Toon posts:

Computer is sloom na installeren 2 GB Ram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede Tweaker bezoekers,

Ik heb gister voor mijn computer 2 GB Ram gekocht en vervolgense geinstallerd. Zij zijn van het volgende type:

2x Corsair VS1GB400C3, DDR-PC3200.

Mijn moederbord is: P5RD1-VM van Asus.

Na het installeren ging mijn computer super sloom en gaf hij in de bios maar 1,5GB aan. Na een biosupdate geeft hij nu wel 2 GB ram aan, maar nog steeds gaat hij super sloom.

PC Specs:
Intel Dual Core 3 GHZ
EN 7300GS
250 GB Harde schijf
2GB geheugen
Merk: Mycom

heeft er iemand een oplossing?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je een Intel Dual Core of een Core 2 Duo?

PC3200 is volgens mij voor de laatste in ieder geval het verkeerde geheugen en zeeer waarschijnlijk voor een Dual Core ook.

Lees voor de zekerheid even PMG FAQ

[ Voor 35% gewijzigd door MAX3400 op 22-09-2007 14:02 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Welk besturingssyteem heb je erop staan windows xp of vista en dan nog de 32bit of de 64 bit ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel Dual Core
Er zat standaard als een Crosair Value 512MB PC3200 in, als ik mij niet vergis, dus daarom heb ik de keuze gemaakt om PC3200 te halen. Ik heb Windows XP 32bit(als ik mij niet vergis, 64 bit is toch alleen voor de E6xxx processoren?)

Verwijderd

Windows versie maakt tot 3 gig nix uit; Windows 64 bits kan meer dan 3 gig addresseren, Windows 32 bits heeft daar wat moeite mee.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je hebt dus wss een D8** of een D9** (** is t typenummer), wat is supersloom?

Als dat grafische lag is kan t aan je drivers liggen, maar deze hele configuratie is al niet bijster snel qua hardware.

Verwijderd

Crucial memory advisor (www.crucial.com) komt ook uit op PC3200 voor je moederbord (2GB kit (1GBx2) DDR PC3200 CT2KIT12864Z40B)

heb je de memory latency wel goed ingesteld in bios?
VS1GB400C3 latency = 3-3-3-8

Verwijderd

deze kan je ook nog ff checken, alleen staat je moederbord niet in de lijst. Da's dan weer jammer

http://www.corsair.com/configurator

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat slaat natuurlijk nergens op. Je hebt Pentium D's, Core 2 Duo's en Xeon's wat allemaal Intel processoren en allemaal dual-cores zijn.
Er zat standaard als een Crosair Value 512MB PC3200 in, als ik mij niet vergis, dus daarom heb ik de keuze gemaakt om PC3200 te halen. Ik heb Windows XP 32bit(als ik mij niet vergis, 64 bit is toch alleen voor de E6xxx processoren?)
Nee hoor, de nieuwere Pentium D processoren hebben ook x64 extensies. Welliswaar niet zo goed als in de C2D, maar wat je zegt is dus niet waar.

Wat ik denk over je probleem: draai je nog dual-channel nu? Check eens met CPU-z?

Of post gewoon een screenie van CPU-z hier, dan geef je gelijk wat meer informatie waar wij wat mee kunnen...

Met dingen als Dual-/Single-channel, Commandrate, CAS Latency, etc. kunnen we wat, op deze manier schiet het natuurlijk niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 22-09-2007 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoelde idd Pentium D, mijn fout^^

Hier mijn screen van CPU-Z:

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/6097/lol1234rl5.jpg

directe link: http://img515.imageshack.us/img515/6097/lol1234rl5.jpg

Misschien handig voor jullie om te weten:

Ik heb beide bankjes op mijn moederbord apart geprobeerd en die werken allebei perfect. Ook heb ik alletwee de geheugenbankjes apart getest, met 1 GB loopt mijn computer overigens vlekkeloos.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:32 ]

• Avalaxy
Single-Channel draait het dus. Wel de memlatjes in A1 en B1 gedaan?

