Toon posts:

BIOS password kwijt!

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal!,

Als ik mijn pc opstart en dan op DEL
druk vraagt hij meteen een password!? maar ik weet die niet meer!, wat nu?
ik moet een BIOS update uitvoeren omdat ik een nieuw geheugen kaartje erbij heb gekocht maar hij ziet hem niet..

heb dus nu 2x 512mb DDR400 maar hij ziet er maar 1, hij raade me aan een BIOS update te doen..
maar nu tref ik dit probleem!

Wat nu

Groetjes

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 18:25

Zydell

* * * * *

Maak je kast open en verwijder de reset password/cmos jumper op je moederbord (zie handleiding/boekje moederbord voor de lokatie van deze jumper). Of haal de batterij van de bios eruit en zet je computer aan en uit en doe hem weer terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Zydell op 22-09-2007 16:43 ]

Verwijderd

Reset CMOS is waar je naar zoeken moet :)

Maar dit had je ook makkelijk via de search kunnen vinden :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 16:43 ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
• Controleren of het geheugen er wel goed/op de juiste manier in zit ?
• Nagaan of het type geheugen wel bij je pc past ?
• Het geheugen laten testen bij iemand anders/verkoper cq winkel ?

Hier is een bios-upgrade imo niet voor nodig...

[ Voor 12% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 22-09-2007 16:44 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het BIOS kun je updaten zonder er ook maar eenmaal in te gaan. Dit doe je namelijk vanuit een pure DOS-omgeving of, niet aan te raden, vanuit Windows. Zie PMG FAQ » Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten? voor meer informatie.

Als het wachtwoord daarna nog steeds actief is kun je het BIOS resetten door simpelweg de batterij uit het moederbord te halen of de CMOS-jumper te verplaatsen. Daarna kun je er weer in, maar zul je alle settings opnieuw in moeten stellen.

Dit alles dus vooropgesteld dat het probleem van het niet herkend worden van het geheugen hierdoor wordt veroorzaakt. Zonder uitgebreide systeemspecificaties kunnen we hier dan ook weinig mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 22-09-2007 16:45 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwaresecrets.com/imageview.php?image=67

Deze er uit halen en/of de CMOS jumper even van 1/2 naar 2/3 zetten, paar keer op de startknop drukken (zonder stekker in je pc uiteraard), batterij weer terugzetten, jumper terug, booten.

Damn it, weer te laat... Stelletje GoT-addicts :P

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 22-09-2007 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zydell schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:42:
Maak je kast open en verwijder de reset password/cmos jumper op je moederbord (zie handleiding/boekje moederbord voor de lokatie van deze jumper). Of haal de batterij van de bios eruit en zet je computer aan en uit en doe hem weer terug.
wow!, ik weet dit echt niet tevinden!

Hoe ziet het batterijtje eruit?
groetjes

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
Vaak gaat het BIOS password ook wel weg als je een BIOS upgrade doet, dan ben je en het wachtwoord kwijt, en werkt de 2e geheugenmodule misschien wel.

Maar pas wel op, als je er geen verstand van hebt kun je je hele PC hier mee verprutsen!!

(Ik ben ook niet aansprakelijk!)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:45:
Vaak gaat het BIOS password ook wel weg als je een BIOS upgrade doet, dan ben je en het wachtwoord kwijt, en werkt de 2e geheugenmodule misschien wel.

Maar pas wel op, als je er geen verstand van hebt kun je je hele PC hier mee verprutsen!!

(Ik ben ook niet aansprakelijk!)
Hoe doe je dat dan?
Ik snap er namenlijk niks van!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:47:

Hoe doe je dat dan?
Daarvoor is er de PMG FAQ. Ik wees je al op Waar kan ik de BIOS downloaden en hoe moet ik het updaten?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:44:
[...]

wow!, ik weet dit echt niet tevinden!

Hoe ziet het batterijtje eruit?
groetjes
Gebruik google of kijk in je handleiding? :X Hier op GoT verwacht men enige basiskennis. Als die er niet is dan heb je www.google.nl als hulpmiddel. Zie ook mijn vorige post voor een foto van een BIOS batterij'tje en lees Het algemeen beleid #voorgot. Groetjes hoeft overigens ook niet, zie Het algemeen beleid #groeten
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:47:
[...]

Hoe doe je dat dan?
Misschien eens google'n op BIOS update of je handleiding lezen? Zie ook ^^

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-04 18:25

Zydell

* * * * *

In stappen dan:

1) Schroef je computer kast open en haal de zijplaat eruit zodat je in de computerkast kunt kijken en de moederbord (de grote printplaat waar alles op zit) kunt zien.
2) Zoek en vind de batterij van je zogenaamde 'bios' of 'cmos'. Kun je deze niet vinden aan de hand van een afbeelding die je op Google Images vindt door middel van de zoekterm 'cmos battery'. Dan zul je de handleiding van je moederbord moeten openen (en als je deze niet hebt, dan zul je die handleiding moeten opzoeken door middel van een google.com zoekopdracht met als zoekterm de naam/fabrikant/typenr van je moederbord en in die handleidng op zoek moeten gaan naar een 'plattegrond' van je moederbord om daar de lokatie van de cmos/bios batterij te vinden.
3) Haal de batterij eruit
4) Zet je computer aan, en zet hem weer uit
5) Doe de batterij er weer in
6) Zet je computer aan

Bovenstaande kun je vast ook vinden door weer naar google.com te gaan en te zoeken op termen als "bios wachtwoord resetten" "reset cmos" "reset bios" "forgot password bios", etc, etc, etc, etc, etc, etc

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Oke gedaan jongens... maar hij blijft om het password vragen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:01:
Dus wat nu?

