Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Klinkt idd positief. Ik heb de nederlandse versie besteld dus moet nog een weekje wacht :(

Weet je ook of TMC werkt met TT6? Het zou wel een hele dikke plus betekenen. Ook zijn er klachten over zonlicht. Is het echt slechter dan bij de rest?

Ik heb nu een HP IPaq 4150. Wat mij betreft ondanks het oudere type een top apparaat ook met TT6. Maar wat zonlicht betreft is het nog altijd een beetje behelpen.

Verwijderd

Direct zonlicht is voor elk scherm een probleem. Ik heb nog geen PDA of zelfs desktop scherm gezien wat daar geen last van heeft, helaas. :(
Ik kan je verder vertellen dat de backlight van de E-ten Glofiish serie erg helder is, vergelijkbaar met de Dell Axim X50 en 51 serie, de middenstand is hierbij al erg helder.
Ik ben 'savonds in de auto bijvoorbeeld geneigd de helderheid geheel terug te draaien tot het laagste niveau.

Op de doos van de X800 staat inderdaad dat TMC ondersteund wordt. Je moet dan natuurlijk wel een programma hebben dat die data kan verwerken. Tomtom doet dit zeker niet, zij verkopen een abonnement voor 50 euro per jaar zodat je de verkeersinfo met gprs of umts kunt ophalen van de tomtom site. Ze zouden dus in eigen vlees snijden door TMC te ondersteunen.
In de usermanual staat letterlijk: "TMC function supported".

Het schijnt dat Route66 wel standaard TMC ondersteunt, ik heb dat niet geprobeerd.

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11 16:02
Kan iemand die de X800 al heeft mij vertellen of het mogelijk is om te kunnen bellen cq. een call te ontvangen op het moment dat wifi aan staat. Las op diverse fora dat dit niet zou gaan... :?

Verwijderd

Ik heb hem zelf nog niet maar heb op een ander forum gelezen dat het wel mogelijk is.

http://forum.pocketinfo.n...800-eindelijk-daar-2.html

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 21:33 ]

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:01
Morgen kan ik eindelijk mijn X800 op het postkantoor ophalen......

Na de eerst (nogal)negtieve ervaringen lees ik de laatste tijd weer een hoop positieve ervaringen van mensen. Tijd om zelf maar eens te gaan testen.

Verwijderd

weertenaar schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 08:13:
Morgen kan ik eindelijk mijn X800 op het postkantoor ophalen......

Na de eerst (nogal)negtieve ervaringen lees ik de laatste tijd weer een hoop positieve ervaringen van mensen. Tijd om zelf maar eens te gaan testen.
Eindelijk.....

Waar heb je hem besteld, ikzelf bij algebeld.nl. Maar ik heb nog niets vernomen.

Verwijderd

Ik heb idd ook de NLD versie besteld bij algebeld.nl en hoor ook nog weinig. :(
Maar goed als ik op PDAshop.nl kijk is daar ook alleen de ENG versie nog maar leverbaar. Ik ga er dus gemakshalve nog maar even vanuit dat alleen de Engelse versie leverbaar is en dat de nederlandsche snel komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:06:
Direct zonlicht is voor elk scherm een probleem. Ik heb nog geen PDA of zelfs desktop scherm gezien wat daar geen last van heeft, helaas. :(
Ik kan je verder vertellen dat de backlight van de E-ten Glofiish serie erg helder is, vergelijkbaar met de Dell Axim X50 en 51 serie, de middenstand is hierbij al erg helder.
Ik ben 'savonds in de auto bijvoorbeeld geneigd de helderheid geheel terug te draaien tot het laagste niveau.

Op de doos van de X800 staat inderdaad dat TMC ondersteund wordt. Je moet dan natuurlijk wel een programma hebben dat die data kan verwerken. Tomtom doet dit zeker niet, zij verkopen een abonnement voor 50 euro per jaar zodat je de verkeersinfo met gprs of umts kunt ophalen van de tomtom site. Ze zouden dus in eigen vlees snijden door TMC te ondersteunen.
In de usermanual staat letterlijk: "TMC function supported".

Het schijnt dat Route66 wel standaard TMC ondersteunt, ik heb dat niet geprobeerd.
Bedankt voor de reactie.

Scherm:
Van het scherm las ik dat het bij de X800 echt vele malen erger was dan bij welke ander dan ook. Maar goed het is dus gewoon net zo slecht als alle andere.

TMC:
Ik denk dus dat het voor x800 eigenaren de tijd is gekomen om tomtom te laten varen en over te gaan naar Garmin of route 66. Alhoewel ik niet weet of TMC zoveel meerwaarde geeft. Ik heb bij een maat van mij de ervaring dat het niet altijd even correct/snel is.

Ik kan niet langer wachten :P

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Yoeri heeft een review geschreven: reviews: E-ten Glofiish X800: een alleskunner op papier

We are shaping the future

• weertenaar
Eerlijk gezegd vind ik het niet echt een review die iets toevoegd. Ik was alleen verbaasd dat er geen screenprotector in zat, ik dacht nl. ergens gelezen te hebben dat die wel meegeleverd werd.
Vanmiddag zal ik het weten >:)

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:07
Wat me nog steeds sterk afvraag heb nu zelf een qtek 9100 en zit te twijfelen bij aanschaf van nieuw toestel tussen deze en de tytnII.
Voordeel deze is schermresolutie en die van de tytnII het toetsenbord.
Ik sms veel en ik zou niet met het kleine onscreen toetsenbord mijn smsjes willen versturen zit er geen optie dat je bijv gewoon nummeriek toetsenbord krijgt bij je sms functie dat gewoon bijv 3x druk op toets 2 voor de letter 'c'?

• weertenaar
Ok, hierbij dan alvast mijn eerste bevindingen

Super scherm! :9 ik ben er net een uurtje mee aan het spelen maar ik denk dat ik nu al niet meer terug kan naar mijn MDA compact

6Gb MicroSDHC (Sandisk) werkt perfect met patch

Out of the box traaaag, niet echt responsive, maar met aanpassing van de de fontcache size via SKtools, heel erg response, opent veeeel sneller nu dan mijn MDA.

Screenprotector verknoeid :( volgens mij ga ik het nooit leren

Tomtom installeert prima, moet nog kijken of hij goede ontvangst heeft

knoppen voelen goed, ook joystick

camera is erg traag, dus dat worden weinig spannende foto's

De rest van mijn ervaringen volgen snel, nu eens kijken hoe een Divx full res. filmpje loopt.....

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
weertenaar schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:59:
De rest van mijn ervaringen volgen snel, nu eens kijken hoe een Divx full res. filmpje loopt.....
Het "rote" nadeel van de benchmarks is dat het grafisch gedeelte roet in het ...e-ten?... gooit :p
Is ook logisch, VGA is 4 keer QVGA(daarom ook Quarter VGA ;) )
Als je je bevindingen zsm post, weten we wat deze benchmarks doen met de daadwerkelijke snelheid.
Geef alsjeblieft zoveel mogelijk feiten, dat houd het objectief.
dus: resolutie, framerate, bitrate, en of en hoe vaak het beeld hapert.

vrede in rust

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Vassie18 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:01:
Wat me nog steeds sterk afvraag heb nu zelf een qtek 9100 en zit te twijfelen bij aanschaf van nieuw toestel tussen deze en de tytnII.
Voordeel deze is schermresolutie en die van de tytnII het toetsenbord.
Ik sms veel en ik zou niet met het kleine onscreen toetsenbord mijn smsjes willen versturen zit er geen optie dat je bijv gewoon nummeriek toetsenbord krijgt bij je sms functie dat gewoon bijv 3x druk op toets 2 voor de letter 'c'?
Ik heb nu de TyTN II en ik moet mezelf "leren" het toetsenbord eruit te schuiven en te gebruiken. Ik gebruik namelijk nog vaak Letter Recognizer, Waarbij je de letters onscreen op beeldscherm schrijft. Errûg handig, alleen heb ik 't idee dat dit niet op Nederlandstalige toestellen wordt geleverd.

