Ik verkocht mijn topspits (regen) Andrei, PA 196 in FM 2007. Ja ik weet dit is 2008
, maar hij speelt nu na anderhalf jaar nog niet in de hoofdmacht van Juventus.
Ik ben na mijn avontuur bij Fiorentia. Maar begonnen bij onze Zuiderburen.
Standaard Luik is mijn nieuwe ploeg. Leuk team met een sterke cv namelijk Onyewu.
Defour was niet meer te behouden en vertrok naar Palermo voor 4.2 miljoen. Mijn voorzitter accepteerde deze aanbieding gewoon.
Ik heb als aankopen voor 3 miljoen totaal.
Maguire ( FC Den Bosch)
Beekmans ( FC Den Bosch)
Samen met Olvier Camus van Charleroi. Hij speelde 2 erg sterke wedstrijden voor mij in het begin en nu is hij zwaar geblesseert geraakt en voor 5 maanden eruit, pech voor Camus.
Ik heb na deze blessure mijn opstelling aangepast en ik ben met 2 spitsen gaan spelen namelijk Jovanovic en de Camargo.
Standaard Luik is mijn nieuwe ploeg. Leuk team met een sterke cv namelijk Onyewu.
Defour was niet meer te behouden en vertrok naar Palermo voor 4.2 miljoen. Mijn voorzitter accepteerde deze aanbieding gewoon.
Ik heb als aankopen voor 3 miljoen totaal.
Maguire ( FC Den Bosch)
Beekmans ( FC Den Bosch)
Samen met Olvier Camus van Charleroi. Hij speelde 2 erg sterke wedstrijden voor mij in het begin en nu is hij zwaar geblesseert geraakt en voor 5 maanden eruit, pech voor Camus.
Ik heb na deze blessure mijn opstelling aangepast en ik ben met 2 spitsen gaan spelen namelijk Jovanovic en de Camargo.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Verwijderd
Kan iemand even posten wat 'regen' betekent? Is 't een tweakers term?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 15:57 ]
Regenerated player. Een niet echt bestaande speler dus.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:56:
Worden gebruikt om gaten op te vullen doordat echte spelers stoppen (pensioen, blessures). Ze komen vanaf (bijna) het begin van het spel al voor, maar hoe verder je vordert in het spel. hoe meer het er uiteraard worden. Vanaf 2020-2025 is het overgrote deel van de spelers in je game regenerated, een enkele veteraan uitgezonderd dan.
Vanaf FM08 zijn regen's te herkennen aan de FaceGen-pictures.
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2007 16:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dat is een nieuwe speler die in het spel komt (vanuit de jeugdopleidingen van clubs). Na je eerste seizoen zullen de eerste regens ontstaan. Voorheen was het zo dat regens de statistieken van oude spelers kregen die 'retired' gingen. Sinds FM 2007 wordt alles random gegenereerd. Een regen kan je in FM 2008 vaak herkennen aan de computer gemaakte gezichten (door de face-generator). Ook het grootste gedeelte spelers waarbij de history begint vanaf 2008/2009 en groter is bijna altijd een regen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:56:
Edit: Bijna hetzelfde Wildhagen
In FM06 was dat ook al random, alleen is er vanaf FM07 een ander beter systeem (FRED) gebruikt voor die generatie.Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:04:
[...]
Voorheen was het zo dat regens de statistieken van oude spelers kregen die 'retired' gingen. Sinds FM 2007 wordt alles random gegenereerd.
Ook FM05 was volgens mij al volledig random, maar dat weet ik niet zeker meer. In oudere versies (uit de CM-tijd dus nog) was het idd zoals jij al zei: "hergebruik" van bestaande spelers
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
merci. Wist wel dat er regenerated players waren maar niet dat die hier 'regen' werden genoemd
Verwijderd
Misschien een idee om een lijstje te maken met de meest gebruikte afkortingen en die in de TS te plaatsen.
Aargh Baptista en Metzelfder zijn transfer listed voor een hele leuke prijs en niemand heeft echt interesse...alleen beetje jammer dat zij geen interesse hebben in Ajax
.
Iaquinta kan ik voor 4m halen, maar die knakker wil 105.000 per week

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 02-11-2007 16:59 ]
Das ongeveer 4 ton per maand. Er is maar 1 speler die dat verdiend en dat is Manuel Fernandez, zelfs Riquelme verdient minderVos schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:58:
Aargh Baptista en Metzelfder zijn transfer listed voor een hele leuke prijs en niemand heeft echt interesse...alleen beetje jammer dat zij geen interesse hebben in Ajax.
Het begint erg irritant te worden dat de scheids in FM geen voordeel geeft.
Het geberut regelmatig dat een speler van mij eronderuit gehaald maar de bal nog net kan passen.
En dat de scheids dan fluit terwijl een speler van mij net de bal krijgt en in een goede scorings positie is.
Het geberut regelmatig dat een speler van mij eronderuit gehaald maar de bal nog net kan passen.
En dat de scheids dan fluit terwijl een speler van mij net de bal krijgt en in een goede scorings positie is.
met de FM data editor , wat betekent dan bij PA -10 ? is dat juist een super talent of is het gewoon een variabel
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Als ik me niet vergis is dat potential ability, en hoe hoger hoe beter (tot 200 loopt die)spyros schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 08:33:
met de FM data editor , wat betekent dan bij PA -10 ? is dat juist een super talent of is het gewoon een variabel
ja dat weet ik ook...maar bijvoorbeeld Theo Walcott toch een groot talent staat :CA 138 PA -9
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Zie http://www.gamespot.com/users/shahruddin/What does a negative PA mean? I.e. -10
A negative PA is assigned to some players in the game editor – when you start a new game FM will assign the player a PA from the following ranges:
-10 = 170-200
-9 = 150-180
-8 = 130-160
-7 = 110-140
-6 = 90-120
-5 = 70-100
-4 = 50-80
-3 = 30-60
-2 = 10-40
-1 = 0-20
Virussen? Scan ze hier!
-10 = 180-200
-9 = 160-180
-8 = 140-160
-7 = 120-140
-6 = 100-120
-5 = 80-100
-4 = 60-80
-3 = 40-60
-2 = 20-40
-1 = 0-20
Volgens mij is dit het? In bovenstaande zitten ook overlappingen, lijkt me niet logisch. Kan zo ff geen url vinden maar zag het ergens op een forum.
-9 = 160-180
-8 = 140-160
-7 = 120-140
-6 = 100-120
-5 = 80-100
-4 = 60-80
-3 = 40-60
-2 = 20-40
-1 = 0-20
Volgens mij is dit het? In bovenstaande zitten ook overlappingen, lijkt me niet logisch. Kan zo ff geen url vinden maar zag het ergens op een forum.
[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 03-11-2007 13:59 ]
In de jouwe zitten ook overlappingenVos schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:58:
-10 = 180-200
-9 = 160-180
-8 = 140-160
-7 = 120-140
-6 = 100-120
-5 = 80-100
-4 = 60-80
-3 = 40-60
-2 = 20-40
-1 = 0-20
Volgens mij is dit het? In bovenstaande zitten ook overlappingen, lijkt me niet logisch.
Anyhoe, er zit toch echt 30 punten verschil in elke categorie. Dat rijtje van Wildhagen is de juiste.
Haha ja, maar 1 per cat. en niet 10Benotti schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:44:
[...]
In de jouwe zitten ook overlappingen
Anyhoe, er zit toch echt 30 punten verschil in elke categorie. Dat rijtje van Wildhagen is de juiste.
