[Multi] Football Manager 2008

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.017 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gotta love the Bart Smit, ik vragen aan een medewerker: Hebben jullie FM 2008 al?
"Ik zal even kijken voor je achter, we hebben vandaag net een levering binnengekregen"

Gelukkig dat ze niet naar de releasedate kijken :D
Is Bart Smit in Alkmaar btw, ik zit em nu te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Kan iemand van de mensen die hem al hebben even kijken of Suarez bij Ajax al betere stats heeft?
Dan weet ik namelijk of deze versie al DB updates heeft gehad of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Deadsy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:57:
Kan iemand van de mensen die hem al hebben even kijken of Suarez bij Ajax al betere stats heeft?
Dan weet ik namelijk of deze versie al DB updates heeft gehad of niet.
Kan ik je zo ook wel vertellen. Die updates zitten er niet bij. Dat heeft de data-update-gast zelf al gezegd.

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kramon schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:59:
[...]

Kan ik je zo ook wel vertellen. Die updates zitten er niet bij. Dat heeft de data-update-gast zelf al gezegd.
Dus dezelfde DB als in de demo?
Dan wacht ik wel op de patch voor ik hem koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is dezelfde DB als in de demo.

En de eerste update komt waarschijnlijk dit weekend nog.
Als ze het nog zo doen als vorig jaar.

Mensen die full game al hebben als jullie fouten in de vertaling vinden of in de data post dat dan op forum sigames aub. Dan kan het nog worden meegenomen in de eerste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:22:
Ja het is dezelfde DB als in de demo.

En de eerste update komt waarschijnlijk dit weekend nog.
Als ze het nog zo doen als vorig jaar.
Nou, als ze het net doen als vorig jaar komt de eerste update pas over 6 weken. Hoop het dus niet.... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Dat wordt dan eerst met een topclub spelen denk ik, daar kloppen de stats meestal wel van. Doe ik sowieso meestal om het spel te 'leren kennen'. Al wil ik wel zsm een andere skin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Vetski. Kreeg net mail dat bol m'n bestelling verstuurd heeft. Dan is ie morgen thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:32:
[...]

Nou, als ze het net doen als vorig jaar komt de eerste update pas over 6 weken. Hoop het dus niet.... ;)
Ah je hebt gelijk ja. Dan was het bij FM2006 dat de 1e update op de release dag uitkwam.
Dat is iig een x zo geweest.

Vorig jaar kwam de eerste update pas in december. Dus das te hopen dat het nu sneller gaat.
Want als ik zo lees bij sigames in het bugs gedeelte zitten er toch wel aardig wat bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

zo, mijn nieuwe laptop is binnen ( Lenovo T61p) nu nog een paar dagen wachten en dan fm 2008 erop en spelen maar.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
hij ligt al gewoon in de schappen bij de media markt in maastricht. net maar ff met ajax begonnen tot dat de eerste patch uit komt. ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

ik moest na een loting toevallig ook tegen slavia praag in de voorronde CL. nipt gewonnen met 2-3. 30 seconden voor tijd scoort huntelaar.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Northwave4500 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:29:
hij ligt al gewoon in de schappen bij de media markt in maastricht. net maar ff met ajax begonnen tot dat de eerste patch uit komt. ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

ik moest na een loting toevallig ook tegen slavia praag in de voorronde CL. nipt gewonnen met 2-3. 30 seconden voor tijd scoort huntelaar.
Fijn is dat he.. In fm lijkt alles zoveel logischer dan in t echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow het valt nog niet mee met FM 2008 tot nu toe.
Ben begonnen met Liverpool, speel ik eigenlijk altijd mee in FM.
Voorbereiding was al vrij moeizaam. 2 keer gelijkgespeeld tegen nietszeggende clubs.
Eerste wedstrijd in PD nip met 2-0 gewonnen van Blackburn
Wedstrijd daarna tegen Salzburg met 0-0 gelijkgespeeld
Daarna met 4-3 verloren van reading
Nu weer slecht begin tegen Derby, 2 doelpunten tegen al, maar nu maar ff een verdedigende middenvelder op pressing zonder creatieve vrijheid gezet, en ik geloof dat het nu wel wat bijtrekt. Sta nu alweer met 4-2 voor. [edit] Thuis met 5-4 gewonnen, denk dat er nu toch snel wat goede resultaten moeten gaan volgen 8)7
Gelukkig met 1-0 gewonnen van chelsea hierna :9

Wat me vooral opvalt is dat spelers sneller moe worden, maar dat kan misschien komen doordat het nog vrij vroeg in het seizoen is.
Wel heb ik alweer een eerste speler unsettled gemaakt en zo binnengetrokken. Ging vrij makkelijk :p

En bij mij is van der Vaart naar Barca gegaan, is kijken of FM het hier juist heeft :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
Iemand die toevallig weet of er al een leuk scouting progje is voor FM2008 zoals FM Genie scout voor FM2007, altijd handig om je selectie mee te inventariseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

kramon schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:45:
Vetski. Kreeg net mail dat bol m'n bestelling verstuurd heeft. Dan is ie morgen thuis :)
Ik ook. Eens kijken of FM me weer kan gaan boeien :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Woei, heb hem ook :) Bij de FRS konden ze hem niet op de releasedatumlijst vinden, dus hij mocht gewoon weg.

Dat ze met games als Halo een datum hebben, OK.. maar een managerspel 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor FM08 met alle andere games die ik nog (uit) moet spelen, maar ik ga ‘m morgen toch maar even halen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wildhagen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:32:
[...]

een patch dit weekend zou best eens kunnen.
op de forums van SI zei een van de researchers een paar dagen geleden dat hij niks meer kan opnemen in de veranderingen voor de eerste patch omdat hij zijn DB al had moeten afgeven.

Dus ik weet niet hoelang SI erover doet om alle DBs van alle researchers en alle bug fixes samen te voegen maar als ze dit snel doen zou een patch dit weekend mogelijk kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik hoop het wel iig :)

Heb, net als enkele anderen in dit topic, inmiddels ook een verzendmelding van bol.com gehad. Helaas zonder track&trace-nummer dit keer, maar ik verwacht hem dus ook morgen binnen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Betatester zijnde, ga ik er niet van uit dat we dit weekend een patch gaan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Ik ben de opvolger van Henk ten Cate geworden. Ik heb wel de Champions League gehaald maar niet de JC-schaal gewonnen; na penalties verloren van PSV :P Het verschil met Ten Cate is dat ik nog een dikke 6 weken had om spelers aan te trekken met een transferbudget van maar liefst, schrik niet, 7 miljoen euro! Ik heb Ruben Olivera van Juvenstus voor 1.2 miljoen kunnen halen. Daarnaast heb ik Wijnaldum van Feyenoord weggekaapt. Hij is namelijk nog een jeugdspeler en die kon ik voor een prikje overnemen (4 ton). Ik greep helaas langs Defour (4.3 miljoen naar Palermo) en Denilson (huren van Arsenal).

