[Multi] Football Manager 2008

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.023 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:54:
Waarom is bij mij Alves (Heerenveen) in godsnaam niet speelgerechtigd? Evenals een aantal spelers uit het 2e....
Hij was IRL weg tot 1-10-2007, dus ingame ook

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Unemployed starten lijkt me niet echt handig, een beetje club met een beetje budget verlangt een trainer/coach met ervaring. Als je unemployed start komt je niet makkelijk aan de bak vrees ik.

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Zeker niet als je alleen de hoogste divisies hebt geladen ;)
Als ik ontslagen wordt bij Cherbourg heb ik zo een andere club, 11 landen met alle divisies, dus keus genoeg. Zag gisteren toen FM overging naar seizoen 2008/9 dat er 43 clubs waren zonder manager. 41 Daarvan in de laagste divisies.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
:o daar komt mijn onervarenheid met grote games om de hoek kijken!

Ben trouwens al gestopt.. Heb toch een redelijk nieuwe laptop, maar het voelde allemaal wat te traag aan. Ga morgen even aanknoeien met wat minder landen en competities. Zat zelf te denken rond de 15 competities ipv 27.

Dus vanavond maar even mijn 'oude' ajax-game opgepakt. De halve finale beker gewonnen van Feyenoord.
De finale verloren op penalties, met maarliefst 2-1. 4 spelers van mij hebben gemist...... :X

Ik heb gevraagd om een nieuw contract en dat schijnt eraan te komen, maar er zijn al weer 2 weken overheen gegaan. Ik wordt wel voortdurend gelinked met grote clubs in het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik heb ook mijn eerste seizoen erop zitten met Crawley, een BSP team uit Engeland. Board verwachtte dat we uit de degradatiezone bleven, ik zelf heb ingezet op middenmoot. Hierdoor had ik iets meer ruimte om mijn selectie uit te breiden. In de technische staf een fysio (Crawley had er 3) laten gaan en een scout aangetrokken. Trainer en assistent zijn niet je-van-het, maar kunnen het eerste seizoen er wel mee door. Ik had geen transferbudget en geen enkele speler kon ik verkopen, dus uiteindelijk 2 spelers geleend van Championships teams (een VC van 19 en een SC van 18) welke erg goed zijn voor dit niveau. Verder had ik een redelijke selectie, waarmee ik een 4-4-2 tactic had gemaakt. In de winterstop heb ik een aantal spelers laten gaan en heb ik een aantal anderen aangenomen (overgenomen voor € 0,-- :p ), waaronder een sterke MR en een MC. De resultaten waren erg goed!

Competitie
Crawley heeft 6 minderingspunten dus een middenmoot positie leek me het hoogst haalbare. Ik bleek echter goed mee te doen om de play-off plaatsen, vooral mijn 'uit-tactiek' werkte erg goed. Ik had veruit de meeste goals voor (107 in 46 wedstrijden!) maar helaas kreeg ik er ook veel tegen door mijn toch wel aanvallende tactiek. Uiteindelijk heb ik met de 4e plaats de play-offs gehaald. De halve finale wist ik te winnen door in de verlenging mijn supersub in te laten vallen welke 3 keer scoorde. In de finale tegen Exeter ging ik echter jammerlijk met 2-1 onderuit, waardoor ik het volgend seizoen nogmaals mag gaan proberen.

FA Cup
Mooie loting gehad tot de 1e ronde waarin ik tegen Bury, een redelijk presterend team uit de Coca Cola Leauge 2 moest. Deze versloeg ik met 2-1, door veel geluk. In de tweede ronde moest ik tegen een middenmoter uit mijn eigen leauge welke ik versloeg na penalties. De derde ronde was mijn eindstation, Swansea bleek te sterk (3-0). Al met al goed gedaan, board was erg tevreden, want ze verwachtten de eerste ronde te halen. Ook financieel een opsteker overigens.

FA Trophy
3e ronde verwacht door de board, en ook gehaald. Een simpele loting, maar uiteindelijk in de derde ronde tegen York verloren. Geen schande, want ook in de competitie bleken ze de sterkste.

Conference Leauge Cup
Mijn eerste prijs is binnen met deze cup. In Wembley werd Forest Green (een van de topteams uit de BSP) verslagen met 3-1. Board & fans natuurlijk super happy, want Crawley had nog nooit iets gewonnen.

Voor volgend seizoen wil ik proberen om weer mee te doen voor promotie. De VC en Spits welke ik had geleend gaan terug. Ik heb al een redelijke VC terug, een spits moet ik nog vinden. Mijn scout is flink aan het werk geweest dus daar valt wel iets uit te halen. Verder moet de selectie iets breder en heb ik een betere doelman nodig. In ieder geval een leuke game tot nu toe!