Verwijderd
ik heb kits geinstalleerd, maar ik krijg zo'n doorzichtig truitje er achter te zien.. er is 'n manier om dit weg te krijgen, maar ik vind't niet meer
Vorige pagina stond het 
Om de witte stukken achter je shirts weg te krijgen is het misschien handig om deze gids door te lezen
Ik krijg het niet weg hoor.... ik snap er niks van...
Spielerei...
Goed lezen... Heb je in preferences skin cache uitgezet? Heb je FM opnieuw gestart?el-jorge schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:58:
[...]
Ik krijg het niet weg hoor.... ik snap er niks van...
Ja en ja..... daarom snap ik het al niet...Vos schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 17:02:
[...]
Goed lezen... Heb je in preferences skin cache uitgezet? Heb je FM opnieuw gestart?
Spielerei...
In de map ...My documents\SI\FM08\graphics\pictures moet staan:
- default map (uit dat download bestand)
- de maps met de verschillende kits (bijv. duitsland\bundesliga)
- default map (uit dat download bestand)
- de maps met de verschillende kits (bijv. duitsland\bundesliga)
Verwijderd
Dude, wtf ?
Is mijn gehele team gewoon NSG voor een Priméra-Division dual tegen Betis!
En dan zijn de supporters en het bestuur nog kwaad ook dat ik met 8-0 verlies tegen Betis...

En dan zijn de supporters en het bestuur nog kwaad ook dat ik met 8-0 verlies tegen Betis...
waarom waren ze plotseling NSG?Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:45:
Dude, wtf ?
Allemaal weg voor vage duels voor hun land ofzo?
Dit heb ik ook vaker gehad, dat mijn hele tijd opeens om allerlei redenen NSG was.
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Als iemand nog een speler zoekt die overal achterin uit de voeten kan: Arturo Vidal van Leverkusen 
in 2008/2009 met Arsenal gehaald, en nog geen seconde spijt van gehad. Op links kan hij Clichy vervangen, in het centrum is hij na Gallas, Senderos, Toure en Steven Taylor de 5e keus, en mochten Fabregas of Michael Johnson uitvallen, dan kan hij ook daar overnemen
in 2008/2009 met Arsenal gehaald, en nog geen seconde spijt van gehad. Op links kan hij Clichy vervangen, in het centrum is hij na Gallas, Senderos, Toure en Steven Taylor de 5e keus, en mochten Fabregas of Michael Johnson uitvallen, dan kan hij ook daar overnemen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Neen.Deadsy schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:16:
[...]
waarom waren ze plotseling NSG?
Allemaal weg voor vage duels voor hun land ofzo?
Het was in ieder geval niet plezant, bijna me team uitgeflikkert voor een bug.

ff neuzen op de fora in de TS doet wonderenVerwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:16:
Is er al een bestandje met de echte namen van de competities? Real name fix oid.
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=13063
Doen we met deze FM ook nog records?
Ik kan Ribery halen voor de AMR positie voor 26m (met Ajax)
Zal ik het doen?
Het geld is er wel...
Zal ik het doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 04-11-2007 16:29 ]
Ik snap er geen zak van waar jullie al dat geld weghalen met Ajax. Ik krijg nooit meer dan 8mil als transfer budget
Dat kan wel eens veranderen nu Klaas-Jan elke wedstrijd minimaal 1x scoort en weg wil...

XPENG G9 Performance 2024
Je kan je transfer budget aanpassen he. Ga naar board room > linksonder "Budget Adjustment", misschien dat je dit hebt gemist?kramon schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:49:
Ik snap er geen zak van waar jullie al dat geld weghalen met Ajax. Ik krijg nooit meer dan 8mil als transfer budgetDat kan wel eens veranderen nu Klaas-Jan elke wedstrijd minimaal 1x scoort en weg wil...
Verwijderd
Waar wacht je op, Jezus ?Vos schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:27:
Ik kan Ribery halen voor de AMR positie voor 26m (met Ajax)![]()
Zal ik het doen?Het geld is er wel...
Nee, niet gemist. Ik denk dat het door die beta-patch kwam ofzo. Ben namelijk met die patch een nieuwe game begonnen en de balance is ook veel lager...
Sommige mensen die met Ajax spelen krijgen van het bestuur meer geld als ze erom vragen anderen krijgen dit niet (ik was er eentje die het niet kreeg).kramon schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:35:
Nee, niet gemist. Ik denk dat het door die beta-patch kwam ofzo. Ben namelijk met die patch een nieuwe game begonnen en de balance is ook veel lager...
Ik kreeg wel aan het begin 8mln van het bestuur en kreeg nadat we onze 1e groeps wedstrijd in de champions league wonnen 10 of 15 mln extra (weet niet meer precies) en in januarie toen de transfer periode begon kreeg ik weer een paar mln extra omdat ik het zo goed deed (2e in de grp en 1e in de eredivisie).
Verpats dan ook nog eens aan het einde van het seizoen huntelaar voor veel en dan heb je geld zat.
Kreeg net een nieuwsbericht dat mijn contract bij Cherbourg niet verlengd gaat worden
Gelijk maar even gekeken in het jobcentre, gesolliciteerd bij Eintracht Nordhorn. Speel een wedstrijd met Cherbourg, win 4-0. Na de wedstrijd, nieuwsbericht dat de supporters mijn vertrek eisen en ik krijg een ultimatum van het bestuur omdat ik gesolliciteerd heb bij een andere club
D'oh.. Moet ik dan eerst gaan afwachten tot het einde van het seizoen en dan pas gaan zoeken naar ander werk?
Gelijk maar even gekeken in het jobcentre, gesolliciteerd bij Eintracht Nordhorn. Speel een wedstrijd met Cherbourg, win 4-0. Na de wedstrijd, nieuwsbericht dat de supporters mijn vertrek eisen en ik krijg een ultimatum van het bestuur omdat ik gesolliciteerd heb bij een andere club

D'oh.. Moet ik dan eerst gaan afwachten tot het einde van het seizoen en dan pas gaan zoeken naar ander werk?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Huntelaar wil ik graag houden. Ik loop nu met huntelaar en alves voorin. OnverslaanbaarDeadsy schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:25:
[...]
Sommige mensen die met Ajax spelen krijgen van het bestuur meer geld als ze erom vragen anderen krijgen dit niet (ik was er eentje die het niet kreeg).
Ik kreeg wel aan het begin 8mln van het bestuur en kreeg nadat we onze 1e groeps wedstrijd in de champions league wonnen 10 of 15 mln extra (weet niet meer precies) en in januarie toen de transfer periode begon kreeg ik weer een paar mln extra omdat ik het zo goed deed (2e in de grp en 1e in de eredivisie).
Verpats dan ook nog eens aan het einde van het seizoen huntelaar voor veel en dan heb je geld zat.

Een van m'n jeugdspelers is lekker bezig:
17 jaar (2009/2010) en deze wedstrijdstats voor de U18:
Apps: 22 (3)
Goals: 46
Assists: 13
MoM: 16
Avg. Rating: 8.40
Heb hem aan Van Persie gekoppeld, en daar heeft hij veel profijt van
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 04-11-2007 22:37 ]
Nieuwe club....
Ging op holiday tot 20 juni, had ik opeens een nieuwe club, Neurippen in Duitsland. Enig nadeel, ze waren 18e geworden in een divisie met 18 clubs
Ik ben op 31 mei aangenomen en op 20 juni ontslagen...
