Toon posts:

N.a.v. een eerder topic (niet van mij)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic: Processor+Moederbord+Geheugen Budget 450 Euro

En de mod in kwestie sluit met:

Dit zijn dingen die je toch echt zelf uit moet zoeken. Zodra je echt gaat overklokken en dan problemen krijgt dan kan je het hier plaatsen, maar de hardware uitzoeken is in eerste instantie toch echt een klusje wat je zelf moet doen.

Dus TS moet eerst voor een paar honderd aan rotzooi kopen voor hij vragen mag stellen?

In centrale topic's vragen users onderling toch ook naar gebruikerservaringen? Ik snap wel dat er een beetje moeite gedaan mag worden, maar dit raakt kant noch wal.

Ja, ik wil een BMW gaan kopen, maar welke?
- Ja, die 316i is dikke shit.
Oke, dan koop ik die want jullie zitten hier al je hele leven dus ik twijfel daar niet aan.
- Top! Have fun met je 316i!

Jullie zeiden dat ik die 316i moest kopen, maar ik kan er niet harder mee dan 150.
- Ja, dan had je ook die 316i Turbo moeten nemen.

Ik vind het oprecht van de zotte dat men eerst maar spul moet gaan kopen alvorens er advies gegeven mag worden :/

Ik zie wel dommere vragen in topic's die gewoon open gelaten worden. Neem een vraag over speedstep bijvoorbeeld. Komt wekelijks voorbij :')

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Dat wordt helemaal niet gezegd. Er staat dat het uitzoeken van hardware je eigen verantwoordelijkheid is, mede doordat het een persoonlijke keuze is. Op GoT is het dus niet de bedoeling dat je aan het handje mee wordt genomen langs de winkelramen en zo dingen koopt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is toch een algemeen principe hier? "Wat moet ik kopen" topics zijn niet gewenst, omdat een Tweaker zelf zijn beslissingen kan nemen :) . Dat betekent dus dat de TS zich moet gaan inlezen. Benchmarks zoeken, topics op GoT, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volledig mee eens. Laatste tijd kan niets meer gepost worden zonder reacties als 'doe maar zelf' van mods en moraalridders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:29:
Dat wordt helemaal niet gezegd. Er staat dat het uitzoeken van hardware je eigen verantwoordelijkheid is, mede doordat het een persoonlijke keuze is. Op GoT is het dus niet de bedoeling dat je aan het handje mee wordt genomen langs de winkelramen en zo dingen koopt.
Dus jij koopt blind een auto? Kijk, er zijn 100.000 manieren om aan info te komen op het internet, maar in Nederland is Tweakers een begrip. Een begrip omdat hier mensen zitten die onwijs veel ervaring hebben met hardware en software.

Dan kan je wel een half bakken Engelse review gaan zitten lezen, maar niets is makkelijker om je vraag op dit forum te stellen. Kijk, je kan het ook positief bekijken, ze vragen jullie/ons om hulp en ervaringen.

Help zo'n gozertje op gang man. Echt, je moet een ingelezen die-hard zijn om je uberhaupt op dit forum te begeven. Is de insteek van Tweakers hoog of laagdrempelig? Of zit het er tussenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
maar niets is makkelijker om je vraag op dit forum te stellen.
En dát is juist de hele reden achter dit nieuwe beleid. CSL werd een forum waar iedereen even snel hun vraag kon neerplempen, met als gedachte 'zij zoeken wel uit voor me wat het beste is'. En Tweakers is inderdaad niet zo laagdrempelig als velen hier denken, je moet wel enige kennis van zaken hebben wil je hier goed mee kunnen komen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:35:
[...]

Dus jij koopt blind een auto? Kijk, er zijn 100.000 manieren om aan info te komen op het internet, maar in Nederland is Tweakers een begrip. Een begrip omdat hier mensen zitten die onwijs veel ervaring hebben met hardware en software.
Dan moet je een concrete vraag stellen. Als jij een paar reviews hebt bekeken en toch nog blijft zitten met een vraag, dat allemaal in je topic noemt én een vraag stelt waar een goed gesprek over mogelijk is, dan wil het er bij mij niet in dat je topic op slot gaat. Dat is dus wat anders dan vragen 'welke hardware is beter: a of b?'. Dat kunnen wij niet voor je uitmaken, maar mogelijk kunnen wij je wel een antwoord geven op een concrete vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glitterboy; als iemand geen reviews wil gaan lezen en informatie wil gaan lezen dan moet hij/zij gewoon naar de winkel gaan en daar een PC kopen.

