Toon posts:

Nieuwe videoplank, maar heeft het zin bij mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen!

Ik zat te denken om een 8800GTS te kopen... Leuk videoplankje denk ik? Heb zelf een Geforce TI 4600 nu.. Maar ik vraag me af of het nog wel zin heeft.. ik heb mijn systeem een half jaar gelaten voor wat het was en niet echt meer gegamed, maar ik wil dat nu weer gaan doen. Ik weet dus echt niet in hoeverre mijn systeem nog mee kan. En zo nee! Where should I start buying?

Dit is mijn systeem nu:

Abit - KV8 PRO 3rd eye
AMD - Ahtlon 64 bit 3400+
Geforce - 4 TI 4600
Kingston - 512 MB DDR
Maxtor - 200 Gig SATA
Creative geluidskaartje
Hercules analoge TFT

Dankuwel alvast!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Nee, heeft absoluut 0,0 zin. Ten eerste zal je CPU hem zwaar bottlenecken, ten tweede: welk spel denk je op high te kunnen gaan draaien met 512MB geheugen...? :') Dat is net genoeg voor windows.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die mag je er dan met de hamer inkloppen hoor, want je Geforce = AGP, en die 8800GTS is PCIe.

Je moet ook eens kijken naar je systeem, zelfs al zou die 8800GTS passen, dan loopt je CPU VER achter, alsook je RAM, iedere kaart die een 8800GTS nodig heeft, heeft minimaal 1->2GB RAM nodig.

Je systeem zou je eigelijk op slot moeten zetten, en gaan uitkijken naar een full refresh.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met jouw systeempje kom je natuurlijk niet echt ver meer. 512MB is erg weinig, dus dat moet je sowieso upgraden. Een 3400+ kan er nog mee door, maar verwacht geen topprestaties.

En mocht je je vidkaart gaan vervangen, denk ook even aan de voeding.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
Ik zou 2gb ddr kopen en een ATI radeon x1950 pro ipv een 8800GTS. Het kost ongeveer evenveel en je haalt veel meer uit je systeem (op video gebied is de x1950 minder dan een 8800GTS maar wel ruim voldoende.)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

THE_FIREFOX schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:50:
Ik zou 2gb ddr kopen en een ATI radeon x1950 pro ipv een 8800GTS. Het kost ongeveer evenveel en je haalt veel meer uit je systeem (op video gebied is de x1950 minder dan een 8800GTS maar wel ruim voldoende.)
Dan mag ie alsnog een nieuwe mamaplank, en CPU kopen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-01 19:03
Snake schreef op zondag 23 september 2007 @ 14:51:
[...]

Dan mag ie alsnog een nieuwe mamaplank, en CPU kopen ;)
Een 1950pro is ook in AGP variant :P. Dus nieuwe mamaplank en cpu is niet nodig als hij de agp versie neemt

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pricewatch: PowerColor Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
nee hoor :)
ik zou idd 't zelfde doen
een gigabyte geheugen d'r bij minimaal (een socket 754 ondersteund geen Dualchannel dus dat maakt niet uit) en een kaart als de X1950pro d'r bij of een 7900GS ofzo is een leuke upgrade, maar let dus op dat je een AGP kaart koopt!

-edit- Sloom, THE_FIREFOX was eerder ;)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 23-09-2007 14:56 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

Verwijderd

Topicstarter
ooohhkeeee....

Was ik al bang voor, full refresh dus... err

Maar alles wordt weer PCI dus? AGP is 2006 begrijp ik?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 14:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Beetje meer eigen inzet dus. Dit soort dingen kun je prima lezen in reviews. En het verschil PCI - AGP - PCIe is ook vrij basic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.