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Wacky schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:41:
Unemployed starten lijkt me niet echt handig, een beetje club met een beetje budget verlangt een trainer/coach met ervaring. Als je unemployed start komt je niet makkelijk aan de bak vrees ik.
Gewoon de Braziliaanse 3e divisie meeladen dan heb je de clubs voor het uitkiezen. Zo heb ik het ook gedaan en kon uit een stuk of 30 clubs kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Met die beta-patch werkt FM08 dan naar behoren of moet er nog veel gefixt worden?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
waar stel je de afmetingen van het veld in? Of zijn die niet veranderbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:12
Brik schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:15:
waar stel je de afmetingen van het veld in? Of zijn die niet veranderbaar?
Daar krijg je aan het begin van het seizoen vanzelf een vraag over in je nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Masch schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:43:
In ieder geval een leuke game tot nu toe!
Het is gewoon het leukste wat er is, een club managen in de kelder van het [semi] professionele voetbal. :)
Heb je al bedacht wat je wilt gaan doen met je game?
Probeer je de club zo hoog mogelijk te krijgen of stap je op na een paar jaartjes/succesjes om ergens anders weer verder te gaan?
Dat laatste heeft mijn voorkeur aangezien je je spelersmateriaal weer helemaal opnieuw moet gaan bestuderen en het is wat realistischer dan een klein clubje naar de EPL te brengen.
Maargoed dat is mijn beleving. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

OneUp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:03:
Met die beta-patch werkt FM08 dan naar behoren of moet er nog veel gefixt worden?
Gisteravond het spel gekocht, de beta patch had na een nieuwe installatie geen effect op mijn savegame dus ben helemaal opnieuw begonnen.
Ik heb nu iig geen last meer van 6 afgekeurde doelpunten... dus het spel is een stuk speelbaarder geworden

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-09 10:02
:p nu tellen die doelpunten gewoon? of krijg je gewoon minder kanzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg een frans talent (17j) aangeboden door mijn scouts. Volgens hem moet ik hem echt halen. Ga je naar de gespeelde wedstrijden kijken. Heeft hij 4 wedstrijden gespeeld en 4 keer een rode kaart. Dit zet mij toch even aan het twijfelen om hem te halen :p.

Tussen het eerste en tweede seizoen krijg ik Higuaín aangeboden van Real Madrid. Ze boden hem echter aan om 3 maanden te huren. Hou hem echter wel in gedachten, want ik heb een bod van 16M gekregen op mijn AMC die ik aan het begin voor 3M heb gekocht. Zaakwaarnemer gaf aan dat hij graag naar AS Roma wou praten. Dus mocht die transfer door gaan dan gaan we met dat geld eens bij Madrid informeren of misschien er wat bij doen en bij HSV van der Vaart terug halen naar Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

DirkZzZ schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:52:
:p nu tellen die doelpunten gewoon? of krijg je gewoon minder kanzen
Minder kansen heb ik het idee.. al scoort mijn PSV sowieso moeilijk :(

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
LoneRanger schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:17:
[...]

Het is gewoon het leukste wat er is, een club managen in de kelder van het [semi] professionele voetbal. :)
Heb je al bedacht wat je wilt gaan doen met je game?
Probeer je de club zo hoog mogelijk te krijgen of stap je op na een paar jaartjes/succesjes om ergens anders weer verder te gaan?
Dat laatste heeft mijn voorkeur aangezien je je spelersmateriaal weer helemaal opnieuw moet gaan bestuderen en het is wat realistischer dan een klein clubje naar de EPL te brengen.
Maargoed dat is mijn beleving. :7
Absoluut het leukste inderdaad. Vooral ook het feit dat je alleen via je scouts/ nieuws/ tegenstanders spelers opzoekt maakt het allemaal net even wat echter. Ik probeer altijd zo ver mogelijk te komen met mijn huidige club, maar echt goede aanbiedingen sla ik niet af. Het moet echter wel een goede verbetering zijn voordat ik overstap. In de praktijk betekend dat, dat ik alleen inga op aanbiedingen van clubs op het hoogste niveau of eentje lager of met heel veel potentieel (lees financiële mogelijkheden :P )

Ik gebruik overigens een excel sheet om mijn spelers te 'raten'. Ik zit dus echt per speler al zijn relevante stats in te vullen :D Dit is een voor mij goed werkbare manier.

Overigens is de game al een stuk vooruit gegaan na de beta patch moet ik zeggen!

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je misschien een voorbeeldje van die excel sheet? Ik vind het soms moeilijk inschatten welke stats relevant zijn voor welke positie.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OneUp schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:15:
Heb je misschien een voorbeeldje van die excel sheet? Ik vind het soms moeilijk inschatten welke stats relevant zijn voor welke positie.
Dit is wel een overzichtje wat eerder is gepost, weet niet of je daar wat aan hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:13:
[...]

Spitsen; Composure, Finishing, Strenght (en evt. Heading en Jumping voor een Target Striker) off the ball;
Middenvelders; Crossing, Creativity, Passing, Positioning;
Verdedigers; Tackling, Marking, Positioning; Voor de backs ook crossing en creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Hmm ,klopt het dat als je werkloos bent je niet ergens als assistent manager of scout ofzo aan de slag kan? Vooral ass. manager lijkt me handig om wat ervaring op te doen bij een grotere club.

