I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lijkt me onwaarschijnlijk. Dit skimmen wordt over het algemeen altijd vergoed door de bank.gambieter schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:42:
[...]
Check even de regels van de bank, het kan zijn dat er een eigen risico bijhoort.
Look behind you! A three headed monkey!
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Er bestaat geen eigen risico bij een betaalautomaat waar mee gefroudeerd wordt. Jij kan niet weten dat deze Pin Automaat vies is.gambieter schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:42:
[...]
Check even de regels van de bank, het kan zijn dat er een eigen risico bijhoort.
Je krijgt je geld terug. allen dat zal dan met een forumlier moeten controleer even op de website van de bank wat je hiertegen kan doen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Namen van de winkels ga ik hier niet noemen.
Of zal het al een paar dagen eerder gebeurd zijn? vandaag afgeschreven, gister opgenomen in "Barcelona"
www.casarodriguillo.com
Dan denk ik dat het eerder gebeurd is.Pinin schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:47:
We weten het niet zeker, maar we hebben afgelopen zaterdag bij een supermarkt (met zelfscankassa's onbemand) en een andere winkel betaald. Dus het was geen bankautomaat.
Namen van de winkels ga ik hier niet noemen.
Of zal het al een paar dagen eerder gebeurd zijn? vandaag afgeschreven, gister opgenomen in "Barcelona"
Ga in ieder geval langs de politie
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
/me begint pinnen een beetje onveilig te vinden
edit: Deze apparaten dus.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 21:59 ]
Een verklaring afgelegd bij de politie en direct naar de bank en na een kleine week kreeg ik te horen dat ik dus geen vergoeding kreeg. Er kon namelijk niet worden aangetoond dat ik die opnames niet zelf had opgenomen. De verzekering nam dit ook niet op ivm dezelfde beredenering. De camera's die op pin automaten staan hadden wel geregistreerd dat er iemand geld opgenomen had maar die opnames zijn blijkbaar zo slecht dat daar niets van valt op te maken.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
- het kopieren van de pas
- het afkijken van je pincode.
Ze kijken je code af dmv cameratjes of door over je schouder te kijken. Altijd dus goed je code afschermen!!!
Maar je krijgt 100% alle schade vergoed als je van skimmen slachtoffer bent geworden!
Oh, die kom je nog genoeg tegen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:
Ik heb laatst gelezen dat er bepaalde (verouderde) typen pinapparaten gevoelig zijn voor skimming. Aan de hand daarvan kun je uitzoeken op wat voor apparaten je recentelijk je pinpas hebt gebruikt en zo de bron herleiden. Heb ff voor je gezocht maar kon het zo snel niet vinden.en heb het ook gevonden
* Pinin begint pinnen een beetje onveilig te vinden
edit: Deze apparaten dus.
Wel K#T zeg, ik let echt goed op bij de bank automaten.
Ik hoop ook morgen te horen waar het fout is gegaan en wanneer.
www.casarodriguillo.com
beetje fatsoenlijke skimmer zorgt gewoon dat ie de toetsen uitleestKurios schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:59:
Het skimmen bestaat uit 2 stappen:
Ze kijken je code af dmv cameratjes of door over je schouder te kijken. Altijd dus goed je code afschermen!!!
Maar je krijgt 100% alle schade vergoed als je van skimmen slachtoffer bent geworden!
blup
Niet persee, er was een tijd terug ook iets op het nieuws over froude bij een bouwmarkt, een Praxis volges mij, en daar was aan de terminal geknoeid, en die sloeg de ingetoetste code gewoon op op een chip, samen met de info die op de kaart stond, dus op die manier kan simpel en snel gefraudeerd worden.Kurios schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:59:
Het skimmen bestaat uit 2 stappen:
Was overigens alleen mogelijk met verouderde apparaten. En die link die hier boven staat gaat over iets heel anders, pin apparaten die daar beschreven staan werken nu gewoon helemaal niet meer...
Er zijn natuurlijk ook nieuwe modellen op de markt gekomen, die gewoon qua uiterlijk er wat op lijken en van het zelfde bedrijf zijn, zoals gemeld in die link zijn die terminals vanaf 1 feb 2007 defninitief afgesloten(dus dat betekent dat ze geen verbinding meer kunnen maken met de banken)Pinin schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:04:
[...]
Oh, die kom je nog genoeg tegen.
Wel K#T zeg, ik let echt goed op bij de bank automaten.
Ik hoop ook morgen te horen waar het fout is gegaan en wanneer.
[ Voor 23% gewijzigd door sanzut op 25-09-2007 22:08 ]
En precies dáárom gewoon een limiet op 400 ofzo. Hoe vaak komt het nu voor dat je meer dan dat op wilt nemen?n4m3l355 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:
Vergeet het maar.. mijn pinpas is een kleine 3 jaar geleden gejat en ze hadden mn kaart in een keer door het limiet getrokken waardoor ik 1500 euro lichter was.
Ook je limiet om rood te staan moet je trouwens een beetje strak houden. Die leningen zijn toch duur, en je zult het niet weken doen op een hoog limiet.
Verder: Probeer zo goed mogelijk je pincode af te schermen, ookal zie je niemand.
Wat ik me trouwens af vraag, ze hebben nu bij ABN nieuwe sleuven voor je pas, met een knipperende gele ring erom. Ze laten op het scherm zien dat het er zo uit moet zien, en zo moet knipperen. maar wat ik me nu afvraag, is waarom ze nu weer per sé die uitgelabberde gele ring van LED's willen, in de ABN-AMRO kleuren. Wáárom niet een multi-color strip, die een door jouw pasnummer + de datum/tijd gegenereerde kleurencombinatie en knippercombinatie laat zien? Het hoeven geen 1000 dingen te zijn, maar een knightrider ding in het paars en een geel statische ring zijn toch wel uit elkaar te houden. En maak die maar eens na en werkend op het scherm, als skimmer
Zoals boven vermeld, beetje skimmer weet de pincode ook wel uit te lezen, daarvoor hoeven ze vast geen cam op te hangen. Toen ik 3 jaar geleden bij de bank werkte hebben we een presentatie over fraude gehad en daar heel wat snufjes gezien (complete voorkanten van een pinautomaat op batterijen met iets om de data op te slaan!)TheZeroorez schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:23:
[...]