Op 21 juni begonnen bij mijn echte nieuwe club, 1. Lok Leipzig in een Duitse Regionelliga. Zal leuk worden, er is 1 assistent en 1 coach. Geen fysio, geen scout, geen spelers... 9 Spelers in de U19, 'k zal eens kijken in hoeverre die bruikbaar zijn.
Mijn salaris? 0 Euro.
Transferbudget? 0 Euro
Salarisbudget? 0 Euro
Ging op holiday tot 20 juni, had ik opeens een nieuwe club, Neurippen in Duitsland. Enig nadeel, ze waren 18e geworden in een divisie met 18 clubs
Op 21 juni begonnen bij mijn echte nieuwe club, 1. Lok Leipzig in een Duitse Regionelliga. Zal leuk worden, er is 1 assistent en 1 coach. Geen fysio, geen scout, geen spelers... 9 Spelers in de U19, 'k zal eens kijken in hoeverre die bruikbaar zijn.
Mijn salaris? 0 Euro.
Transferbudget? 0 Euro
Salarisbudget? 0 Euro

Beste vrind wette dat
@King Nothing: Irl had ik die baan niet aangenomen tenzij ik nog een bijbaantje heb ^^
Verwijderd
Dus eigenlijk ben je manager van een amateurclub?King Nothing schreef op maandag 05 november 2007 @ 02:10:
Nieuwe club....
Ging op holiday tot 20 juni, had ik opeens een nieuwe club, Neurippen in Duitsland. Enig nadeel, ze waren 18e geworden in een divisie met 18 clubsIk ben op 31 mei aangenomen en op 20 juni ontslagen...
Mijn salaris? 0 Euro.
Transferbudget? 0 Euro
Salarisbudget? 0 Euro
YupVerwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:14:
[...]
Dus eigenlijk ben je manager van een amateurclub?
Amateurclub he, dus een fulltime baan zal ik er wel naast hebben.Nilsinho schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:30:
@King Nothing: Irl had ik die baan niet aangenomen tenzij ik nog een bijbaantje heb ^^
Dat heb je goed, ik sta altijd open voor een uitdaging. Kon ook bij Billericay (Eng, BSS) of Eintracht Nordhorn (zelfde divisie als ik nu speel met Lok) aan de slag, maar geen geld is veel leuker. Ik kan ook alleen maar spelers halen op amateurbasis...Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:18:
@King Nothing, daar vind jij toch juist je uitdaging in of heb ik het mis?
Kreeg op 1 juli nog wel 7 spelers binnen, dat samen met de 9 jeugdspelers die ik kreeg houd in dat ik iig 16 spelers heb voor de komende weken. Ben alleen benieuwd of die 15 jarige jochies ook in de competitie mogen spelen.
Beste vrind wette dat
Hoeveel competities heb je wel niet draaien als je zoveel 'diep' speelt?King Nothing schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:26:
[...]
Yup
[...]
Amateurclub he, dus een fulltime baan zal ik er wel naast hebben.
[...]
Dat heb je goed, ik sta altijd open voor een uitdaging. Kon ook bij Billericay (Eng, BSS) of Eintracht Nordhorn (zelfde divisie als ik nu speel met Lok) aan de slag, maar geen geld is veel leuker. Ik kan ook alleen maar spelers halen op amateurbasis...
Kreeg op 1 juli nog wel 7 spelers binnen, dat samen met de 9 jeugdspelers die ik kreeg houd in dat ik iig 16 spelers heb voor de komende weken. Ben alleen benieuwd of die 15 jarige jochies ook in de competitie mogen spelen.
Zelf vond ik 27 competities al traag aanvoelen, maar toen had ik nog geen job. Is dit beter/sneller als je wel ergens manager bent?
Verwijderd
Welke tactiek spelen jullie meestal met NL teams (voorkeur psv)? Ik ben erg goed in Fm al zeg ik 't zelf maar qua tactiek sla ik de plank nogal eens mis. 4-4-2 diamond nog steeds de populairste?
Zijn er trouwens al 'wondercoaches/trainers/assistenten/scouts/fys/ e.d. ? Iedereen heeft het over de spelers maar welke staff-members zijn er makkelijk te halen en zijn superstaffmembers?
Zijn er trouwens al 'wondercoaches/trainers/assistenten/scouts/fys/ e.d. ? Iedereen heeft het over de spelers maar welke staff-members zijn er makkelijk te halen en zijn superstaffmembers?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 12:21 ]
Verwijderd
Ik speel met Ajax in een 4-5-1 formatie (en nog geen klachten dat ik 4-3-3 moet spelen
) met 2 AMC en 1 DMC. Dus eigenlijk een soort Diamond maar dan met 2 AMC.
Ik speel met Ajax met een 4 mans verdediging, 1 DMC en 1 MC, 2 Wingers, 1 AMC, 1 spits. Een soort 4-2-3-1...of soms 4-4-1-1 bij lastige uitwedstrijden. Heb zo in seizoen 2 de CL gewonnen door van Bayern, Chelsea, Valencia en in de finale van Barca (op penals) te winnen. KJH topscoorder in de CL met 18 doelpunten
.
11 Landen: Engeland, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Zweden, Denemarken, Italie, Spanje, Belgie en Schotland heb ik volledig speelbaar, van Turkije alleen de hoogste 2 divisies (foutjem4yall schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:46:
[...]
Hoeveel competities heb je wel niet draaien als je zoveel 'diep' speelt?
Zelf vond ik 27 competities al traag aanvoelen, maar toen had ik nog geen job. Is dit beter/sneller als je wel ergens manager bent?
Ik heb een Celeron3ghz met 1,5gb ram, moet wel zeggen dat het wel traag draait. Van 1 kant wil ik eigenlijk opnieuw beginnen en dan wat minder landen (Zweden, Turkije, Belgie en Italie boeien me weinig bijvoorbeeld), maar ik vind het zo zonde van de tijd die ik tot nu toe in FM heb gestoken
Beste vrind wette dat
Ik weet het niet hoor, ben bezig met de Graafschap in de voorbereiding nu en druk aan t zoeken naar versterkingen, edoch ik lijk wel te verzuipen in het aantal spelers wat er rondloopt.
En alles wat ik op mn gevoel en kennis probeer aan te trekken (dus spelers waar ik wel eens van gehoord heb op tv of wat dan ook) is onhaalbaar
Best jammer, maar t spel is voor mij echt te onoverzichtelijk geworden
Ik wordt oud.
En alles wat ik op mn gevoel en kennis probeer aan te trekken (dus spelers waar ik wel eens van gehoord heb op tv of wat dan ook) is onhaalbaar
Best jammer, maar t spel is voor mij echt te onoverzichtelijk geworden
Scouten???
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Die zijn waarschijnlijk pas net begonnen met zoeken. Dus als er echt versterkingen nodig zijn dan zal hij zelf moeten zoeken.
Och, ik heb maar 7 spelers die ik mag gebruiken (9 uit de jeugd zijn niet speelgerechtigd). 2 Scouts zijn wel aan het werk maar hebben so far slechts 1 DM gevonden (die dan ook nog 40k moet kosten
). Seizoen is wel begonnen ondertussen, heb buiten de 7 spelers 11 grijze muizen meegenomen voor de seizoensopening in Bonn. Bij rust is het 4-0 voor ons, we winnen met 5-0

Beste vrind wette dat
Als je filters aanmaakt voor verschillende posities dan kom je al een heel eind, dit i.c.m. 'filter unrealistic targets' en je hebt al spelers die enigzins aan je eisen voldoen en die wel willen komen. Als je dan je scouts erop afstuurt moet het toch lukkenJapser schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:57:
Ik weet het niet hoor, ben bezig met de Graafschap in de voorbereiding nu en druk aan t zoeken naar versterkingen, edoch ik lijk wel te verzuipen in het aantal spelers wat er rondloopt.