Tot nu toe gaat het best moeizaam. In competitie 6 wedstrijden; 3 gewonnen, 2 keer gelijk en 1 keer verloren. De CL eerste wedstrijd met 4-1 verloren bij Shaktar en daarna thuis 0-0 tegen AC Milan.

Spelers zijn zoals al eerder opgemerkt snel uit conditie. Daarnaast irriteer ik me nu al mateloos aan afgekeurde doelpunten; tot nu toe al 7 doelpunten van mij afgekeurd in de competitie!!

Ik ben ook al bezig met contractverlengingen en overbodige spelers te dumpen; denk aan Rommedahl, Delorge, Krohn-Dehli en Colin. Nieuwe verdedigers zijn zeer noodzakelijk.

Davids en Leonardo zijn weer bijna terug. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spirry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-04-2017
Straks even een game met Ajax starten. Welke landen raden jullie aan om er bij te zetten naast engeland, italie, duitsland en spanje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:23
engeland, italie, spanje , duitsland,frankrijk sowieso. En dan nog mijn persoonlijke keuze voor : noorwegen, zweden , denemarken, belgie, schotland, rusland ,tjechie , brazilie , argentinie , chili en mexico :D.

Het gaat nu echt kriebelen om FM te gaan spelen , nog maar even wachten tot vrijdag en daarna een hele week FM (A).

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Benotti schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:28:
Betatester zijnde, ga ik er niet van uit dat we dit weekend een patch gaan krijgen..
Wat betreft Suarez en de positie aanpassingen van Gabri vind ik dat heel jammer, maar die kan je zelf ook wel even aanpassen. Ik ben blij dat het spel tot nu toe geen grote bugs bevat, zoals vorig jaar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben niet de enige die zich stuk ergert aan de afgekeurde doelpunten :P
Heb in 1 wedstrijd 4 goals afgekeurd zien worden...

nja, zal wel loslopen uiteindelijk

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vooral veel rode kaarten(Gerrard er al 2x uitgestuurd bv.), en verdomd weinig goals. Maarja dat kan komen omdat het uberhaupt helemaal niet loopt bij mij. Ben nog nooit zo slecht begonnen, heb zelfs al een spelersvergadering gehad, en ik ben nog maar 90 dagen bezig :/
Sta dan ook 10de in de premier division...

Is kijken of we liverpool weer aan het voetballen kunnen krijgen. Ben ondertussen van een 4-4-2 met wingers overgestapt naar een 4-4-2 met ruit, en tot nu toe gaat het beter :)

Haha de slechte resultaten beginnen ook hun weerslag te krijgen op de spelers. Hypia heeft een hekel aan Gerrard (volgens mij spelen ze al jaren samen, maargoed) en Kuyt vind me te weinig consequent

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Laatst online: 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik ga em vrijdag halen , eerst nog wat voor school doen en dan lekker een weekje FM spelen.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog voordat Football Manager daadwerkelijk uit is heeft FTR al een data-update om sommige storende foutjes uit het spel te halen. Emiel heeft fantastisch werk geleverd waardoor we als eerste ter wereld een data update voor Football Manager 2008 beschikbaar hebben. Klik op meer lezen voor de fixlist. De download is hier te vinden. Ook kan je daar verdere fouten in de database doorgeven.

We hopen op basis van jullie gegevens volgende week een nieuwe update uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

spyros schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:31:
valt me van je tegen :).... Ik zat binnen een maand of 3 a 4 op 2022 .
Hehe er zijn ook belangrijkere dingen dan FM :)

Leuke screenie, was het in het echt ook maar zo

Afbeeldingslocatie: http://martinespeksnijder.mine.nu/foto/fm2005.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Slasher op 17-10-2007 21:51 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bestanden moet ik verwijderen zeker de .INC bestanden + French League Names? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Ooooh, morgen issie binnen!

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Morgen komt hij binnen. Besteld bij bol.

Wat ik heb begrepen is dat het spel last heeft van aantal irritante bugs Wachten is dus op de eerste patch. Ik ga wel gelijk beginnen met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind hem helemaal geweldig. De wedstrijden zijn erg goed uitgewerkt naar mijn mening (qua realisme). Het commentaar op de spelers is ook meer van invloed lijkt het, ik zei na een wedstrijd, waarom spelen jullie niet elke wedstrijd zo? (vonden ze dus niet zo leuk en volgende wedstrijd ging ik in de 3e ronde beker onderuit tegen stormvogels telstar....) :+

Een minpuntje, heb nu met ajax 13 wedstrijden competitie gehad, en de rest 19 of 20..... (champions league), is dit in het echt ook zo dat ajax 7 wedstrijden achter kan liggen op de rest van de competitie?

Heb me verdediging in ieder geval goed staan, 13 gespeeld, 3 tegen :P (in de competitie)
Sta momenteel 3e op 4 punten (maar met 6 duels minder gespeeld) :+ :+ :+

[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-10-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
ik ben net ook een seizoen begonnen bij ajax. oefenwedstrijden gingen dramatisch , maar 1 gewonnen. jhcs wel gewonnen van psv! 2-1. straks proberen te kwalificeren voor de CL, alleen een lastige tegenstander: fenerbace... wordt nog lastig. ik heb trouwens gekozen voor de optie geen transferbudget tijdens het eerste transferwindow. oftewel hetzelfde materiaal als ten cate had. morgen weer door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Haha begin net ff met Ajax, had 10m transfer fee ofzo...ff bij board vragen om meer en tjakka 30M erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Hoogie2004 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:55:
Een minpuntje, heb nu met ajax 13 wedstrijden competitie gehad, en de rest 19 of 20..... (champions league), is dit in het echt ook zo dat ajax 7 wedstrijden achter kan liggen op de rest van de competitie?
Nee, zal nooit gebeuren in Nederland.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
Wat bugs die mij opvallen:

Ik ben real madrid en ik koop alfonso alves als een reserve speler. Leuk en aardig allemaal, maar hij blijft niet speelgerechtigd.

Dit klopt, omdat er 4 buitenlanden in mijn team waren namelijk. Diarra, marcello, robinho en alves. Echter had ik na het kopen van Alves, marcello al verkocht, maar alves blijft NSG.

Als ik de rugnummers moet indienen en er staat buitenlandse spelers max 3: 3 blijft Alves NSG ook als ik alleen hem een nummer geef en de andere buitenlanders niet.

Verder zit er een bug met het nieuws dat je onderaan je scherm soms ziet. Als je namelijk klikt op bijvoorbeeld een koptekst, krijg je de inhoud te zien van het bericht eronder.

Bijvoorbeeld:
Ajax wint van Dinamo
Telstorm vogels koopt jan jansen.