Verder: Probeer zo goed mogelijk je pincode af te schermen, ookal zie je niemand.
Wat ik me trouwens af vraag, ze hebben nu bij ABN nieuwe sleuven voor je pas, met een knipperende gele ring erom. Ze laten op het scherm zien dat het er zo uit moet zien, en zo moet knipperen. maar wat ik me nu afvraag, is waarom ze nu weer per sé die uitgelabberde gele ring van LED's willen, in de ABN-AMRO kleuren. Wáárom niet een multi-color strip, die een door jouw pasnummer + de datum/tijd gegenereerde kleurencombinatie en knippercombinatie laat zien? Het hoeven geen 1000 dingen te zijn, maar een knightrider ding in het paars en een geel statische ring zijn toch wel uit elkaar te houden. En maak die maar eens na en werkend op het scherm, als skimmer
Wat betreft de alle kleuren, er komt wel geld uit maar het is geen gokkast
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Irisscan is best o.k denk ik.
www.casarodriguillo.com
Een beetje fatsoenlijke skimmer haalt geld uit een automaat waarbij je geen pincode in hoeft te toetsen (en de skimmer heeft dus geen pincode nodig van je).eendje schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:04:
[...]
beetje fatsoenlijke skimmer zorgt gewoon dat ie de toetsen uitleest
Topic uit de HK: Fraudeurs !
[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 25-09-2007 22:30 ]
Als je de pinpas nog in je bezit hebt is het no problem. Mn vriendin heeft het ook meegemaakt vd zomer in Afrika dan. Zij zat al in Nederland toen het geld werd opgenomen, dus daar was uberhaubt geen twijfel mogelijk. En dat mens maar stressen, terwijl ik ook zoiets had van, skimming wordt gewoon vergoed. De bank is verplicht je schadeloos te stellen!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Onze pas is laatst ook geblokkeerd, nota bene na pinnen bij de automaat van de bank zelf. Ik vind het wel prettig om te weten bij welke automaat het was, want je kijkt dan toch ff extra om je heen
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Je krijgt het geld gewoon vergoedt. Het duurde bij mij 2-3 weken. De debetrente heb ik niet terug gehad, maar goed ik was al blij met de 1000 euro.
Vanaf nu scherm ik het intoetsen van de pincode ook af met m'n lichaam en handen.
Al een paar jaar scherm ik m'n pincode goed af. Met m'n ene hand toets ik de code in, en in m'n andere hand heb ik m'n portemonnee die ik gewoon over m'n ene hand leg.
Maar ja, tegen het intern uitlezen van de code kan je gewoon niks doen helaas...
Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net
Verwijderd
Verder zal de bank over het algemeen altijd dergelijke fraude vergoeden. Zeker in jou geval want ze zijn er zelf mee afgekomen dat uw kaart geskimmed werd, dus je moet het zelfs niet eens meer proberen te bewijzen.
Verder dekken de banken zichzelf wel redelijk in om de schade te beperken. Uit de muur krijg je niet meer dan 250 euro buiten of 600 euro binnen. En om te betalen kan je maximaal iets van een 2500 euro per week of zo betalen. Voor een mens zoals u en ik is dat veel geld, maar voor de bank is dergelijk fraude pea-nuts.
Enige waarmee je meer geld kan betalen in 1 keer zijn gouden en platina en ik weet niet wat allemaal nog van kleuren van kredietkaarten. Maar die zijn ook wel verzekerd voor fraude.
Verwijderd
Dat is ook wel iets heel anders, als je pas gestolen wordt dan hebben ze trouwens ook nog je PIN-code nodig... Geen idee of je die ergens op een briefje in je portemonnaie had zitten? (zoja; excuses maar toch echt eigen schuld)n4m3l355 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:
Vergeet het maar.. mijn pinpas is een kleine 3 jaar geleden gejat en ze hadden mn kaart in een keer door het limiet getrokken waardoor ik 1500 euro lichter was.
Een verklaring afgelegd bij de politie en direct naar de bank en na een kleine week kreeg ik te horen dat ik dus geen vergoeding kreeg. Er kon namelijk niet worden aangetoond dat ik die opnames niet zelf had opgenomen. De verzekering nam dit ook niet op ivm dezelfde beredenering. De camera's die op pin automaten staan hadden wel geregistreerd dat er iemand geld opgenomen had maar die opnames zijn blijkbaar zo slecht dat daar niets van valt op te maken.
En mochten ze je PIN hebben afgekeken en je pas hebben gestolen (pas gestolen? Dus gewoon zakkenroller) tja; voor zelfde geval probeer je de bank op te lichten en heb je een vriend het geld laten opnemen (camera's)... Niet verre dan logisch dat je het niet vergoed krijgt, hoe flauw dat ook is als je er helemaal niks aan had kunnen doen
Maja, skimmen is een verhaal appart en lijkt mij ook logisch dat banken dit gewoon vergoeden (en anders de winkel lijkt mij)
Pas gejat is geen skimmen. Maar een aantal jaar geleden, toen de mythe van de pincode als onkraakbaar nog overeind stond, vergoede banken helemaal niets. Pas toen heel duidelijk werd aangetoond dat skimmen mogelijk was, gingen ze eerst mondjes maat over naar vergoeding. Pas toen de media het breed opgepikt had en er vele gevallen waren, kwamen ze goed over de brug.n4m3l355 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:
Tegenwoordig komen ze dus redelijk gemakkelijk over de brug.. maar dat is heel lang anders geweest ja.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wie ooit in het buitenland is geweest heeft vast wel meegemaakt dat je soms nieteens een PIN in hoeft te toetsen om geld uit een automaat op te nemen. Dus alleen aan de info op je magneetstrip heeft een skimmer genoeg.