Ook vreemd trouwens: de marktwaarde past zich aan aan de laatste transfersom. Als ik een speler van 3,5 miljoen die aan het einde van zijn contract haal voor 2 miljoen dan daalt zijn marktwaarde ook :{

[ Voor 34% gewijzigd door Wacky op 30-10-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer zoiets debiels, sarpong wilde even veel gaan verdienen als X, maar X verdiende bijna de helft minder salaris per maand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Wacky schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:45:
Ook vreemd trouwens: de marktwaarde past zich aan aan de laatste transfersom. Als ik een speler van 3,5 miljoen die aan het einde van zijn contract haal voor 2 miljoen dan daalt zijn marktwaarde ook :{
Dat is toch logisch? Ik ergerde me er altijd aan in de vorige FM's dat de marktwaarde zo actueel was. Dan wist je altijd gelijk of een speler goed is of niet. Nu zie je altijd de laatst getransfereerde waarde staan, wat in feite de enige echte marktwaarde is (want jij wilde zoveel betalen voor die speler = marktwaarde).

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Vind ik niet, een deel van de transfersom is ook voor het afkopen van het lopende contract. Zo zal een speler die 1M waard en nog een jaar contract heeft voor minder weggaan dan wanneer hij nog een 5-jarig contract heeft. De waarde van de speler verandert hierdoor niet imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

MarkvE schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:03:
[...]
Dat is toch logisch? Ik ergerde me er altijd aan in de vorige FM's dat de marktwaarde zo actueel was. Dan wist je altijd gelijk of een speler goed is of niet. Nu zie je altijd de laatst getransfereerde waarde staan, wat in feite de enige echte marktwaarde is (want jij wilde zoveel betalen voor die speler = marktwaarde).
Dit was in FM2007 ook al zo, volgens mij ook FM2006. De speler is dan eerst zijn transfersom waard, maar die waarde kan veranderen (als hij heel goed en gewild is omhoog, of gelijk/omlaag in de andere gevallen).
Wacky schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:26:
Vind ik niet, een deel van de transfersom is ook voor het afkopen van het lopende contract. Zo zal een speler die 1M waard en nog een jaar contract heeft voor minder weggaan dan wanneer hij nog een 5-jarig contract heeft. De waarde van de speler verandert hierdoor niet imo.
Nee, maar als de club 15M betaalt heeft, moet een andere club toch wel op z'n minst die 15M betalen.

[ Voor 27% gewijzigd door nXXt op 30-10-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

nXXt schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:27:
[...]

Dit was in FM2007 ook al zo, volgens mij ook FM2006. De speler is dan eerst zijn transfersom waard, maar die waarde kan veranderen (als hij heel goed en gewild is omhoog, of gelijk/omlaag in de andere gevallen).

[...]

Nee, maar als de club 15M betaalt heeft, moet een andere club toch wel op z'n minst die 15M betalen.
Ja, omdat dan ook zijn contract weer wordt afgekocht, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Wacky schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:30:
[...]
Ja, omdat dan ook zijn contract weer wordt afgekocht, toch? :P
Tuurlijk niet. Het contract is in principe zoveel waard als het loon maal de looptijd, aangevuld met (een deel van) de clausules.

Een groot deel van de transfers betaal je dan ook meer van dan alleen het contract

[ Voor 12% gewijzigd door nXXt op 30-10-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:10
Who the fuck is Micah Richards?

Afbeeldingslocatie: http://www.myimaginednation.com/pics/fm08/ajax/micahrichards_wie.jpg

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Erm.....Engelsman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Megastats en ik had nog nooit van die kerel gehoord. Ging net dus voor 46,5mil naar chelsea.

Corluka ging voor 29mil naar milan.

Nu ze zoveel geld hebben gaan ze 13mil neerleggen voor Tomas Hubschman (lol).

Beetje overdreven allemaal vind ik. Maarja, zo gaat het irl nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Huh, er zitten me toch een paar bugs in het spel. Ik raak zojuist een speler met een gelimiteerde transfersom van 5.5M kwijt voor 55K :{ (Braziliaanse 2e divisie). Hoe is dit mogelijk???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zelf geaccepteerd oid? Overruled door de board? (The offer was to good to be refused :+)

[ Voor 30% gewijzigd door Mad Marty op 30-10-2007 21:59 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toch iets vaker voetbal kijken denk ik. ;)

Hij is verdedigend de opkomende ster in Engeland en speelt ook al in het nationale team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Zit nu in 2012/13 en omdat ik zo veel mogelijk nederlanders in mijn team wil laat ik 1 scout sinds 2 jaar de jeugd van nederland doorkammen naar talenten.

in die 2 jaar heeft die gast net eens 1 speler gevonden met potentie.
Is geen wonderkid maar volgens mijn scout kan het een super speler worden.

Een andere scout die reeds sinds 2 jaar engeland afzoekt vind het ene top talent na het andere en heeft al 2 echte wonderkids gevonden.
Een 3e scout heb ik 1x naar duitsland en 1x naar italie gestuurd en vond in beide een paar super talenten en 1 wonderkid.