Ik klik op de ajax kop om meer info te zien, over dat bericht ik krijg de inhoud van telstorm vogels.

Dit is niet in het hoofdinbox menu, maar in dat andere menutje dat je soms ziet.

Zijn deze bugs al bekend?

Verder wel een leuk spel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vandaag ook maar gehaald, maar nog geen tijd gehad om hem te installeren. Doen we morgen wel. Die datum van vrijdag lijkt mij inmiddels nergens op te slaan, want hij stond bij de FRS in utrecht al gewoon in het vak. Maar ja mij hoor je niet klagen kan ik mooi eerder spelen dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:11
PacinoAllstars schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:10:
Wat bugs die mij opvallen:

Ik ben real madrid en ik koop alfonso alves als een reserve speler. Leuk en aardig allemaal, maar hij blijft niet speelgerechtigd.

Dit klopt, omdat er 4 buitenlanden in mijn team waren namelijk. Diarra, marcello, robinho en alves. Echter had ik na het kopen van Alves, marcello al verkocht, maar alves blijft NSG.

Als ik de rugnummers moet indienen en er staat buitenlandse spelers max 3: 3 blijft Alves NSG ook als ik alleen hem een nummer geef en de andere buitenlanders niet.

Verder zit er een bug met het nieuws dat je onderaan je scherm soms ziet. Als je namelijk klikt op bijvoorbeeld een koptekst, krijg je de inhoud te zien van het bericht eronder.

Bijvoorbeeld:
Ajax wint van Dinamo
Telstorm vogels koopt jan jansen.

Ik klik op de ajax kop om meer info te zien, over dat bericht ik krijg de inhoud van telstorm vogels.

Dit is niet in het hoofdinbox menu, maar in dat andere menutje dat je soms ziet.

Zijn deze bugs al bekend?

Verder wel een leuk spel weer!
Misschien handig om te reporten....
Hier kun je bugs doorgeven:
http://community.sigames.com/eve/forums/a/frm/f/9482076743

Weet niet of deze al bekend waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De releasedate is inmiddels vervroegd van morgen naar vandaag, wegens een aantal shops die de regels hebben overtreden: http://community.sigames..../f/521102691/m/5842034153

In diezelfde thread is dus te lezen (van Miles Jacobson, dus betrouwbaar) dat de patch dit weekend dus niet gaat komen, want hij is nog niet klaar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel vind is dat de wedstrijden erg traag gaan als de pitch in beeld is. rest gaat wel. ik heb die schuifjes geprobeerd om hem wat sneller te laten gaan. echter blijft het "opslaan" knopje dan grijs en gebeurd er dus eigenlijk neit.

rest is wel super...!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

PacinoAllstars schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:10:
Dat is geen bug. Het nieuws van dat bericht dat je aanklikt staat dan bovenaan, en het volgende bericht rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Wat wel weer leuk is, is op zoek gaan naar de juiste taktiek. Ik ben begonnen bij ajax met een standaard 4-3-3 taktiek, maar dit liep niet lekker, geen enkele keer winst in de eerste 4 oefenwedstrijden. Nu speel ik via een a-symetrische 4-3-3 (hopelijk ziet het er een beetje uit):

-- --GK-- --
DR--DC-DC--DL

---------|
MC-MC-MC

AMR
---| FC FC-->

Tegen PSV leek dit in eerste instantie niet te werken, de eerste helft liep ik een beetje achter de feiten aan. Uiteindelijk 1-1 bij rust. Na rust stond het veel beter op het veld zonder taktische wijzigingen. De laatste 15 minuten heb ik Urzaiz ingebracht op de FC positie met pijl als targetman. Dit zorgde ervoor dat PSV in het laatste kwartier weinig te vertellen had en uiteindelijk met 2-1 ten onder ging!
Het a-symetrische werkt vooral goed met Bakircioglu (schrijf je het zo?) op FR positie speelde hij 6jes, nu zie je vooral op de pitch dat hij veel vrij staat en beter speelt. De FC met pijlpositie is voor Suarez of Luque (die ook in FM zwaar blessuregevoelig is!). Als ik vanavond nog tijd heb komt er nog een screen, anders morgen, want morgenmiddag / avond gaat het nieuwe seizoen FM pas echt beginnen! 8)

ps. Ik had em opgepikt bij MM Eindhoven, daar even een oudcollega aangesproken die hem uit het magazijn plukte. Liep later nog even langs de FRS en daar stond ie ook gewoon al in het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:05:
[...]

Nee, zal nooit gebeuren in Nederland.
tegenwoordig al helemaal niet. Paar jaar geleden was het wel een chaos. Soms 4 wedstrijden verschil tussen teams (vooral na de winter toen ook veel matches afgelast moesten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik heb er al een seizoen opzitten met Ajax. Ben eerste geworden met een totaal van 74 punten, 2 punten meer als PSV. Het hele seizoen heb ik geen last gehad van extreem veel afgekeerde doelpunten. Ook maakte ik zelf voldoende goals. In de Champions League ben ik na de poule fase uitgeschakeld door Inter, 0-1 en 1-1.

In de winterstop heb ik Hunterlaar moeten laten gaan voor 30 miljoen aan AC Milan. Stam boos, maar ik heb Perez, Alfonso Alves en Van der Vaart gekocht, Stam helemaal blij.

Ik ben niet echt grote bugs tegen gekomen. Alleen irriteer ik mij er mateloos aan dat als ik op een speler klik dat ik niet kan zien welke positie hij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
James Bond 007 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:03:
Ik heb er al een seizoen opzitten met Ajax. Ben eerste geworden met een totaal van 74 punten, 2 punten meer als PSV. Het hele seizoen heb ik geen last gehad van extreem veel afgekeerde doelpunten. Ook maakte ik zelf voldoende goals. In de Champions League ben ik na de poule fase uitgeschakeld door Inter, 0-1 en 1-1.

In de winterstop heb ik Hunterlaar moeten laten gaan voor 30 miljoen aan AC Milan. Stam boos, maar ik heb Perez, Alfonso Alves en Van der Vaart gekocht, Stam helemaal blij.

Ik ben niet echt grote bugs tegen gekomen. Alleen irriteer ik mij er mateloos aan dat als ik op een speler klik dat ik niet kan zien welke positie hij speelt.
Van der Vaart, haha held! Wel goed..

ik ga in de winterstop op zoek naar een goeie creatieve centrale middenvelder, ben benieuwd hoeveel transferbudget ik krijg, want ik heb aan het begin van het seizoen niets gehad (eigen keuze).
ik zat zelf te denken aan Moutinho van Sportingm, maar die zal vast aan de prijs zijn. Verder is van de Vaart een optie, maar ook die zal wel de nodige miljoenen moeten kosten. (stuk of 20?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

James Bond 007 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:03:
...