Wil je 'goedkoop' afzijn dan kun je bij een webwinkel terecht; waarom niet je vraag aan hun stellen via de mail/telefoon? Wij zijn toch niet de helpdesk van de webshops? :)

En kijk ook eens naar zijn berichtgeschiedenis: Een hoop gesloten topics omdat hij verder weinig initiatief heeft genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het beleid is heel eenvoudig:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Kortom, je moet niet aan je handje meegenomen willen worden, maar zelf willen experimenteren. En de mensen die dat gedaan hebben posten hier hun ervaringen.

Stel, je wilt 150 euro uitgeven voor een moederbord, dan ga je in de pricewatch en in reviews zoeken naar borden die aan je wensen voldoen. Simpel toch?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Help zo'n gozertje op gang man. Echt, je moet een ingelezen die-hard zijn om je uberhaupt op dit forum te begeven. Is de insteek van Tweakers hoog of laagdrempelig? Of zit het er tussenin?
En overspoeld worden met newbies en n00bs zonder eigen inzet? CSL was een topicdeel dat overspoeld werd met boodschappenlijstjes voor zelf samengestelde PCs, en de meeste topics waren niet GoT waardig. GoT is hoogdrempelig als het gaat om eigen inzet.

Zie de FAQ:
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen. Omdat GoT een groot forum is, is er een aantal afspraken nodig, die vind je hier onder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Dan kan je wel een half bakken Engelse review gaan zitten lezen, maar niets is makkelijker om je vraag op dit forum te stellen. Kijk, je kan het ook positief bekijken, ze vragen jullie/ons om hulp en ervaringen.

Tuurlijk, het is hartstikke makkelijk en vriendelijk als iedereen hier zo even z'n vraag neer kon plempen en dat de mensen met verstand van zaken het even uitzochten. Maar ik ben bang dat niet iedereen daar op zit te wachten. Helemaal niet als het prima zelf uit te zoeken is. Benchmarks, reviews, ervaringen op GoT, allemaal te vinden met een simpele search (meestal).
Het is hier simpelweg geen laagdrempelig helpdeskforum, zoals ook in het algemeen beleid staat. Dusja, de insteek van Tweakers is hoogdrempelig. Heb je geen zin om het allemaal zelf uit te zoeken kun je bijvoorbeeld op Beginnersweb terecht.

Edit: Zoals een aantal mensen hierboven ook al schrijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Just_I

What did you just say?

[...]

Het niveau van tweakers.net en GoT is ook wat hoger dan dat van de gemiddelde computeraar. Er wordt hier dan dus ook van je verwacht dat je als tweaker zijnde zelf ook de nodige kennis bezit. Wij zijn met GoT een knowledge database, geen helpdesk.
Als je al een review hebt gevonden met een duidelijk antwoord, waarom zou je dan nog hier vragen of het wel echt een goede keuze is? Er zijn zat goede sites, danwel engels, danwel Nederlands, met betrouwbare reviews.
Zoals ik al zei, GoT is geen helpdesk. In dat geval is GoT dan ook zoals jij het zegt hoogdrempelig. Je hoeft geen die-hard te zijn, je moet alleen wel weten waar je over praat.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:37:
[...]
En dát is juist de hele reden achter dit nieuwe beleid. CSL werd een forum waar iedereen even snel hun vraag konden neerplempen, met als gedachte 'zij zoeken wel uit voor me wat het beste is'. En Tweakers is inderdaad niet zo laagdrempelig als velen hier denken, je moet wel enige kennis van zaken hebben wil je hier goed mee kunnen komen.

En Tweakers is inderdaad niet zo laagdrempelig als velen hier denken, je moet wel enige kennis van zaken hebben wil je hier goed mee kunnen komen.

