Phusebox schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:32:
[...]
tja zal dan inderdaad wel traag zijn, athlon 64 3500+ met 2gb ram?
en ook video die hij niet hoeft te transcoden speelt niet vloeiend, terwijl ik wel gewoon met speedtest 1,5megabyte per seconde haal over het draadloze netwerk
HD streamen over een draadloos netwerk gaat bij 99 van de 100 mensen niet goed met een 54Mbps wlan verbinding dus dat is echt geen verrassing.
Daarnaast moet je ook niet gaan streamen met Tversity. Ik vind dat je alle onnodige schakels er tussen uit moet halen dus gewoon het videobestand direct streamen naar je
PS3 vanaf een netwerkshare.
Als je een draadloze verbinding hebt dan raad ik je ook aan om het bestand gewoon naar je
PS3 te kopieren en dan pas af te spelen. Dan kun je ook fatsoenlijk scenes doorspelen etc...
Welke tools probeer je allemaal dan en waar haal je je films vandaan? Op de nieuwsgroepen kun je namelijk al kant en klare formaten downloaden en als je wmv's download hoef je alleen maar de audiocodec om te zetten naar WMA 9.1 geloof ik....
Daarnaast zegt speedtest helemaal niets over je snelheid van je interne netwerk want daarmee test je je internetsnelheid. Daarmee gaat je draadloze verkeer naar je router en van daaruit naar buiten. Bij intern netwerkverkeer moet je er rekening mee houden dat je met een shared verbinding te maken hebt. Dus zowel je
ps3 en je pc vragen 27Mbps van de router.
Daarnaast zitten je buren waarschijnlijk net als jij op kanaal 11 dus die snoepen ook nog wat van elkaar weg.
Ik heb zelf een Linksys router met dd-wrt firmare. Die heb ik geboost naar een zendvermogen van 200mw en ingesteld op kanaal 4. De
Ps3 staat dicht bij de router dus die is gewoon met kabel verbonden.Het loopt nu redelijk maar als mn vriendin op de laptop aan het msn-en is dan kan ik het al vergeten.
Geef mij maar gewoon weer kabel in huis.....
[
Voor 26% gewijzigd door
Kenny_026 op 23-06-2008 09:10
]