This footer is intentionally left blank
Meeste apparaten zijn zo irritant lastig met grote knoppen, dat je je vingers toch al fors moet bewegen en licht aanraken werkt ook vaak niet, dus je beweging wordt veel te fors.
Dus dan moet je al je complete hand afschermen, wat in de praktijk onmogelijk is.
Neuh, het is natuurlijk veel te lastig om een pin automaat of het winkel geval zo te maken en te plaatsen, dat iemand anders niet kan meekijken en je handbeweging kan zien/opnemen.
Ik vind het een zaak, dat de banken, dat maar is beter afschermen, ipv sommige onzinnige automaten, waar je van ver af al kunt zien naar welke 1 a 3 toetsen een vinger van iemand beweegt.
De meeste banken leveren bij internet bankieren een apparaatje mee waar je je pas insteekt en je pincode invult. Aan de hand daarvan wordt een code gegenereerd waar je mee in kunt loggen. Tenzij je een fout pincode invoert, dan geeft ie netjes een foutmelding.
Het moet dan niet zo moeilijk zijn om dat ding open te breken, op een computer aan te sluiten en alle mogelijke combinaties automatisch te laten proberen, totdat er GEEN foutmelding meer uitgelezen wordt: dan heb je de juiste pincode. Met slechts 10.000 mogelijke combinaties moet dat wel binnen 1 seconde geregeld zijn, lijkt me.
ik kom regelmatig in het buitenland, maar ik ben nog nooit een pinautomaat tegen gekomen waar je zonder code in te toetsen geld op kon nemen. Heb je een voorbeeld?Jimster schreef op woensdag 26 september 2007 @ 23:25:
Zoals eerder gezegd heeft het afschermen van je PIN weinig nut. (Behalve tegen zakenrollers dan)
Wie ooit in het buitenland is geweest heeft vast wel meegemaakt dat je soms nieteens een PIN in hoeft te toetsen om geld uit een automaat op te nemen. Dus alleen aan de info op je magneetstrip heeft een skimmer genoeg.
(en ben je niet in de war met creditcard betalingen?)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Heb dat ooit gehad in Duitsland (jaren terug in Nordhorn, kleine eletronica winkel), stond er ook verbaast bij te kijken, maar dat is prima verlopen.YellowCube schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:58:
[...]
ik kom regelmatig in het buitenland, maar ik ben nog nooit een pinautomaat tegen gekomen waar je zonder code in te toetsen geld op kon nemen. Heb je een voorbeeld?
[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 27-09-2007 14:07 ]
Verwijderd
Hij moest even langs de bank en toen is er zo'n rapportje opgemaakt en dan gaat de Nederlandse Bank je helpen.
volgens mij blokkeert het apparaatje na x pogingen...feca schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:41:
Pincode afschermen zinvol? Ik denk het niet...
De meeste banken leveren bij internet bankieren een apparaatje mee waar je je pas insteekt en je pincode invult. Aan de hand daarvan wordt een code gegenereerd waar je mee in kunt loggen. Tenzij je een fout pincode invoert, dan geeft ie netjes een foutmelding.
Het moet dan niet zo moeilijk zijn om dat ding open te breken, op een computer aan te sluiten en alle mogelijke combinaties automatisch te laten proberen, totdat er GEEN foutmelding meer uitgelezen wordt: dan heb je de juiste pincode. Met slechts 10.000 mogelijke combinaties moet dat wel binnen 1 seconde geregeld zijn, lijkt me.
Je pincode staat niet op je pas. En je kan ook nooit vanuit wat wel op je pas staat je de juiste pincode uitrekenen.feca schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:41:
Pincode afschermen zinvol? Ik denk het niet...
Er is hier wel eens eerder een topic over geweest: Hoe checkt ABN e.dentifier je PIN?
Verwijderd
Je hebt wel van die standalone machines, (mobiele pinautomaten) waarbij je wel een pincode in moet voeren maar waar de transactie pas een paar dagen later gebeurd. Zo kan je jezelf lekker in de schulden werken weerYellowCube schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:58:
[...]
ik kom regelmatig in het buitenland, maar ik ben nog nooit een pinautomaat tegen gekomen waar je zonder code in te toetsen geld op kon nemen. Heb je een voorbeeld?
[/nutteloos]
Ze hebben nu nog eens €2000,- eraf gehaald
www.casarodriguillo.com
ehh, je (gekopieerde) pas is dus nog geldig, en je pincode is nog steeds gelijk? EN je laat nog dat geld op je rekening staan?Pinin schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:30:
god gruwelijke k#T K#T t@ring zeg,.
Ze hebben nu nog eens €2000,- eraf gehaald
Dat is niet alleen de schuld van de bank vind ik dan.
Verwijderd
't is idd een beetje behoorlijke laakheid en nalaatbaarheid, behalve als de bank TS hier niet over heeft geinformeerd en dit ook niet ten sprake is gekomenDat is niet alleen de schuld van de bank vind ik dan.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 19:41 ]
Het blijkt dat MIJN pas gekopieerd is, deze is dus afgelopen 2 dagen geplunderd, nu heb ik zelf vanavond met de help-desk gebeld, en deze moest even nadenken of ie wel de pas moest blokeren
Toen heb ik hem maar verteld dat dat wel zo handig is. Ik denk dat er morgen (transactie van vanmiddag) nog eens 1500,- van afgeschreven wordt en dan zit ik aan de Limiet.
De bank heeft gisteren, na een telefoontje van mij ook beloofd uit zichzelf terug te bellen, dat is nog steeds niet gebeurd.
Nu kan ik niet eens meer eten kopen........
www.casarodriguillo.com
Vervolgens kan je het geld opnemen en moet je alles cash betalen.