Best jammer, maar t spel is voor mij echt te onoverzichtelijk gewordenIk wordt oud.
Of je moet het echt die-hard spelen en alles met enkel de scouts willen doen.
Ik heb een nieuwe tactiek met Ajax gemaakt, die echt SUPER werkt. Het is een 4-3-1-2 opstellig, zonder vleugelaanvallers. Wel aanvallende backs. het publiek hoor je niet klagen en Huntelaar/Alves schieten er superveel in, met suarez erachter
Mja je zit natuurlijk met masked attributes he, of hebben jullie dat uitstaan? Je kan wel filteren op een marking van 15-20 maar of een speler dan ook echt een aanwinst is moet dan maar weer blijken.
Ik speel zelf zonder masked attributes net als de meesten hier denk ik. Mét dan wordt filteren weer lastig ja.Japser schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:13:
Mja je zit natuurlijk met masked attributes he, of hebben jullie dat uitstaan? Je kan wel filteren op een marking van 15-20 maar of een speler dan ook echt een aanwinst is moet dan maar weer blijken.
Verwijderd
Ik speel wel met masked attributen aan. Dan is het ook zinniger om je scouts het werk te laten doen. Als het uit staat dan zijn veel spelers wel te vinden zonder scouts.
Ik heb de attributes ook masked staan. Gewoon even een scout er op af sturen, dan kom je achter z'n attributes en heb je tevens een indicatie van zijn ability, waarschijnlijke transferfee, etc.
Rail Away!
AARRRRRGG!!! Net met Amateur club St. Albans 2 keer achter elkaar gepromoveerd. Eerst van de League south(vorig jaar Conference South) naar de Blue Square Premier. En daarna gepromoveerd praktisch ongeslagen(4 wedstrijden verloren van de 46). Met praktisch geen middelen(10k salaris, 13k transfer en slechts 15% beschikbaar van transfer inkomsen al werd dit later 70%).
Afijn om een HEEL lang verhaal kort te maken. Ik begon met een positief saldo van 10k. En alleen maar poep spelers...zelfs voor het niveau wat ik had. Verbond met Crystal palace gesloten en hun halve B team gehuurd. Verder nog 2 "talentjes" gekocht(talentjes voor dit niveau :-p).
Nu 2 seizoenen later word ik een wonder dokter genoemd ongeveer. En wil iedere grote neerlands succesvolste manager hebben ;-). Het eerste wat ik heb gedaan was iedereen aan een full time contract. En een technische staff halen 80% van mijn training was op 7 sterren dus best redelijk voor een amateur club. Aangezien ik in het begin alleen 1 ass. man. had die ook mijn DMF was.
En nu net gepromoveerd, een saldo op de bank 1,6 milj maar er komt helaas nog geen uitbereiding. Ik heb een vrij sterk elftal en verwacht te kunnen meedoen voor een plek om promotie(3 seizoenen achter elkaar promoveren is wel veel opzich :-p). Maar heb er een beetje genoeg. Spelers willen nog steeds niet komen zelfs niet uit een lagere league want ik totaal niet snap. Want ik speel aanvallend voetbal. Langste ongeslagen reeks van 36 wedstrijden of iets dergelijks met in totaal 34 overwinnengen en 2 gelijk. Maar willen komen hooo maaaarrr. Mijn loonbudget bedraagt nu 20k per week. Zeg maar 1/3,1/4 van de rest van de clubs van de divisie....Leeeuuuk!
Ook een nieuwe game met Leeds gestart. Maar ipv een verdediger te kopen heb ik Aarilito gekocht en Piatti :-p.
En uiteraard speel ik met masked attributes! Anders is het hele spel niet meer leuk. Heb je scouts niet meer nodig. Talentjes zelf ontdekken gaat het toch ook een beetje om? Anders kan je net zo goed handmatig gaan zoeken(wat ik wel af en toe doe maar dan is het altijd in de regio/zelfde competie). Zonder masked attributes spelen bestempelen wij hier in huis als "Mietjes Mode" evenals gebruik van programma's als Geniescout, ik mis de lol dan gewoon. Overigens heb ik alweer een ENORME waslijst aan uber talent gevonden xD
Afijn om een HEEL lang verhaal kort te maken. Ik begon met een positief saldo van 10k. En alleen maar poep spelers...zelfs voor het niveau wat ik had. Verbond met Crystal palace gesloten en hun halve B team gehuurd. Verder nog 2 "talentjes" gekocht(talentjes voor dit niveau :-p).
Nu 2 seizoenen later word ik een wonder dokter genoemd ongeveer. En wil iedere grote neerlands succesvolste manager hebben ;-). Het eerste wat ik heb gedaan was iedereen aan een full time contract. En een technische staff halen 80% van mijn training was op 7 sterren dus best redelijk voor een amateur club. Aangezien ik in het begin alleen 1 ass. man. had die ook mijn DMF was.
En nu net gepromoveerd, een saldo op de bank 1,6 milj maar er komt helaas nog geen uitbereiding. Ik heb een vrij sterk elftal en verwacht te kunnen meedoen voor een plek om promotie(3 seizoenen achter elkaar promoveren is wel veel opzich :-p). Maar heb er een beetje genoeg. Spelers willen nog steeds niet komen zelfs niet uit een lagere league want ik totaal niet snap. Want ik speel aanvallend voetbal. Langste ongeslagen reeks van 36 wedstrijden of iets dergelijks met in totaal 34 overwinnengen en 2 gelijk. Maar willen komen hooo maaaarrr. Mijn loonbudget bedraagt nu 20k per week. Zeg maar 1/3,1/4 van de rest van de clubs van de divisie....Leeeuuuk!
Ook een nieuwe game met Leeds gestart. Maar ipv een verdediger te kopen heb ik Aarilito gekocht en Piatti :-p.
En uiteraard speel ik met masked attributes! Anders is het hele spel niet meer leuk. Heb je scouts niet meer nodig. Talentjes zelf ontdekken gaat het toch ook een beetje om? Anders kan je net zo goed handmatig gaan zoeken(wat ik wel af en toe doe maar dan is het altijd in de regio/zelfde competie). Zonder masked attributes spelen bestempelen wij hier in huis als "Mietjes Mode" evenals gebruik van programma's als Geniescout, ik mis de lol dan gewoon. Overigens heb ik alweer een ENORME waslijst aan uber talent gevonden xD
[ Voor 15% gewijzigd door Postius op 05-11-2007 15:12 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
De reputatie van een club stijgt niet zo snel als dat jij promoveert. Stel je hebt een reputatie van 3000 en de competitie kandidaat nr.1 heeft 3250 en de laatste 2750. Als jij nu kampioen wordt krijg je er bijv. 500 punten bij (=3500). Maar de clubreputaties in de league waar je nu komt liggen wel wat hoger. Stel de hoogste heeft 4500. Dan moet je dus wel paar x wat winnen om zo'n reputatie te krijgen. Volgens mij gaat het zo in fm...