Vergeleken met Engeland, duitsland en italie vond ik de regens uit nederland vrij slecht.
Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Heeft iemand al goede talentjes ondekt? Want vind het altijd lachen om een hoop jongen spelers te halen die te trainen en voor veel geld te verkopen :P (gebruike ik wel Genie scout voor :X ) Maar zoek nu ook gewoon goede spelers die het Nu al goed doen... of in 2008 (waar ik nu met aston villa beland ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ron Vlaar van Engeland, alleen dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Er vliegen wel bedragen over de toonbank waar je U tegen zegt...Silva voor 78M, Aguero voor 50, Behrami voor 45, en dan vergeet ik nog wel een aantal 40M+ers. Een tikkeltje overdreven?
Ik had interesse in Zapata van Udinese, die vroegen even 46,5M!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Udinese vroeg bij mij tijdens het eerste transferwindow, januari 2008, al ruim 30 miljoen. Ik wou tot 17 gaan, zat nogal een gat tussen dus. Daarna heb ik skrtel maar gekocht voor 8 :), ook erg goed. 1meter zoveel en 90. Veel interceptions in een game!
Maar Zapata heb ik nog niet meegemaakt, maar ziet er ook wel erg indrukwekkend uit in zijn stats, maar meer dan 40 mil, dat nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ja ik vind wel dat die bedragen iets te hoog zijn, er worden inderdaad belachelijke transfers gedaan gezien het geld dat er voor bepaalde spelers wordt neergeteld.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Het meeste wat ik voor een speler heb betaald is 18 miljoen. Dat was voor joao Moutinho. Verder zit alles onder 10. Morais ook volgens mij, dacht 9,75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb zelf bijvoorbeeld Montolivo aan Roma verkocht voor ongeveer 43 miljoen, het is inderdaad een goede speler , maar in de vorige FM's werden deze prijzen echt voor de toppers betaald.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Na die beta-patch kreeg ik dus maar een heel laag transferbudget(bij ajax). Wat blijkt: de balans stond op 8mil ofzo.... Dus meer kreeg ik ook niet van het bestuur. Beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier bedragen van +40m voorbij komen. Dan kom ik met mijn transferbedrag van 115k voor het hele seizoen niet zo heel ver. :9

Nu zit ik sinds gisteren ook te klooien in een of andere franse onderbond bij Calais... Leuk stadje, de eerste de beste die het in mijn team presteert om niet op te komen dagen voor een training, om meer geld gaat vragen of vind dat hij meer aan spelen toe moet komen, die bonjour ik linea recta het kanaal in!!! Ik heb er zin an!!! De board verwacht van mij dat ik "een poging ga wagen" om vooral niet te degraderen. Nu zag ik al dat de onderste vier degraderen, dus dat wordt een lastige klus denk ik. Maar hoop doet leven, niewaar?

Ik vrees alleen dat ik wel iets teveel competities heb geselecteerd en dat dat me in de loop van het spel gaat irriteren (qua snelheid). Enniewee, gisteren dus eindelijk begonnen. Nog geen bal geraakt overigens, wel al een stuk of 30 speler op goed geluk een stage aangeboden, zitten allemaal voor 4 weken vast om mij te proberen te overtuigen. Ben benieuwd... Ik heb attribute masking aangezet, dus mijn manier van selecteren is vooral gebaseerd op of de naam me aanstaat, want stats van die spelers zijn niet te zien en ik heb maar 1 blinde scout (stats voor scouten zijn 10/11), die alleen in Frankrijk mag rondkijken. Ben wel al op zoek naar een waardige vervanger. Ik mag van de board 2 scouts hebben, dus dat worden er 3!!! Flikker ik deze gelijk het kanaal in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dit heb ik nooit gezien thuis (PSV) 7-0 verliezen van Arsenal en AL mijn spelers een 2, 3 of een 4..
Beetje onrealistisch hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

St@m schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:13:
Dit heb ik nooit gezien thuis (PSV) 7-0 verliezen van Arsenal en AL mijn spelers een 2, 3 of een 4..
Beetje onrealistisch hoor..
Ik meen me een Champions League wedstrijd te herinneren een aantal jaar geleden wat 0-4 is geworden tussen dezelfde teams ;)

Maar goed, realisme in uitslagen is eigenlijk een aantal versies van FM ver te zoeken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Arsenal kan af en toe echt voetballes geven IRL. Ik weet de wedstrijd tegen Real Madrid 1 of 2 seizoenen geleden nog. Die werden totaal weggespeeld in Londen. Ongeveer hetzelfde verhaal als Slavia Praag. Die hebben ook zo hard voetballes gekregen. Ik denk dat Arsenal in goeie doen PSV wel kan vernederen, maar 7-0 is op zich wel heftig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gunner schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:18:
[...]

Ik meen me een Champions League wedstrijd te herinneren een aantal jaar geleden wat 0-4 is geworden tussen dezelfde teams ;)

Maar goed, realisme in uitslagen is eigenlijk een aantal versies van FM ver te zoeken.
Ja.. maar de ronde ervoor heb ik AC Milan uitgeschakeld.. Natuurlijk zegt dat ook niet alles.. maar 7-0 :P Ach over een paar dagen moet ik weer tegen ze.. ff kijken of ik uit met 8-0 kan winnnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacky schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:49:
Huh, er zitten me toch een paar bugs in het spel. Ik raak zojuist een speler met een gelimiteerde transfersom van 5.5M kwijt voor 55K :{ (Braziliaanse 2e divisie). Hoe is dit mogelijk???
Heeft je voorzitter m niet geaccepteerd? Of sta je niet toevallig rood? Als je rood staat accepteert je voorzitter nl ook sneller een bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irritableskillz
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er stond vandaag een artikel in De Pers over het scouten van spelers door clubs, door middel van Football Manager. _/-\o_

hier

Wat wij al jaren wisten, nu eindelijk ontdekt door de rest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik zie al wie 't geschreven hebben. Die spelen zelf ook al jaren CM (FM)

Patti :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Juan Manuel Torres is wel een bikkel om Makoun op te volgen mocht die vertrekken :D. Dikke hoge stats op fysiek en mentaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Is Kompany echt zo'n geweldige verdediger? In mijn game wil echt de hele top hem halen, maar ik zie dat hij lage stats heeft voor concentratie en koppen. Dat zijn 2 belangrijke punten voor een verdediger of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Net weer een mooie bug ontdekt..