[ Voor 29% gewijzigd door Kurios op 27-09-2007 20:11 ]
Je krediet limiet? Dit is in ieder geval één van de redenen dat ik geen krediet wil hebben op m'n betaal rekening, maar daar heb je nu weinig aan.Pinin schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:08:
Ik denk dat er morgen (transactie van vanmiddag) nog eens 1500,- van afgeschreven wordt en dan zit ik aan de Limiet.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik sta nu, door deze acties al roodKurios schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:10:
Kan je niet geld overmaken (evt naar vriend) via internet, daar heb je immers je bankpas en je pincode niet voor nodig!
Vervolgens kan je het geld opnemen en moet je alles cash betalen.
Deze heb ik erop laten zetten na een vorige fout van de bankGunner schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:11:
[...]
Je krediet limiet? Dit is in ieder geval één van de redenen dat ik geen krediet wil hebben op m'n betaal rekening, maar daar heb je nu weinig aan.
[ Voor 33% gewijzigd door Pinin op 27-09-2007 20:16 ]
www.casarodriguillo.com
Bij de ABN kan dat iig niet. ik heb er een limiet van 1000 op staan, en toen ik vroeg of dat naar 500 kon was dat niet mogelijkTheZeroorez schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:23:
[...]
En precies dáárom gewoon een limiet op 400 ofzo. Hoe vaak komt het nu voor dat je meer dan dat op wilt nemen?
Elect a clown, expect a circus.
Misschien tijd voor een andere bank? Na 2 zulks fouten zouden ze mij als klant iig kwijt zijn.Pinin schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:15:
Deze heb ik erop laten zetten na een vorige fout van de bank
Welke bank is het if you don't mind me asking?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ja, ik denk er ook serieus over. Aan de andere kant zijn ze vaak heel soepel met andere dingen en het toegeven van fouten.Gunner schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:25:
[...]
Misschien tijd voor een andere bank? Na 2 zulks fouten zouden ze mij als klant iig kwijt zijn.
Welke bank is het if you don't mind me asking?
Ik ga niet de naam v/d bank noemen.
www.casarodriguillo.com
Het hele gebeuren van mij inlichten vond ik eigenlijk best mega snel gaan. Ik had iets voor 10 uur bij Centraal station de ABN Amro Pinautomaat (Winkelstraat) gepind. Was dus zonder optisch te zien) voorzien van de nodige upgrades. De volgende dag vroeg al (ochtend!) kreeg ik een brief met uitleg en dat mijn pas uit voorzorg geblokkeerd was met nieuwe pincode. Er was in de tussentijd geen geld afgeschreven. Je kan veel klagen over de Postbank maar ik vond dit zeer netjes van ze.
Nóg meer fouten dan deze enorme, en nog een vergelijkbare? Dan zou ik inderdaad snel wegwezen daar, als dit potje afgehandeld isPinin schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:33:
[...]
Ja, ik denk er ook serieus over. Aan de andere kant zijn ze vaak heel soepel met andere dingen en het toegeven van fouten.
Verwijderd
Terug in Nederland had ik deze 500 euro gedeclareerd bij zowel Interpay als m'n reisverzekering en prompt 2x 500 euro uitbetaald gekregen
En hoe hadden ze je pincode erbij?n4m3l355 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:
[ Voor 8% gewijzigd door jelmervos op 30-09-2007 22:20 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Mij lukt 't?bangkirai schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:16:
Vind het beetje belachelijk, de suggestie: pincode afschermen.
Meeste apparaten zijn zo irritant lastig met grote knoppen, dat je je vingers toch al fors moet bewegen en licht aanraken werkt ook vaak niet, dus je beweging wordt veel te fors.
Dus dan moet je al je complete hand afschermen, wat in de praktijk onmogelijk is.
Neuh, het is natuurlijk veel te lastig om een pin automaat of het winkel geval zo te maken en te plaatsen, dat iemand anders niet kan meekijken en je handbeweging kan zien/opnemen.
Ik vind het een zaak, dat de banken, dat maar is beter afschermen, ipv sommige onzinnige automaten, waar je van ver af al kunt zien naar welke 1 a 3 toetsen een vinger van iemand beweegt.
Ik kijk naar 't apparaat en typ die blind de code in afgedekt met m'n andere hand..daarvoor check ik al wie er irritant dicht bij staat. De pas zelf houd ik tssen mijn lippen vast..die kun je tijdens 't verifierenook nog wel in je portomomee stoppen...zo hoeven mensen minder lang te w88
Al heel lang...ik weet nog de eerste keer dat ik ging pinnen (de eerste keer überhaupt!) bij een tankstation in frankrijk was..ik pas erdoor maar d'r verscheen niets op 't display...even later rolde de bon eruit en zatik met een(overigens verder overheerlijkecurry684 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:24:
Met een pinpas? Sinds wanneer?
En dat was toen ik 15 oid was....dus bijna 10 jaar terug
[ Voor 19% gewijzigd door Rey Nemaattori op 30-09-2007 22:39 . Reden: ik wordt oud :X ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
ja en nee..jelmervos schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:20:
Pincode afkijken/aflezen is toch niet eens nodig? Je kunt immers in het buitenland (en vast ook in Spanje) betalen zonder pincode (handtekening is genoeg)?
Ja, het gebeurd soms wel, maar het is niet 100% rechtsgeldig. Dus als je het aanvecht, heb je goede kans dat het ongedaan wordt gemaakt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik merk het redelijk vaak hier in Ierland, eerlijk gezegd.Cyberpope schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:39:
[...]
ja en nee..
Ja, het gebeurd soms wel, maar het is niet 100% rechtsgeldig. Dus als je het aanvecht, heb je goede kans dat het ongedaan wordt gemaakt.
Komt o.a. omdat pinnen nog niet zo ingeburgerd is hier, en er dus veel mobiele pin-apparaten zijn waarbij de daadwerkelijk transactie aan het einde van de week / een paar dagen later uitgevoerd wordt.
Men heeft al vrij lang PIN codes maar niemand die het gebruikte - tot enige jaren geleden steeds meer om de PIN code gevraagd werd. Maar bij de ene winkel betaal ik met mijn PIN code en bij de andere winkel moet ik nog steeds tekenen.
