[Notebook] Batterij sparen

Pagina: 1
Acties:

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:42
Hoi iedereen,

Ik heb net m'n nieuwe laptop gekregen en vraag me nu af: wat moet ik doen opdat de batterij het langst meegaat (gewoonlijk is dat n 3 tal jaar).
-op netstroom gebruiken tot ie 100% is, en dan de volgende keer op batterij werken tot ie volledig leeg is, en dan weer insteken?
-batterij uittrekken als ik op netstroom werk?
-....

Bedankt!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 09:43
in ieder geval zorgen dat hij nooit helemaal leeg is, iig niet altijd. VOor de rest maakt het volgens mij niet echt veel meer uit met de accu's van tegenwoordig?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

IndigoX schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:47:
Hoi iedereen,

Ik heb net m'n nieuwe laptop gekregen en vraag me nu af: wat moet ik doen opdat de batterij het langst meegaat (gewoonlijk is dat n 3 tal jaar).
-op netstroom gebruiken tot ie 100% is, en dan de volgende keer op batterij werken tot ie volledig leeg is, en dan weer insteken?
-batterij uittrekken als ik op netstroom werk?
-....

Bedankt!
Laptops gebruiken zo'n beetje allemaal Li-Ion batterijen. Die moet je gewoon bij elke gelegenheid opladen. Liefst niet te warm laten zijn tijdens het opladen.
Het is 'slecht' voor een Li-Ion om helemaal ontladen te worden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Gewoon erin laten zitten, de laptops van nu zijn er zo op afgeregeld dat alles precies zo gaat zoals het zou moeten.

Verwijderd

3 jaar lukt makkelijk als je er mee omgaat zoasls de bovenste reacties. De 5 jaar is ook wel te halen, en losse accu's zijn niet meer zo duur ala vroeger, maar uiteraard is goedkoop een ander verhaal.
Pagina: 1