Toon posts:

Moderaties uitgezet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bekijk een tweakers bericht en zie ineens een rare melding boven de reakties: "Je moderatiemogelijkheden zijn uitgezet omdat jouw moderaties in de afgelopen periode teveel afweken van het gemiddelde. Je kunt je modstatus na 21-10-2007 weer opnieuw activeren."

Wat is dat nou ineens voor een onzin? Wiens gemiddelde? Ik moderate niet veel, dus het interesseert me verder weinig, maar wat een onhandig moderate systeem. Als iedereen volgens een gemiddelde moet stemmen kun je beter het hele moderate systeem weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Op- en afwaarderen van moderatorniveau's

Het op- en afwaarderen van het moderatorniveau wordt automatisch uitgevoerd door de modBot. Daarnaast is het mogelijk dat de frontpage admins en PowerMods handmatig een up- of downgrade doen. De modBot maakt een onderverdeling in inactieve moderators, beginnende moderators en expertmods. De criteria voor elke groep bestaan uit een minimum aantal moderaties dat de gebruiker in een periode van een maand moet doen en een maximumafwijking van de score ten opzichte van de moderators op expertniveau of hoger. Een moderator wordt opgewaardeerd naar expertniveau als hij in een maand minimaal veertig moderaties heeft gedaan en zijn afwijking kleiner is dan 0,4 punten van het gemiddelde. Een beginnende mod moet minimaal één moderatie per maand doen. Als zijn moderaties meer dan 0,7 punten van het gemiddelde afwijken wordt hij een maand lang op inactief gezet. Iemand die een maand lang geen moderaties heeft gedaan wordt ook op inactief gezet, maar kan zijn modrechten direct weer heractiveren. Boven de reacties verschijnt een melding over heractivitatie van je moderatie-mogelijkheden.
Komt omdat je moderatie gemiddelde teveel afweek of dat je te weinig moderaties heb gedaan in een bepaalde periode
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:29:
Als iedereen volgens een gemiddelde moet stemmen kun je beter het hele moderate systeem weghalen.
Geef ik je gelijk in, maar het zijn zo. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

We hebben een FAQ met enkele basisprincipes waarin staat hoe modereren ongeveer moet. Het is geen populariteitspoll of zo, maar gewoon of iemand een fatsoenlijke post weet te bouwen.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2190609
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2192731
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2164084

Bovenstaande 3 reacties hebben allemaal een +2 waardering van je mogen ontvangen en het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom je deze posten een hoge kwaliteit toedicht. hebben ze ehct je leven veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:41:
Bovenstaande 3 reacties hebben allemaal een +2 waardering van je mogen ontvangen en het is mij eerlijk gezegd een raadsel waarom je deze posten een hoge kwaliteit toedicht.
Misschien een raadsel voor jou, maar niet voor mij. Mijn mening is mijn mening en daar heb je verder niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:51:
[...]

Misschien een raadsel voor jou, maar niet voor mij. Mijn mening is mijn mening en daar heb je verder niks mee te maken.
Daar ga je dus de mist in. Modereren is niet het uitdelen van punten op basis van een mening, maar het zoeken naar een zo objectief mogelijke beoordeling. Als jij die reacties veel punten geeft omdat die mening overeenkomt met de jouwe, dan is dat duidelijk niet het zoeken naar een objectief gemiddelde. Ergo: lees de faq's nog eens door :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SniperFox schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:31:

Komt omdat je moderatie gemiddelde teveel afweek of dat je te weinig moderaties heb gedaan in een bepaalde periode
Kan zijn. Maar ik begrijp niet waarom dat onwenselijk wordt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aan jou de taak om te bewijzen dat het wenselijk is. Jouw mening boeit mij namelijk niets wanneer argumentatie, doel en logica daaraan ontbreken.

Ook binnen taal zijn meningen over werkwoordvervoegingen mogelijk zodat loopte, loopde, liep, liepte, liepde enzovoort allemaal mogelijk zijn. Het zal gerust je mening zijn dat liepde mag, maar de taalunie heeft afgesproken dat er voor bepaalde dingen bepaalde regels gelden. Net zoals wij goede en slechte replies willen scheiden middels een FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:53:
[...]

Daar ga je dus de mist in. Modereren is niet het uitdelen van punten op basis van een mening, maar het zoeken naar een zo objectief mogelijke beoordeling. Als jij die reacties veel punten geeft omdat die mening overeenkomt met de jouwe, dan is dat duidelijk niet het zoeken naar een objectief gemiddelde. Ergo: lees de faq's nog eens door :) .
Waar heb je het over? Het zoeken naar meningen die overeenkomen met die van mij?
Ik weet niet waarom je dat erbij haalt.

