Toon posts:

Pc start niet op na bios flash

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een groot probleem:

Ik heb juist vista, en mijn pc is juist terug van reparatie. Nu merkte ik dat ik geen geluid had dus ik wil mijn bios updaten. Dus ik download de asus update utility: http://support.asus.com/t...ments_content.aspx?no=714
en ik installeer het. Ik download ook de 0602 bios: http://support.asus.com/d...x?product=1&model=A8R-MVP ik flash, alles gaat goed, pc start opnieuw op, maar ik krijg maar geen beeld, de cpu fan etc draait, maar hij start dus precies niet door ik krijg maar geen beeld. Ik krijg ook de bios niet te zien ofzo.

het moederbord is een asus A8R-MVP

ik haalde dan maar dat batterijtje uit mijn moederbord zo'n 3 minuten, maar dit hielp niets.

Wat moet ik doen? Graag hulp, heb mijn pc nog maar net terug of hij is al kapot :s :@

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door.
Waarschijnlijk zit je met een misflash en post je systeem daarom niet meer.
Waarom ging je trouwens je bios flashen als je geen geluid had?

Verwijderd

Nu merkte ik dat ik geen geluid had dus ik wil mijn bios updaten.

8)7

Wat moet ik doen?

Zoeken, zelf proberen, en niet hier je probleem dumpen.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:36
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:56:
Nu merkte ik dat ik geen geluid had dus ik wil mijn bios updaten.

8)7

Wat moet ik doen?

Zoeken, zelf proberen, en niet hier je probleem dumpen.
hij heeft al geupdate wat dus mislukt is en zoekt dus hulp om zijn pc weer aan de praat te krijgen. Misschien dat hotflashen een optie is als iemand in je buurt een zelfde moederbord heeft, anders wordt het denk ik bios chip opsturen naar asus.

Trouwens waarom je bios updaten als je geluid niet werkt :s bij de release notes van je bios staat niets dat er iets verandert is aan het geluid.

Verwijderd

Fanatic_FS schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:02:
[...]

hij heeft al geupdate wat dus mislukt is en zoekt dus hulp om zijn pc weer aan de praat te krijgen.
Ja maar kom op, dit is wel erg basic. Standaard probleempje.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:56:
Neem PMG FAQ eens door.
Waarschijnlijk zit je met een misflash en post je systeem daarom niet meer.
Waarom ging je trouwens je bios flashen als je geen geluid had?
dit had ik al gedaan:
AMI BIOS

* Download de BIOS file en hernoem hem naar AMIBOOT.ROM
* Zet dit bestand op een maagdelijk lege flop.
* Duw de flop in de gleuf en booten maar!
* Bij sommige mobo's moet je ook nog ALT+F2 of CTRL+Home oid indrukken tijdens het booten, maar dat staat vast wel in de handleiding beschreven
, behalve de laatste stap, dat ga ik morgen proberen, aangezien ik sewwes weg moet. Toen ik het probeerde was het niet gelukt.

ik dacht dat het ging helpen om weer geluid te krijgen, niet dan?

iig, ik ga dit morgen na school proberen en dan laat ik weten of er beterschap is
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:04:
[...]

Ja maar kom op, dit is wel erg basic. Standaard probleempje.
ik hoop maar dat het een standaard probleempje is, heb je verder mss iets nuttig te zeggen dat me kan helpen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het wil maar niet lukken,
als ik een AMIBOOT.ROM file op de diskette zet doet ie niets, maakt niet uit of ik de diskette bootable of unbootable maak
als ik een A8R-MVP.ROM file op de diskette zet, zoals in de handleiding van mijjn mobo staat doet ie ook niets.
Ook brand het lichtje van de floppydrive niet
Ik ga nu eens proberen via de sneltoetsen.

Ik doe toch alles juist? Wat gaat er hier mis?? graag hulp

Verwijderd

Duw de moederbord cd eens in je cd drive en reset het systeem dan eens zodat hij opnieuw boot.

Verwijderd

Topicstarter
hij is nu bezig, heb een stuk of 20x op alt+f2 geramd en het lichtje van de floppydrive begon te branden, alleen lijkt het of hij steeds opnieuw begint

er staat een A8R-MVP.ROM op
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:34:
Duw de moederbord cd eens in je cd drive en reset het systeem dan eens zodat hij opnieuw boot.
die heeft er al ingezeten, geen resultaat.

EDIT:
hij is nog steeds bezig, hij doet telkens hetzeldfe opnieuw en opnieuw, tenminste ik hoor telkens hetzelfde.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
zou ik het wagen em uit te zetten? hij herhaalt nog steeds

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:10:

ik hoop maar dat het een standaard probleempje is, heb je verder mss iets nuttig te zeggen dat me kan helpen?
Nee, niks meer.

We zijn geen helpdesk, dit soort dingen zijn niet gewenst. En zijn makkelijk op te lossen door een beetje zelf inzet en de FAQ te lezen voordat je post.

Zoek nu eens zelf op, op de asus site(of via google) hoe je een asus bios recovery doet, ipv hier te vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 24-09-2007 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:50:
[...]

Nee, niks meer.

We zijn geen helpdesk, dit soort dingen zijn niet gewenst. En zijn makkelijk op te lossen door een beetje zelf inzet en de FAQ te lezen voordat je post.

Zoek nu eens zelf op, op de asus site(of via google) hoe je een asus bios recovery doet, ipv hier te vragen.
wtf, ik heb wel degelijk gezocht etc, als je even doorleest zie je dat ik dat gedoe van AMIBOOT.ROM al geprobeerd had (gevonden via google) en dat van die cd ook (gevonden via google)

het wilde alleen niet lukken.

Nu is het gelukkig wel gelukt, ik moest op alt+F2 duwen en de file naar AMIBOOT.ROM renamen,

dat van die sneltoets had ik echter niet gevonden op de faq die ik vond via google, gelukkig was GOT daar met die geweldige FAQ

thnx mensen (en dan bedoel ik niet degene die zitten te zeuren dat ik dit zelf moet uitzoeken, waar is dit forum anders voor, en kloten met je bios gaat al wat verder en is dus niet echt een typische google vraag)
Pagina: 1