Toon posts:

Core 2 Duo E6850 vs. Core 2 Extreme QX6850 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn pc (op dit moment heb ik een E6600) een beetje voor alles eigenlijk...

Ik wil optimale snelheid in games, maar ook mijn andere programma's moeten soepel lopen.
(muziek/video's downloaden, surfen)
* Bovendien erger ik me er af en toe aan dat wanneer ik mijn pc scan op virussen/spyware en andere zooi... dat mijn pc dan vreselijk traag begint te lopen.

Ik kwam de volgende gegevens tegen op de site van Intel:
----------

Core 2 Duo E6600
4 mb - 2.4 Ghz - 1066 Mhz

Core 2 Duo E6850
4 mb - 3 Ghz - 1333 Mhz

Core 2 Quad Q6700
8 mb - 2.66 Ghz - 1066 Mhz

Core 2 Extreme QX6850 (Quadcore)
8 mb - 3 Ghz - 1333 Mhz

----------

Qua statistieken lijkt de Extreme de beste keus... maar is dat ook in de praktijk zo?
(rekening houdend met de dingen waar ik mijn pc voor gebruik)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die quadcore is leuk als je ook daadwerkelijk met multithreaded apps werkt. Doe je dat niet, dan is een dualcore in de praktijk net zo snel.
Ik verwacht dat in de toekomst, als multithreaded spul standaard wordt je met meerdere cores wel weer veel snelheidsverbetering kunt halen, maar gezien nu de dualcores pas gemeengoed gaan worden zullen we nog even moeten wachten tot de software ervoor is geoptimaliseerd.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Zie vooral:

Welke processor moet ik nemen?

[ Voor 28% gewijzigd door albatross op 26-09-2007 04:06 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Heb je het prijskaartje van zo'n mooie extreme ook al gezien? :>

Verwijderd

Waarschijnlijk zul je meer winst halen uit aan snelle raid0 configuratie. CPU is niet echt het probleem bij het meeste multitasken. Winrar gebruikt bijv amper 20% cpu hier (geen raid). Maar merk wel dat LADEN van dingen trager gaat, omdat de schijfactiviteit gewoon aan z'n max zit.

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

Met hem ^^

Dat scannen en unrarren hangt sterk van je hardeschijf af.. Je zou op dat vlak verder komen met een raid 0 -array of een snellere schijf (raptor).

[ Voor 88% gewijzigd door yassine op 26-09-2007 05:49 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Een snellere cpu is niet altijd de oplossing, sowieso zal een snelheidstoename van 2.4 naar 3.0GHz voor eenzelfde cpu geen wonderen verrichten (het is niet tweemaal zo snel of zo). Doe een analyse op je pc en kijk waar de daadwerkelijke bottleneck ligt. Als je b.v. van alles tegelijk door één HDD laat afhandelen kun je wel 40 cpu cores in je machine hebben maar alles nog steeds als traag ervaren. Hetzelfde geldt als je te weinig geheugen hebt.

Succes.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 00:05:
(muziek/video's downloaden, surfen)

...

* Bovendien erger ik me er af en toe aan dat wanneer ik mijn pc scan op virussen/spyware en andere zooi... dat mijn pc dan vreselijk traag begint te lopen.
Daar heeft je cpu niets mee vandoen. Je kan beter kijken naar een hd-uitbreiding.

Verwijderd

Voor de prijs van het vervangen van de CPU, kan je inderdaad beter kiezen voor een RAID-0 configuratie met 2 goede, snelle harde schijven.

Heb je je CPU trouwens overgeklokt? Hiermee zou je hem met gemak ook op de 3 GHz krijgen en het kost je niks!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 09:42
Lijkt me onderhand allemaal wel duidelijk. Volgende keer even de zoek gebruiken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.