Ik versla AZ met 6-1 en bij de mijlpalen staat: "AZ nu al 12 wedstrijden ongeslagen, een nieuw clubrecord" :? Euh.. ik win net..

En verder:
AZ vernederd door PSV

PSV 6-1 AZ Alkmaar (Eredivisie)

PSV was niet tevreden met de 6-1 einduitslag...

Dat beslis ik toch? :P Ik ben hartstikke tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik heb mezelf net toch ook maar schuldig gemaakt aan lekker hoge bedragen uitgeven. Heb 28 miljoen uitgegeven voor Matias Fernandez van Villareal. Ik wou eerst voor Aaritalo (zat ook bij Villareal) gaan, maar die had geen trek om te komen. Aaritalo was wel aanzienlijk goedkoper geweest, die zou maar 6 miljoen moeten kosten.
Ik had geen trek in nog een Braziliaan bij Ajax, zijn er al genoeg :+ . Dan maar een Chileen :P . Ik had eerst de Nederlandse velden gescout en gefilterd op ML / AML, maar daar kwam niet iets boeiends naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
St@m schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:33:
Net weer een mooie bug ontdekt..

Ik versla AZ met 6-1 en bij de mijlpalen staat: "AZ nu al 12 wedstrijden ongeslagen, een nieuw clubrecord" :? Euh.. ik win net..

En verder:
AZ vernederd door PSV

PSV 6-1 AZ Alkmaar (Eredivisie)

PSV was niet tevreden met de 6-1 einduitslag...

Dat beslis ik toch? :P Ik ben hartstikke tevreden..
Ongeslagen betekend dat je niet verloren hebt.

dus als je 12 keer op rij gelijk speelt dan ben je al 12 wedstrijden ongeslagen.

mocht je een champions league wedstrijd verliezen dan gaan ze zeggen: al 12 competitie wedstrijden ongeslagen.

btw hoe krijg ik die lijst van de uefa rankings voor landen?
De ranking die bepaald hoeveel champions league plaatsen en hoeveel uefa plaatsen elk land krijgt?

[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 31-10-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:12
Deadsy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

dus als je 12 keer op rij gelijk speelt dan ben je al 12 wedstrijden ongeslagen.

mocht je een champions league wedstrijd verliezen dan gaan ze zeggen: al 12 competitie wedstrijden ongeslagen.

btw hoe krijg ik die lijst van de uefa rankings voor landen?
De ranking die bepaald hoeveel champions league plaatsen en hoeveel uefa plaatsen elk land krijgt?
Ik zou zn post nog 's goed doorlezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:40:
[...]

Klopt, maar als je z'n post niet doorleest, dan valt het natuurlijk ook niet te begrijpen ;) Hij zegt net dat hij AZ heeft afgedroogd, met 6-1 wel te verstaan, en dat er vervolgens komt te staan dat AZ al 12 ongeslagen is. Vind ik knap als je net op je broek hebt gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

In mijn eerste seizoen met Ajax in de CL kreeg ik geen melding na een CL wedstrijd dat ik geld kreeg (300.000 voor gelijkspel bijv.) Maar nu in 2008/2009 krijg ik dit wel...

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Ottooo

Vuurvlieg

Niet helemaal ontopic, maar toch wel een beetje. :-D

Plaatje is groot van formaat, dus vandaar een link. Hier klikken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

irritableskillz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:29:
Er stond vandaag een artikel in De Pers over het scouten van spelers door clubs, door middel van Football Manager. _/-\o_

hier

Wat wij al jaren wisten, nu eindelijk ontdekt door de rest. ;)
:X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:23:
In mijn eerste seizoen met Ajax in de CL kreeg ik geen melding na een CL wedstrijd dat ik geld kreeg (300.000 voor gelijkspel bijv.) Maar nu in 2008/2009 krijg ik dit wel...

Hebben meer mensen dit?
Ja! Het viel mij ook op.. Dacht dat het aan mij lag dat ik die melding het eerste seizoen wel over het hoofd had gezien (geklikt) maar het ligt dus niet aan mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
HendrikN schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:50:
[...]

Ik zou zn post nog 's goed doorlezen..
Denk dat ik zijn post iets te snel heb door gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:51

Ottooo

Vuurvlieg

Het is een lange werkdag geweest vandaag... 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal tel ik al weken van te voren af dat football manager uitgekomen, dit jaar las ik het tot mijn verbazing gister dat het spel al uit was. Uiteraard gelijk vandaag gehaald en even met Ajax begonnen om een beetje van alles te proberen voordat ik met mijn geliefde Bury (League Two) aan de slag ga.

Ik had 36miljoen euro tot mijn beschikking en besloot flink te invensteren in het middenveld met leuke spelers als

Steven Defour 7,5 miljoen
Steed Malbranque 11 miljoen

verder viel Suarez me redelijk tegen in de voorbereiding (luque doet het trouwens wel goed!)
dus besloot ik nog maar een spitsje erbij te kopen. Omdat het toch maar een oefenpotje is kocht ik maar even snel Afonso Alves voor 15miljoen.