Verwijderd

JOEPIE!!!!!!!!

woensdag 7-11-2007 17:34 het volgende bericht:

Uw bestelling bij Algebeld.nl met ordernummer 071XXXXXXX wordt vandaag verzonden naar het volgende adres:

Joepie
Joepiesteeg l33d
Joepieland.

Dus dat betekend als ik thuis ben dat ik hem vandaag in ontvangst kan nemen. Anders ophalen van het postkantoor.

Hiihhaaa

• Vassie18
Word dan morgen ophalen op postkantoor ;)

Verwijderd

Vandaag heb ik mijn X800 binnen!
Het is een heel mooi apparaat, zeker het scherm.

Weet iemand hoe je op de KPN Vandaag site komt? Via google en de site van KPN kom ik er niet uit (en http://mobileportal werkt niet).

En heeft iemand al geprobeerd om mobiele tv van KPN werkende te maken?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Weet iemand hoe en waar je het (WiFi) mac adres terug kan vinden? Ik zoek me kapot!

[ Voor 4% gewijzigd door nowell op 16-11-2007 14:22 ]

Verwijderd

Instellingen/settings > system information > wireless module > wlan

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:47:
Instellingen/settings > system information > wireless module > wlan
Daar heb ik al gekeken maar ik zie niet meer dan Wireless Module --> WLAN --> Version: 0100

(Overigens lukt het me wel om verbinding te maken met het netwerk van de buurman dus ik heb wel WiFi)

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
nowell schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:15:
Weet iemand hoe en waar je het (WiFi) mac adres terug kan vinden? Ik zoek me kapot!
Dit vond ik in het N95 (8GB) topic:
*#62209526# (*#MAC0WLAN)
- Je WLAN MAC-adres (wanneer ingeschakelt)
Weet natuurlijk niet of dit voor elke telefoon geld, maar zeker het proberen waard denk ik. Succes!

vrede in rust

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Nas T schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:07:
[...]

[...]

Weet natuurlijk niet of dit voor elke telefoon geld, maar zeker het proberen waard denk ik. Succes!
Das hartstikke mooi... maar hoe haal ik hier een adres uit wat ik in m'n router kan invoeren?

Verwijderd

Nas T schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:07:
[...]

[...]

Dat werkt niet op mijn X500, en ik heb het vermoeden dat het op geen enkele windows mobile toestel werkt. Ik kreeg overigens wel een ussd melding die niet meer weg wilde gaan, daarvoor was een soft reset nodig, bedankt ;)

Verwijderd

Ik heb 'm toch maar gekocht, in NL uitvoering. Over de hardware niets dan lof!. Geen behuizing waar de verf na een tijdje afbladderd, zoals bij mijn vorige HTC Q9100, maar een rubber achtig materiaal aan de zijkant, wat lekker in de hand ligt. Het scherm is gewoon geweldig, en de snelheid is oke, mits je de bulkload aan software die er standaard bij zit eraf gooit. De meegeleverde software is overigens engelstalig, ook op de NL toestellen. Over het algemeen is deze software overbodig.Je kunt het eenvoudig de-installeren en als je het terug wilt is dat ook simpel te doen. De wireless manager waar veel kritiek op komt werkt wel, maar ziet er wat kinderlijk uit. Als je die eraf gooit komt gewoon de fraaie WM6 versie ervoor teruf (wel Nederlandstalig..) Apart op CD meegeleverd is SPB Mobile Shell (Engels). Zelf gebruik ik SPB Phone-Suite en Mobile Shell als vervanging voor al die andere losse tooltjes en dat bevat me prima. keurig Nederlandstalig en netjes geintegreerd. Als SPB nou nog wat optimaliseerd aanhet geheugengebruik is het helemaal top. SDHC ondersteuning met een 6GB kaartje werkt middels de patch voor de X500+. Voor het gemis aan keyboard; ik ben gewen aan handschriftherkenning. Alle Nederlandse WM versies hebben dat standaard uit, maar de patch die ik destijds ook voor de QT9100 heb gebruikt werkt ook uitstekend op WM6!. Overigens vindt ik TenGo een geweldige optie om echt snel teksten in te voeren.

GPS is excellent, zeer snelle fix dankzij de mogelijkheid om GPS data van te voren via een Internet connectie te downloaden. Ook de bussinesscard recogniser is erg handig.

Eten heeft zelf een paar features toegevoegd om de achtergrondverlichting heel smooth te laten aanpassen afhankelijk van de batterijconditie of idle tijd. Ook is er een toevoegsel waardoor de X800 na een bepaalde idle-time in hibernate gaat. (dit is instelbaar voor zowel batterij als niet batterij gebruik). Nu nog een optie om de achtergrondverlichting aan te passen aan de hand van de gemiddelde lichtsterkte gemeten door de front-camera en het is echt af.

Klein minpuntje; de radio werkt alleen met de headset (maar dat is bij alle telefoons zo), en de micro-SD is wat lastig te verwisselen (maar zit wel weer netjes afgedekt met een klepje).

Conclusie: geweldig toestel, degelijk stylisch, maar de meegeleverde utilities hebben weing niet zo veel waarde.

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11 16:02
Goed nieuws voor alle E-ten X800 bezitters (en natuurlijk alle in spe zoals ik :) )
Er schijnt op zeer korte termijn een firmware upgrade beschikbaar te komen die oa. de volgende problemen oplost:

Er schijnt een nieuwe firmware upgrade beschikbaar te zijn die oa. de volgende problemen oplost:

#################
There will be a new ROM WWE 040 381 available within this month (if test ok next week) solving some major issues:

- PIN problem
- Memory runs full
- Hybernate/softreset issue
- Overall performance of VGA display
- GSM firmware update, also improve handsfree calling
- HSDPA indicator show up

Thanks for your patience!
#################

Zie http://eten-users.eu/index.php?showtopic=11945 voor de volledige thread met oa. de link naar de firmware.

Nu maar hopen dat hiermee de kinderziektes daadwerkelijk verholpen worden.
Bericht schijnt afkomstig te zijn van de E-ten benelux forum http://eten-benelux.support.pocketinfo.nl/. Ik kan het zelf niet verifieren omdat je hiervoor je moet aanmelden. En aanmelden kan alleen als je al een E-ten toestel hebt..
Misschien dat iemand die wel toegang heeft dit kan controleren en hier kan posten.

[ Voor 7% gewijzigd door ametis op 21-11-2007 16:25 ]

Verwijderd

ametis schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:27:
.....
Misschien dat iemand die wel toegang heeft dit kan controleren en hier kan posten.
Bij deze kan ik bevestigen dat er een nieuwe ROM is, zie vooral http://www.etenblog.com/ .

Deze release schijnt een beta release te zijn die een aantal problemen oplost.
Volgende week schijnt er een verdere update te verschijnen.

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 09:58
De HTC Touch krijgt een geheugenupgrade, zie http://life.tweakers.net/...ijgt-geheugenupgrade.html.

Het zou heel mooi zijn als E-Ten hetzelfde deed met de X800.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Ik kan persoonlijk niet zonder keybord:
De eerste review van de M800 die ik ben tegengekomen:
http://www.trustedreviews...26/E-TEN-Glofiish-M800/p1

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

--Ik heb nu de TyTN II en ik moet mezelf "leren" het toetsenbord eruit te schuiven en te gebruiken. Ik gebruik namelijk nog vaak Letter Recognizer, Waarbij je de letters onscreen op beeldscherm schrijft. Errûg handig, alleen heb ik 't idee dat dit niet op Nederlandstalige toestellen wordt geleverd.--

Klopt. NL toetsellen hebben GEEN letter recognizer, maar deze is eenvoudig te downloaden via tweakers.net (enablerecognisers.cab). Ooit bedacht voor de MDA met WM5, maar werkt dus ook in WM6!! Andere echte aanrader: Tengo..

