Toon posts:

weet niet wat te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik ken werkelijk niets van pc's. En ik zou graag wat hulp van jullie krijgen. Ik zou graag een pc hebben die de games: Crysis , Call of duty 4, en andere DX10 games zonder problemen draait. Ik zou deze spellen dus willen spelen op resolutie 1024 en ik zou graag voor elke game minimum 200 fps willen. Momenteel gebruik ik:

E6400 Intel Core 2 duo 2.13 Ghz, 2MB L2-cache, 1066 MHz FSB
Windows xp professional( normaal vista, maar heb dit eraf gegooid omdat ik vista brol vind )
NVIDIA Geforce 7650GS, videokaart met HDMI-aansluiting, 256MB DDR2, HDMI-interface en DVI-uitgang ( passief gekoeld)
1024 MB DDR2 werkgeheugen
18X dvd-cd-brander
16x DVD ROM station
harde schijf 320 GB S-ATA
8 kanaals high definition audio

Kortom het gaat over de Medion MD 8822, je kan hem online zien op de volgende link: de specifcaties:

http://www.medion.de/md8822/be_nl/flash.html

Ik vraag me af of ik met deze pc crysis zou kunnen draaien ? Indien ja hoevee fps zou ik zo halen? En wat raden jullie mij aan, ivm upgraden van pc of toch een nieuwe pc kopen? BTW mijn budget voor een nieuwe pc is 1500 €

greets prisonbreak

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:48:
ik zou graag voor elke game minimum 200 fps willen.
:o

Baseer je dat nog ergens op? Want dat is namelijk best wel onmogelijk én nergens voor nodig ;) Ik zou je aanraden om je wat in te lezen over videokaarten, je systeem is zo slecht nog niet, met een dikke videokaart erbij schiet je in ieder geval al een heel eind op.

Ook snap ik niet dat je nog op een resolutie van 1024x768 zou willen gamen tegenwoordig, als dat is vanwege een 15" schem, zou ik een 20/22" TFT aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 27-09-2007 09:53 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DX10 maar geen Vista? 200 FPS? Je hebt echt geen idee waar je het over hebt of wel? Of ben je van plan Microsoft te kopen om DX10 voor WinXP te maken, en een systeem van enkele tonnen aan te schaffen om 200 FPS te halen?

Tip:
BBG: High-end gamesysteem

Succes ;)

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

T lijkt me niet de bedoeling dat je cross post:

weet niet wat te kopen

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Ik zou er een extra reep geheugen bij prikken zodat je 2GB hebt, en een degelijke kaart zoals de X1950Pro (of hoger) of een 8600GT oid. Als je op XP wilt blijven zul je niet de DX10 features kunnen benutten van je kaart, maar dat is niet zo'n ramp. Zoveel mis je nu ook weer niet met DX10 ;) Is meerendeels marketingpraat. DX9 games met Shader model 3 zien er namelijk ook erg goed uit :)

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 17:36

[Knip]

Ik zou graag een pc hebben die de games: Crysis , Call of duty 4, en andere DX10 games zonder problemen draait. Ik zou deze spellen dus willen spelen op resolutie 1024 en ik zou graag voor elke game minimum 200 fps willen. Momenteel gebruik ik:

[Knip]

Ik vraag me af of ik met deze pc crysis zou kunnen draaien ? Indien ja hoevee fps zou ik zo halen? En wat raden jullie mij aan, ivm upgraden van pc of toch een nieuwe pc kopen? BTW mijn budget voor een nieuwe pc is 1500 €

[Knip]
Dubbelpost = Jammer...
Greets = Jammer...

Wat je wilt is onmogelijk. Dit systeem is (zoals Haan al zei) niet eens zo slecht. Met wat kleine aanpassingen is het best te doen:

VGA (zie post van Haan),
Geheugen,
HDD (kijk eens voor Raptor in Raid-0

Maar DX10 is er niet voor XP, dus daar zal je dus Vista voor moeten hebben.