Nu is hij echter niet speelgerechtig in geen 1 competitie?? Hoe komt dit is dit een bug of hoe kan ik dit veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:57:
Normaal tel ik al weken van te voren af dat football manager uitgekomen, dit jaar las ik het tot mijn verbazing gister dat het spel al uit was. Uiteraard gelijk vandaag gehaald en even met Ajax begonnen om een beetje van alles te proberen voordat ik met mijn geliefde Bury (League Two) aan de slag ga.

Ik had 36miljoen euro tot mijn beschikking en besloot flink te invensteren in het middenveld met leuke spelers als

Steven Defour 7,5 miljoen
Steed Malbranque 11 miljoen

verder viel Suarez me redelijk tegen in de voorbereiding (luque doet het trouwens wel goed!)
dus besloot ik nog maar een spitsje erbij te kopen. Omdat het toch maar een oefenpotje is kocht ik maar even snel Afonso Alves voor 15miljoen.

Nu is hij echter niet speelgerechtig in geen 1 competitie?? Hoe komt dit is dit een bug of hoe kan ik dit veranderen?
Alves is ik meen tot 1 okt niet speelgerechtigd. Ze hebben de irl situatie meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:54:
Waarom is bij mij Alves (Heerenveen) in godsnaam niet speelgerechtigd? Evenals een aantal spelers uit het 2e....
Hoogie2004 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:20:
[...]

Hij was IRL weg tot 1-10-2007, dus ingame ook
Stond al eerder in dit topic :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Olympiakos - Ajax, poule wedstrijd in de Champions League 2008/2009

25 schoten, 15 op doel...wat krijgen we dan? :X

In de 84e minuut hadden ze er genoeg van en schopten ze hem 3 week eruit.

Afbeeldingslocatie: http://dionysus.nl/fm/olympiakos.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Grappig hoe veel lui Modric naar Ajax halen. Ik heb zelf een - in mijn ogen - interessante Franse speler laten tekenen. 16 of 17 jaar oud, scoorde in zijn debuut twee maal als vervanger van KJH. Kende hem al van FM2006.

spoiler:
Henri Saivet van Girondins Bordeaux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ah, die had ik in de demo inderdaad ook naar Liverpool gehaald. In de jeugd gedumpt, though, en dus niet meer mee laten doen. Ziet er inderdaad veelbelovend uit.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Vos schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:18:

[afbeelding]
Bij deze een vraag om uw taktiek. :P
Ik krijg Ajax niet echt aan het voetballen. Denk dat het misschien ook ligt aan aardig wat mensen die slight concerns hebben en dat ligt aan meneer Urby Emanuelson.. Zo'n 3 spelers mogen hem niet, ik wil hem nu dus ook in de winterstop gaan verkopen.

Ik ben op dit moment aan het expirimenteren met 3 verdedigers, maar in Europa slaat dit niet echt aan. Uit in Bordeaux werd met 1-0 verloren, terwijl dit ook wel een grotere verliespot had kunnen zijn. In de competitie leid het tot erg veel kansen, maar geen goals. Gemiddeld heb ik toch wel zo'n 17-20 schoten op goal, vaak gaat er maar ongeveer 1 van in.
Trainingsschema's heb ik zelf gemaakt en met wat nieuwe coaches hebben alle onderwerpen 5 sterren of meer. Aanval heeft er 7 dus snap er niet heel veel meer van...

Fernandez heeft mij nog niet kunnen overtuigen, maar de beste man heeft pas 3 wedstrijden gespeeld.

@Frizza.

Dat is nou dus ook mijn volgorde! Eerst een game met Ajax om erin te komen om vervolgens met Bury aan de slag te gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier iemand bekend met problemen van het openen van de editor?

Iedere keer als ik deze probeer te openen, geeft hij aan dat er een bestand mist, en dat een nieuwe installatie dit probleem kan verhelpen. Echter na een nieuwe installatie heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:23:
Is er hier iemand bekend met problemen van het openen van de editor?

Iedere keer als ik deze probeer te openen, geeft hij aan dat er een bestand mist, en dat een nieuwe installatie dit probleem kan verhelpen. Echter na een nieuwe installatie heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
De standaard bijgeleverde DB editor? Die heb ik zonder problemen kunnen starten en heb ook databases kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de standaard editor.

Er word aangegeven dat ik een msv71.dll (ofzoiets) mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
http://www.dll-files.com/dllindex/index-m.shtml

Misschien staat ie hier tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
Ik had even een vraagje over de expetations van het board welke je in het begin van het seizoen moet aangeven. Hier heb je een aantal opties.

- Geen degradatie
- Middenmoot
- Linkerrijtje
- Promotie
- Gooi naar de titel
- Kampioen

De eerste drie en de laatste lijken mij logisch, maar promotie en 'gooi naar de titel' zijn mij niet helemaal duidelijk.. Ik verwacht bijvoorbeeld met mijn team (Crawley ftw! :p ) mee te gaan doen om de playoff plaatsen, nr 1 t/m 5 dus. Als ik dan bij verwachtingen promotie zet en ik haal de playoffs, maar verlies deze, is de board dan nog tevreden? Leek mij wel logisch, maar omdat ik het extra budget niet nodig had, heb ik het op 'linkerrijtje laten staan'.

