High end game en overclock systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik koop binnenkort (over ongeveer 2 maanden) een nieuw snel systeem en wil daar gelijk ook mee overklokken om nog betere prestaties te verkrijgen. Ik wil vooral de nieuwste games kunnen spelen en verder misschien ook eens (HD)-films gaan bekijken.

Ik had deze configuratie in gedachten:
  • Arctic Silver 5 (3.5gr) (Beste koelpasta heb ik gehoord)
  • Crucial BL2KIT12864AA804 (2GB, 2, 1GB, PC2-6400, CL4) (DDR400 met als gevolg dat ik het geheugen tot 400mhz FSB niet hoef over te klokken. Bovendien is dit geheugen dmv de micron chips erg goed voor overclocks)
  • GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID) (eventueel om te wisselen voor een X38 moederbord) (Een mooi P35 bordje wat ook DDR3 ondersteunt voor de toekomst)
  • Intel Core 2 Duo E6750 (Mooie standaard FSB van 333mhz en uit revieuws blijft het een overclockmonster te zijn)
  • Samsung SH-203N (een alles kunnend- en op hoge snelheid lezend en brandend dvd brandertje)
  • Ati HD2950 Pro kaart (Met zijn DirectX10.1 ondersteuning het oog op de toekomst)
  • Thermalright Ultra-120 Extreme (Socket 775/AM2) (De beste koeler op het moment)
  • Scythe S-Flex SFF21F (120mm, 28 dB, 3/4p) (Goede koeler voor op de CPU koeler)
  • Antec Twelve hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window) (Big tower, veel ventilatoren en uitstekende airflow, wat wil je nog meer?)
  • Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) (Door de 10.000 RPM de snelste schijf op het moment).
  • Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe)) (600 Watt is ideaal en de heatpipe zorgt ook weer voor een betere koeling)
Ik wilde jullie vragen of jullie nog suggesties hadden voor dit syteem en alles wel klopt wat ik hier heb gezegd.

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 16:42
Tja of sneller gaan met een Nvidia DX 10 videokaart of langzamer met de ATI Dx10.1.
2x250 Gb SATA (of meer) in Raid 0 (Hitachi T7K... Of Seagate 7200.1? ofzo) is ook lekker snel hoor sneller dan een enkele raptor denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door fevenhuis op 22-09-2007 18:13 ]

Verwijderd

Q6600 ipv die dual. en OC'en naar 3 GHz... met G0 stepping is dat te doen. Imo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:13 ]

• philotra

philotra

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:13:
Q6600 ipv die dual. en OC'en naar 3 GHz... met G0 stepping is dat te doen. Imo :)
Ik heb expliciet voor deze CPU gekozen omdat ik vooral games speel. De E6750 heeft ook G0 en is uitstekend over te klokken. De Q6600 is ook erg goed maar aardig wat duurder en de meeste games zijn nog steeds single- of dualthreaded zover ik weet, hierdoor heb ik niet zo veel aan de 2 andere cores van de Q6600.

Verwijderd

heb je genoeg aan 73 gb hardeschijf aangezien je wil game en films kijken?
je kunt ook precies zoals fevenhuis al zei 2x 250 gb in RAID 0 zetten

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:29 ]

Verwijderd

of 2x die raptor in raid 0 :D

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Iedereen denkt nog steeds dat een Raptor heilig is omdat ze dat 5 jaar geleden waren, maar tegenwoordig heb je Seagate Barracude 7200.10 (en binnenkort 7200.11) schijven die bijna even snel zijn, en in raid0 veel sneller zijn en ook nog eens véél meer opslagruimte bieden. Bovendien zijn ze amper duurder...

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Of dan ook maar gewoon 2x die raptor in 150gb uitvoering in raid 0 :Y)

Verwijderd

philotra schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:19:
[...]

Ik heb expliciet voor deze CPU gekozen omdat ik vooral games speel. De E6750 heeft ook G0 en is uitstekend over te klokken. De Q6600 is ook erg goed maar aardig wat duurder en de meeste games zijn nog steeds single- of dualthreaded zover ik weet, hierdoor heb ik niet zo veel aan de 2 andere cores van de Q6600.
duurt ook niet lang meer hoor, crysis is de eerste 'schaap'. Over een tijdje komen er nog veel meer die quad cores ondersteunen (maar dit is natuurlijk wel toekomst muziek, maar ik heb er alle vertrouwen in met Barcelona nu). En ik weet niet hoever je wilt gaan met de E6750, maar als je ver wilt overklokken zou ik er een nemen met een lagere FSB (hoger multiplier, verder overclocken). En ik zou gaan voor een raid-0, zelfde performance, goedkoper, meer opslag ruimte, wel hogere seek-time.

