken bij "base system device"?
Ik weet niet of dit met die driver te maken heeft of dat bv de webcam nog geïnstalleerd moet worden , waar ik ook geen driver van kan vinden.
Ik heb trouwens de Intel GL40 mobile drivers nog eens extra geïnstalleerd dus daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
coob schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:48:
Ik zit misschien niet helemaal in het juiste topic maar deze kwam het dichts in de buurt.
Ik heb hier een VGN-NS10E laptop van een collega waar ik Windows 7 op moet zetten.
Ik wil Windows 7 installeren op een VGN-NR11M. Welke moet ik hebben? 32bit? of 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Ik heb er de 64bits versie opgezet.
Pagina: 1