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 12:11
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:01:
als je hier wat meer info over je pc neer zet, misschien kunnen we je dan verder helpen.

zoals mobo: merk, versie

of anders merk v/d pc en type erbij

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ruzzel schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:07:
[...]

als je hier wat meer info over je pc neer zet, misschien kunnen we je dan verder helpen.

zoals mobo: merk, versie

of anders merk v/d pc en type erbij
En dat svp in je openingspost plaatsen dmv Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif aan de rechterkant :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Geduld leren hebben, kicken binnen 6 minuten word niet gewaardeerd.

Wacht dacht je van Dell bellen en die om een oplossing vragen ? hoewel ik 100% zeker weet dat de cmos reset moet werken via de jumper.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.

Het is een Gigabyte GA-8S648FX-775(-C)
in de pc: Intel(R) Celeron D 2,6Ghz
Clocksnelheid 2,68 op 512mb (wat dus 1024 hoord tezijn)

Maar jongens over dat geheugen wat ik erbij heb gekocht.
Ze draaien wel los van elkaar, maar zodra ik ze er allebij in stop ziet hij er maar 1 van de 2.
Dus de nieuwe geheugen kaart doet het wel (alleen) maar niet in combinatie met de "oude"

Misschien weten jullie een oplossing

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 12:11
En dat svp in je openingspost plaatsen dmv [afbeelding] aan de rechterkant :)
had ik er ook bij moetten zetten ja 8)7 8)7

ik ken een uit het verleden een aantal pc's die standaard er een wachtwoord op staan hebben, maar dit is vaak in de gebruikershandleiding terug te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:10:
[...]

Geduld leren hebben, kicken binnen 6 minuten word niet gewaardeerd.

Wacht dacht je van Dell bellen en die om een oplossing vragen ? hoewel ik 100% zeker weet dat de cmos reset moet werken via de jumper.
Doe maar rustig hoor, het was niet gehaast bedoelt.
Ik bedoelde ermee duidelijk te maken dat ik er niet aan uit kom zo.

Sorry

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 19:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zydell schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:57:
In stappen dan:

1) Schroef je computer kast open en haal de zijplaat eruit zodat je in de computerkast kunt kijken en de moederbord (de grote printplaat waar alles op zit) kunt zien.
2) Zoek en vind de batterij van je zogenaamde 'bios' of 'cmos'. Kun je deze niet vinden aan de hand van een afbeelding die je op Google Images vindt door middel van de zoekterm 'cmos battery'. Dan zul je de handleiding van je moederbord moeten openen (en als je deze niet hebt, dan zul je die handleiding moeten opzoeken door middel van een google.com zoekopdracht met als zoekterm de naam/fabrikant/typenr van je moederbord en in die handleidng op zoek moeten gaan naar een 'plattegrond' van je moederbord om daar de lokatie van de cmos/bios batterij te vinden.
3) Haal de batterij eruit
4) Zet je computer aan, en zet hem weer uit
5) Doe de batterij er weer in
6) Zet je computer aan

Bovenstaande kun je vast ook vinden door weer naar google.com te gaan en te zoeken op termen als "bios wachtwoord resetten" "reset cmos" "reset bios" "forgot password bios", etc, etc, etc, etc, etc, etc

Succes
Ik geloof dat je één stap vergeet. Haal wel de voedingsstekker uit de voeding of wandcontactdoos. De Pc moete geheel spanningsloos zijn. Misschien dat TS dit niet gedaan heeft en verward wordt door dat je aangeeft de Pv eenmaal aan en weer uit te zetten. (dit laatste zou niet eens nodig moeten zijn)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:12:
Sorry.

Het is een Gigabyte GA-8S648FX-775(-C)
in de pc: Intel(R) Celeron D 2,6Ghz
Clocksnelheid 2,68 op 512mb (wat dus 1024 hoordt tezijn)

Maar jongens over dat geheugen wat ik erbij heb gekocht.
Ze draaien wel los van elkaar, maar zodra ik ze er allebij in stop ziet hij er maar 1 van de 2.
Dus de nieuwe geheugen kaart doet het wel (alleen) maar niet in combinatie met de "oude"

Misschien weten jullie een oplossing
Single-Sided / Dual-Sided?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dan heb je waarschijnlijk toch iets vergeten.

batterijtje dat hier genoemd is verwijderen, stekker uit het stopcontact halen, na een kwartiertje de batterij weer terugstoppen, de stekker er weer in en kijken wat het doet.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Het is een single sided,

Ik ben in me bios geraakt er is geen password meer!

maar ik snap niet wat ik verder moet doen, hij heeft het over een floppy ( de handleiding )
maar ik weet nie waar ik die vandaan moet hale :(

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 17:32 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

weet je zeker dat je wel wilt flashen? Ik krijg de indruk, no offence, dat je nog niet heel erg bedreven bent met pc's. Dat is niet erg en zo zijn we allemaal begonnen maar je bios flashen is wel tricky. De handeling op zich stelt niets voor maar je mag geen fouten maken.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Zijn beide modules single sided, of maar een ?

Het lijkt er hoe dan ook op dat beide latjes elkaar bijten, waarschijnlijk heb je een ander merk/type nodig.

Normaal gesproken wil je computerboer dit wel voor je omruilen.