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 18:12
Ik mag in januari verlengen en wil heel graag de X800. Dit omdat deze eigenlijk alles heeft wat ik graag wil hebben:
camera, wifi, gps, groot scherm.

alleen vraag ik mij nog af of ik niet de toetsen ga missen?

Daarnaast lees ik soms wisselende berichten over de snelheid van de X800. al is dit al grotendeels op te lossen door alle voorgeinstalleerde software te verwijderen.

kan iemand mij iets zeggen over de accu duur? bij normaal gebruik om de twee dagen opladen?

Erg fijn is het dat het een groot scherm heeft wat zeer handig is voor de tomtom of andere navigatie.

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de X800 NL binnen. Eerste indruk is zeer goed, met name voor het PDA gedeelte.

Ik vraag mij het volgende af:

Is er ook iemand die een mening heeft over het GSM-gedeelte? Ik heb er een KPN-sim ingestopt en bij bijv het bellen van voicemail valt me op dat er ERG veel ruis te horen is over de stem heen. Daar had ik met diverse Nokia's, een Samsung U600 en de HP Voice Messenger geen last van. Daar was het gewoon stil wanneer er niets gezegd werd. Bij deze X800 is er continu ruis aanwezig. Ligt dit aan mij/mijn toestel of hebben anderen deze ervaring ook?? Ik heb al veel gezocht en gelezen, maar hier nog niet echt iets over kunnen vinden.

Thnx for the reply.

Voor de rest:
Scherm is helder en ondanks het formaat (gebruikte tot nu toe een acer N311) prettig in gebruik. Apparaat is niet echt snel, maar ik heb ook nog niet de overbodige software overboord gegooid. Het valt me wel op dat het erop lijkt dat alleen een eerste aanroep van een prog langzaam is. Ook wanneer het dan afgesloten wordt start het vervolgens toch weer snel op.

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 16:28
coentre schreef op woensdag 05 december 2007 @ 08:23:
Daarnaast lees ik soms wisselende berichten over de snelheid van de X800. al is dit al grotendeels op te lossen door alle voorgeinstalleerde software te verwijderen.

kan iemand mij iets zeggen over de accu duur? bij normaal gebruik om de twee dagen opladen?

Erg fijn is het dat het een groot scherm heeft wat zeer handig is voor de tomtom of andere navigatie.
Snelheid valt idd erg mee (vergeleken met mijn SPV C600 met OMAP200). Wel alle Eten apps weglaten en wat tweaken.
Ik haal als ik hem alleen als telefoon gebruik (per dag paar keer kort bellen, klein beetje UMTS) zeker 3 dagen. Scherm is echt indrukwekkend, en niet eens zo'n energieslurper: bij GPS gebruik (TT6) haalde ik toch nog ca. 5 uur met het scherm aan!

Er is ondertussen een nieuwe 402 ROM uit met o.a. SDHC support:
 Fix the device reset occasionally problem.
 Fixed Security Pin code lost problem.
 Support SDHC function.
 Fixed system doesn’t show H icon when HSDPA is working. (Please update 3G firmware)
 Improve Video Call stability.
 Fix the problem of Satellite Data Update which when the update is finished, the GPRS is still connected.
 Improve the connection stability of Bluetooth.
 Improve the stability of FM Tuner application.
 Modify the connection Wizard version.
 Improve part of Call Filter function.
 Improve the stability of Namecard Manager.
 Improve the battery meter accuracy.

• Bender
  • Laatst online: 20-11 18:01
Hoe zit het nou met WLAN en GSM tegelijk, kan dit tegenwoordig al?

• Vassie18
Uhm...op mijn qtek 9100 werkt dat al perfect.
was volgens mij vroeger alleen het probleem als bluetooth en wlan samen ingeschakeld werd er problemen ontstonden. Dat werkt nu ook wel gooed

• Bender
Maar de Qtek is een heel andere telefoon...

Is het met deze telefoon te doen om altijd een VoIP programma mee te hebben draaien/
Dat ik dus kan bellen en gebeld worden via een lokaal nummer? Ik wil dan namelijk het GSM nummer prive houden en via VoIP zakelijk een nummer gebruiken.

Verwijderd

@hierboven exact dat werkt met skype op mijn x500, standaard wordt skype met de x500 ook meegeleverd.
Enig nadeel met de x500 was dat Skype nogal geheugen intensief was en de accuduur plus respons van het apparaat niet ten goede kwam.
maar het werkt dus wel, en zou ook op de x800 moeten werken.
Er staat op de x500 ook een skype plugin waardoor je ook beltonen ed kon instellen meen ik.

Verwijderd

Ik wil hem ook aanschaffen, maar twijfel nog...

Heb voorheen een Mio A701 (WM5) gehad, die had altijd last van de bekende 2 sec. vertraging met opnemen tijdens telefoneren. Dat was behoorlijk irritant!

Heeft nooit gelegen aan het toestel (zegt men) maar ligt aan WM5

Heeft deze E-Ten X800 (Windows Mobile 6) hier ook last van?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 15:50 ]

Verwijderd

Nou mijn x500 heeft hier met wm6 juist last van, de x800 voor zover ik weet niet.
Maar ik vind het zonde om een nog geen jaar oud toestel nu al te vervangen, terwijl het voor de rest exact aan mijn vereisten en verwachtingen voldoet.
Er is al eens een mail gestuurd naar e-ten nu nu weer, maar ik krijg maar geen reactie terug.
E-ten support is al nie tde snelste en het lijkt zodra er een nieuw model is of een "doorontwikkeling" ofwel "plus" versie van jouw toestel er geen updates meer vooruit komen.
Dat is dus nog een andere reden waarom ik twijfel om nog wel een e-ten aan te schaffen.
Wat wel een punt is wat nog meespeelt is dat ik de constructie van de behuizing beter vind dan soort gelijke toestellen vaak, en dan heb ik het vooral over qtek/htc.
Sommige mensen vonden dat de achterklep van de x500 speling zou hebben, mogelijk de x800 ook zo heb ik gelezen, maar ik vind dit juist een van de stevigste!
He tis gewoon jammer dat ze het op support zo laten afweten, bij HTC heb je tenminste nog een "onofficieel" support kanaal namelijk het xda forum.

Voor aanschaf vind ik wel dat je dat even in overweging moet nemen, maar ik moet eerlijk bekennen, de x800 is een doorontwikkeling va nde x500 en de x500+ en het exemplaar wat ik in mijn handen heb gehad was een goed werkend toestel, maar dat houd ik deze "doorintwikkeling" voor verantwoordelijk.

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 16:28
Delay bij opnemen is nog steeds een probleem:
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=12192

Verwijderd

Bedankt mensen,

Ik weet genoeg, jammer...
Begrijp niet dat al die bekende problemen met WM nu in WM6 nog steeds niet opgelost zijn.

Algemene problemen waren:
-vertraging ca. 2 sec. met opnemen.
-beller kreeg mij regelmatig in echo te horen (geluid zou te hard staan, en versterkt zichzelf via de mic enz. onzin alleen Windows Mobile toestellen hebben dat veelal, beetje vreemd...)

Dus dan wordt hij het waarschijnlijk niet, leek me juist een ideaal ding (op de camera & waardeloze support na dan ;) )
Ik wacht wel op de opvolger... want bij die Mio A701 (WM5) en tig firmwares verder had ik hier ook nog steeds last van (tweaks hielpen niet!).
En maar blijven denken dat het wordt opgelost... daar trap ik geen tweede keer meer in! probleem speelt al jaren dus maak je borst maar nat!