200 FPS in ALLE games is onmogelijk. Of je moet veel geld hebben en een XPS-serie pc kopen van Dell (2000 tot 5000 dollar), en dan denk ik dat je het nog niet redt...

Dus denk niet dat dit opschiet. Als je een echte High-End pc wil hebben, zal je toch richting de 1500-2000 euro moeten gaan uitgeven, maar dan nog zijn je eisen niet realistisch...

[ Voor 20% gewijzigd door Acid__Burn op 27-09-2007 10:02 ]

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Beste mensen

Ik ken werkelijk niets van pc's. En ik zou graag wat hulp van jullie krijgen. Ik zou graag een pc hebben die de games: Crysis , Call of duty 4, en andere DX10 games zonder problemen draait. Ik zou deze spellen dus willen spelen op resolutie 1024 en ik zou graag voor elke game minimum 200 fps willen. Momenteel gebruik ik:

E6400 Intel Core 2 duo 2.13 Ghz, 2MB L2-cache, 1066 MHz FSB
Windows xp professional( normaal vista, maar heb dit eraf gegooid omdat ik vista brol vind )
NVIDIA Geforce 7650GS, videokaart met HDMI-aansluiting, 256MB DDR2, HDMI-interface en DVI-uitgang ( passief gekoeld)
1024 MB DDR2 werkgeheugen
18X dvd-cd-brander
16x DVD ROM station
harde schijf 320 GB S-ATA
8 kanaals high definition audio

Kortom het gaat over de Medion MD 8822, je kan hem online zien op de volgende link: de specifcaties:

http://www.medion.de/md8822/be_nl/flash.html

greets prisonbreak
Wat bedoel je eigenlijk zonder problemen? Heb je nu zoveel problemen met fpslag e.d. ?
Naar mijn mening kan je voor €1500,= een leuke pc halen, maar moet je toch ff de Pricewatch raadplegen i.c.m. de eerder genoemde best buy guide(s).

Specs pc

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
Nu al spijt ervan dat je een pc bij de Aldi hebt gehaald? :P

Verwijderd

Topicstarter
sry mensen maar zoals ik al zei ken ik dus niets van pc's, wist niet dat je voor directX10 vista nodig hebt, ik heb vista home edition liggen dus dat is het probleem niet, ivm die 200 fps, indien ik mijn geheugen zou uitbreiden, en een 8000 serie van geforce zou aanschaffen, dan zou ik in principe vlotjes crysis kunnen spelen of niet? En kan mijn moederbord dit aan? En voeding enzo en koeling? Want ik zou niet willen dat mijn pc in vlammen opgaat lol :D

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:31

_Apache_

For life.

Leuk dat er allemaal woorden worden gebruikt zoals 'enorm veel', 'Gigantisch', 'topklasse' maar het slaat een beetje de plank mis. Als je deze pc aan een tweaker presenteert zou hij hem links laten liggne omdat er gewoon veel beter op de markt is.

Kijk naar de BBG: High-end gamesysteem, en voor wat je te prijzig vind streep je weg of kijk je naar vervangende onderdelen in het multimedia systeem.
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:06:
sry mensen maar zoals ik al zei ken ik dus niets van pc's, wist niet dat je voor directX10 vista nodig hebt, ik heb vista home edition liggen dus dat is het probleem niet, ivm die 200 fps, indien ik mijn geheugen zou uitbreiden, en een 8000 serie van geforce zou aanschaffen, dan zou ik in principe vlotjes crysis kunnen spelen of niet? En kan mijn moederbord dit aan? En voeding enzo en koeling? Want ik zou niet willen dat mijn pc in vlammen opgaat lol :D
Het is nog onduidelijk wat Crysis nodig heeft aan specs, dus het is in principe onmogelijk om hier al een pc klaar voor te hebben ;).. Persoonlijk denk ik dat je met een vlotte X2 of C2D al in het ruime sop moet zitten.