Hoe bedoel je dat? Als je in het 'speler-scherm' bent staat zijn positie toch gewoon direct onder de naam?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Mad Marty schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

Hoe bedoel je dat? Als je in het 'speler-scherm' bent staat zijn positie toch gewoon direct onder de naam?
Ik moest ook even zoeken, maar in 2007 stond het ook nog een keer bij de info bij de foto, wat op zich wel erg fijn was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

m4yall schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

ik ga in de winterstop op zoek naar een goeie creatieve centrale middenvelder, ben benieuwd hoeveel transferbudget ik krijg, want ik heb aan het begin van het seizoen niets gehad (eigen keuze).
ik zat zelf te denken aan Moutinho van Sportingm, maar die zal vast aan de prijs zijn. Verder is van de Vaart een optie, maar ook die zal wel de nodige miljoenen moeten kosten. (stuk of 20?)
Ik heb in het begin van mijn seizoen
spoiler:
Wágner
gekocht. Hij speelt de sterren van de hemel (kosten: ongeveer 12,5 miljoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
m4yall schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

Van der Vaart was 24 Miljoen (heel veel assist en doelpunten)
Alfonso Alves was 16 Miljoen (heel veel doelpunten, zijn eerste wedstrijd tegen Heerenveen scoort hij 5x :)
Perez was 5 Miljoen (de supporters vinden dit de mooiste aankoop, 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
[...]

Dan kijk ik er zeker gigantisch overheen..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Voor het middenveld te versterken heb ik gehaald:

spoiler:
Morais van Vasco uit brazilië

kost ongeveer 10 miljoen

Ik denk niet dat de ajax fans het echt heel erg zouden vinden als perez terug zou komen. Hij kreeg in de laatste wedstrijd tegen az vorig jaar een gigantisch applaus toen hij werd gewisseld

[ Voor 3% gewijzigd door Northwave4500 op 18-10-2007 10:26 ]

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Oftewel met Ajax kun je meteen weer flink aan de koop! Zal het wel eens kijken, neem de persoon in de spoiler van Hoogie sowiesoe even mee. Ben wel van de iets onbekendere talenten, maar ik heb een paar wedstrijden (IRL) van sporting gezien en Moutinho lijkt me een goeie voor ajax, soort van Sneijder zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik wil screenies zien van teams, tactieken, spelers, etc! :p

Moutinho kon bij mij in 2007 niet overtuigen bij o.a. Sporting. Misschien is ie nu beter. Ik had een Braziliaantje op het oog als AMC, weet alleen de naam niet meer....vanavond weer verder!

Default was mijn tactic als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://aycu23.webshots.com/image/30502/2001130086314314002_fs.jpg

Ik wil er sowieso bij:
- AMC (basis)
- DR (indien mogelijk basis)
- DL (backup)
- DC (jonkie voor backup en toekomst)
- AMR (er moet wat beters zijn dan Kennedy)

[ Voor 60% gewijzigd door Vos op 18-10-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wie is het beste wonderkind :D

En hebben ze eindelijk vanden borre in kwaliteit naar beneden bijgesteld :P Elk jaar was hij samen met Kompany een van de grootste talenten.
[...]

Kon 't in de demo ook nergens vinden :/
ReMCoDijKSTRa schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:06:
Wat worden er veel goals afgekeurd zeg naja :)
4 goals bij mij in EEN WEDSTRIJD .. Ik zocht nog naar de optie: scheids omkopen O-)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:59
Wat worden er veel goals afgekeurd zeg naja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Zelf begonnen met Portsmouth in de premier league. Een mooi team met fysiek sterke spelers, gesponsord door de vele miljoenen van een Russische zakenman.

Gehaald heb ik Makelele van Chelsea op huurbasis, Chevanton voor 1.9 miljoen pond, Kewell voor 1.9 miljoen pond, Kezman voor 6 miljoen pond en Samba (kopspecialist van Blackburn) voor 1.5 miljoen pond. Vertrokken is tot op heden alleen nog Sol Campbell voor 3.9 miljoen pond naar Aston Villa en al m'n scouts naar topploegen (!). Tudor staat op het punt om te tekenen en de rol van Campbell over te nemen voor 1.2 miljoen pond.

Met aanvallend en attractief spel (veel creatieve vrijheid) betreed ik het veld met wisselende resultaten. Het begon met een 2-2 uit tegen Everton, vervolgens werd Chelsea prachtig met 1-0 geklopt, om vervolgens dankzij een weergaloze Rooney met 1-5 te verliezen van Man U. De week erop werd weer met 4-1 gewonnen van Birmingham, dankzij een hattrick van Kezman. Kezman en Chevanton lopen sowieso zo goed als 1 op 1 tot nu toe en bedienen elkaar ook nog eens. Een plek in de top helft van de premier league is de doelstelling en als de resultaten dit seizoen zo blijven, moet dat kunnen.
De taktiek:

GK James
LB (opkomend) Hreidarsson
CB Samba
CB Distin (wordt Tudor)
RB (opkomend) Lauren
DMC Makelele
DMC Diop
AML Kewell
AMR Utaka
FC Kezman
FC Chevanton

Een boel zitten er nog in de ziekenboeg, zoals Primus, Benjani, Kranjcar en Muntari, nuttige krachten. Vanavond gaan we weer verder :D

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Hoe zit het met de stats van Krkic en Dos Santos in FM2008? Dit zijn toch de grote talenten IRL dus ik ben benieuwd of dat ze in FM2008 dat ook zijn.

Verder ligtie thuis bij me op de mat te wachten :P dus ik kan niet wachten tot ik naar huis kan :X

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand die het voor elkaar heeft gekregen de resolutie op 1440 * 900 te kijgen. of uberhaupt aan te passen. de game draait nog steeds op 1024 * 768. das best lelijk anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Hoogie2004 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:37:
[...]

Dat is geen bug. Het nieuws van dat bericht dat je aanklikt staat dan bovenaan, en het volgende bericht rechtsonder.
Je hebt gelijk, kwam ik ook achter :P Alleen jammer dat Alves maar niet kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Bij mij startte FM ook op in 4:3 verhouding. Ik ben alleen een enorme windowed man, dus dan heb ik het gezeur niet van lelijkheid (of het valt me niet op).

Ik zit nog tot 17 uur vast op werk en vanavond uit eten hoor ik net..... dus morgen pas weer FM en na het lezen van al deze berichten wordt je daar niet vrolijk van! :X Want dan wil je zelf ook door!

Ik moet zeggen dat ik de aankopen van Portsmouth hierboven beschreven erg goed vind. Mooie aankopen voor zo'n ploeg. En ja Rooney.... das een verhaal apart in FM, ik hoop altijd maar dat ie geblesseerd is, want anders scoort ie minimaal 1x!