Succes.

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:11:
Nou mijn x500 heeft hier met wm6 juist last van, de x800 voor zover ik weet niet.
Maar ik vind het zonde om een nog geen jaar oud toestel nu al te vervangen, terwijl het voor de rest exact aan mijn vereisten en verwachtingen voldoet.
Er is al eens een mail gestuurd naar e-ten nu nu weer, maar ik krijg maar geen reactie terug.
E-ten support is al nie tde snelste en het lijkt zodra er een nieuw model is of een "doorontwikkeling" ofwel "plus" versie van jouw toestel er geen updates meer vooruit komen.
Dat is dus nog een andere reden waarom ik twijfel om nog wel een e-ten aan te schaffen.
Wat wel een punt is wat nog meespeelt is dat ik de constructie van de behuizing beter vind dan soort gelijke toestellen vaak, en dan heb ik het vooral over qtek/htc.
Sommige mensen vonden dat de achterklep van de x500 speling zou hebben, mogelijk de x800 ook zo heb ik gelezen, maar ik vind dit juist een van de stevigste!
He tis gewoon jammer dat ze het op support zo laten afweten, bij HTC heb je tenminste nog een "onofficieel" support kanaal namelijk het xda forum.

Voor aanschaf vind ik wel dat je dat even in overweging moet nemen, maar ik moet eerlijk bekennen, de x800 is een doorontwikkeling va nde x500 en de x500+ en het exemplaar wat ik in mijn handen heb gehad was een goed werkend toestel, maar dat houd ik deze "doorintwikkeling" voor verantwoordelijk.
Zelf heb ik een G500 en ik koop nooit meer ETEN. Vol met bugs (vanaf aanschaf), die vaak niet of zeer omslachtig op te lossen zijn. Support heb je weinig aan, de kwaliteit is onder de maat. Na 1,5 jaar valt mijn G500 uit elkaar. Ik ga nu een HTC proberen, kijken of dat beter gaat. Als je elk jaar een nieuwe koopt is ETEN zeker interessant, de G500 was destijds niet alleen goedkoper dan alternatieven maar ook veel goedkoper.

Verwijderd

THEVGE schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:16:
[...]

Zelf heb ik een G500 en ik koop nooit meer ETEN. Vol met bugs (vanaf aanschaf), die vaak niet of zeer omslachtig op te lossen zijn. Support heb je weinig aan, de kwaliteit is onder de maat. Na 1,5 jaar valt mijn G500 uit elkaar. Ik ga nu een HTC proberen, kijken of dat beter gaat. Als je elk jaar een nieuwe koopt is ETEN zeker interessant, de G500 was destijds niet alleen goedkoper dan alternatieven maar ook veel goedkoper.
Ach ik heb die PDA's/ telefoontjes al van af het prille begin (tig merken verder...) maar heb nog nooit een echt degelijk produkt gehad, die foutloos doet wat ze beloven.
Valt me wel op dat de kwaliteit elk jaar minder wordt...

Alles wordt tegenwoordig veel te snel op de markt gezet en/of te slecht gecontroleerd. De gebruikers worden dus als verkapte bèta-testers gebruikt ;)

Tevens is de kwaliteit bij iedere fabrikant ver te zoeken en de software zit eveneens vol met bugs maar ook dit geldt voor iedere fabrikant.

Dus of je overstap naar HTC dan wat uit maakt :?

Enigste waar een fabrikant zich in kan onderscheiden is support, de rest is allemaal veel van het zelfde en een beetje geluk hebben.

Succes met je HTC

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:24:
[...]

Ach ik heb die PDA's/ telefoontjes al van af het prille begin (tig merken verder...) maar heb nog nooit een echt degelijk produkt gehad, die foutloos doet wat ze beloven.
Valt me wel op dat de kwaliteit elk jaar minder wordt...

Alles wordt tegenwoordig veel te snel op de markt gezet en/of te slecht gecontroleerd. De gebruikers worden dus als verkapte bèta-testers gebruikt ;)

Tevens is de kwaliteit bij iedere fabrikant ver te zoeken en de software zit eveneens vol met bugs maar ook dit geldt voor iedere fabrikant.

Dus of je overstap naar HTC dan wat uit maakt :?

Enigste waar een fabrikant zich in kan onderscheiden is support, de rest is allemaal veel van het zelfde en een beetje geluk hebben.

Succes met je HTC
Hmm, klinkt niet erg positief.. Heb je het nu alleen over WM-apparaten? Of ook bijv. Nokia's of Samsungs? Wat betreft WM-apparaten weet ik niet of je gelijk hebt, ik heb er nog nooit een gehad, maar je uitspraak geldt zeker niet voor alle telefoons. Ik heb bijvoorbeeld al bijna 4 jaar veel pezier van mijn Samsung D500, heeft mij nog nooit in de steek gelaten en werkt nog prima.

Verwijderd

tbenschop2 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:52:
[...]

Hmm, klinkt niet erg positief.. Heb je het nu alleen over WM-apparaten? Of ook bijv. Nokia's of Samsungs?
Nee is het helaas ook niet, maar geldt voor beiden.
Met name de topmerken en hun topmodellen, daar heb ik zelf vele jaren ervaring mee.
Ze hebben allemaal wel wat, bewijzen genoeg dacht ik zo, kijk maar in soortgelijke forums.

En wat Nokia of Samsung betreft...
Natuurlijk géén appels met peren vergelijken ;)
Want een Samsung staat nou niet bepaald bekend als een topmerk en al helemaal niet op smartphone/zakelijk gebied!
Is gewoon een trandy merk dat gericht is op voornamelijk scholieren die geen echt toestel kunnen/willen aanschaffen en die zich voornamelijk laten leiden door het uiterlijk.
Designen kunnen ze wel bij Samsung, maar dit is voor hun ook gemakkelijker, als er weinig techniek in zit wordt alles een stuk eenvoudiger en kan je al je aandacht richten op het design ;) .
Wat betreft WM-apparaten weet ik niet of je gelijk hebt, ik heb er nog nooit een gehad,
Ach voor een ieder die zo'n WM-ding gebruikt is er wellicht al achter!
Hoop dat de toekomstige Windows Mobile Photon (2008) het beter gaat doen op telefonie gebied.
Want voor WM2003/SE/WM5/WM6 is het op softwaregebied wel ok, maar het telefoniegedeelte is bij WM beneden pijl (is het overigens ook niet voor ontworpen, het telefonie-gedeelte is er later aan toegevoegd met alle gevolgen van dien!)
maar je uitspraak geldt zeker niet voor alle telefoons. Ik heb bijvoorbeeld al bijna 4 jaar veel pezier van mijn Samsung D500, heeft mij nog nooit in de steek gelaten en werkt nog prima.
Nee inderdaad, niet voor alle telefoons!

Niet om je D500 af te kraken (één van m'n kids heeft hem tenslotte ook gehad), maar...
Ik had het meer over echte toestellen, smartphones/pda's dus met name, toestellen van dit tijdperk, die meer kunnen dan bellen/mp3-afspelen/spelletje spelen/slechte foto's nemen ;)

Mijn antieke Nokia en antieke Samsung van 10 jaar geleden doen het nu ook nog perfect, daar gaat het dus niet om. Die dingen doen het nog wel een tijdje mits je er normaal mee om gaat.

Maar laten we dit forum niet verder vervuilen met persoonlijke meningen, het heeft tenslotte weinig met de X800 te maken.

De tijd zal het leren.

