Toon posts:

Crossfire P35Neo2-FIR MSI

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vragen..

Ik heb zelf 2 weken nieuwe systeem aangeschaft..het volgende:

Intel E6750
MSI P35Neo2-FIR
GEIL 2GB DDR2-667
6800XTreme, om tijdelijk even beeld te krijgen :9

Nieuwe grafische kaart word een Ati 2900 Pro/XT Twijfels....
Geheugen word over een tijdje ook geupgrade..

Nu is mijn vraag,
Het moederbord ondersteunt Crossfire, alleen is het 2e PCI-E slot aangesloten met 4 Lanes..
Is het mogelijk om toch Crossfire te gaan draaien? Of krijg je dan een kaart die half functioneerd?

Hebben alle P35 Moederborden dit?

Hopelijk kan iemand hier even een duidelijk andwoord op geven! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 00:05 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:58:

Nu is mijn vraag,
Het moederbord ondersteunt Crossfire, alleen is het 2e PCI-E slot aangesloten met 4 Lanes..
Is het mogelijk om toch Crossfire te gaan draaien?
Ja.
Of krijg je dan een kaart die half functioneerd?
Tja, de tweede kaart heeft maar 4 lanes tot zijn beschikking. Vanzelfsprekend heeft dit enig effect op de performance, maar erg veel is dit niet. Een stukje van TechReport:

Apart from the memory controller and front-side bus, the P35 Express looks a lot like the P965. You still get 16 lanes of PCI Express at the north bridge, but those lanes can't be split up between a pair of graphics cards for CrossFire. Instead, the P35 supports multi-GPU configurations much like its predecessor did: primary graphics cards get 16 lanes of PCIe bandwidth from the north bridge, while secondary cards hang off a four-lane connection from the south bridge. This configuration puts additional stress on the 2GB/s DMI interconnect that runs between the chipset's north and south bridge components, but as we saw with the P965 Express, that doesn't seem to slow CrossFire performance.

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/intel-p35/block.jpg
Hebben alle P35 Moederborden dit?
Ja, alle moederborden met P35-chipset hebben dit. Moederborden met Intel X38 of nVidia 680i-chipset kunnen beide PCIe-sloten op x16 laten lopen.

Kijk voor meer informatie bijvoorbeeld eens in [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 69. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Oke..dat is duidelijk!
Maar, is het aan te raden om Crossfire te gaan draaien? Zou ik wel verschil merken tov één kaart..?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Over de zin en onzin van Crossfire is al veel geschreven op het internet. Je kunt behoorlijk wat reviews vinden over wanneer en hoeveel performancewinst een Crossfire setup kan leveren t.o.v. één enkele kaart.

Om nog wat over de P35 te roepen; de oude 975 chipset haalt meer uit Crossfire dan de nieuwe P35, dit door de genoemde vier PCIe lanes van het tweede slot. Zie o.a. http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2990

Iig gaat deze op slot omdat het geen PMG topic is en in het V&B subforum hier wel genoeg over te vinden is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.