Dus zo:
A1A2B1B2
XX

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 2 mem slots, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt:O?

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:34:
Ik heb maar 2 mem slots, dus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt:O?
Ok nevermind dan :P Dan kun je waarschijnlijk ook geen DC draaien, mijn fout...

Je timings zien er verder ok uit, ik snap niet hoe het zou kunnen vertragen :?

Verwijderd

Topicstarter
Alles is gewoon heel laggy en kost veel CPU. Waar ik bijvoorbeeld een programma als Ad Aware binnen enkele seconden opstarten, duurt het nu een stuk langer. Het duurt bijvoorbeeld ook lang om een venster weg te klikken, terwijl dit normaal meteen gebeurde... Ik heb trouwens ook opgemerkt dat hij soms enkele tientallen seconden goed loopt, en dan het moment erna weer super sloom gaat, terwijl ik eigenlijk precies dezelfde dingen doe....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:41 ]

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 14:32

Comgenie

Soms heb je dat

Vista die de 2e gb gebruikt om dingen te 'cachen' ofzo en daarom even alles vertraagt?

No animals were harmed in the making of this comment.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zou zomaar kunnen dat je moederbord niet compatible is met je geheugen, of niet met meer dan één stickje 1GB geheugen om kan gaan. Zoek dat dus eens op in de manual van je moederbord, of op de site van de fabrikant ervan.

Verwijderd

Probeer eens het oude er in te zetten en kijk eens of het weer snel gaat. Weet je in ieder geval zeker dat het geheugen de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat veel sneller, dat heb ik namelijk al geprobeerd. Ook 1GB van de Corsair Valueselect doet het perfect.

@The Zeroorez

Mijn moederbord ondersteund 2 GB, staat aangegeven op de asus site.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:44:
Mijn moederbord ondersteund 2 GB, staat aangegeven op de asus site.
Ja, maar ook als 2*1GB in dual-channel? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord draait Singlechannel..... Dus ondersteund geen Dual Channel, kan dat het probleem zijn?

http://www.asus.com/produ...4=0&model=770&modelmenu=2

Dit zijn trouwens de specs van het moederbord

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:50 ]

Verwijderd

Klinkt als een bug qua caching oid.
Mijn PII heeft dat probleem ook... Als ik er 512 mb of meer in doe, wordt ie ineens gigantisch traag.
Met een enkel stripje is hij dus snel?
Probeer eens of 1.5 gb ook snel werkt? Dan moet je dat maar gebruiken.
Ik denk dat je anders gewoon pech hebt (nou ja, het zou kunnen dat er bepaalde 1 gb-modules zijn waarvan ie er wel twee tegelijk aan kan sturen, maar meestal betaal je je helemaal scheel om precies dat type te krijgen). Nieuw moederbord kopen is vaak goedkoper dan het juiste geheugen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de enige oplossing is ja, ik ga dan maar even met 1.5GB proberen:)

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 14:49
Je moederbord ondersteund (zover ik kan zien) inderdaad geen Dual Channel.
Hier zal dus waarschijnlijk je probleem in zitten.

Verwijderd

Tournataka schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:57:
Je moederbord ondersteund (zover ik kan zien) inderdaad geen Dual Channel.
Hier zal dus waarschijnlijk je probleem in zitten.
Natuurlijk niet.
Met 1 DIMM is ie toch wel gewoon snel? En dat is per definitie geen dual channel.
Zijn probleem is dat ie met 2x1 GB *heel* erg langzaam wordt. Langzamer dus dan met een enkel stripje, wat dus singlechannel is.

Het verschil tussen singlechannel en dualchannel zul je waarschijnlijk niet eens merken bij normaal gebruik. Alleen in spelletjes of benchmarks.
Pagina: 1