Verwijderd

Ik ben nogal een pda fan, en met meet als 7 jaar gebruik en tig toestellen die ik onder handen heb gehad zijn dit zo mijn ervaringen hierodner.
Verder heb ik langdurig (minstens een kwartaal) in volgorde gehad:
Casio ding -> Tungsten T -> ipaq 3970 -> ipaq 5450 -> ipaq 5550 -> Nokia Communicator -> htc 9100 -> e-ten x500
Verder in totaal een kleine 50 toestellen wel in mijn handen gehad, puur pda's, geen phones

Palm:
Gigantisch veel software, ding was letterlijk niet kapot te krijgen, afwerking van de behuizing rondweg super!
Support nooit nodig gehad.

iPaq consumenten model:
Kleine softwaremtatige ergernisjes, roms zijn iets wat laat als je ze al krijgt (niet alle toestellen ook kregen een update in het met bug geplaagde tijdperk van wm2002 naar wm2003. Dat deden ze later nog eens over met de wm2003SE patch, zelfs behoorlijk nieuwe toestellen kregen deze patch niet!
EN wederom met wm5 en 6)
patches met hardware matige ongemakken kwamen wel redelijk op tijd.
Service: duurt ff maar kwam wel gerepareerd terug.
Behuizingen: wel degelijk hoewel kleine speling

iPaq bedrijfsmodellen:
Updates kwamen alleen als het stabiliteit en veiligheid vergroten, maar deze roms waren zeer degelijk, en zeer weinig patches waren nodig!
Behuizingen zijn redelijk ok, beetje zoals hierboven.
Service: de modellen die ik had waren geplaagd met batterij problemen, dan moest er een printje vervangen worden, zelfs buiten het jaar met de standaard service stonden ze de volgende dag of zelfde dag op de stoep om hem op te halen, en maximaal 2 dagen later gefixed terug!!!
Erg goede service, en nog ken ik veel mensen in mijn omgeving die met zakelijke ipaq modellen rondlopen.
Voor zakelijk gebruik ook zeker een aanrader.

HTC:
Samen met ipaqs heb ik hier de meeste toestellen van in mijn handen gehad.
Updates krijg je meestal wel, en anders is er XDA.
Software matige ongemakken worden meestal wel weggehaald, er zijn zat rom updates.
Behuizingen variëren van super slecht (denk aan 9100, kraakt en gaat kapot aan alle kanten) tot aan zeer goed, bij de touch en touch dual moest ik zoeken naar kraakjes, gewoon goed afgewerkt.
Service zijn ze minder snel mee maar ze hebben wel enkele keer mijn pda's gemaakt als ik boot problemen had, en elke keer een printje vervangen.
Bijna vaste prik, werkte ik in de kou bij diepe vrieskou laten we zeggen -5, dan zat de pda vast, en kon ik na de batterij verwijderen niet meer doorbooten.
In plaats dat ze een goed toestel maken zoals e-ten, rushen ze elk kwartaal met nieuwe modellen, en dat zie je aan de kwaliteit, nu ze een behoorlijke markt hebben zie je dat ze daar pas wat aan doen.
Ofwel recentere modellen vind ik beter, support moet nog blijken, oude toestellen vaak problemen.
Oude toestellen met wm2002/2003 van hun zaten vol met hardware en software matige problemen, blij dat ik in die tijd ipaqs had.

E-ten:
Pas een paar toestellen van hun in mijn handen gehad, hun komen ook elk jaar met maar een vast aantal toestellen.
De sofware support is matig, je krijgt niet altijd de laatste roms hoewel ik denk dat dat soms wel moet kunnen, maar then again zijn dat ook echt oude toestellen dat ik me in kan denken dat ze daar geen wm6 upgrade voor uitgebracht hebben.
Patches vind ik dat ze ruim voldoende aan doen, scoort ongeveer gelijk aan ipaq de normale modellen.
Behuizingen die ik heb gezien waren ruim voldoende tot zeer goed, zowel de afwerking van de x500 als de x800 waren nagenoeg perfect, met bij de x500 het enige wat ik aanmerk zijn de niet uitstekende camera button, te kleine en vooral brakke koptelefoon plug, en de ietswat schuine niet soepele 5-way button.
De x800 is beter af, nog steeds die te kleine koptelefoon plug, hoewel ik nog niet weet of deze ook brak is, nvigatiebutton werkt nu soepel, maar dat joystickje steekt uit waardoor er ook battey-drain optreedt in je zak door continue dat het scherm aan/uit gaat, wat software matig te verhelpen moet zijn.
Ze hadden hier beter een navigatieplaat van kunnen maken zoals veel andere toestellen.
Ik moet toegeven in al die tijd dat ik de x500 heb heb ik nog geen dusdanig hardwarematige problemen gehad dat ik hem terug heb moeten sturen, maar het is vrij gelijk met HTC als ik het mag geloven, niet altijd even positief dus.

Er beginnen nu ook voor de e-ten custom roms te komen langzamerhand, en daar is die 2 sec delay bijv al uit weg, wie weet of als we geen wm6.1 krijgen, of 7 wat er gebeuren gaat.
E-ten begint wel een behoorlijke community op te bouwen en terecht.

Of ik nog een e-ten zou kopen? Ondanks dat ze zelf die 2sec delay niet verhelpen zou ik op dit moment zeker de x800 kopen, er is imemrs een niet officiele fix, en bang voor bucks wijs heeft htc nu niks gelijks.
Anderzijds vind ik dat HTC nu een beetje "dubbele" toestellen uit brengt, hoewel ik zie dat ze een beetje orde in low en high-end toestellen willen creëren binnen hun lijnen, en ze bijv wlan uit low end modellen lopen te halen, wat voor mij een reden is om zeker zo'n toestel niet te kopen.
Verder pushen ze VGA niet en daar begrijp ik niks van, wel zijn ze nu eindelijk met een 2mpx+ cam gekomen, daarvoor wel lof, maar weer in een toestel waarvan ik zeg waarom in dat model.
Hoewel HTC in kwaliteit vooruit gaat en redelijk degelijke modellen maakt zou ik op dit moment zeker geen HTC kopen.
Zo besluit ik mijn 10/11 jarige ervaring met pda's, wie weet heeft er iemand wat aan :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:12:
Ik ben nogal een pda fan, en met meet als 7 jaar gebruik en tig toestellen die ik onder handen heb gehad zijn dit zo mijn ervaringen hierodner.
Verder heb ik langdurig (minstens een kwartaal) in volgorde gehad:
Casio ding -> Tungsten T -> ipaq 3970 -> ipaq 5450 -> ipaq 5550 -> Nokia Communicator -> htc 9100 -> e-ten x500
Verder in totaal een kleine 50 toestellen wel in mijn handen gehad, puur pda's, geen phones

Palm:
Gigantisch veel software, ding was letterlijk niet kapot te krijgen, afwerking van de behuizing rondweg super!
Support nooit nodig gehad.

iPaq consumenten model:
Kleine softwaremtatige ergernisjes, roms zijn iets wat laat als je ze al krijgt (niet alle toestellen ook kregen een update in het met bug geplaagde tijdperk van wm2002 naar wm2003. Dat deden ze later nog eens over met de wm2003SE patch, zelfs behoorlijk nieuwe toestellen kregen deze patch niet!
EN wederom met wm5 en 6)
patches met hardware matige ongemakken kwamen wel redelijk op tijd.
Service: duurt ff maar kwam wel gerepareerd terug.
Behuizingen: wel degelijk hoewel kleine speling

iPaq bedrijfsmodellen:
Updates kwamen alleen als het stabiliteit en veiligheid vergroten, maar deze roms waren zeer degelijk, en zeer weinig patches waren nodig!
Behuizingen zijn redelijk ok, beetje zoals hierboven.
Service: de modellen die ik had waren geplaagd met batterij problemen, dan moest er een printje vervangen worden, zelfs buiten het jaar met de standaard service stonden ze de volgende dag of zelfde dag op de stoep om hem op te halen, en maximaal 2 dagen later gefixed terug!!!
Erg goede service, en nog ken ik veel mensen in mijn omgeving die met zakelijke ipaq modellen rondlopen.
Voor zakelijk gebruik ook zeker een aanrader.

