Toon posts:

DDR uitbreiden of upgraden naar DDR2?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asrock 865PE moederbord staan, deze heb ik toentertijd gekocht omdat deze AGP en DDR ondersteunde, zodat ik deze kon overplaatsen van mijn oude systeem, maar toch dualcore kon gebruiken. :)

Ik heb er nu 1 GB DDR inzitten, wat vier jaar geleden (toen ik mijn vorige systeem kocht) een enorme overkill was. Nu is het allemaal wat minder geworden en ben ik zowat genoodzaakt wat meer geheugen bij te prikken (systeem wordt veel gebruikt voor audio bewerking).

Wat het punt is; als ik zo bij Mycom door het asortiment blader, valt me op dat 1 GB DDR2 ruim € 20,- goedkoper is als DDR. Is het nog wel zinvol om op DDR te blijven, en geld uit te geven aan een extra module? Of is het slimmer te wachten, en even doorsparen voor een moederbord met DDR (moet onboard VGA hebben, aangezien ik geen geld heb voor een PCI-E VGA).

Graag jullie meningen en adviezen hierover. :)

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 22:06
Wacht even, dan pak ik mijn glazen bol en kijk even in je wensenlijstje, andere hardware, budget enz enz.

Heb je dualcore? WIl je dualcore? Heb je centjes? (heb je een vriendin?)

Er zijn redelijk goedkoop upgrade setjes te koop. Investeren in oudere hardware wordt over het algemeen niet zo zinvol geacht.

Ikzelf zou kiezen voor een nieuw mooi bordje, leuke processor en een lekkere sloot geheugen. Qua kosten nog wel te overzien en de winst is groter dan alleen geheugen bijprikken.

Homo sapiens non urinat in ventum

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees eerst de handleiding van je mobo of er uberhaupt DDR2 op kan i.c.m. de CPU die je hebt/wil.

Maar gezien het feit dat je meer met audiobewerking doet dan gaming, denk ik dat een upgrade naar 2GB je meer plezier doet dan "te gaan goochelen met budgetten en later..."

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit is enerzijds meer iets voor Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 en anderzijds meer iets wat je prima zelf kunt beslissen. Stel zelf een systeem samen en bekijk wat de prijs en snelheidswinst is. Mocht het vrij duur zijn en denk je dat de rest van de huidige onderdelen het nog een jaar uithouden dan kun je kiezen om te upgraden met 'ouderwets' DDR-SDRAM geheugen :).

Over het samenstellen van een nieuw systeem, zie CSL Beleid :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.