Is dat bewust zo? Of willen de users dat?

Het gaat er mij om, in centrale topic's gebeurd precies hetzelfde. Soms pagina's lang. Snap wel dat jullie geen stortvloed aan vragen willen in losse topic's, maar wat kan het kwaad om een n00b op gang te helpen. Bedoel, ook deze users bekijkt (en klik wellicht) ook op banners etc etc..

Maar als er bewust gekozen is het niveau hoog te houden, dan heb ik niks gezegd. Vind het wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het gaat er mij om, in centrale topic's gebeurd precies hetzelfde. Soms pagina's lang. Snap wel dat jullie geen stortvloed aan vragen willen in losse topic's, maar wat kan het kwaad om een n00b op gang te helpen. Bedoel, ook deze users bekijkt (en klik wellicht) ook op banners etc etc..
Op het moment dat je dat gaat doen kan met hier met computeridee.nl gaan mergen, en gaan alle geavanceerde users weg. Lijkt me dus niet slim, op lange termijn iig.

GoT probeert juist de gevorderde users te behouden, en doet dat ook heel goed ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Just_I

What did you just say?

Het is inderdaad bewust. Zoals al eerder gezegd, GoT is voor de gevorderde computeraar zeg maar en daar hoort dan ook een dergelijk beleid bij.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je al een review hebt gevonden met een duidelijk antwoord, waarom zou je dan nog hier vragen of het wel echt een goede keuze is? Er zijn zat goede sites, danwel engels, danwel Nederlands, met betrouwbare reviews

Waarom snap je niet dat het vertrouwder aanvoelt om hier naar ervaringen te vragen?

Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die liever advies van jullie lezen dan op een site als guru3D. Is ook een begrip, maar een n00b kent dat niet.

Maar nogmaals, als dat de insteek is. Oke, dan leg ik me er bij neer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies het punt: Hier wordt verwacht dat moeite gestoken wordt in wat eigen onderzoek en als je dan nog een overwogen dilemma hebt dan is iedereen meer dan bereid te helpen.

Het is niet zo dat de richtlijnen uit de lucht zijn komen vallen; die zijn ontstaan nadat overspoeling door 'even snel makkelijk wat vragen'-topics dreigde. Het is hier een discussieforum, geen helpdesk. Eigen inzet is het sleutelwoord.

Kijk eens vanaf de andere kant: je verwacht bijna dat bezoekers die hier wél komen voor discussies een helpdeskfunctie gaan vervullen. Een keer zal dat niet erg zijn, maar zoals gezegd, het moet niet gaan overspoelen - dat is precies een van de problemen die veel beginnerssites weer hebben dat ze helpdesk mogen spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:41:
[...]
Maar als er bewust gekozen is het niveau hoog te houden, dan heb ik niks gezegd. Vind het wel jammer.
Zoals de FAQ al zegt, dat is bewust zo.

Ik ben ook actief op het computeridee forum, en begon me daar steeds meer te ergeren aan luie users die zelf geen greintje inzet tonen, en gewoon hun vraag maar dumpen. Hier wordt er meer van de vragensteller verwacht, en gelukkig maar. Dus ik vind het helemaal niet jammer. ;)

Je kunt het ook zo zien: help zo iemand met een gedetailleerde suggestie en hij leert niets, en over 2 jaar is 'ie weer terug met een vergelijkbare vraag. Het forum wint er niets door. Dwing de TS zich zelf erin te verdiepen, en misschien kan hij dan over 2 jaar zelf al kiezen en heeft geen topic nodig. En kan hij anderen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:41:
[...]

En Tweakers is inderdaad niet zo laagdrempelig als velen hier denken, je moet wel enige kennis van zaken hebben wil je hier goed mee kunnen komen.

