Grote schijf als FAT32 formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 09:13
Hallo,

Ik heb hier een externe HDD die ik voor mijn PS3 op FAT moet formatteren omdat deze geen NTFS kan lezen. Op internet lees ik dat dit in Windows alleen kan tot 32GB, maar de mijne is 250GB. Kan ik die Windowsbeveiliging omzeilen of zo?

Verwijderd

Vanuit Windows kun je niet meer dan 32GB formatteren maar je hoeft natuurlijk geen Windows te gebruiken. Als je bv. met PartitionMagic een 250GB partitie aanmaakt herkent Windows 'm ook gewoon.

• --Christiaan--
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 07:27:
Vanuit Windows kun je niet meer dan 32GB formatteren maar je hoeft natuurlijk geen Windows te gebruiken. Als je bv. met PartitionMagic een 250GB partitie aanmaakt herkent Windows 'm ook gewoon.
PartitionMagic geeft een probleem bij de installatie, daar had ik ook al aan gedacht. Op mijn andere PC werkt 'ie wel, maar die is weer alleen Vista, dus daar werkt het hele programma alleen doet het de dingen die het moet doen niet, bij het rebooten krijg ik een error. Ik heb hier nog een Ubuntu Live CD liggen, kan deze een NTFS-drive meteen formatteren?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Probeer het eens zou ik zeggen, meten is weten immers. Anders staan er in de FAQ wel wat programma's genoemd.

ARME AOW’er

Verwijderd

Doe zelf eens wat onderzoek aub. Wie zegt dat je een programma zoals PM vanuit Windows moet draaien. Die kan ook een bootdisk maken. En er zijn ook live-CD's waar de functionaliteit in zit. Of dat in een standaard Ubuntu-CD weet ik niet. Dat kun je gewoon eens uitproberen. Als daar een format-utility in zit zou het vrij knullig zijn als daar niet ook een FAT32-optie in zit ingebakken.

Maar nogmaals .. dit kun je toch gewoon uitproberen. En mocht je CD de externe schijf niet herkennen dan hang je 'm even in je PC.

• --Christiaan--
Ik was ook absoluut van plan het te gaan proberen, maar wilde het voor de zekerheid even weten. Ik ga vanmiddag iig even Ubuntu en Ultimate Boot CD proberen, want nu moet ik gaan, daarom heb ik nu ook nog niets geprobeerd.

Verwijderd

Het gaat er om dat je geen inzet toont. 2 seconden googlen had je geleerd dat FAT32 makkelijk een 250GB partitie ondersteund. 2 seconden googlen had je ook 10 manieren verschaft hoe je om de 32GB limiet van Windows heen kunt komen. En het idee is dat jij dát eerst doet, dán het uitprobeert met bv. je Live-CD, en als het dán nog niet lukt om wat voor vage reden dan ook, dan open je een topic.

Sterker nog .. dán kun je eerst hier de search gebruiken en dan rollen er ook binnen die 2 magische seconden tientallen topics uit over die 32GB limiet en wegen daaromheen. Het is heel verleidelijk om alles vantevoren te willen weten, maar dat houdt niet meteen in dat je daar meteen een topic voor moet openen, aangezien dit ook prima is terug te vinden ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kijk eens in OM FAQ / Beleid en dan met name dit stukje. Verder kun je inderdaad met google genoeg vinden :)

Met wat eigen inzet is dit makkelijk op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.