HTC:
Samen met ipaqs heb ik hier de meeste toestellen van in mijn handen gehad.
Updates krijg je meestal wel, en anders is er XDA.
Software matige ongemakken worden meestal wel weggehaald, er zijn zat rom updates.
Behuizingen variëren van super slecht (denk aan 9100, kraakt en gaat kapot aan alle kanten) tot aan zeer goed, bij de touch en touch dual moest ik zoeken naar kraakjes, gewoon goed afgewerkt.
Service zijn ze minder snel mee maar ze hebben wel enkele keer mijn pda's gemaakt als ik boot problemen had, en elke keer een printje vervangen.
Bijna vaste prik, werkte ik in de kou bij diepe vrieskou laten we zeggen -5, dan zat de pda vast, en kon ik na de batterij verwijderen niet meer doorbooten.
In plaats dat ze een goed toestel maken zoals e-ten, rushen ze elk kwartaal met nieuwe modellen, en dat zie je aan de kwaliteit, nu ze een behoorlijke markt hebben zie je dat ze daar pas wat aan doen.
Ofwel recentere modellen vind ik beter, support moet nog blijken, oude toestellen vaak problemen.
Oude toestellen met wm2002/2003 van hun zaten vol met hardware en software matige problemen, blij dat ik in die tijd ipaqs had.

E-ten:
Pas een paar toestellen van hun in mijn handen gehad, hun komen ook elk jaar met maar een vast aantal toestellen.
De sofware support is matig, je krijgt niet altijd de laatste roms hoewel ik denk dat dat soms wel moet kunnen, maar then again zijn dat ook echt oude toestellen dat ik me in kan denken dat ze daar geen wm6 upgrade voor uitgebracht hebben.
Patches vind ik dat ze ruim voldoende aan doen, scoort ongeveer gelijk aan ipaq de normale modellen.
Behuizingen die ik heb gezien waren ruim voldoende tot zeer goed, zowel de afwerking van de x500 als de x800 waren nagenoeg perfect, met bij de x500 het enige wat ik aanmerk zijn de niet uitstekende camera button, te kleine en vooral brakke koptelefoon plug, en de ietswat schuine niet soepele 5-way button.
De x800 is beter af, nog steeds die te kleine koptelefoon plug, hoewel ik nog niet weet of deze ook brak is, nvigatiebutton werkt nu soepel, maar dat joystickje steekt uit waardoor er ook battey-drain optreedt in je zak door continue dat het scherm aan/uit gaat, wat software matig te verhelpen moet zijn.
Ze hadden hier beter een navigatieplaat van kunnen maken zoals veel andere toestellen.
Ik moet toegeven in al die tijd dat ik de x500 heb heb ik nog geen dusdanig hardwarematige problemen gehad dat ik hem terug heb moeten sturen, maar het is vrij gelijk met HTC als ik het mag geloven, niet altijd even positief dus.

Er beginnen nu ook voor de e-ten custom roms te komen langzamerhand, en daar is die 2 sec delay bijv al uit weg, wie weet of als we geen wm6.1 krijgen, of 7 wat er gebeuren gaat.

Of ik nog een e-ten zou kopen? Ondanks dat ze zelf die 2sec delay niet verhelpen zou ik op dit moment zeker de x800 kopen, er is imemrs een niet officiele fix, en bang voor bucks wijs heeft htc nu niks gelijks.
Anderzijds vind ik dat HTC nu een beetje "dubbele" toestellen uit brengt, hoewel ik zie dat ze een beetje orde in low en high-end toestellen willen creëren binnen hun lijnen, en ze bijv wlan uit low end modellen lopen te halen, wat voor mij een reden is om zeker zo'n toestel niet te kopen.
Verder pushen ze VGA niet en daar begrijp ik niks van, wel zijn ze nu eindelijk met een 2mpx+ cam gekomen, daarvoor wel lof, maar weer in een toestel waarvan ik zeg waarom in dat model.
Hoewel HTC in kwaliteit vooruit gaat en redelijk degelijke modellen maakt zou ik op dit moment zeker geen HTC kopen.
Zo besluit ik mijn 10/11 jarige ervaring met pda's, wie weet heeft er iemand wat aan :P
Bedankt voor de info, gebruikerservaring is voor mij altijd bruikbaar.

Kan je niet eens een benchmark neerzetten v/d X800,
gemaakt bijvoorbeeld met SPB Benchmark, om zo wat vergelijkingsmateriaal te hebben.
Misschien ook handig voor andere gebruikers om dat ding een beetje te tweaken met name met verschillend font-geheugen enz.

Weet er iemand nog een site waar je foto's kunt bekijken die met de X800 zijn genomen.
Begrijp dat ik er niet veel van kan verwachten, maar wil toch eventjes vergelijken, voor ik misschien tot aanschaf overga.

Heb hier ook nog wat toestellen liggen en wil de fotokwaliteit even vergelijken met:
-SE W810i /2MP camera, met auto focus, redelijk tot goede foto's
-Mio A701 /2MP camera, zonder auto focus, waardeloze foto's
-N73(me) /3.2MP camera, met auto focus en Carl Zeiss lens, goede foto's
-N80(ie) /3 MP camera, géén auto focus, redelijke foto's
-N95-1, /5 MP camera, met auto focus en Carl Zeiss lens, goede foto's

Verwijderd

Heb er hier even de 402 update op gezet, en ik heb gezien dat er een bug uit gehaald is die niet op de lijst staat :)
Het joystickje kan nu niet meer wanneer het toestel gelocked is het beeldscherm doen aangaan, en dus geen battery drain :)
Verder krijg ik hier zelfs in het Brabantse platteland netjes HDSPA speeds, zeer zeker merkbaar sneller geworden.

Nog meer goed nieuws: De mooie E-ten comm manager heb ik werkend gekregen voor de x800 :)
Hij moet nog wat aangepast worden maar dan kunnen we eindelijk die oude waardeloze wireless manager vervangen (Die je gelukkig kan deinstallen op de x800, dus niet in de rom zelf zit.

Ik ga al werken aan wat vectorbestanden en dan hoop ik voor het einde van het jaar een werkende comm manager te hebben :)
Andere HTC progs kunnen ook wel gefixed worden maar er komen vanzelf HTC toestellen uit met VGA (Universal/Advantage, alles met een gedraaid display is waardeloos, die tools die daar bij zitten zijn voor 640x480 gefixt ipv 480x640)

Verbazingwekkend heb ik met de 402 rom geen fouten kunnen vinden nog, iemand die weet waar er zitten zodat ik er naar kan kijken en eventueel oplossen?

Verwijderd

Vraagje: Werkt R66 navigate7 erop?

Ik ben al meer dan een week bezig een toestel te selecteren,en telkens wanneer ik denk dat ik eruit ben dan is er toch weer iets waardoor ik ga twijfelen,over foon of abbo (heb nu t-mobile) i.v.m. HSDPA/UMTS dekking.

Verwijderd

BTW gisteren de HTC TyTN II in handen gehad,super specs. maar een erg gammel ding nmm.

Mijn 2,5 jaar oude MDA compact zit nu nog steviger inelkaar dan de nieuwe (achter glas) TyTN II.

Verwijderd

Net even op de E-ten site gekeken,nou daar werd ik niet vrolijk van,wat een meuk...

