Hallo Medetweakers,
Ik koop binnenkort (over ongeveer 2 maanden) een nieuw snel systeem en wil daar gelijk ook mee overklokken om nog betere prestaties te verkrijgen. Ik wil vooral de nieuwste games kunnen spelen en verder misschien ook eens (HD)-films gaan bekijken.
Ik had deze configuratie in gedachten:
Ik koop binnenkort (over ongeveer 2 maanden) een nieuw snel systeem en wil daar gelijk ook mee overklokken om nog betere prestaties te verkrijgen. Ik wil vooral de nieuwste games kunnen spelen en verder misschien ook eens (HD)-films gaan bekijken.
Ik had deze configuratie in gedachten:
- Arctic Silver 5 (3.5gr) (Beste koelpasta heb ik gehoord)
- Crucial BL2KIT12864AA804 (2GB, 2, 1GB, PC2-6400, CL4) (DDR400 met als gevolg dat ik het geheugen tot 400mhz FSB niet hoef over te klokken. Bovendien is dit geheugen dmv de micron chips erg goed voor overclocks)
- GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID) (eventueel om te wisselen voor een X38 moederbord) (Een mooi P35 bordje wat ook DDR3 ondersteunt voor de toekomst)
- Intel Core 2 Duo E6750 (Mooie standaard FSB van 333mhz en uit revieuws blijft het een overclockmonster te zijn)
- Samsung SH-203N (een alles kunnend- en op hoge snelheid lezend en brandend dvd brandertje)
- Ati HD2950 Pro kaart (Met zijn DirectX10.1 ondersteuning het oog op de toekomst)
- Thermalright Ultra-120 Extreme (Socket 775/AM2) (De beste koeler op het moment)
- Scythe S-Flex SFF21F (120mm, 28 dB, 3/4p) (Goede koeler voor op de CPU koeler)
- Antec Twelve hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window) (Big tower, veel ventilatoren en uitstekende airflow, wat wil je nog meer?)
- Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB (10000rpm, SATA, 16MB) (Door de 10.000 RPM de snelste schijf op het moment).
- Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe)) (600 Watt is ideaal en de heatpipe zorgt ook weer voor een betere koeling)