Met ajax heb ik gelukkig niet vaak mee te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
weet iemand ook of Queens park rangers met suikeroompjes Eclestone en Briatore een juiste balans heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
spyros schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:46:
weet iemand ook of Queens park rangers met suikeroompjes Eclestone en Briatore een juiste balans heeft?
QPR is mijn team van CM 04 - 05 of FM 2005 wat het ook was. toen speelden ze nog in League one of League two. Tegenwoordig is het Chamionship, leuke ploeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seizoen 1 – Feyenoord – GdUP – 2007/2008
Afbeeldingslocatie: http://www.football.co.uk/shared/images/teams/feyenoord.jpg

Ook ik ben met de nieuwe FM gestart en natuurlijk weer met Feyenoord (even het Ajax peil hier omlaag halen ;)). Ben pas drie wedstrijden onderweg maar zie dit als een voorbeschouwing, aan het einde van het seizoen zal ik weer een verslag maken (misschien ook in de winterstop). Ik ben begonnen met mijn trainingssysteem onder handen te nemen, daarbij probeerde ik de coaches zoveel mogelijk op kwaliteit in te delen en heb ik waar nodig een extra coach aangetrokken.
Afbeeldingslocatie: http://img187.imagevenue.com/loc151/th_99857_training_122_151lo.jpg

Daarnaast heb ik nog een enkele scout aangetrokken en me scouts wat opdrachten gegeven om ook mijn scoutingsapparaat op een hoog niveau te krijgen.

In de tussentijd heb ik natuurlijk ook wat aankopen gedaan, ik had niet echt veel nodig dus ik wilde een speler met “Triple-A“ status erbij hebben, deze vond ik in Jean Il Makoun. Een type speler die perfect bij Feyenoord past een hard werkende en bikkelende middenvelder die zich 100% geeft voor de club (in de eerste match tegen Excelsior dan wel gelijk rood :P). Ook heb ik wat talentjes aangetrokken die op Varkenoord in hun toekomst gaan investeren. Verder ga ik in de winterstop Sahin proberen definitief aan te trekken, Dortmund wil hem wel laten gaan maar ik heb niet veel geld meer over dus moet nog verder met saneren.
Afbeeldingslocatie: http://img186.imagevenue.com/loc223/th_99863_transfers_122_223lo.jpgAfbeeldingslocatie: http://img194.imagevenue.com/loc355/th_99849_selectie_122_355lo.jpg

Ik heb er bewust voor gekozen om geen extra topspits erbij te halen, aangezien ik al een middenveld beschik met topkwaliteiten en ik er weinig in zag om Sahin, de Guzman of Bruins op de bank te zetten. Ik heb dan ook geprobeerd om de tactiek van het echte Feyenoord na te bootsen. Ik heb elke speler individuele orders meegegeven die zijn kwaliteiten matchen. Dit zorgt ervoor dat mijn tactiek tot nu goed tot uiting komt. Ook switchen Bruins en de Guzman regelmatig van plek tijdens de wedstrijd.
Afbeeldingslocatie: http://img133.imagevenue.com/loc369/th_99855_tactiek_122_369lo.jpg

Mijn eerste match tegen Excelsior werd makkelijk gewonnen, zelfs met tien man (Makoun rood) scoorde ik er nog twee doelpunten bij. Uiteindelijke resultaat 3:0; Bruins, Lee en Makaay. De volgende wedstrijd was gelijk al de klassieker tegen Ajax in eigen huis, deze won ik onverdiend en met slecht voetbal, maar dat bewijst de klasse van een kampioen ;), 1-0; Makaay. Vooral Modric was voor mijn verdediging een plaag, maar gelukkig was hij die dag niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
Lol, bij mijn Ajax seizoen heeft Feyenoord ook Jean Il Makoun gekocht en deze speelt heel erg goed.

Trouwens, De Guzman werd continu door mijn scouts opgemerkt, maar Feyenoord wilde hem niet aan mij verkopen. Hij is naar Fiorentina gegaan voor 20 miljoen.

[ Voor 33% gewijzigd door LabsTipJr op 18-10-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

James Bond 007 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:58:
Lol, bij mijn Ajax seizoen heeft Feyenoord ook Jean Il Makoun gekocht en deze speelt heel erg goed.

Trouwens, De Guzman werd continu door mijn scouts opgemerkt, maar Feyenoord wilde hem niet aan mij verkopen. Hij is naar Fiorentina gegaan voor 20 miljoen.
Ze zaten (tot transferperiode was afgelopen) ook de hele tijd achter de Guzman aan, maar ik bleef 29 miljoen vragen en dat deden ze niet. Nu is de Guzman alleen boos en speelt hij niet zo best:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalex
  • Laatst online: 30-06 16:44
Ik heb gisteren het spel bij idd de Bart Smit opgehaald.

Ziet er echt heel gelikt uit en is behoorlijk snel (met max database).

Heb alleen een irritatiepuntjes:

Bij Player Attributes (dus wat ze hebben voor heading, marking, crossing etc) staan niet de gewone cijfers 1-20 maar van die vervelende blauwe balkjes. Heb gekeken bij preferences maar kon hier geen optie voor vinden.

Iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:34
Hoe ver zit je in het seizoen, want zou wel weten hoe het met Wijnaldum gaat. Toch een heerlijk talent van Feyenoord.
zalex schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:07:

Bij Player Attributes (dus wat ze hebben voor heading, marking, crossing etc) staan niet de gewone cijfers 1-20 maar van die vervelende blauwe balkjes. Heb gekeken bij preferences maar kon hier geen optie voor vinden.

Grafische attributen in profiel weergeven vinkje weghalen ;)

[ Voor 71% gewijzigd door JanW op 18-10-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
m4yall schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:48:
[...]

QPR is mijn team van CM 04 - 05 of FM 2005 wat het ook was. toen speelden ze nog in League one of League two. Tegenwoordig is het Chamionship, leuke ploeg!
dat vroeg ik niet :d ....QPR is overgenomen door 2 F1 bazen ,ze willen deze club weer terug aan de top brengen en hebben 70M beschikbaar gesteld voor versterkingen dus daarom vraag ik het 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
jezus... goeiemorgen, dat het zo heftig was wist ik niet :) , nu begint de uitdaging weer te kriebelen, maar moet je het antwoord schuldig blijven tot vanavond / morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zalex schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:07:

Zat in FM 2007 in instellingen, ik meen een vinkje bij statistieken grafisch weergeven of zo iets (ben nu aan het werk dus kan het niet nakijken) zal in FM 208 denk ik niet anders zijn.
kweet wel dat ik me toen ook het apelazerus gezocht hebt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga beginnen met Man City. Ik begin gewoon helemaal overnieuw na mijn mislukking bij Liverpool.