Stel je zou ieder jaar promoveren tot in de premier league, dan ligt je reputatie naar mijn weten nog steeds op dat van bijv. een league 1 club. Je promoveert boven natuurlijk snel.
En je mag zonder masked attributes spelen mietjes gedrag noemen...dan ben ik maar een mietje
. Ieder speelt zoals ie het wil he. Zonder scouts weet je dan nog niet heel veel van spelers. Spelers met bijv. zelfde atributes kunnen wel verschillende ability levels hebben.
En Aaritalo en Piatti kopen...tjah
Stel je zou ieder jaar promoveren tot in de premier league, dan ligt je reputatie naar mijn weten nog steeds op dat van bijv. een league 1 club. Je promoveert boven natuurlijk snel.
En je mag zonder masked attributes spelen mietjes gedrag noemen...dan ben ik maar een mietje
En Aaritalo en Piatti kopen...tjah
[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 05-11-2007 15:21 ]
Weet niet of je er veel aan hebt, maar ik speel 3-1-3-1 met Scarborough in de Premier League, werkt super
--------------FC
AML-AMC-AMC-AMR
-------------MC
-DL----DC - DC----DR
de twee buitenste D's hebben een pijl naar de WB's staan en ook de AML en AMR naar voren.
--------------FC
AML-AMC-AMC-AMR
-------------MC
-DL----DC - DC----DR
de twee buitenste D's hebben een pijl naar de WB's staan en ook de AML en AMR naar voren.
[ Voor 20% gewijzigd door Nilsinho op 05-11-2007 16:27 ]
Verwijderd
Speel je altijd maar met 10 spelers?Nilsinho schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:16:
Weet niet of je er veel aan hebt, maar ik speel 3-1-3-1 met Scarborough in de Premier League, werkt super
FC
AML AMC AMR
MC
DMC
DC DC DC
de twee buitenste DC's hebben een pijl naar de WB's staan en de AML en AMR naar voren.
w00ps, 4-1-4-1, zal ff aanpassen
Verwijderd
Weet iemand nog een leuk clubje om mee te beginnen? Dan het liefste in engeland, in de 2 of 3e divisie. Moet sowiezo groot stadion hebben en beetje liquide middelen.
Verwijderd
Weet niet hoever Leeds United inmiddels is afgezakt, maar die moeten inmiddels daar wel ergens zitten. Die hebben wel een flink stadion, wat budget betreft weet ik het niet.
Ik heb in FM2007 een heel leuke game met Swansea gehad.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:31:
Weet iemand nog een leuk clubje om mee te beginnen? Dan het liefste in engeland, in de 2 of 3e divisie. Moet sowiezo groot stadion hebben en beetje liquide middelen.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Leeds zet net gedegradeerd uit de 2de divisie van engeland en zitten nu in de derde league en beginnen met min 12 punten. Je bent wel verreweg de rijkste club van de divisie. Hebt al een stadion van 52k zitplaatsen en een harde kern. Standaard 16k bezoekers op de bank dus winst draaien is niet echt ingewikkeld. Alleen je elftal heeft versterking nodig vooral de verdediging(wat ik dus niet gedaan heb xD). Leuk om mee te beginnen niet al te moeilijk goeie spelers zijn best haalbaar en het is altijd leuk om een oude top club proberen te herstellen in zijn oude glorie :-).Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:31:
Verwijderd
seizoen 2007/08
Op 20 juli 2007 werd bekend dat de spelers al zes weken geen salaris meer hebben gehad en dat de schuldenlast rond de 100 miljoen euro bedraagt.[1] De club komt uit in Football League One en krijgt door de financiële problemen vijftien punten aftrek. Dit maakte de club meteen goed door de eerste 13 wedstrijden ongeslagen te blijven (11 overwinningen, 2 gelijkspelen) waardoor het na 13 wedstrijden al op een 6de plaats staat (4 punten achterstand op koploper Carlisle) wat aan het einde van competitie recht geeft op play-offs. Het seizoen duurt nog lang, zal het leeds lukken om als eerste te eindigen? Op zaterdag 27 Oktober 2007 werd bekend dat Tottenham Hotspur belangstelling had om Gus Poyet over te nemen van Leeds, om als assistent coach van ,de van Martin Jol opvolgende trainer, Ramos te gaan dienen in Londen.
ter info van leeds
Op 20 juli 2007 werd bekend dat de spelers al zes weken geen salaris meer hebben gehad en dat de schuldenlast rond de 100 miljoen euro bedraagt.[1] De club komt uit in Football League One en krijgt door de financiële problemen vijftien punten aftrek. Dit maakte de club meteen goed door de eerste 13 wedstrijden ongeslagen te blijven (11 overwinningen, 2 gelijkspelen) waardoor het na 13 wedstrijden al op een 6de plaats staat (4 punten achterstand op koploper Carlisle) wat aan het einde van competitie recht geeft op play-offs. Het seizoen duurt nog lang, zal het leeds lukken om als eerste te eindigen? Op zaterdag 27 Oktober 2007 werd bekend dat Tottenham Hotspur belangstelling had om Gus Poyet over te nemen van Leeds, om als assistent coach van ,de van Martin Jol opvolgende trainer, Ramos te gaan dienen in Londen.
Goed bezigPostius schreef op maandag 05 november 2007 @ 15:09:
AARRRRRGG!!! Net met Amateur club St. Albans 2 keer achter elkaar gepromoveerd. Eerst van de League south(vorig jaar Conference South) naar de Blue Square Premier. En daarna gepromoveerd praktisch ongeslagen(4 wedstrijden verloren van de 46). Met praktisch geen middelen(10k salaris, 13k transfer en slechts 15% beschikbaar van transfer inkomsen al werd dit later 70%).

Maar...
a. het is een semi-prfclub als je salaris kan bieden en je transfergeld krijgt
b. samenwerkingsverbanden tussen 2 Engelse clubs zijn verboden door de FA
Oh ja, masking staat hier uiteraard aan. Beide scouts hebben ondertussen een speler gevonden die zowaar gratis te halen was. Die beste kerel (ST) scoort gewoon 2x bij z'n debuut. Sta nu 2e in de competitie met een doelsaldo van 8-0. Maar ja, heb pas 2 wedstrijden gespeeld
Beste vrind wette dat
ff een tussendoorse update voor Willem II, inmiddels is seizoen 08/09 afgelopen, toch heel keurig de 3e plek kunnen behouden, jammer genoeg werden de play off's 1 groot drama, op het alles verloren, dan maar de voorrondes in van de uefa cup, waarin we het tegen Schalke mochten opnemen, thuis wonnen we met 7-1, uit verloor ik met 3-2, dus we gaan naar de groepsfase!
Gehaald ( 09/10 )
Alamo ( GK ) Maartens (GK ) Zanev ( DL ) Ruz ( DR ) Assemoana ( DLC ) Addison ( DMC ) Svensson ( ML ) Kelly ( MLRC ) Nahapaulhian ( SP )
KellyRuz - Wolters - Assemoana - Zanev
Het middenveld was wel redelijk de voorgaande seizoenen, echter door het vertrek van Donald, en de blessure gevoeligheid van Moral, heb ik hier ook maar flink geld in gestopt. Kelly kwam uit Jamaica naar het koude nederland, en hij doet het goed, heel goed, staat rechts op het middenveld, heeft voor bijna alles goede cijfers, en hij kostte bijna niks. Addison kwam uit het immers zonnige Griekenland, maar omdat de Vries nog steeds een stukje beter is, zit hij voornamelijk op de bank, Svensson is de grootste verrassing op het moment, had hem gehaald voor de linksback plek, maar hij doet het enorm goed op de ML plek dus daar ben ik enorm blij mee, de Vries heeft de slag van Addison gewonnen, lekker stabiel, helaas nogal wat blessures, Moral is onomstreden, aangezien hij nogal eens geschorst is, of geblesseerd, komt in de winterstop Choco over van Cruzeiro.
de Vries
Kelly Svensson
Moral
De doelpunten gingen altijd wel goed, maar omdat Aaritola vertrok, moest er dus een vervanger komen, dit werdt Rudolf een jonge hongaar, helaas heeft hij me nog niet echt weten te imponeren, gelukkig scoort Poepon als een bezetene en komt Millan in de winterstop.