Mijn 2e seizoen met Crawley gaat overigens redelijk. Ik zit nu ongeveer op de helft en ik pendel tussen de 3e en 8e plaats. De FA Cup ben ik vroegtijdig uitgeschakeld, de overige 2 cups zit ik nog in. Meer als het seizoen voorbij is.

(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Doet me denken aan het Peter Prospar verhaal

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevin33 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:04:
[...]

Doet me denken aan het Peter Prospar verhaal
to
Of Maxim Tsigalko, Cherno Samba, To Madeira en Aghahowa :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Zit Nicolas Millan trouwens al bij een europese topclub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:12:
[...]
to
Of Maxim Tsigalko, Cherno Samba, To Madeira en Aghahowa :P
Je vergeet Andri Sigþórsson!!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:20:
[...]

Je vergeet Andri Sigþórsson!!
Oja :D _/-\o_ En Labinot Harbuzi :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kennedy was toen beter dan nu? ;) Kerr?

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 01-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m4yall schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:43:
[...]

@Frizza.

Dat is nou dus ook mijn volgorde! Eerst een game met Ajax om erin te komen om vervolgens met Bury aan de slag te gaan! :)
hehe mooi hoor meer mensen die bury kennen :) ik speel al met bury vanaf 96/97 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
Vos schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:18:

[afbeelding]
Om de witte stukken achter je shirts weg te krijgen is het misschien handig om deze gids door te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:22:
[...]

hehe mooi hoor meer mensen die bury kennen :) ik speel al met bury vanaf 96/97 :)
Respect!! 8) . Zo lang gaat mijn FM / CM carriere niet eens terug! :P . Speel het vanaf 00 / 01 ofzo en met Bury de afgelopen 3 a 4 jaar. Erg leuke club. In FM07 naar de championship gebracht en rijkdom gebracht omdat de talenten voor miljoenen de deur uit gingen. Daarna kreeg ik een aanbod van Triestina (zat toen in de serie B onderaan). Was een nieuwe uitdaging. Die heb ik in 2,5 seizoen naar de serie A gebracht. En toen kwam FM 08 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

JanW schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:38:
[...]

Om de witte stukken achter je shirts weg te krijgen is het misschien handig om deze gids door te lezen ;)
Fixed, danku :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Pfff

Begin december, jobstatus op "very insecure"... :X Uitgeschakeld in de beker door een team 1 divisie hoger, bestuur nog erger over de zeik. Ik zat al te wachten op m'n ontslag.
Win de volgende 3 competitiewedstrijden, jobstatus staat weer op "safe", bestuur is weer op weg om optimistisch te zijn... Denk dat ik m'n baantje gered heb :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:51:
Pfff

Begin december, jobstatus op "very insecure"... :X Uitgeschakeld in de beker door een team 1 divisie hoger, bestuur nog erger over de zeik. Ik zat al te wachten op m'n ontslag.
Win de volgende 3 competitiewedstrijden, jobstatus staat weer op "safe", bestuur is weer op weg om optimistisch te zijn... Denk dat ik m'n baantje gered heb :)
En in het verleden kwam dan vanuit het niets het ontslag 7(8)7
Ik hoop voor jou dat je manager mag blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Och, laatste keer dat ik in het jobcenter keek waren er 43 clubs zonder manager, stuk of 40 uit de laagste divisies, vooral in Duitsland en Zweden zijn erg veel clubs zonder manager.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Trouwens, hoe zit het bij jullie met de team talks?! Ik heb die aan mijn assistent overgelaten, maar het enige wat hij de spelers toezegt (maakt niet uit "uit" of "thuis" of tegen grote/kleine tegenstander) het is altijd "for the fans!"...

Bugje of slechte assistent?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Vads schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:59:
Trouwens, hoe zit het bij jullie met de team talks?! Ik heb die aan mijn assistent overgelaten, maar het enige wat hij de spelers toezegt (maakt niet uit "uit" of "thuis" of tegen grote/kleine tegenstander) het is altijd "for the fans!"...

Bugje of slechte assistent?!
Doet de mijne ook vaak. Wat hij dan ook nog wel doet is 'pick off from where you left" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:11
de mijne ook of bij nieuwe spelers "no pressure" maar idd over het algemeen "for the fans"

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft laten ze die functie bij de FM 2009 versie weg want ik heb er nog nooit resultaat van gezien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik heb af en toe wel nieuwsberichten gekregen dat spelers mijn half time team talk zo goed vonden dat ze daardoor hebben gewonnen na bij rust achter te hebben gestaan.. Maar vaak gebeurd er niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mijn assistent varieert de teamtalks wel. Ene keer is het "no pressure" week erna "expect a win" en dan weer eens "pick up where you left off."
Ik neem ze zelf wel eens over, maar da's meestal niet best. Ga ik "I want you to play like this every week" zeggen als we 0-4 verloren hebben ofzo. Jammer dat FM sarcasme niet herkent :P

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:17:
Wat mij betreft laten ze die functie bij de FM 2009 versie weg want ik heb er nog nooit resultaat van gezien O-)
Ben ik het niet mee eens.