Verwachting van de pers voor Man City is 14de, ik neem daar natuurlijk geen genoegen mee, en mijn doelstelling wordt dan ook plaatsing voor minstens uefa cup. Iets wat makkelijk zou moeten lukken met een verdediging met oa. Richards en Corluka. Middenveld kan nog wel wat versterking gebruiken en ook de aanval misschien wel.
Mijn transferbudget is een 40 miljoen, dus er gaan wel wat aankopen komen. Om hiervoor ruimte te maken meteen een aantal speler op de transferlijst gezet, om wat ruimte te maken voor nieuwe spelers.

Eerste prioriteiten op de transfermarkt zijn een linksback, een goede verdedigende middenvelder en een goede linkermiddenvelder/winger.

Natuurlijk wordt er meteen geboden op Richards, ik ga is kijken of het gaat lukken om hem tevreden bij Man City te houden. Anders moet er maar een andere topverdediger aangetrokken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heeft iemand nog wat goede/drukke fm2008 fora voor mij?
Managers united ken ik...sigames, the dugout. Mis ik nog goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:12:
Hoe ver zit je in het seizoen, want zou wel weten hoe het met Wijnaldum gaat. Toch een heerlijk talent van Feyenoord.
Ik ben pas net begonnen, heb 9 wedstrijden erop zitten. Dus kwa stats is tie nog niet echt ontwikkeld en hij speelt ook gewoon in onder 19, daarin wordt hij echter wel in 80% vd wedstrijden MOM :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:34
Vos schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:51:
Heeft iemand nog wat goede/drukke fm2008 fora voor mij?
Managers united ken ik...sigames, the dugout. Mis ik nog goede?
FMinside heb je nog waar ik zelf vrij actief ben en ook is er nog Fuck the Ref.
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:55:
[...]

Ik ben pas net begonnen, heb 9 wedstrijden erop zitten. Dus kwa stats is tie nog niet echt ontwikkeld en hij speelt ook gewoon in onder 19, daarin wordt hij echter wel in 80% vd wedstrijden MOM :P.
Herkenbaar ja :) . Toptalent in je reserves/-19 wordt heel vaak mom :P

[ Voor 33% gewijzigd door JanW op 18-10-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat ik me nog wel afvraag...je hebt voor coaches, scouts, assistenten etc. een reputatie, maar ze hebben ook attributen cijfers. In hoeverre is een scout met bijv. 18 voor judging potential en current ability met reputatie national slechter dan een scout met reputatie continental?

Met coaching krijg je met een flapdrol met een slechte reputatie maar wel met defending 20 wel de maximale sterren voor defence bij je training. De kwaliteit zal toch minder zijn dan trainer X met ook defending 20 met een worldclass reputatie?

Vind het soms lastig om de afweging te maken welke nou te kiezen...

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 18-10-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga altijd op stats af en zal dus eerder voor een onervaren coach met tactic 20 kiezen, dan voor een worldclass coach met tactic 14. Die status verdienen ze ook alleen maar door de prijzen die jij als club wint, want als jij die onervaren trainer neemt en je wint paar keer de CL veranderd dat ook in worldclass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
en bij club die nogal krap zit is het super handig om een of andere brazo te halen die voor 400 per week 5 sterren aan je trainingsploeg toevoegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Zat te kutten met die editor, maar waarom krijgt Real madrid geen balans van 1000.000.000 als ik dat invoer? Wilde eens een dream team voor de gein neerzetten.

Wat doet die sugar daddy optie trouwens? Ik had het eens aangezet? Maar ik merkte er niks van terwijl je veel geld zou moeten krijgen?

Ga nu een serieuse game beginnen met Napoli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Kwam onderstaand lijstje tegen, nu zag ik enkele verschillen t.o.v. 2007 (zie vetgedrukte):

Strength : Fitness > = 18
Aerobic : Fitness > = 18
Goalkeeping : Coaching Gks >= 18
Tactics : Tactical >= 18

Defending :
Defending = 18 & Mental>= 18 or
Defending = 19 & Mental>= 14 or
Defending = 20 & Mental>= 10
Mental was in 2007 tactical?

Ball Control :
Technique = 18 & Tactical>= 18 or
Technique = 19 & Tactical>= 14 or
Technique = 20 & Tactical>= 10
Tactical was Mental?

Attacking :
Attacking = 18 & Mentality >= 18 or
Attacking = 19 & Mental >= 14 or
Attacking = 20 & Mental >= 10 or
Mental was Tactical?

Shooting :
Technique = 18 & Tactical>= 18 or(May be Wrong)Could be Attacking = 18 & Technique>= 18
Technique = 19 & Tactical>= 14 or
Technique = 20 & Tactical>= 10
Technique & Attacking in 2007

Set Pieces :
Technique = 17 & Mental + Attacking >= 39 or
Technique = 18 & Mental + Attacking >= 36 or
Technique = 19 & Mental + Attacking >= 33 or
Technique = 20 & Mental + Attacking >= 30

Foutje in de tekst? link: http://community.sigames....pc/f/1519717/m/1632017743

Of is het echt veranderd in 2008? Je kunt nu wel 7 sterren halen ipv 5 zag ik...

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 18-10-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tegen mijn oorspronkelijke plan in heb ik vanmorgen maar FM gekocht en direct met Ajax begonnen.

Ik kreeg van het bestuur 8mln om nieuwe spelers aan te trekken en toen ik om meer geld vroeg zeiden ze nee :/ iets wat direct all mijn plannen verknalde.
Ik wou versterkingen halen voor de verdediging en voor het middenveld en met slechts 8mln zou dit niet eenvoudig zijn Dus heb door het budget aan te passen de wage budget lager gezet en het transfer budget omhoog naar 11mln.

Het eerste wat ik deed was naar talentvole spelers kijken die ik voor rond de 2mln per stuk dacht te kunnen krijgen (jongens die ik kende uit de demo).
Maar ik greep naast ze allemaal: Biglia, Aaritalo etc gingen allemaal naar grotere clubs en in mijn seizoens voorbereiding ging het abnormaal slecht (alles verloren zelf tegen mijn eigen 2e team).

Aangezien de goedkope bekende opties allemaal niet wilden en het bestuur op mijn 2e navraag voor meer geld negatief had gereageerd stelde ik mijn eisen bij naar 1 goede middenvelder en 1 aardige DC.

Gehaald:
Ignashevich gratis, hij is een goede DC uit rusland die ook op DR kan spelen.
hij is 28 maar heeft de juiste stats was gratis en wil maar 11k per week.
ook effe voor de lol op Riquelme geboden en ja hoor voor 10mln was Riquelme de mijne.

Vlak nadat Riquelme bij mij getekend had was de supercup tegen PSV die ik onverdient won maar ik zag wel direct de super combinatie Riquelme-Huntelaar.

Direct na die wedtrijd begon het getouwtrek om Thomas Vermaelen en omdat hij openlijk zei dat hij weg wilde had ik geen andere optie dan hem te laten gaan voor 6mln.