Dit overigens wel gewoon met een duitse EC card.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:36:
Even tussendoor: bij de ABN kun je online een limiet op je rekening zetten - heb ik zelf ook gedaan. Geen hond (en ik zelf dus ook niet) die meer dan 250 per dag van mijn rekening af kan halen!
? Als ze je pincode hebben en een e-dentifier piep je wel anders /me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Blijkt dus dat de kaart data + PIN code, gewoon via internet wordt verkocht. Daarom zie je ook dat meteen de volgende dag eigenlijk het geld wordt opgenomen in een ander land. Ook kunnen ze de data snel doorverkopen, zodat ze niet gepakt worden. Ze doen 1 of 2 transacties met die gegevens en verkopen het snel door, totdat de boel is geblokkeerd.
Zie ook: http://nl.youtube.com/watch?v=X7pjUIxKoEc
Hier ook wat info te vinden hoe ze het doen, zie ook de comments: http://nl.youtube.com/watch?v=jsHzZA3R9Og
Dus, houd iig altijd je hand boven de PIN toetsen.
[ Voor 29% gewijzigd door eghie op 02-10-2007 19:56 ]
Dan ben je genaaid want als je de voorwaarden van de bank leest dan zie je dat de bewijslast bij hun ligt, ivm fraude. Je moet zorgvuldig omspringen met je kaart en pincode, maar het is aan de bank om aan te tonen dat jij dat niet gedaan hebt in geval van fraude.n4m3l355 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:55:
Mijn persoonlijke ervaring is dat je banken daar wel op moet wijzen, omdat ze in de eerste instantie zullen proberen om er onderuit te komen.
Groetjes, FaceDown.
Dat is onzin. Je weet niets van de omstandigheden van de TS, en kunt daar ook niet over oordelen. De opmerking over onzorgvuldigheid is not done.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
Ik vind trouwens ook dat TS wel een beetje veel geld op zijn betaalrekening had staan, ook niet erg zorgvuldig.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
echte de domste opmerking die ik dit jaar gehoord heb. Komop zeg iemand maakt toch zelf wel uit wat hij of zij op zijn betaal rekening zet. Skimmers moeten er met hun poten afblijven al heb ik een miljoen op men rekening staan. En de bank geeft de garantie dat het veilig is dus daar ligt het probleem niet dat deze persoon zoveel geld op zijn rekening heeft.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
Ik vind trouwens ook dat TS wel een beetje veel geld op zijn betaalrekening had staan, ook niet erg zorgvuldig.
hebben er zoveel mensen meerdere rekeningen dan? Ik heb alleen maar eentje om te sparen + betalen....FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
Wrom?FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Dan kun je ook het dagelijks limiet wel op 50.000 euro zetten. Natuurlijk moeten derden er met hun poten vanaf blijven, maar dat is nog geen reden om risico's niet te proberen te beperken. Je kan ook je fiets in hartje Rotterdam parkeren zonder op slot te zetten, met de mededeling dat dieven er vanaf moeten blijven, maar de kans dat ie binnen 3 minuten weg is, is wel levensgroot.andreict schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:38:
[...]
echte de domste opmerking die ik dit jaar gehoord heb. Komop zeg iemand maakt toch zelf wel uit wat hij of zij op zijn betaal rekening zet. Skimmers moeten er met hun poten afblijven al heb ik een miljoen op men rekening staan. En de bank geeft de garantie dat het veilig is dus daar ligt het probleem niet dat deze persoon zoveel geld op zijn rekening heeft.
Ik geef hem dus absoluut niet de schuld van de diefstal, maar handig vind ik het niet om grote bedragen op je betaalrekening te laten staan.
Groetjes, FaceDown.
Het was maar 1500 euro hoor?FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:00:
[...]
Ik geef hem dus absoluut niet de schuld van de diefstal, maar handig vind ik het niet om grote bedragen op je betaalrekening te laten staan.
Een beetje ict'er heeft al een hoger netto salaris..
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Volgens mij ging het om 1500, daarna 2000 en toen wellicht nog eens 1500. Volgens mij hebben niet veel IT'ers zo'n hoog netto salaris, ik niet in ieder gevalLethalis schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:02:
[...]
Het was maar 1500 euro hoor?
Een beetje ict'er heeft al een hoger netto salaris..
Groetjes, FaceDown.
Totaal kromme vergelijking. Je vergelijking klopt alleen als je ook nog zegt dat de fiets in een beveiligde fietsenstalling staat en ook de garantie geeft hierop te zullen letten en verzekeren.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:00:
[...]
Dan kun je ook het dagelijks limiet wel op 50.000 euro zetten. Natuurlijk moeten derden er met hun poten vanaf blijven, maar dat is nog geen reden om risico's niet te proberen te beperken. Je kan ook je fiets in hartje Rotterdam parkeren zonder op slot te zetten, met de mededeling dat dieven er vanaf moeten blijven, maar de kans dat ie binnen 3 minuten weg is, is wel levensgroot.
Volgens mij zit er op mijn betaalrekeningen alleen een kredietfaciliteit van 5k, dus zou iemand één van mijn passen skimmen, dan zouden er snel een paar guldens binnengeharkt kunnen worden, terwijl er niet eens geld op die rekening hoeft te staan.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:36:
[...]
Volgens mij ging het om 1500, daarna 2000 en toen wellicht nog eens 1500. Volgens mij hebben niet veel IT'ers zo'n hoog netto salaris, ik niet in ieder geval
Zo vreemd is dit dus niet.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Het punt lijkt me duidelijk, wat er niet is kunnen ze ook niet stelen.andreict schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 15:02:
[...]