Rudolf Poepen
Gehaald ( 09/10 )
Alamo ( GK ) Maartens (GK ) Zanev ( DL ) Ruz ( DR ) Assemoana ( DLC ) Addison ( DMC ) Svensson ( ML ) Kelly ( MLRC ) Nahapaulhian ( SP )
KellyRuz - Wolters - Assemoana - Zanev
Het middenveld was wel redelijk de voorgaande seizoenen, echter door het vertrek van Donald, en de blessure gevoeligheid van Moral, heb ik hier ook maar flink geld in gestopt. Kelly kwam uit Jamaica naar het koude nederland, en hij doet het goed, heel goed, staat rechts op het middenveld, heeft voor bijna alles goede cijfers, en hij kostte bijna niks. Addison kwam uit het immers zonnige Griekenland, maar omdat de Vries nog steeds een stukje beter is, zit hij voornamelijk op de bank, Svensson is de grootste verrassing op het moment, had hem gehaald voor de linksback plek, maar hij doet het enorm goed op de ML plek dus daar ben ik enorm blij mee, de Vries heeft de slag van Addison gewonnen, lekker stabiel, helaas nogal wat blessures, Moral is onomstreden, aangezien hij nogal eens geschorst is, of geblesseerd, komt in de winterstop Choco over van Cruzeiro.
de Vries
Kelly Svensson
Moral
De doelpunten gingen altijd wel goed, maar omdat Aaritola vertrok, moest er dus een vervanger komen, dit werdt Rudolf een jonge hongaar, helaas heeft hij me nog niet echt weten te imponeren, gelukkig scoort Poepon als een bezetene en komt Millan in de winterstop.
Rudolf Poepen
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Hoe staat de schuld ervoor bij Leeds. Ik meende dat die ruim 200mln euro's schuld hadden!Postius schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:45:
[...]
Leeds zet net gedegradeerd uit de 2de divisie van engeland en zitten nu in de derde league en beginnen met min 12 punten. Je bent wel verreweg de rijkste club van de divisie. Hebt al een stadion van 52k zitplaatsen en een harde kern. Standaard 16k bezoekers op de bank dus winst draaien is niet echt ingewikkeld. Alleen je elftal heeft versterking nodig vooral de verdediging(wat ik dus niet gedaan heb xD). Leuk om mee te beginnen niet al te moeilijk goeie spelers zijn best haalbaar en het is altijd leuk om een oude top club proberen te herstellen in zijn oude glorie :-).
Ik ben net weer een nieuwe game begonnen met dit keer veel competities en heel Engeland. Ik ga beginnen met Weston-super-Mare. In de Blue Square South, media prediction 20ste. Lange termijn plannen: Na 3 jaar mee kunnen draaien in de Blue Square South. Voor nu betekend dit, degradatie (ontslag) voorkomen.
Het team. stja als ik mijn assistent moet geloven hebben we allemaal 7sterren spelers op iedere positie!!!! Dit zal wel meer zeggen over mijn assistent dan mijn team. Misschien moet het versterken met mensen wel beginnen door hem te vervangen
Het stadion is wel gemiddeld in de competitie denk ik, 3000 plaatsen waarvan 278 stoeltjes!! Er staan 12.000 keiharde euro's op de bank, iets waar ik me een beetje zorgen om maak, aangezien dat minder is dan één maandsalaris voor het team. Versterkingen komen er dan denk ik ook niet meteen, want er is niet veel ruimte in het budget. Ga nu weer even doorkijken!
De betapatch is geupdate. Wat er precies veranderd is weet ik zo niet, schijnen een paar kleine dingen te zijn.
Het is nog steeds NIET de 8.0.1 patch!!!
Meer info: http://community.sigames....c/f/54219217/m/1332024853
Oh ja. Betapatch #1 was 10mb, betapatch #2 is 27,5mb
[ Voor 10% gewijzigd door King Nothing op 05-11-2007 20:50 ]
Beste vrind wette dat
Dit is een mini spoiler voor een technische staff lid.m4yall schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:05:
[...]
Hoe staat de schuld ervoor bij Leeds. Ik meende dat die ruim 200mln euro's schuld hadden!![]()
Ik ben net weer een nieuwe game begonnen met dit keer veel competities en heel Engeland. Ik ga beginnen met Weston-super-Mare. In de Blue Square South, media prediction 20ste. Lange termijn plannen: Na 3 jaar mee kunnen draaien in de Blue Square South. Voor nu betekend dit, degradatie (ontslag) voorkomen.
Het team. stja als ik mijn assistent moet geloven hebben we allemaal 7sterren spelers op iedere positie!!!! Dit zal wel meer zeggen over mijn assistent dan mijn team. Misschien moet het versterken met mensen wel beginnen door hem te vervangen.
Het stadion is wel gemiddeld in de competitie denk ik, 3000 plaatsen waarvan 278 stoeltjes!! Er staan 12.000 keiharde euro's op de bank, iets waar ik me een beetje zorgen om maak, aangezien dat minder is dan één maandsalaris voor het team. Versterkingen komen er dan denk ik ook niet meteen, want er is niet veel ruimte in het budget. Ga nu weer even doorkijken!
spoiler:
Haal Hans Jorritsma 
Om je tips te geven je kan vrij ver rood gaan, je inkomen is vrij onregelmatig. En het week salaris gaat niet van het banksaldo af. Ja indirect wel maar het saldo wat je ziet als manager is wat verrekend wordt.
Nog een tip zoek een moeder club die in een hoge divisie speelt(ik had crystal palace) en huur hun halve B team. Zo heb je een enorm sterren elftal voor geen geld. Plus als je huurlingen laat spelen word je favoriet personeel, waardoor ze later als ze contract vrij zijn(dit gebeurd nogal vaak in de lower leagues) naar jou poep clubje komen ipv naar een grotere club
En probeer ver tekomen in debeker. Vooral de FA cup 1 ronde scheelt ZOVEEL geld. En promoveren helpt ook behoorlijk!
Verder speel veel vriendschappelijke wedstrijd in je pre season. Dit scheelt enorm veel cash. Oude roemruchte clubs die 2 of 3 divisies hoger spelen leveren als snel 80k op aan inkomsten. Geld als water dus.
Als voorbeeld toen naar de blue square premier was gepromoveerd regelde ik vriend. wedst. met coca cola league 1 clubs. En nu ik gepromoveerd ben naar de league 2 regel ik wedstrijden met championship clubs.