Op FM08 heb ik idd tot nu toe ook nog geen resultaat van gemerkt, maar ik heb er helaas dan ook nog niet zoveel mee gespelt. Op FM07 merkte ik soms wel degelijk effect: ik heb na een beroerde 1e helft regelmatig een 'where's the passion, lads' of zelfs 'letting the team down' (als het écht nergens op leek) gegeven. Vaak (nee, lang niet altijd) gaat men in dan in de tweede helft een stuk beter spelen in mijn ervaring.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn eerste seizoen met Heerenveen was een grote teleurstelling wat competitie betreft. Hopeloos 9e en eruit in eerste ronde playoffs. Heb in de competitie (en 2 wedstrijden playoffs) tegen twente slecht 1 keer gelijk kunnen spelen. De rest ging dik verloren. Het seizoen begon hoopgevend, met als hoogtepunt een 2e plaats na 9 duels. Daarna kwam de slop erin.. ik verloor bijna elke wedstrijd hopeloos, mijn keeper hield geen bal (et is ook een prutser en word vervangen in de zomer) en uiteindelijk dus 9e....

In de uefa cup de groepsfase overleeft, en daarna eruit (terecht). Was leuke ervaring.

Ik wilde dus wel europees voetbal, maar op basis van de competitie was dit niet gelukt.
Echter!!!! de Nederlandse beker, die geeft recht op uefa cup :P

In de beker ging het buitengewoon goed. Waar mijn team in de competitie wedstrijd na wedstrijd met 5-0, 4-1 en 5-2 verloor voorafgaand aan de wedstrijd in de beker tegen (psv of ajax, weet niet zeker) won ik daar ineens met 5-1 :+ (kwartfinale) ik dacht, dit is een ommekeer. echter bleek de competitie weer dramatisch (4-2 en 3-1 verloren daarna). De beker ging erg goed, en de loting van halve finale en finale waren niet bijster zwaar. Heerenveen wint de BEKER!!!

Voor volgend jaar heb ik veel te weinig transferbudget, en dus moet ik gaan puzzelen met vrije transfers en loan spelers... Dat word nog wat. Verwachting aan de board is weer europees voetbal halen. (ik ga het nog zwaar krijgen met mijn 5 jarenplan....)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het tweede seizoen is begonnen en het loopt als een zonnetje. In de voorronde CL was Slavia Praag de tegenstander. Eerste thuis een goede basis leggen was mijn plan. Dat lukte aardig, want bij rust stonden we met 5-0 voor (het kan dus wel :P ) en het werd uiteindelijk 6-0. Uiteindelijk uit ook nog eens met 2-0 gewonnen. In de competitie loopt het ook vloeiend na 5 wedstrijden alleen tegen PSV gelijk (2-2). De rest van de tegenstanders wisten niet te scoren.

Trouwens tussen seizoen 1 en 2 is mijn contract verlengd met een salarisverhogen van 8.75k zo uit mijn hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Wat betreft die teamtalk. Als je een team hebt stampvol spelers met enorm hoge Determination/WorkRate/Teamwork stats dan werken negatieve opmerkingen in de rust echt ENORM goed :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:46

PauseBreak

derp!

Speel nu met Murcia in de Spaanse Div 1. "Lekker" vechten tegen degradatie, altijd fijn.
Hoewel FM08 veel goede dingen heeft (budgetverschuivingen, betere gui, transfer centre etc), zitten er nog echt veel irritante bugs in, met name in de match engine.
Ik krijg véél meer gele én rode kaarten dan in FM07 (gemiddeld 1 rode kaart per wedstrijd en dan maakt het niets uit of je ze op Easy/Normal/Hard tackling hebt staan). Nog heel veel meer buitenspel doelpunten (zowel onterecht goedgekeurd als onterecht afgekeurd -zeker dit laatste heeft me al 3x de overwinning gekost). Gelukkig is de closing down bug er wel grotendeels uit - komt af en toe nog wel terug maar dat kan ook liggen aan de "kwaliteiten" van de CD's :p
Sta na 8 wedstrijden inmiddels 11e (hoogste pos: 8e na 6 wedstrijden), dus die degradatieplekken zijn nog wel ff weg.
Opvallend is dat ik tegen Atletico of Sevilla dik win (6-2 tegen Sevilla) en tegen andere "degradatiekandidaten" kom je dan niet verder dan 0 - 0 oid. Beetje jammer :o

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Chelsea zit achter een talentvolle Braziliaan aan. The Blues bekeken vorige week de 17-jarige Lulinha (Corinthians). Chelsea was zeer onder de indruk en bereidt een bod voor. (The Independent)
In het echt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft toch geweldig. Mijn supporters zijn bij Ajax ook heel blij met hem.

Slijngaard zijn contract liep af en hij speelt nu bij Milan :? en Manucharyan verkocht aan Barcelona :?

Een reserve en een overbodige speler vertrekken naar de top in europa

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:02:
Blijft toch geweldig. Mijn supporters zijn bij Ajax ook heel blij met hem.

Slijngaard zijn contract liep af en hij speelt nu bij Milan :? en Manucharyan verkocht aan Barcelona :?

Een reserve en een overbodige speler vertrekken naar de top in europa
Heb ik ook al gehad. En uiteindelijk worden ze daar niet meer dan reserve spelers.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.