Totaal kromme vergelijking. Je vergelijking klopt alleen als je ook nog zegt dat de fiets in een beveiligde fietsenstalling staat en ook de garantie geeft hierop te zullen letten en verzekeren.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb een betaal rekening omdat er rekeningen betaald moeten wordenFaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
dus dat er elke maand zo'n 2000,- afgaat is helaas gewoon nodig. (hypo, ziekekosten, eten, uitgaan, verzekeringen enz. enz.) dus het is bullshit om het teveel over te hevelen naar spaarrekening, dat gebeurd ook wel automatisch een vast bedrag, en na 13e maand en vakantiegeld gaat dat ook naar spaarrekening, maar zo'n €2000,- moet er wel op staan in het begin v/d maand.
Ik voel me niet aangevallen, door je reactie, maar ik vraag me af hoe jij het doet? of maak je gewoon nauwelijks kosten?
[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 03-10-2007 17:30 ]
www.casarodriguillo.com
Tis toch niet meer dan normaal dat je een beetje geld hebt staan op je rekening. Als je maandelijks 2000 gestort krijgt, en niet als een malle uitgeeft, kan het goed zijn dat je eens een keertje 3000 hebt oid. En zelfs dan kan je makkelijk door je krediet heen getrokken worden, die al snel enkele duizenden kan beslaan als je beetje goede kredietrep hebt bij de bank.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
En daarnaast, je gaat er niet van uit dat je pasje wordt geskimd, daarom wordt je altijd schadeloos gesteld. Bij diefstal is het je eigen verantwoording om melding te doen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Waar haal je die ontzettende onzin vandaan? Als je rekeningen wilt kunnen betalen dan heb je voldoende saldo nodig op je betaalrekening, lijkt me nogal logisch (daar zijn die rekeningen voor bedoeld). Ik weet niet op wat voor klein budgetje jij leeft, maar met een paar duizend euro saldo hebben veel mensen precies genoeg dekking voor hypotheek, energie, auto, verzekeringen, belastingen en levensonderhoud.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:29:
Om de TS onzorgvuldigheid te verwijten omdat hij toevallig wat geld op zijn betaalrekening had staan is echt bizar.
Wij storten automatisch nadat we salaris gekregen hebben wat we nodig hebben voor vaste lasten (hypotheek, verzekeringen etc) op een aparte rekening. Voor de rest zorg ik dat er genoeg op blijft staan om de maand door te komen, doorgaans niet meer dan 750-1000 euro. De rest gaat naar een spaarrekening. Dit doe ik handmatig, maar dat kan ook automatisch natuurlijk. Heb ik eens extra geld nodig voor een vakantie, nieuwe computer, tv of wat dan ook dan boek ik het over naar m'n betaalrekening. Zo vang je ook nog eens meer rente (die bijna 0 is op een betaalrekening).Pinin schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:28:
[...]
Ik heb een betaal rekening omdat er rekeningen betaald moeten worden![]()
dus dat er elke maand zo'n 2000,- afgaat is helaas gewoon nodig. (hypo, ziekekosten, eten, uitgaan, verzekeringen enz. enz.) dus het is bullshit om het teveel over te hevelen naar spaarrekening, dat gebeurd ook wel automatisch een vast bedrag, en na 13e maand en vakantiegeld gaat dat ook naar spaarrekening, maar zo'n €2000,- moet er wel op staan in het begin v/d maand.
Ik voel me niet aangevallen, door je reactie, maar ik vraag me af hoe jij het doet? of maak je gewoon nauwelijks kosten?
Ik geef je ook helemaal niet de schuld van het hele voorval, maar ik vind 5000 euro op een betaalrekening hebben staan gewoon niet slim.
Groetjes, FaceDown.
Als je 2000 euro elke maand op je bankrek. krijgt dan verdien je al bovenmodaal. Heb je er 5000 op staan dan heb je dus 2,5 maand salaris op je betaalrekening. En het zou toeval zijn als dit een momentopname is van NET tussen het salaris krijgen en betalen van de hypotheek.Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:34:
[...]
Waar haal je die ontzettende onzin vandaan? Als je rekeningen wilt kunnen betalen dan heb je voldoende saldo nodig op je betaalrekening, lijkt me nogal logisch (daar zijn die rekeningen voor bedoeld). Ik weet niet op wat voor klein budgetje jij leeft, maar met een paar duizend euro saldo hebben veel mensen precies genoeg dekking voor hypotheek, energie, auto, verzekeringen, belastingen en levensonderhoud.
Om de TS onzorgvuldigheid te verwijten omdat hij toevallig wat geld op zijn betaalrekening had staan is echt bizar.
Je mag het onzin vinden, maar feit blijft als hij het niet op z'n rekening had gehad, was het nu niet weggeweest. En het geval van TS is echt niet een op zichzelf staand geval hoor.
Groetjes, FaceDown.
Als je het in een kluis hebt, was het nu ook niet weg. Als hij het niet had, was het ook niet weg. Als hij het op had gegeten was het ook niet weg. Wat een onzin redenatie dit. Dat jij zo schijnheilig bent dat je je niet veilig voelt als je geld op de bank staat is wat anders maar over het algemeen mag je echt wel gerust zijn dat je geld veilig staat op je betaalrekening op de bank.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:25:
[...]
Als je 2000 euro elke maand op je bankrek. krijgt dan verdien je al bovenmodaal. Heb je er 5000 op staan dan heb je dus 2,5 maand salaris op je betaalrekening. En het zou toeval zijn als dit een momentopname is van NET tussen het salaris krijgen en betalen van de hypotheek.
Je mag het onzin vinden, maar feit blijft als hij het niet op z'n rekening had gehad, was het nu niet weggeweest. En het geval van TS is echt niet een op zichzelf staand geval hoor.
Verwijderd
En heb je waarschijnlijk ook bovengemiddeld hoge maandlasten.FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:25:
Als je 2000 euro elke maand op je bankrek. krijgt dan verdien je al bovenmodaal.
De TS vertelde dat hij inmiddels rood staat, dus hij had geen 5000 euro op de betaalrekening staan. Maar dan nog is het bizar om dat onverantwoordelijk te noemen.Heb je er 5000 op staan dan heb je dus 2,5 maand salaris op je betaalrekening.