Als het mijn mening is dat een reaktie goed of slecht is dan modereer ik..... soms..... vooral als een reaktie op -1 staat en een goede reaktie bevat.

Jij haalt er ineens meningen in de reaktie erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lees gewoon even de moderatie FAQ door, dan snap je wat wel en wat niet de bedoeling is. Als jij het daar niet mee eens bent zou ik je aanraden om een eigen website te maken met je eigen moderatiesysteem. Dan heb je iets te zeggen over hoe men moet modereren, T.net is niet jouw site, dus al wil T.net dat je alle slechte reacties juist een positieve moderatie geeft is dat hun keuze.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:01:
[...]

Waar heb je het over? Het zoeken naar meningen die overeenkomen met die van mij?

Als het mijn mening is dat een reaktie goed of slecht is dan modereer ik..... soms..... vooral als een reaktie op -1 staat en een goede reaktie bevat.

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:51:
[...]

Je haalt er zelf jouw mening over een post bij. Maar sinds je niet meer kan modden heb ik er idd niks mee te maken :9
Ik vindt dit zelf eigenlijk wel een typisch voorbeeld van een geval waar de modbot goed werk verricht heeft!

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:01:
[...]

was min of meer als voorbeeld gesteld denk ik.
het punt is dat het moderatie systeem er is om objectief te moderen, om reacties punten te geven op meer waarden en dus niet of jij het er wel mee eens bent, soms kom ik ook wel een reactie tegen waar ik het echt wel mee eens ben maar wat echt geen meerwaarde geeft in de thread, gezien het het nieuws deel van tweakers betreft hoort z'n reactie er dan niet echt thuis/ is niet belangerijk/ geeft geen echte toegevoegde waarde dus behoeft niet omhoog gemod te worden maar misschien wel omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:59:
Aan jou de taak om te bewijzen dat het wenselijk is. Jouw mening boeit mij namelijk niets wanneer argumentatie, doel en logica daaraan ontbreken.
Bewijzen? lol. Het moet niet gekker worden.
Ook binnen taal zijn meningen over werkwoordvervoegingen mogelijk zodat loopte, loopde, liep, liepte, liepde enzovoort allemaal mogelijk zijn. Het zal gerust je mening zijn dat liepde mag, maar de taalunie heeft afgesproken dat er voor bepaalde dingen bepaalde regels gelden. Net zoals wij goede en slechte replies willen scheiden middels een FAQ.
Ja hoor natuurlijk. We gaan reakties op grammatica modereren. Kom op de meeste reakties op tweakers zijn technisch objectief onjuist en krijgen toch hoge ratings. Maar als moderater moet je ze dus ook plusjes geven anders mag je niet meer moderaten :p
Ik denk dat je meer tijd moet besteden aan de onvolledige informatie in de artikelen zelf, dan aan dit bizarre moderatie systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arne schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:06:

Je haalt er zelf jouw mening over een post bij. Maar sinds je niet meer kan modden heb ik er idd niks mee te maken :9
Ik vindt dit zelf eigenlijk wel een typisch voorbeeld van een geval waar de modbot goed werk verricht heeft!
Mijn mening dat een bericht goed is of niet. Elke moderatie is een mening.
En wat jij zei was dus jouw mening. Een ongefundeerde mening in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's jouw mening? Wel, mijn mening is dan dat de modbot z'n werk goed gedaan heeft. Klaar.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/if/comments/score_2.gifScore 2: Uitmuntende inhoud
De fundamentele opmerkingen die niet gemist mogen worden. Directe aanvullingen of goed gefundeerde kritiek die de nieuwspost in een ander daglicht stelt. Zeer interessante opmerkingen of duidelijke uitleg vallen daar ook onder. Eigenlijk alle reacties die de eigen mening veranderen of moeilijke vraagstukken aanstippen/beantwoorden. De heel behulpzame antwoorden op vragen of aanstippen van onduidelijkheden met bijbehorende uitleg (liefst met url). Mogelijke ongenoemde toepassingen of eigenaardigheden, heel interessante vragen die gesteld worden. Een aanvullende verzameling links of ontbrekende informatie zou op dit niveau thuis moeten horen. Een (beargumenteerd) betoogje over voor en tegen hoort hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:12:
[...]