Het vertrek van Vermaelen heb ik opgevangen met jongens uit de eigen jeugd die het niet slecht doen als backup. Met het geld van Vermaelen heb ik jongens uit Brazilie gehaald die volgens mijn Scout niet slecht zijn. Jammer genoeg komen deze pas in Januarie en kan dus niet zeggen hoe goed ze zijn.

In de competitie ging het erg goed dank een nieuwe strategie (zelfde opstelling als wat Vos gebruikt)
Deze gebruikte ik in Fm07 ook vaak maar werkte niet echt in 08 tot ik de individuele posities meer tweakte.

Mijn Champions League voorronde won ik tegen Toulouse met 2-1 en 0-0.
Zit in een groep samen met Inter, Werder Bremen en Besiktas.
Tegen Inter verloor ik direct met 2-0 maar speelde wel erg sterk en had misschien meer verdient.
Bremen en Besiktas rolde ik op met 3-1 en 4-0 en de return tegen besiktas een 0-0.

Verrasingen:
Aan het begin zei men dat Vertongen de zwakste speler in mijn Middenveld was maar door blessures speelde hij erg vaak waarin hij regelmatig scoorde. Doordat hij goed opkomt vanuit het middenveld heeft hij nu een basis plaats als MC naast Riquelme.

alle 4 mijn vleugel spelers doen het goed maar wie me het meest verraste was Luque.
Meestal speelt hij als AML en doet het erg goed soms mag hij ook als MC of als Spits spelen.
Als hij het bij het echte Ajax net zo goed gaat doen als bij mij in Fm dan zal Ajax veel plezier aan hem hebben.

In de winter ga ik misschien kijken voor wat jeugdig talent want nadat ik Besiktas met 4-0 versloeg kreeg ik van het bestuur 10mln extra voor transfers :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joepie, heb hem ook binnen en meteen installed :)

Ik wilde een game beginnen in de Bluestreak North/South, maar had geen voorkeur voor een club. Daardoor heb ik voor Randomize gekozen, net zolang tot ik een team in een van deze divisies trof. Dat werd dus Hampton & Richmond Borough, in de South-versie. Prima, ken de club verder niet, dus da's wel ok.

De media prediction is 21e (van 22 teams), en het team is mager uitgerust qua selectie, dus dat zegt veel. De board verwacht dat ik binnen 5 jaar de divisie win...

Ik heb de volgende competities geladen:

- Engeland: alle
- Spanje: alle
- Italie: Serie A en B
- Frankrijk: alle
- Duitsland: alle
- Nederland: alle
- Tsjechie: alle
- Rusland: alle
- Schotland: PL en L1
- Portugal: alle
- Belgie: Eerste en tweede klasse

Totaal aantal leagues: 33
Database size: Large

Het is in ieder geval mijn bedoeling om een redelijke long term game te starten. Als de patch uitkomt ga ik gewoon door met de game, tenzij er echt kritieke dingen zijn die een nieuwe game vereisen, maar dat denk ik niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
wildhagen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:31:
Het is in ieder geval mijn bedoeling om een redelijke long term game te starten. Als de patch uitkomt ga ik gewoon door met de game, tenzij er echt kritieke dingen zijn die een nieuwe game vereisen, maar dat denk ik niet.
Ik vind die 'pressing' bug persoonlijk wel een beetje vervelend though :X

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
CaptainCharisma schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:13:
[...]

Ik vind die 'pressing' bug persoonlijk wel een beetje vervelend though :X
Maar dat vereist geen nieuwe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Benotti schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

Maar dat vereist geen nieuwe game.
Niet? Ik dacht namelijk van wel! Maar dat zou goed nieuws zijn als dat niet het geval is :)
Waarom zetten mijn spelers geen druk, is dit een bug?

JA, dat is een bug. Soms zul je zien dat spelers in een wedstrijd verzuimen om druk te zetten. Terwijl de ene speler verder en verder oploopt, blijft de afstand tussen de beide spelers even groot. Een aanvallende speler kan dus aardig zijn gang gaan. Hier kan je weinig aan doen, ook in je tactiek niet, omdat het gaat om een ergerlijke en grote bug. De bug zit zowel in het volledige spel als in de demo.

Het is afwachten tot SI Games zijn eerste patch uitgeeft om deze bug te verhelpen. Misschien is het de moeite waard om op dat moment te wachten alvorens je met een serieuze, langlopende game begint.
bron: http://fm.manutd.nl/content/view/1021/190/

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Lijkt me dat het hier om een engine-bug gaat en dat het geen zak met de spelers data te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik ben begonnen met Feyenoord

eerste wedstrijd 5-0 verloren tegen Bayern...

Ben bezig de selectie iets te wijzigen.. Met name op het middenveld.
Als m'n bezetting stable is zal ik compleet overzichtje posten.

Wat me opvalt is dat er 0,0 pressing is.
Dat de spelers van de tegenpartij door kunnen lopen.
Dat de tegenpartij uit vreemde hoeken kunnen scoren.
Dat de keeper soms wegloopt voor de bal. iemand schiet, doelman loopt weg rolt ie zo in het goal 8)7

Ook paassen mijn spelers de bal steeds naar achter waar de tegenstander loopt te wachten en zo vrij kan weglopen + scoren. Erg vreemd?

[ Voor 49% gewijzigd door RedHat op 18-10-2007 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek de kleine en grote logo's van de competities uit Engeland heeft iemand die al?

Verder mijn eerste echte wedstrijd gewonnen tegen PSV met 4-2 en met 4 goals van Huntelaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 11:11

On_E

Housemusic

Gekocht, geinstalleerd, game gestart met FC Utrecht.

En tsjonge jonge wat is de data weer slecht zeg, nog steeds Erick Kip als een General Manager, terwijl het geloof ik 10 jaar geleden is dat die vent een half jaartje bij ons zat, en als toppunt is Michel van Dongen de chairman, terwijl dat volgens mij in het echt de voorzitter is van de supporters-vereniging.

Oh en Sinmartean...

Soms vraag ik me af waarom de researcher(s) niet gewoon de VI seizoensgids pakken, en een paar avonden spenderen aan het updaten van de data, want met dit soort fouten erin vind ik het gelijk minder.

Gelukkig hebben we de editor nog. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat de keeper soms wegloopt voor de bal. iemand schiet, doelman loopt weg rolt ie zo in het goal 8)7
Dat heb ik dus nu ook.... schiet een van mijn middenvelders een slap balletje van de middenstip ongeveer, rolt-ie zo het doel in en de keeper blijft stokstijf staan...

Freekicks is ook belachelijk: heb er nu al 3 tegen gehad van behoorlijke afstand die allemaal erin knalden omdat mijn keeper stokstijf bleef staan...

Resultaat: laatste drie wedstrijden allemaal gewonnen (4-0, 4-1, 5-1) tegen VEEL sterkere tegenstanders. Tegen zwakke tegenstanders verlies ik dan weer kansloos (2-0, 3-1) door die vrije trappen...