En ff mieren neuken:
Thermalright Ultra-120 Extreme (Socket 775/AM2) (De beste koeler op het moment)
Titan Amanda is nog altijd het beste :P, kost dan ook €100,-, maar dan heb je ook wat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 19:02 ]

Verwijderd

Ik zou eerst de E6750 nemen en over een jaar een mooie penryn-core ofzo er in zetten. Daar heb ik pas vertrouwen in ;)

• philotra

philotra

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:25:
heb je genoeg aan 73 gb hardeschijf aangezien je wil game en films kijken?
je kunt ook precies zoals fevenhuis al zei 2x 250 gb in RAID 0 zetten
Ik was vergeten te vertellen dat ik een 500GB externe hardeschijf heb waar ik al mijn data op heb, die Raptor is alleen maar bedoeld om windows en spellen op te zetten. 73GB is dus voldoende.

Verwijderd

Ik heb ook een raptor als systeemdisk en een 500Gb als data. Maar ik ben toch blij dat ik een 150GB raptor heb. Mijn systeem draait nu ongeveer 2 maanden met Vista64 en de C disk is al voor meer dan 40GB in gebruik. Ik geef toe dat niet alles wat op C staat daar perse moet staan, maar behalve een aantal tools, office en nero staat er niets bijzonders. 73GB is voldoende, maar over 1 jaar zal je waarschijnlijk aan het opruimen van data moeten beginnen.

Wat betreft disk snelheid: ik ben ervan overtuigd dat een raptor gemiddeld sneller is dan een raid-0 met standaard disken. Misschien de eerste paar weken (na OS installatie) niet, maar daarna loopt de snelheid van een raid-0 veel sneller terug dan een raptor. Dit wordt veroorzaak door de toenemende disk fragmentatie en dus seek tijden. De seek tijden van een raid-0 zijn zelfs iets slechter dan de tijden van een losse disk. Dus, na verloop van tijd zal de raptor het vanzelf winnen van een raid-0.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 20:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:57:
[...]

duurt ook niet lang meer hoor, crysis is de eerste 'schaap'. Over een tijdje komen er nog veel meer die quad cores ondersteunen (maar dit is natuurlijk wel toekomst muziek, maar ik heb er alle vertrouwen in met Barcelona nu). En ik weet niet hoever je wilt gaan met de E6750, maar als je ver wilt overklokken zou ik er een nemen met een lagere FSB (hoger multiplier, verder overclocken). En ik zou gaan voor een raid-0, zelfde performance, goedkoper, meer opslag ruimte, wel hogere seek-time.

En ff mieren neuken:
Thermalright Ultra-120 Extreme (Socket 775/AM2) (De beste koeler op het moment)
Titan Amanda is nog altijd het beste :P, kost dan ook €100,-, maar dan heb je ook wat.
De ultra120extreme raad ik aan ;)
Waarom die amanda, 60euro extra voor 2 graden :/

• philotra

philotra

Topicstarter
Ik heb een apparte Topic gamaakt voor het RAID0 of 10.000 RPM dilemma: 10.000RPM HDD of RAID0? aangezien dit "probleem" toch erg uitgebreid is.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Als je er over een klein poosje een Penryn in gooit, zou je ook een E4300 of zelf de nog goedkopere E2160/40 kunnen nemen. Zijn allemaal sub-€ 100,- en prima over te clocken tot minimaal E6600 settings. Heb pas zelfs een review gelezen dat ze de E2160 op X6800 speeds (lees beter: prestaties) hebben geklokt op lucht, dus als je even een tijdelijke proc wil hebben tot de Penryn, is de goedkopere variant van de Core 2 serie imo een aanrader.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoewel het natuurlijk wel handig is om een woord van de Tweakers te krijgen over je aankoop, is het toch niet geheel de bedoeling hier. Zoals je hier kunt lezen is het de bedoeling om zelf onderzoek te doen. Het gaat hier niet om een buitengewoon exotisch systeem, je zult dus genoeg bronnen kunnen vinden met reviews van de betreffende hardware. In deze FAQs kun je tevens hulp vinden bij het zoeken van deze artikelen. Succes! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.