Mijn mening dat een bericht goed is of niet. Elke moderatie is een mening.
En wat jij zei was dus jouw mening. Een ongefundeerde mening in dit geval.
De enige mening die in een moderatie zou moeten zitten, is de mening of een post goed onderbouwd is of niet. De oneliners die ecteinascidin aanhaalde zijn dat duidelijk niet. Wanneer je hier meer fundering voor nodig denkt te hebben, moet je toch echt de FAQ eens doorlezen... Wanneer jij hier uithaald dat een tekst als:
Je vergeet de 'terroristen' :|
een +2 waard is, zal je imho toch eens een cursus begrijpend lezen moeten volgen.

mocht je geen zin hebben om de hele faq te lezen, begin dan eens met het vetgedrukte....
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is absoluut niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
of in het uiterste geval bij deze post, mocht je de context niet genoeg vinden,
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
mag je mij eens uitleggen hoe je aan de hand hiervan op een +2 uitkomt... (ben wel benieuwd eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:13:
Da's jouw mening? Wel, mijn mening is dan dat de modbot z'n werk goed gedaan heeft. Klaar.

Score 2: Uitmuntende inhoud
....
En ja dat vond ik dus van toepassing op mijn moderaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de reakties een +2 waard, zoals in de FAQ beschreven is.
Ik ga geen uitgebreide uitleg daarvoor geven, omdat ik mijn tijd beter te besteden heb.
Ik heb er nu al teveel tijd aan besteed. Jullie gaan maar door met jullie slechte moderatie systeem en ik ga mijn techniek nieuws voortaan ergens anders lezen. Tweakers artikelen bevatten toch al steeds vaker foutieve en onvolledige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dude, je vraagt ook onze tijd. En je vraagt ook aan ons uitleg waarom je iets fout gedaan hebt (of dat je het goed deed en dus reparatie vraagt). Waarom zou jij van ons dat wel mogen verwachten en de vraag terug dan een verspilling van je tijd zou zijn?

Het feit dat je al niet snapt wat verschillende waarderingen inhouden, analoog aan de grammaticale werkwoordsvervoegingen maakt modereren nog echt geen democratie waarbij je rucksichtloss je mening kan gebruiken.
"ik vind het moderatiesysteem niet goed" kan je toch ook geen +2 wereldverschuivende feit meegeven?

offtopic:
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:26:
Ik vind de reakties een +2 waard, zoals in de FAQ beschreven is.
Ik ga geen uitgebreide uitleg daarvoor geven, omdat ik mijn tijd beter te besteden heb.
Ik heb er nu al teveel tijd aan besteed. Jullie gaan maar door met jullie slechte moderatie systeem en ik ga mijn techniek nieuws voortaan ergens anders lezen. Tweakers artikelen bevatten toch al steeds vaker foutieve en onvolledige informatie.
FAQ:
Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +2 waard.
Goed dat je onvolledigheid er bij haalt... Wanneer je een post onvolledig vind of onjuist, en een bron hebt om dit te bevestigen, heb je dus een nuttige reactie. Deze horen er te zijn en een hoge waardering te krijgen. Om te zorgen dat deze posts ook gezien worden is het de bedoeling dat iedereen op onderbouwing modereert, zodat er geen "kostbare" tijd aan het lezen van slechte reacties besteed hoeft te worden. Om te zorgen dat er geen "vergeet de terroristen" posts hoog gemod worden, is er een modbod in het leven geroepen. Deze verricht dus duidelijk goed werk. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wordt je netjes te woord gestaan door een aantal crew mensen en dan ga je nog op ze afgeven, met de crew valt op een normale manier te converseren hoor...

moderatie gaat niet meer om je persoonlijke mening/gevoel; het gaat om de waarde die de opmerking toevoegd aan het geheel.

Hoe leuk een grapje misschien ook is, als het inhoudelijk niks bijdraagd dan verdient het een -1 of een 0. Het is gewoon niet echt de bedoeling dat je gaat modden op basis van wat jij leuk of stom vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:26:
Ik heb er nu al teveel tijd aan besteed. Jullie gaan maar door met jullie slechte moderatie systeem en ik ga mijn techniek nieuws voortaan ergens anders lezen.
Laten we dat dan maar een passende afsluiting van dit topic noemen. Klagen zonder inhoudelijke discussie aan te willen gaan is ook zonde van onze tijd. Dus iedereen bedankt die de klager aan info wilde helpen en dit gaat dicht.
:w

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.