Verwijderd

Het wordt een HTC,E-ten support is om te janken,ik ga voor de Touch Cruise,toch jammer want dat 640x480 scherm had ik graag gewild... :'(

Verwijderd

HTC Support is niet veel beter hoor, daarop zou ik echt je keus niet baseren.

Verwijderd

Die heb ik in 2,5 jaar MDA gebruik nooit nodig gehad :) dus baseer ik mijn mening daar juist wel op.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 04:06 ]

Verwijderd

Ik heb nooit de e-ten support nodig gehad, en heel erg vaak de htc support XD
En van wat ik over e-ten hier heb gelezen ontlopen ze elkaar niet veel.
Maar goed, ff wat anders :P

De delay oplossing door niks van de extended rom te installeren op de GPS functies na heeft een nadeel; je kunt geen mids meer afspelen en als ringtone instellen.
Ik ga hier nog naar kijken, ik weet uit het verleden dat dit regsettings waren, voor zover ik weet zijn er geen files mee bemoeit.
Wel eigenaardig dat dit niet zelf in de rom gebakken zit.

Verwijderd

Is er nou echt niemand hier die een paar foto's kan posten die genomen zijn met de X800 ?
Of een site weet waar ik die kan bekijken... (zegt eigenlijk al genoeg :'( )

Verwijderd

Er zijn wat reviews met foto's, en anders maak ik er wel wat nog.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:20:
Er zijn wat reviews met foto's, en anders maak ik er wel wat nog.
Geef dan even wat linkjes, heb al tig review's doorgenomen maar met weinig of geen resultaat. Liefst foto's met de nieuwste firmware enz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:25:
[...]

Geef dan even wat linkjes, heb al tig review's doorgenomen maar met weinig of geen resultaat. Liefst foto's met de nieuwste firmware enz.
Met de "nieuwste"firmware? Zoiets bestaat niet.

hier een hele film.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 23:14 ]

Verwijderd

Ja gaat lekker met de X800...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 23:08:
[...]

Met de "nieuwste"firmware? Zoiets bestaat niet.
Hoezo bestaat niet :?
Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt.
Ik bedoelde gewoon wat foto's die zijn geschoten met een X800 voorzien v/d nieuwste firmware, daar ik heb begrepen dat de fotokwaliteit iets is toegenomen met de nieuwste firmware.
hier een hele film.
Ja die film en nog vele andere filmpjes en tig reviews heb ik al lang bekeken/gelezen (even googlen enz.). Heb een review gezien met drie foto's die genomen zijn, maar dat waren de eerste exemplaren die zijn het woord foto niet waard, waren waardeloze kiekjes.

Dus vandaar mijn vraag:
Kan er iemand misschien wat foto's maken en die ergens posten en even zijn firmware-versie erbij vermelden. Zodat ik/toekomstige kopers een redleijke indruk krijgen van de huidige foto-kwaliteit onder normale omstandigheden, moet toch niet zo moeilijk zijn...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 11:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:25:
[...]

Hoezo bestaat niet :?
Ik denk dat je mijn vraag niet goed begrepen hebt.
Ik heb je heel goed begrepen. Jij begrijpt alleen niet dat wanneer een device uitkomt en daarover een review geschreven is dat de firmware in principe alweer oud is :+
Dus zoiets als de "nieuwste"firmware bestaat niet.

en zo'n camera. Ach. Ze zijn handig om een snapshotje te maken maar het zal nooit een dslr worden. Dus dat is voor mij een ondergeschikt punt voor een Pocket PC phone ed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2007 19:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 19:40:
[...]

Ik heb je heel goed begrepen. Jij begrijpt alleen niet dat wanneer een device uitkomt en daarover een review geschreven is dat de firmware in principe alweer oud is :+
Dus zoiets als de "nieuwste"firmware bestaat niet.
In principe zeg je :?
Dat er eventueel/misschien achter de schermen gewerkt wordt aan een weer andere firmware, is hier niet van toepassing!

De nieuwste firmware is gewoon de recentste firmware die op dit moment officieel beschikbaar is.
Duidelijker kan ik het niet omschrijven :+

Bij een goede en dus onafhankelijke review (en die zijn er op dit moment helemaal niet :'( ) staat dan ook vermeld welke firmware er op dat moment in het toestel zit, begrijp je ;)
Met name omdat een slecht geprogrammeerde firmware een toestel veelal negatief beïnvloed!
en zo'n camera. Ach. Ze zijn handig om een snapshotje te maken maar het zal nooit een dslr worden.
Ja dat is ook geen wereldnieuws! algemeen bekend dus...
Maar de éne 2MP telefooncamera is de andere niet, daarom vroeg ik om wat vergelijkingsmateriaal om zelf te oordelen of het nu voor mij persoonlijk wel meevalt of dat het echt helemaal waardeloos is.
Maar zelfs dat is te moeilijk om te begrijpen geloof ik.
Dus dat is voor mij een ondergeschikt punt voor een Pocket PC phone ed.
Ja maar dat was de vraag ook niet, wat jij vindt is in dit geval voor niemand interessant!
Gaat erom wat de vraagsteller (in dit geval ik) er van vindt, daarom wordt die vraag tenslotte gesteld 8)7
Voor mij is het namelijk wel interessant, zoek het liefst zo'n toestel inclusief camera met toch een redelijke foto-kwaliteit, dus ongeveer gelijk aan die v/d Sony Ericsson W810i ook een 2MP met autofocus.

Maar goed... je antwoorden zeggen me genoeg, zal wel allemaal te hoog gegrepen zijn!, over Tweakers geproken :?

Denk dat de meeste mensen hier ook maar een beetje uit hun nek zitten te kletsen en wellicht zelf helemaal niet zo'n toestel bezitten!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/39229/2002204016599131222_rs.jpg

Je kon al lezen dat de kwaliteit beroerd was, en dat is waar, beroerder dan de x500.
In dit geval is het een stukje software waarschijnlijk die, naar ik het best omschrijven kan, de foto "schilderachtig", mozaiekachtig maakt.
Zoom in om het zelf te zien.

Geen echte review maar minpunten die ik persoonlijk heb ontdekt:

Softwarematig:
Gemaakte foto's worden redelijk "verneukt"
Standaard software zorgt voor delay, deinstalleren/niet installeren dus.
Doe je dat niet kun je geen mids als beltonen selecteren.
Vul je owner info in en laat je dat displayen zodra je toestel aan gaat dan ook als je het scherm aan zet uit standby mode.
Maar 20-25 mb ram vrij waardoor de beeldopbouw een 150-200 msec vertraging oploopt soms, dit kan worden verholpen met een update naar 6.1 die nog uit moet komen en +/- 5ram extra vrij moet maken.

Hardwarematig:
Pookje steekt te ver uit, battery drain probleem opgelost wat hierdoor ontstond maar nog steeds glijdt hij niet lekker in het riemtasje.
Achterklepje kraakt, had ik de eerste anderhalve week geen last van maar nu wel :/
Accu gaat maar 2 dagen mee bij mij, mijn x500 ging 3 dagen mee, ik vind dit een beetje aan de korte kant.
Koptelefoon plug is nog steeds de kleine variant waardoor je een converter plug nodig hebt.

Betwijfel of ik een x800 heb dan je in de exif data kijken of met mijn x500 maak ik wel een foto van de x800, kun je gelijk zien dat de x500 het zoveel beter doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:17:
[afbeelding]

Je kon al lezen dat de kwaliteit beroerd was, en dat is waar, beroerder dan de x500.
In dit geval is het een stukje software waarschijnlijk die, naar ik het best omschrijven kan, de foto "schilderachtig", mozaiekachtig maakt.
Zoom in om het zelf te zien.