Is dat bewust zo? Of willen de users dat?
Beide? Mensen komen hier omdat het niveau hier hoog is. En deze mensen wil men graag behouden. Als het forum overspoeld wordt door helpdesk-users is men hier gauw genoeg weg.
Het gaat er mij om, in centrale topic's gebeurd precies hetzelfde. Soms pagina's lang. Snap wel dat jullie geen stortvloed aan vragen willen in losse topic's, maar wat kan het kwaad om een n00b op gang te helpen.
FAQ's...
Bedoel, ook deze users bekijkt (en klik wellicht) ook op banners etc etc..
Lijkt me irrelevant.
Waarom? Je kunt nog altijd meelezen en je vraagjes op Beginnersweb neerplempen. Tenminste, als je de wil hebt om iets te leren natuurlijk...

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 23-09-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:46:
Dat is precies het punt: Hier wordt verwacht dat moeite gestoken wordt in wat eigen onderzoek en als je dan nog een overwogen dilemma hebt dan is iedereen meer dan bereid te helpen.

Het is niet zo dat de richtlijnen uit de lucht zijn komen vallen; die zijn ontstaan nadat overspoeling door 'even snel makkelijk wat vragen'-topics dreigde. Het is hier een discussieforum, geen helpdesk. Eigen inzet is het sleutelwoord.
Discussieforum.. Uit een vraag ontstaat 9 van de 10 keer een discussie, met 9 van de 10 keer een bevredigend antwoord voor de TS. Want die leest de voors en tegens in zo'n topic.

Ik kan legio voorbeelden van topic's geven die nog minder aan de 'eisen' voldoen dan het topic uit de OP.
Maar dat doe ik niet, want ik ga aan de gyros.

Wederom: Ik snap het punt. Halleluja :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dan zal de betreffende mod maar even reageren
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:26:
Dit topic: Processor+Moederbord+Geheugen Budget 450 Euro

En de mod in kwestie sluit met:

Dit zijn dingen die je toch echt zelf uit moet zoeken. Zodra je echt gaat overklokken en dan problemen krijgt dan kan je het hier plaatsen, maar de hardware uitzoeken is in eerste instantie toch echt een klusje wat je zelf moet doen.

Dus TS moet eerst voor een paar honderd aan rotzooi kopen voor hij vragen mag stellen?
Hij hoeft niet voor een paar honderd euro aan rotzooi te kopen, maar aangeven naar welke hardware je gekeken hebt is wel handig, hij geeft in dit geval wel al zelf aan welke hardware hij aan zit te denken maar hoe aan deze keuze gekomen etc. De TS geeft verder zelf al aan dat hij zich niet verdiept heeft in Core2Duo's en Quadcore's, zaak om dat eerst te doen dus.
In centrale topic's vragen users onderling toch ook naar gebruikerservaringen? Ik snap wel dat er een beetje moeite gedaan mag worden, maar dit raakt kant noch wal.

Ja, ik wil een BMW gaan kopen, maar welke?
- Ja, die 316i is dikke shit.
Oke, dan koop ik die want jullie zitten hier al je hele leven dus ik twijfel daar niet aan.
- Top! Have fun met je 316i!

Jullie zeiden dat ik die 316i moest kopen, maar ik kan er niet harder mee dan 150.
- Ja, dan had je ook die 316i Turbo moeten nemen.
Je geeft hier al heel mooi zelf aan waarom je zelf dingen uit moet zoeken en moet beargumenteren wat het PRECIES moet kunnen en hoe je zelf tot een keuze komt, op deze manier kom je later niet voor verassingen te staan.
Ik vind het oprecht van de zotte dat men eerst maar spul moet gaan kopen alvorens er advies gegeven mag worden :/
Ik vindt het van de zotte dat mensen niet de moeite nemen om zichzelf ergens in te verdiepen, je wilt gaan overklokken en een nieuwe PC maar andere mensen moeten alle beslissingen voor je nemen, zo werkt het natuurlijk niet, nogmaals, eerst zelf uitzoeken en je keuze beperken, dan mag er eventueel over een specifiek onderdeel een vraag gesteld worden, maar wel met het hele keuze traject erbij.
Ik zie wel dommere vragen in topic's die gewoon open gelaten worden. Neem een vraag over speedstep bijvoorbeeld. Komt wekelijks voorbij :')
Ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat de meeste EIST vragen tegenwoordig ook wel op slot gaan, echter zijn deze niet altijd snel te herkennen, dit soort topics zijn gemakkelijker te herkennen voor een mod. Verder is het zo dat deze vragen pas de laatste tijd veel voorbij komen sinds het in CSL niet meer mag, opeens wil iedereen een nieuwe PC die hij wil gaan overklokken en dat rechtvaardigd dan opeens een post in TCA, zo werkt het alleen niet ;)
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:32:
volledig mee eens. Laatste tijd kan niets meer gepost worden zonder reacties als 'doe maar zelf' van mods en moraalridders.
Heel fijn dat mensen die in hun vrije tijd zorgen dat het forum schoon, te lezen, van voldoende niveau blijft voor moraalridders uitmaakt, echter voegt dit niks toe aan de daadwerkelijke discussie, ben je het niet eens met het niveau wat op GoT aangehouden wordt?
[...]