Ter informatie ik stond na mijn eerste seizoen -300k en na mijn 2de +1,8milj zonder spelers te verkopen praktisch(1tje voor 70k)
Verwijderd
eerste seizoen met willem II er bijna op zitten. Hoop aankopen gedaan, goede spelers, minder goede spelers.. sta 10e.. niet slecht als je enkel degradatie moet voorkomen
Kun je die gewoon over de oude beta patch heen halen??King Nothing schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:49:
De betapatch is geupdate. Wat er precies veranderd is weet ik zo niet, schijnen een paar kleine dingen te zijn.
Spielerei...
Bedankt voor de tips! Zal ze gaan gebruiken! Ik heb al een scout aangenomen met 7 voor ability en 10 voor potential scouting. Hoef ik dus niet alle player profiles af te gaan. Een parent club was inderdaad ook nog wel iets wat ik graag wou. In FM07 was ik hier vaak wel te enthousiast in door met Bury een Permier League parent club te kiezen. Gevolg -> geen enkele reserve speler wou komen... Dus met Blue Square South is denk ik league one het uiterste. Maar zo kun je inderdaad voor niks (want je hoeft geen loon te betalen) een goed team bijeen sprokkelen.
Financiën is fijn om te weten want ik zag de bui al hangen dat het board snel ontevreden zou zijn als je ook maar een klein beetje rood gaat! Maar niet dus. Verder ben ik benieuwd naar de vaste aanhang van Weston-super-Mare, of dat een beetje veel is. Vanmiddag maar eens doorgaan
Volgens mij wel, ik zag iig op het forum van sigames.el-jorge schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:07:
[...]
Kun je die gewoon over de oude beta patch heen halen??
Heeft iemand toevallig een geupdate changelist kunnen vinden?
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Ik heb net mijn eerste seizoen met Hampton & Richmond Borough media prediction 21ste het eerste wat ik heb gedaan is al die spelers die hampton had probereren te verkopen en anders te ontslaan uiteindelijk had ik alleen nog een spits en een lm over van het originele team. voor de rest heb ik alleen maar gratis spelers gehaald die geen contract meer hadden. en ik heb een hele leuke centrale verdediger gekocht voor 7k die volgens mijn assistent 7 sterren is dus dat was een hele mooie aankoop.m4yall schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:05:
[...]
Hoe staat de schuld ervoor bij Leeds. Ik meende dat die ruim 200mln euro's schuld hadden!![]()
Het team. stja als ik mijn assistent moet geloven hebben we allemaal 7sterren spelers op iedere positie!!!! Dit zal wel meer zeggen over mijn assistent dan mijn team. Misschien moet het versterken met mensen wel beginnen door hem te vervangen.
Voor de rest heb ik halverwege nog een super spits gekocht. die uiteindelijk na 30 wedstrijden 52x gescoord had.
Ik ben uiteindelijk 2de geworden en heb de playoffs gewonnen. dus op naar volgend seizoen naar de blue square premier.
1 klein tipje voor iedereen probeer eens een target mann te gebruiken met je tactiek dit werkt echt super voor mij als mijn spits een keer niet scoort is er zeker wat mis ik was dan ook de meest scorende ploeg dit seizoen.
ik zal nog wel een updatje posten als mijn 2de seizoen begint.
Mijn avontuur met heerenveen is ten einde. In een ultimatum aan de board voor meer geld voor betere spelers kreeg ik de deur gewezen. Het liep ook totaal niet in het team, wat ik ook probeerde (behalve bekerwedstrijden, dat bleek goed te gaan).
Ben ondertussen alweer opnieuw begonnen (had te weinig competities ingesteld in de heerenveen game, dus kreeg geen nieuwe baan) met een absolute topclub, Real Madrid. Met de toppers spelen blijft voor mij toch echt wel het mooiste, om de club grote successen te bezorgen en aan de top te houden. Echter heel soms start ik een game met een klein clubje, om eens te zien wat dat brengt.
Real gaat best lekker, tot nu toe alles gewonnen met dikke cijfers, behalve de return van de Spaanse Supercup (2-2) supercup wel gewonnen door 3-0 in de eerste wedstrijd.
Sta na 8 wedstrijden zonder puntverlies bovenaan
en in de championsleague ook nog geen enkel punt verspeeld.
Ben ondertussen alweer opnieuw begonnen (had te weinig competities ingesteld in de heerenveen game, dus kreeg geen nieuwe baan) met een absolute topclub, Real Madrid. Met de toppers spelen blijft voor mij toch echt wel het mooiste, om de club grote successen te bezorgen en aan de top te houden. Echter heel soms start ik een game met een klein clubje, om eens te zien wat dat brengt.
Real gaat best lekker, tot nu toe alles gewonnen met dikke cijfers, behalve de return van de Spaanse Supercup (2-2) supercup wel gewonnen door 3-0 in de eerste wedstrijd.
Sta na 8 wedstrijden zonder puntverlies bovenaan
Ik ben rustig aan het doorpakken met Weston-super-Mare. De kansen van de bookies zijn binnen. Onze kans op het winnen van de competitie is maarliefst 2000-1!! Ok dat we geen kans maken is daar aantoe, maar 2000-1 goeienmorgen zeg. Ik zou een 15 jarig mannetje dat zijn 10 pond zakgeld van de maand op Weston-super-Mare als kampioen verwed natturlijk in een klap wel wat 'rijker' maken!
Maar dat zal niet gaan gebeuren denk ik.
Gisteren wel gezien, kan die lijst nu alleen niet meer vindenMasch schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:23:
[...]
Heeft iemand toevallig een geupdate changelist kunnen vinden?
Beste vrind wette dat
Die lijst staat in C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008 en dan changelist.txtKing Nothing schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:14:
[...]
Gisteren wel gezien, kan die lijst nu alleen niet meer vindenIk blijf wel even zoeken.
Ah, ik heb de patch nog niet geïnstalleerd
Ik zag een c/p op SI staan gisteren en die zocht ik.
Beste vrind wette dat
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=50817Ajax en PSV volgen de verrichtingen van Carlos Villanueva op de voet. De negentienjarige aanvaller van Chileense komaf is in eigen land actief voor Audax. Ook Toulouse, River Plate en Palmeiras zouden belangstelling hebben. (El País)
Ik heb die gast een paar seizoenen geleden gehaald.
Ik haalde een jonge DC uit Chile die mijn scout gespot had.
Die Chileen voelde zich niet echt thuis na een half jaar en mij werd aanbevolen nog een chileen te halen of die jongen een tijd nar huis te sturen (Suarez was toen reeds verkocht).
Uit de lijst van mijn scout haalde ik toen een AML (deze Villanueva).
Die DC is uiteindelijk genaadeloos geflopt. Had lekker marking en tackling en paar andere stats
maar zijn Mental stats ontwikkelden zich niet en belande in het 2e team maar Villanueva was een topper maar ging utieindelijk weg omdat hij mij rotatie systeem ruk vond en teveel zeurde.
@Kapa.
Ik denk zelf dat die regel wel eens slecht kont uitpakken.
Het verschil tussen teams in 1 competitie zal groter worden doordat de top teams die elk jaar europees spelen zullen de beste nederlandse spelers weg kopen bij andere teams in de comp waardoor het kwaliteits verschill tussen de clubs groter zal worden.
Denk dat in plaats van minimaal 6 mensen van het eigen land ze het kunnen zetten op 4 van eigen land en 6 of 8 uit continent.
[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 06-11-2007 16:08 ]
Dat zou echt mooi zijn! Eindelijk eens een "nieuwe" regel waar ik achter kan staankapa schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:58:
http://www.nu.nl/news/130...geling%27_doorzetten.html
dat wordt nog een leuke FM2010
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Voor mij maakt het geen reet uit. Ik speel altijd een "nationalist challenge" door alleen spelers aan te trekken uit het land waar ik manager ben.