Pressen lukt inderdaad niet, maar verdedigen ook niet... de verdedigers blijven keurig meelopen met hun mannetje, maar tackelen of de weg afsnijden doen ze niet. Aangezien de keeper ook bijna niks doet, kan de tegenstander zo het balletje in het doel tikken (bij wijze van spreken)...

Vraag me af of deze game uberhaupt wel getest is door SI, of is het een gevalletje van 'he, het compiled, ship it!'? Krijg haast het CM4-gevoel, zoveel bugs ben ik al tegengekomen in een uurtje tijd... veel cosmetisch weliswaar, maar toch ook wel een paar flinke zoals hierboven al genoemd.

Tot nu toe valt het me dus een beetje tegen op dat gebied.... :(

Nog een leuke, hoewel slechts cosmetisch: als je tijdens de match naar een ander dan het default scherm schakelt, en daarna op Pitch klikt, zie je alleen een leeg veld, terwijl de wedstrijd wel doorloopt. Als er geen highlights zijn, hoor je niet op Pitch te kunnen klikken, net zoals in FM07 ook het geval was.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 18-10-2007 19:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:29:
[...]

Nog een leuke, hoewel slechts cosmetisch: als je tijdens de match naar een ander dan het default scherm schakelt, en daarna op Pitch klikt, zie je alleen een leeg veld, terwijl de wedstrijd wel doorloopt. Als er geen highlights zijn, hoor je niet op Pitch te kunnen klikken, net zoals in FM07 ook het geval was.
Er is zowaar verteld dat dit een feature was en geen bug, inclusief uitleg waarom :+

Echter, inmiddels is het wel gefixed. Wordt alleen wel wachten op de patch.

Wat verdedigen betreft wordt het met de patch een stuk beter. Misschien wel te goed, aangezien ik met Chelsea al iets van 10x op rij de nul heb in alle competities :+

[ Voor 12% gewijzigd door Benotti op 18-10-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, fijn die patch, maar ik gok dus dat ze hetzelfde gaan doen als met FM07, dat-ie pas over een week of 6 ofzo uit gaat komen.

Moet wel zeggen dat de lol er op deze manier wel héél erg snel afgaat, als je alles met 4-0 wint terwijl je een van de zwakste teams uit de league bebt... en als de spelers (van beide kanten) ook nog de meest debiele dingen gaan doen helpt dat ook niet echt mee.

Misschien moet ik er voor vanavond maar even mee stoppen en morgen verder gaan, want ik erger me hier dood aan. Heb al heel lang niet zo'n buggy CM/FM-versie gehad eerlijk gezegd.

Edit: mooi voorbeeld: ik win zojuist uit met 1-6 van een favoriet voor het kampioenschap (ik ben ook favoriet, maar dan voor degradatie). Vier van de zes goals zijn door debiele fouten van de keeper (lees: die bleef doodstil staan), en precies twee goals is door mijn eigen spelers op een normale manier gemaakt.

Na 7 games: 18 goals voor, 7 tegen. En dat voor een van de grootste degradatiekandidaat, en een matig spel van mijn eigen spelers. Hoe onrealistisch wil je het hebben?

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 18-10-2007 20:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Toch maar een spel gestart, kijken of ik weer wat motivatie kan vinden. 17 Landen gekozen, 53 divisies speelbaar gemaakt. Ga beginnen in de laagste Franse divisie. Heb verder alleen maar Europese landen geladen, zal straks eens kijken welke.

Wordt dus ook waarschijnlijk de laatste nieuwe game die ik start. Mezelf kennende vermaak ik me de komende maanden wel in de grootste kutcompetities van Europa ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

CaptainCharisma schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:56:
[...]

Niet? Ik dacht namelijk van wel! Maar dat zou goed nieuws zijn als dat niet het geval is :)

[...]

bron: http://fm.manutd.nl/content/view/1021/190/
Ik d8 al wtf doet iedereen 8)7 . Desondanks uit 2-0 gewonnen mijn eerste friendly tegen Levski Sofia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Erg jammer dat er alweer redelijk veel foutjes inzitten. Een patch is nu traditiegetrouw noodzaak geworden om Fm leuk te kunnen spelen. Ik koop het spel altijd zodra hij in de winkel ligt, maar ik kan nu niet meer dan wat kloten. Een serieuze game beginnen waar ik lang mee bezig ben zit er niet in.

Het zijn veelal geen grote fouten, het spel is ook gewoon te spelen, maar het is gewoon vervelend dat het na vorig jaar weer last heeft van vele kleine bugs. Waarom release je dit?

Oja, voor degene die wil weten wat de nieuwe PA van Suarez wordt, nog steeds zwaar underrated na de patch:
spoiler:
PA 156. Komop nou, 1 van de betere spelers van Ajax en Nederland. Elke willekeurige spits in Zuid Amerika zelf heeft een giga PA van 170+

[ Voor 9% gewijzigd door bear87 op 18-10-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Ik heb hem nu ook. Spelen maar!
Eerst ff oefenseizoen met Ajax voor ik met een serieuze game begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
spyros schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:46:
Ik heb nu even voor je gekeken, ook dat is niet verwerkt helaas. Balans is 7 miljoen, transferbudget tussen de 2 en 4,5 miljoen. Vragen om extra geld werkt niet.

In het echt heeft deze club nu vrij veel te besteden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
bear87 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:40:
[...]
Ik heb nu even voor je gekeken, ook dat is niet verwerkt helaas. Balans is 7 miljoen, transferbudget tussen de 2 en 4,5 miljoen. Vragen om extra geld werkt niet.

In het echt heeft deze club nu vrij veel te besteden toch?
Volgens Wikipedia hadden ze zo'n £20m schuld voordat:
On 1 September the club released a statement that the board had recommended an offer for QPR from Flavio Briatore and Bernie Ecclestone. The club was purchased for £1 million with an agreement to discharge some £13 million of debt. Ecclestone later revealed the new owners' intention to return QPR to the Premiership within 4 years.
Dus hebben ze nog zat schuld geloof ik :+

* SH4D3H kijkt de kat nog even uit de boom wat betreft FM08.
Ben niet echt 'verslaafd' aan de serie, meer leuk als soms even een weekje of 2 ofzo.
Dus eens kijken wanneer die patch komt :)

[ Voor 10% gewijzigd door SH4D3H op 18-10-2007 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Shitload aan kansen, maar toch nipt 1-0.

Afbeeldingslocatie: http://dionysus.nl/fm/ajax-psv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Wat ik echt niet snap is dat ik nu al 3x verloren heb van Excelsior.
Excelsior speelt mij met Feyenoord echt HELEMAAL zoek.

De rest heb ik allemaal gewonnen (ajax,psv, bayern, arsenal)

Dit is an sich :') maar ook :(
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.