Toon posts:

USB Schijf stop na hardware interrupt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogelijk oorzaak:
Hij is mogelijk door een van de katten des huize bewandeld en daardoor de USB kabel licht ontkoppeld geweest.

Probleem:
Start USB schijf, sluit hem aan, begint 2 partities in te lezen (standaard, en rete irritant), stop dat tegelijk met alle 2 partities en staat stil, wacht op hardware interrupt en stopt dan, niet meer terug te vinden als USB device in USB overzicht en Hardware.

Mijn vraag, hoe kan ik die automatische lees actie voorkomen, of mogelijk anders mijn data terug krijgen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zie de OM FAQ: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met Stellar Phoenix en met GetDataBack :)

Je zou eens kunnen kijken als de schijf benaderbaar is via Knoppix

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:20:
...
Probleem:
Start USB schijf, sluit hem aan, begint 2 partities in te lezen (standaard, en rete irritant), stop dat tegelijk met alle 2 partities en staat stil, wacht op hardware interrupt en stopt dan, niet meer terug te vinden als USB device in USB overzicht en Hardware.

Mijn vraag, hoe kan ik die automatische lees actie voorkomen, of mogelijk anders mijn data terug krijgen.
autmatische leesactie voorkomen door:
uit de Help;
Opties voor het openen van multimediabestanden instellen
Open Deze computer.
Klik onder Stations met verwisselbaar medium met de rechtermuisknop op het gewenste apparaat, bijvoorbeeld een digitale camera of cd-romstation, en klik vervolgens op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Automatisch afspelen op het type multimediabestand waarvoor u opties wilt instellen.
Klik onder Acties op de handeling die moet worden uitgevoerd wanneer het geselecteerde type bestand wordt herkend.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
Om te worden weergegeven in de map Deze computer, moet het apparaat met het verwisselbare medium zijn aangesloten op de computer.

Kijk of dit ook voor de USB-drive werkt.
Is misschien pas te veranderen als hij aan het inlezen is omdat dan usb station zichtbaar is.

Ik zou proberen een scandisk of beter nog een chkdsk er op los te laten.

gewaarwordingshorizon