Ik koop niet blind een auto, ik lees me in, ik bekijk de specificaties van de verschillende auto's, ik ga eens naar een dealer toe waar ik vragen heb over de specifieke auto's die mijn intresse hebben en daar baseer ik mijn mening op, ik ga niet blind af op het advies van de verkoper ;)

Dat Tweakers.net een begrip is, is heel mooi voor ons, dat er hier veel ervaring zit met hard en software dat klopt, maar hoe denk je dat we de ervaring hier kunnen houden? Door discussie te leveren op een hoog niveau, zodat de experts ook wat van elkaar kunnen leren. Als je gestudeerd hebt als astronaut ga je toch ook niet alleen maar bij de ESTEC in noordwijk rondleidingen geven?

Tweakers.net moet in eerste instantie hoog drempelig zijn, alleen op deze manier kunnen we de expertise die er is vasthouden en uitbereiden.

edit: al met al had ik weer veel sneller moeten typen 8)7

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:49:
[...]

Discussieforum.. Uit een vraag ontstaat 9 van de 10 keer een discussie, met 9 van de 10 keer een bevredigend antwoord voor de TS. Want die leest de voors en tegens in zo'n topic.
Mja, dan krijg je een discussie van (vaak) niet al te hoog niveau, waarbij de een roept dat X beter is en de ander roept dat Y beter is. Dat zag je in CSL bij dergelijke laagdrempelige topics zo goed als altijd voorbijkomen.
Ik kan legio voorbeelden van topic's geven die nog minder aan de 'eisen' voldoen dan het topic uit de OP.
Dan is het simpel, die moeten dan ook dicht. Maar dat lijkt me een heel andere discussie.
Maar dat doe ik niet, want ik ga aan de gyros.
Lekker, ik ook zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helder. Dank voor de antwoorden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:36

Wildfire

Joy to the world!

Ik kan me ook alleen maar aansluiten bij wat de meesten hier vinden. Er is nu eenmaal een bepaalde drempel hier en dat moet ook zo blijven. Hèt voordeel van GoT is dat als ik een vraag heb, ik deze hier neer kan zetten met beargumentering èn dan zo goed als zeker ook nog een fatsoenlijk antwoord zal krijgen. Als GoT laagdrempelig was... ik moet er niet aan denken.

Feit is gewoon zo dat er enige eigen inzet mag zijn. Ik zou er zelf niet aan moeten denken puur een vraag neer te mikken "welke onderdelen moet ik kopen"? Als ik iets koop moet het iets zijn waar ik zelf achtersta en waarvan ik dus ook weet waarom ik het heb aangeschaft. Niet als enige argument "GoT gebruikers zeggen het".

Als je eens in de diverse fora gaat kijken... je ziet gewoon nog regelmatig vragen voorbijkomen waaruit je gewoon meteen kunt opmaken dat het "ik wil het makkelijk"-user is. Ik ben altijd geneigd om zelf te zeggen dat ze eens zelf wat meer moeten uitzoeken, maar goed ik ben geen modje dus dat doe ik maar niet.

GoT is goed zoals het is - de drempel ligt precies goed wat mij betreft.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Een reden dat het verboden is, is ook dat men vroeger zag dat gevorderde users CSL echt wel vermeden. En ja, dat wil je niet hebben natuurlijk.
Pagina: 1