En het zou toeval zijn als dit een momentopname is van NET tussen het salaris krijgen en betalen van de hypotheek.
Ja, en als hij zijn salaris in gouden munten had laten uitkeren ook niet. Doe eens normaal, zeg.Je mag het onzin vinden, maar feit blijft als hij het niet op z'n rekening had gehad, was het nu niet weggeweest.
Echt te triest voor woorden om de TS van een afstandje een beetje van onverantwoordelijk gedrag te lopen betichten, terwijl jij geen idee van zijn financiële situatie kunt hebben. En dat dan ook nog eens onderbouwen door het te vergelijken met iemand die zijn fiets niet op slot zet! Je snapt toch hopelijk ook zelf wel dat dat een analogie van niks is? Een bankrekening is beveiligd, net als een fiets die wel op slot staat, maar elke beveiliging valt te kraken en/of te omzeilen. Verwijt jij mensen ook onverantwoordelijk gedrag als iemand hun fietsslot openknipt met een betonschaar? Zoiets als: "feit blijft als hij zijn fiets niet daar had geparkeerd was hij nu niet weggeweest"?
En nog volhouden ook...FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:25:
[...]
Als je de straat niet was overgestoken was je niet aangereden
Als je in bed was gebleven dan was je portemonnee niet gestolen
Als ...
Als ...
Zo kun je alles dompraten.
Jij kunt op geen enkele manier oordelen over de situatie van de TS of wie dan ook, behalve jezelf. De manier waarop je het post is alsof iedereen die geld op zijn rekening heeft staan niet mag klagen dat dit geskimmed wordt. En zo mag ook niemand met cash geld klagen als hij of zij overvallen wordt?
Er stond geen €5000,- op mijn rekening, maar ong. €3000FaceDown schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:25:
[...]
Als je 2000 euro elke maand op je bankrek. krijgt dan verdien je al bovenmodaal. Heb je er 5000 op staan dan heb je dus 2,5 maand salaris op je betaalrekening.
En wat een toeval it is, kijk maar naar de startdatum van de topic, 2 dagen na salaris en ong. 1 week voor hypo, verzekeringen enz.En het zou toeval zijn als dit een momentopname is van NET tussen het salaris krijgen en betalen van de hypotheek.
[quote]
www.casarodriguillo.com
100.000 euro thuis hebben liggen is ook niet verstandig, ook niet als het in een kluis ligt. Volgens jullie redenatie mag ik daar ook niks van zeggen, want over het algemeen is dat veilig.SCIxX schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:30:
[...]
Als je het in een kluis hebt, was het nu ook niet weg. Als hij het niet had, was het ook niet weg. Als hij het op had gegeten was het ook niet weg. Wat een onzin redenatie dit. Dat jij zo schijnheilig bent dat je je niet veilig voelt als je geld op de bank staat is wat anders maar over het algemeen mag je echt wel gerust zijn dat je geld veilig staat op je betaalrekening op de bank.
Ik heb al 10x gezegd dat dit niet de schuld is van TS, maar dat hij wel voorzichtiger had kunnen zijn. Sommigen lijken het echter leuk te vinden om te doen alsof ik hem de schuld in de schoenen schuif.
Duizenden euro's op je betaalrekening hebben staan is gewoon _niet_ slim, want het is _niet_veilig. Zie het geval van TS en honderden andere gevallen per jaar. Pinpasfraude komt namelijk VEEL voor. Er zijn een aantal zaken die je als particulier kunt doen ter preventie en dat is zo min mogelijk geld op je betaalrekening hebben staan en een beperkt opnamelimiet per dag hebben.
Als jullie het er niet mee eens zijn prima, zet lekker 10.000 euro op je betaalrekening, maar besef wel dat je hiermee de risico's vergroot dat je veel geld kwijt bent. En wie er ook aansprakelijk moge zijn, je hebt er wel weer een hoop ellende mee. Want net als bij die persoon op pagina 1 kan de bank nu best aandragen dat hij misschien zijn pinpas en code vrijwillig heeft afgestaan aan iemand die in het buitenland gepind heeft (de bank zal dit wel moeten bewijzen).
[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 04-10-2007 08:48 ]
Groetjes, FaceDown.
Ten eerste is er een verschil tussen 'duizenden euro's' (10.000 in jouw voorbeeld?) en het bedrag wat TS op zijn rekening had staan.FaceDown schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:47:
[...]
Duizenden euro's op je betaalrekening hebben staan is gewoon _niet_ slim, want het is _niet_veilig. Zie het geval van TS en honderden andere gevallen per jaar. Pinpasfraude komt namelijk VEEL voor. Er zijn een aantal zaken die je als particulier kunt doen ter preventie en dat is zo min mogelijk geld op je betaalrekening hebben staan en een beperkt opnamelimiet per dag hebben.
Als jullie het er niet mee eens zijn prima, zet lekker 10.000 euro op je betaalrekening, maar besef wel dat je hiermee de risico's vergroot dat je veel geld kwijt bent. En wie er ook aansprakelijk moge zijn, je hebt er wel weer een hoop ellende mee. Want net als bij die persoon op pagina 1 kan de bank nu best aandragen dat hij misschien zijn pinpas en code vrijwillig heeft afgestaan aan iemand die in het buitenland gepind heeft (de bank zal dit wel moeten bewijzen).
Ten tweede blijft het een onzin redenatie, maar dat hoef ik je niet meer duidelijk proberen te maken, want alle andere reacties in dit topic komen ook niet door dat bord voor je kop heen.
Moeilijk he.. beleefd blijven.ralpje schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:01:
[...]
Ten eerste is er een verschil tussen 'duizenden euro's' (10.000 in jouw voorbeeld?) en het bedrag wat TS op zijn rekening had staan.
Ten tweede blijft het een onzin redenatie, maar dat hoef ik je niet meer duidelijk proberen te maken, want alle andere reacties in dit topic komen ook niet door dat bord voor je kop heen.
Ik moet zeggen dat 3000 op zich inderdaad niet zo heel veel is (al kan het minder), ik dacht in de eerste instantie dat het meer was.