Alleen in het uiterste noodgeval (spelers uit eigen land te duur of gewoon niet goed genoeg) haal ik spelers van buitenaf...
Maar goed, ik ben ook zo'n freak die zo min mogelijk koopt en enorm leunt op eigen jeugd
Alleen in het uiterste noodgeval (spelers uit eigen land te duur of gewoon niet goed genoeg) haal ik spelers van buitenaf...
Maar goed, ik ben ook zo'n freak die zo min mogelijk koopt en enorm leunt op eigen jeugd
sudo apt-get rekt
Verwijderd
Ik zoek meestal ook eerst in Nederland (als ik in Nederland coach). Zeker als het om een reserve gaat die misschien nog geen 15 wedstrijden in een seizoen speelt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 16:48 ]
Als i jou was zou ik die scout ontslaanm4yall schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:22:
[...]
Bedankt voor de tips! Zal ze gaan gebruiken! Ik heb al een scout aangenomen met 7 voor ability en 10 voor potential scouting. Hoef ik dus niet alle player profiles af te gaan. Een parent club was inderdaad ook nog wel iets wat ik graag wou. In FM07 was ik hier vaak wel te enthousiast in door met Bury een Permier League parent club te kiezen. Gevolg -> geen enkele reserve speler wou komen... Dus met Blue Square South is denk ik league one het uiterste. Maar zo kun je inderdaad voor niks (want je hoeft geen loon te betalen) een goed team bijeen sprokkelen.
Financiën is fijn om te weten want ik zag de bui al hangen dat het board snel ontevreden zou zijn als je ook maar een klein beetje rood gaat! Maar niet dus. Verder ben ik benieuwd naar de vaste aanhang van Weston-super-Mare, of dat een beetje veel is. Vanmiddag maar eens doorgaan
Je moet gewoon vrij hoog mikken. Van de 50 willen er 49 niet komen maar die ene die wel komt is wel een directe versterking. Zelfde geld voor spelers eigelijk. Maar nogmaals dat met jeugdspelers huren, ze veel laten spelen en dan bij favoriet personeel komen werkt vrij goed. Ik heb al een paar huurlingen vast kunnen aantrekken voor niks en ze zijn nu gemiddeld 400k waard
[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 06-11-2007 21:43 ]
Het board weet maar geen parent club te vinden dus het huren gaat nog moeilijk. Heb wel een paar boden gedaan maar clubs accepteren vaak geen 0% salarisbetaling. Enige versterking die ik heb gedaan is een spits. Zijn naam kwam ik tegen in de media dat een ander team hem wou halen, ik was het andere team alleen te slim af
.
De competitie startte dramatisch. Na 8 wedstrijden 2 schamele puntjes. In de 9de wedstrijd kwam de eerste overwinning van het seizoen, dat was toch wel even een goed gevoel!
Stja de scouts en technische staf, ik zoek meestal met filter en dan met unrealistic targets filteren, maar dat is dus niet zo'n goed plan. Ik zal wel eens kijken of ik wat betere coaches enzo kan vinden. Ik denk dat mijn traingsveld de achtertuin van een van de spelers is als jij een aardappelveld hebt
.
Ik sta nu na 12 wedstrijden 19de met 10 punten! Vind het zelf al een prestatie met dit materieel. Heb toch wel wat puntjes meegenomen in wedstrijden tegen de nr 3. Die wedstrijden geven mij toch wel hoop voor de rest van het seizoen. Degradatie vermijden moet wel lukken alleen hoop ik dat ik een parent club krijg om dit even met iets meer zekerheid te doen dan de 18-19de plek.
Een lichtpuntje wat ik heb gevonden is een keeper in mijn under 18s. Die is toch wel beter dan al mijn andere keepers
. Heeft dus ook een contract gekregen en staat nu tot 2010 onder de lat.
De competitie startte dramatisch. Na 8 wedstrijden 2 schamele puntjes. In de 9de wedstrijd kwam de eerste overwinning van het seizoen, dat was toch wel even een goed gevoel!
Stja de scouts en technische staf, ik zoek meestal met filter en dan met unrealistic targets filteren, maar dat is dus niet zo'n goed plan. Ik zal wel eens kijken of ik wat betere coaches enzo kan vinden. Ik denk dat mijn traingsveld de achtertuin van een van de spelers is als jij een aardappelveld hebt
Ik sta nu na 12 wedstrijden 19de met 10 punten! Vind het zelf al een prestatie met dit materieel. Heb toch wel wat puntjes meegenomen in wedstrijden tegen de nr 3. Die wedstrijden geven mij toch wel hoop voor de rest van het seizoen. Degradatie vermijden moet wel lukken alleen hoop ik dat ik een parent club krijg om dit even met iets meer zekerheid te doen dan de 18-19de plek.
Een lichtpuntje wat ik heb gevonden is een keeper in mijn under 18s. Die is toch wel beter dan al mijn andere keepers
[ Voor 7% gewijzigd door m4yall op 06-11-2007 22:04 ]
Zorg dat je veel spelers in je verlanglijstje hebt staan trouwens voor als contracten aflopenm4yall schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:02:
Het board weet maar geen parent club te vinden dus het huren gaat nog moeilijk. Heb wel een paar boden gedaan maar clubs accepteren vaak geen 0% salarisbetaling. Enige versterking die ik heb gedaan is een spits. Zijn naam kwam ik tegen in de media dat een ander team hem wou halen, ik was het andere team alleen te slim af.
Stja de scouts en technische staf, ik zoek meestal met filter en dan met unrealistic targets filteren, maar dat is dus niet zo'n goed plan. Ik zal wel eens kijken of ik wat betere coaches enzo kan vinden. Ik denk dat mijn traingsveld de achtertuin van een van de spelers is als jij een aardappelveld hebt.
Een lichtpuntje wat ik heb gevonden is een keeper in mijn under 18s. Die is toch wel beter dan al mijn andere keepers. Heeft dus ook een contract gekregen en staat nu tot 2010 onder de lat.
Tja dat met die moeder club is naar, ik heb daar verschrikkelijk veel aan gehad zelf(praktisch mijn halve basiself bestond uit gehuurde spelers van mijn moederclub die allemaal 10x zo goed waren als mijn huidige spelers).
En het voor seizoen is belangerijk. Speel 2 friendlies per week als je kan, want het levert behoorlijk wat geld op(wel een beetje zoeken naar de juiste clubs het varieert nogal).
Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe kan ik zoeken naar goed personeel? Ik wil graag mijn staff vervangen/aanvullen met goede scouts en trainers.
als je bij player search bent staat rechts ook staff. Daar klik je op. Vervolgens klik je op filter en kun je een (of meerdere) attribute(s) toevoegen. Die zet je op 20 en dan gewoon kijken wat er over blijft en contracten aanbieden maar!
Verwijderd
Gisteren met Go Ahead Eagles een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen Rennes. Dik verloren natuurlijk, maar men verwachtte eigenlijk dat ik met Go Ahead dik zou winnen

Tuurlijk Go Ahead is VEEL beter dan Rennes, wat stelt de Franse competitie nou voorVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:02:
Gisteren met Go Ahead Eagles een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen Rennes. Dik verloren natuurlijk, maar men verwachtte eigenlijk dat ik met Go Ahead dik zou winnen
Dit topic is gesloten.