Mijn tip voor jou, verdiep je in de materie als het je interreseert, anders, laat iemand adners een pc voor je zoeken/samenstellen/bouwen.

Wel je wel uberhaupt wat 200fps is? Het oog heeft al moeite om 50fps van 100fps te onderscheiden.

Kortom, verdiep je in de materie of laat iemand anders het werk voor je doen.

[ Voor 60% gewijzigd door _Apache_ op 27-09-2007 10:17 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:06:
Hier op GoT word er wel van je verwacht dat je iets van PC's weet. Het is hier geen Helpdesk. Wil je Crysis een beetje vlotjes kunnen spelen, zou ik voor de 8800GTX of in SLI gaan. Maar dat rijkt je budget niet. Volgens mij heb je ook geen ervaring met computers bouwen, dus is de enige optie een kant en klare PC kopen... Alleen of je dan Crysis kan spelen..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Denk er ook aan dat je computer geen dual channel heeft. Deze computer van de Aldi gebruikt een chipset die geen DC ondersteunt...

Verwijderd

Topicstarter
Dus het best is gewoon een nieuwe pc kopen, ik zat te denken aan een pc van alienware

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:22:
Dus het best is gewoon een nieuwe pc kopen, ik zat te denken aan een pc van alienware
Als je geld over de balk wilt gooien is dat de beste optie ja.

Of je luistert naar bovengenoemde tips, trapt 1GB geheugen erbij, betere videokaart en eventueel installeer je Vista zodat je DX10 kan gebruiken.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik zou persoonlijk eens hier kijken:

http://www.beginnersweb.nl

Daarnaast zou ik ook nog eens grondig de FAQ doornemen en de registratievoorwaarden van GoT doornemen. Ik _denk_ dat je wat stappen overgeslagen hebt :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:24:
[...]

Als je geld over de balk wilt gooien is dat de beste optie ja.

Of je luistert naar bovengenoemde tips, trapt 1GB geheugen erbij, betere videokaart en eventueel installeer je Vista zodat je DX10 kan gebruiken.
ok zal dat dan doen

allemaal bedankt voor de info

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:13
Mijn Advies:
Je weet totaal niets van pc's dus betaal 200 euro meer in een fatsoendelijk computerwinkel en laat je goed adviseren. Dan zit je goed qua garantie, service als er iets mis gaat etc....

Als je dan toch een nieuwe gaat kopen natuurlijk..

[ Voor 12% gewijzigd door Supermario16 op 27-09-2007 10:26 ]

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01 17:36
Supermario16 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:26:
Mijn Advies:
Je weet totaal niets van pc's dus betaal 200 euro meer in een fatsoendelijk computerwinkel en laat je goed adviseren. Dan zit je goed qua garantie, service als er iets mis gaat etc....

Als je dan toch een nieuwe gaat kopen natuurlijk..
Gezien de posts in deze thread is dat idd de beste oplossing. Als je er weinig/niks van weet, zou ik er niet aan beginnen.

Loop gewoon een computerzaak binnen, vertel wat je budget is, en dat je een high-end systeem wilt hebben met de eisen die je stelde (Crysis e.d.).

Suc6 ermee!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 16:23

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

_Apache_ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:09:

Wel je wel uberhaupt wat 200fps is? Het oog heeft al moeite om 50fps van 100fps te onderscheiden.
Sterker nog: Indien niet op een CRT gekeken, zie je het verschil gewoon niet! (mits de FPS constant is..)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Dat je zelf niet goed op de hoogte bent betekent bovenal dat je zou moeten weten wat je te doen staat: jezelf op de hoogte brengen :)

Het feit dat je begint over een spel wat niet eens uit is en waar dus nog geen duidelijke specs over beschikbaar zijn geeft aan dat je sowieso daar even geduld moet hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.