Groetjes, FaceDown.
Vind je je geld dan wel veilig op een spaarrekening? Bij de meeste banken is een legitimering nodig, maar mijn ouders hebben het ook al eens meegemaakt met mijn Nederlandse rekening dat de bank daar niet al teveel moeite deed voor veiligheid. Dus als je pech hebt dan is de bank slordig; natuurlijk hoor je dan je geld terug te krijgen, maar dat kan best een gevecht worden want banken staan niet bekend om hun medewerking en klantvriendelijkheid. Zeker niet als het ze geld kost, en de medewerkers die de blunder gemaakt hebben dit niet snel zullen toegeven.FaceDown schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:22:
[...]
Ik moet zeggen dat 3000 op zich inderdaad niet zo heel veel is (al kan het minder), ik dacht in de eerste instantie dat het meer was.
Bottomline is dat je niet kunt en niet mag oordelen over de financiele zaken van een ander, omdat je de achtergronden niet kent. En uit al je mails blijkt een veroordeling, want je blijft het een fout vinden van iemand die behoorlijk wat geld op de betaalrekening heeft staan. En daar ga je te ver.
Je mag vinden dat het (te) veel is, maar je mag dat niet linken aan de misdaad.
Waarom zou ik daarover niet mogen oordelen? Ik zeg alleen dat je meer risico loopt naarmate je meer geld en hogere opnamelimieten op je rekening hebt. Niet alleen 3000 euro op je rekening hebben, maar ook de mogelijkheid om 2000 in een keer te kunnen pinnen (hoe vaak heb je dat nou nodig op een dag?) is simpelweg een risico. Jullie mogen het daar niet mee eens zijn, dan moeten jullie die risico's vooral blijven lopen. Ik doe het in ieder geval niet (maar dat heeft misschien wel te maken dat mijn vader jarenlang bij een bank heeft gewerkt, waardoor ik weet hoeveel fraude ermee gepleegd wordt).gambieter schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:59:
[...]
Bottomline is dat je niet kunt en niet mag oordelen over de financiele zaken van een ander, omdat je de achtergronden niet kent. En uit al je mails blijkt een veroordeling, want je blijft het een fout vinden van iemand die behoorlijk wat geld op de betaalrekening heeft staan. En daar ga je te ver.
Je mag vinden dat het (te) veel is, maar je mag dat niet linken aan de misdaad.
Groetjes, FaceDown.
Als het wél raak is, kunnen ze meer opnemen inderdaad. Dat is echter iets wat het risico van de bank is (die moeten het namelijk vergoeden) en niet jouw risico.
Je loopt niet meer risico DAT je geskimmed wordt, maar het risico is wel groter dat je meer geld kwijt raakt. Ook al vergoedt de bank het, ik ben liever 500 euro kwijt dan 3000.ralpje schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 12:07:
Je loopt niet meer risico dat je pas geskimmed wordt, skimmers kunnen aan de buitenkant immers niet zien hoeveel geld er op die pas staat.
Als het wél raak is, kunnen ze meer opnemen inderdaad. Dat is echter iets wat het risico van de bank is (die moeten het namelijk vergoeden) en niet jouw risico.
Groetjes, FaceDown.
Grutte Pier fansels
In de tussentijd ben je het wel even kwijt. Dan kun je maar beter 500 dan 1000 'tijdelijk kwijt' zijn.ralpje schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:46:
... Maar de bank vergoedt het, dus je bent niets kwijt
Zo dat ben ik kwijt.
BLERGH
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Je kunt vrij eenvoudig voorkomen dat het geld voor je hypo, verzekeringen e.d. gejat wordt door een tweede rekening te openen waar je je salaris op laat storten en die je NIET gebruikt om te pinnen en daarvan alleen je kosten van levensonderhoud overmaakt naar de rekening waarvan je wél pint. Als je dan ook nog niet al je levensonderhoud in één keer overmaakt maar bv per week of weken ben je redelijk safe en kunnen er in ider geval geen grote bedragen gajat worden.FaceDown schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:47:
[...]
100.000 euro thuis hebben liggen is ook niet verstandig, ook niet als het in een kluis ligt. Volgens jullie redenatie mag ik daar ook niks van zeggen, want over het algemeen is dat veilig.
Ik heb al 10x gezegd dat dit niet de schuld is van TS, maar dat hij wel voorzichtiger had kunnen zijn. Sommigen lijken het echter leuk te vinden om te doen alsof ik hem de schuld in de schoenen schuif.
/me note to myself: mijn financiële administratie zelf als zodanig gaan inrichten
/me denkt daarmee tevens een betere controle over z'n uitgaven te kunnen realiseren
Verwijderd
alsof dat werkt. Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat zoiets zelfs met 'maar' duizend euro per maand op je pinrekening snel in de papieren kan lopen doordat je op veel betaalrekeningen ook nog krediet hebt. Dus is het onzin om dan ingewikkelde constructies te gaan bedenken om dit soort dingen te voorkomen, als je echt zo paranoide bent dat je denkt dat je geld bij de bank niet veilig is zou ik zoveel mogelijk opnemen en het in je matras proppen
[ontopic]
kredietlimiet wordt in dit hele verhaal vergeten maar is zeker van belang
Dan laat je dat krediet ook opheffen.Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:03:
@bootstrap,
alsof dat werkt. Ik denk dat veel mensen hier vergeten dat zoiets zelfs met 'maar' duizend euro per maand op je pinrekening snel in de papieren kan lopen doordat je op veel betaalrekeningen ook nog krediet hebt. Dus is het onzin om dan ingewikkelde constructies te gaan bedenken om dit soort dingen te voorkomen, als je echt zo paranoide bent dat je denkt dat je geld bij de bank niet veilig is zou ik zoveel mogelijk opnemen en het in je matras proppen
[ontopic]
kredietlimiet wordt in dit hele verhaal vergeten maar is zeker van belang
Groetjes, FaceDown.