Geen echte review maar minpunten die ik persoonlijk heb ontdekt:

Softwarematig:
Gemaakte foto's worden redelijk "verneukt"
Standaard software zorgt voor delay, deinstalleren/niet installeren dus.
Doe je dat niet kun je geen mids als beltonen selecteren.
Vul je owner info in en laat je dat displayen zodra je toestel aan gaat dan ook als je het scherm aan zet uit standby mode.
Maar 20-25 mb ram vrij waardoor de beeldopbouw een 150-200 msec vertraging oploopt soms, dit kan worden verholpen met een update naar 6.1 die nog uit moet komen en +/- 5ram extra vrij moet maken.

Hardwarematig:
Pookje steekt te ver uit, battery drain probleem opgelost wat hierdoor ontstond maar nog steeds glijdt hij niet lekker in het riemtasje.
Achterklepje kraakt, had ik de eerste anderhalve week geen last van maar nu wel :/
Accu gaat maar 2 dagen mee bij mij, mijn x500 ging 3 dagen mee, ik vind dit een beetje aan de korte kant.
Koptelefoon plug is nog steeds de kleine variant waardoor je een converter plug nodig hebt.

Betwijfel of ik een x800 heb dan je in de exif data kijken of met mijn x500 maak ik wel een foto van de x800, kun je gelijk zien dat de x500 het zoveel beter doet.
Bedankt voor je info, hier kan ik wat mee _/-\o_

En die korte accuduur..., dat heeft elke PDA/Smartphone tegenwoordig, tenminste apparaatjes met UMTS/GPS/WiFi/Grote SD kaartjes enz.

Overigens sommige SD-kaartjes gebruiken meer energie dan andere, kwam ik achter toen ik in een SE phone 2GB prikte ipv de standaard 512 MB, accuduur werd ook meteen gehalveerd!
Dus dat zal hier ook wel van toepassing zijn.

Verwijderd

In mijn geval is de x500 aardig gelijk, en gebruik hetzelfde 2gb kaartje.
Dus dat vga scherm heeft gewoon zoveel meer nodig.
Maar ik heb het toestel nog niet zo gek lang en de eerste dagen is het steeds 2 dagen.
Moet zeggen ik gebruik mobiel internet/navigatie redelijk veel.
Nu is het wel vakantie periode maar toch, ik merk dat de accu al wat minder lang meegaat.
Toch is het een zeer fijn toestel, zelf was ik vroeger ook een SE fan, maar dat bood gewoon niet wat ik nodig had, en had ik er steeds een pda langs.
Van alle fotocams die in pda's zitten die al op de eerste plaats zich niet kunnen meten met phonecams vreemd genoeg, is dit de slechtste die ik ken.
De chip ondersteund max tot 4mpx, er zit een 2mpx cam in, en dan zulke pics...
Ik ken vlekkerige nog van de eerste digicams, en dat was gewoon compressie, en ik had al een digicam in 1996 :P
Of er nu een fix voor komt of niet ik vind het wel slordig.
Zal een pic schieten met de x500.

gaat niet, de x500 ligt nu niet hier XD

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 16:03:
In mijn geval is de x500 aardig gelijk, en gebruik hetzelfde 2gb kaartje.
Dus dat vga scherm heeft gewoon zoveel meer nodig.
Maar ik heb het toestel nog niet zo gek lang en de eerste dagen is het steeds 2 dagen.
Moet zeggen ik gebruik mobiel internet/navigatie redelijk veel.
Nu is het wel vakantie periode maar toch, ik merk dat de accu al wat minder lang meegaat.
Toch is het een zeer fijn toestel, zelf was ik vroeger ook een SE fan, maar dat bood gewoon niet wat ik nodig had, en had ik er steeds een pda langs.
Van alle fotocams die in pda's zitten die al op de eerste plaats zich niet kunnen meten met phonecams vreemd genoeg, is dit de slechtste die ik ken.
De chip ondersteund max tot 4mpx, er zit een 2mpx cam in, en dan zulke pics...
Ik ken vlekkerige nog van de eerste digicams, en dat was gewoon compressie, en ik had al een digicam in 1996 :P
Of er nu een fix voor komt of niet ik vind het wel slordig.
Zal een pic schieten met de x500.

gaat niet, de x500 ligt nu niet hier XD
Wederom bedankt voor je info _/-\o_

Klopt... al mijn eerdere PDA's met camera waren ook van waardeloze kwaliteit :'(
Een low-budget telefoontje/camera levert veel en veel betere fotokwaliteit ;)

Misschien is het toch een Windows Mobile probleem, want al mijn vorige PDA's met camera onder WM hadden een soortgelijke waardeloze foto-kwaliteit, altijd dat vlekkerige uiterlijk enz. ongeacht welk merk!

Ik heb besloten om hem voorlopig toch maar niet aan te schaffen!
Wel houd ik dit forum in de gaten en hoop maar dat ze bereid zijn om de foto-kwaliteit wat op te krikken want dit is te belachelijk voor woorden, lijkt wel kermis kwaliteit :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:09:
[...]

In principe zeg je :?
Dat er eventueel/misschien achter de schermen gewerkt wordt aan een weer andere firmware, is hier niet van toepassing!

De nieuwste firmware is gewoon de recentste firmware die op dit moment officieel beschikbaar is.
Duidelijker kan ik het niet omschrijven :+
Het kan zijn dat jij een device koop met firmware 1.0 en ik een tweetal maanden eenzelfde device koop met v1.1 Dat hoeft niet te betekenen dat die v1.1 dan ook al direct voor jou beschikbaar is. Dat gebeurd bij camera's ook.Die worden vaak ook getest met een "prelimenary"firmware.Dat hoeft dan dus *niet* de firmware te zijn die uiteindelijk in de camera beland

Maar bij PDA's hebben we het eigenlijk niet over firmware maar over een OS upgrade.
Nogmaals de OS versie! Een firmware is doorgaans klein en dient om foutjes in de software snel weg te werken.Voor een OS komt wel iets meer kijken.
Voor mij is het namelijk wel interessant, zoek het liefst zo'n toestel inclusief camera met toch een redelijke foto-kwaliteit, dus ongeveer gelijk aan die v/d Sony Ericsson W810i ook een 2MP met autofocus.
Ja maar dat interesseert mij dus weer niet ;) Ik hou het maar bij m'n dSLR vwb foto's maken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 21:03 ]

• Remco Kramer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02-2018
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:12:
E-ten:

Helaas heb ik een mindere ervaring met E-ten :S
Ik heb de M700 bij een abonnement aangeschaft en van het begin af aan al problemen.
Zo gaat hij niet altijd uit headset modus als ik een headset erin heb geprikt, moet dan net zolang met de plug rommelen tot hij weer terug springt.
Als de batterij onder de 50% komt crasht hij om de haverklap, met name als ik gebelt word of zelf wil bellen. Een upgrade van WM5 naar WM6 heeft helaas niet geholpen.
Hij start ongelooflijk traag op, wat ik op zich niet zo'n probleem vind, maar toch.. als ik dat zo zie bij andere PDA's is dat toch wel een heel verschil.
De kwaliteit van de camera is een drama, strepen door het beeld enzo.. vooral als hij iets minder licht krijgt.
De laatste tijd doet de GPS een beetje raar, kan geen goed signaal meer krijgen.

Ben alleen een beetje lui geweest en hem nog niet opgestuurt.. ik ga dit maar wel even doen voordat hij uit de garantie gaat.

Of ik nog een E-ten zal kopen weet ik niet. Afgezien van de problemen is het wel een leuk apparaat... de X800 kwam 2 of 3 weken uit nadat ik deze had aangeschaft. Daar baalde ik wel van moet ik zeggen. Maar ik zit nog een jaar aan m'n abo vast, dus zie wel wat er uit is op dat moment :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 20:57:
[...]

Het kan zijn dat jij een device koop met firmware 1.0 en ik een tweetal maanden eenzelfde device koop met v1.1 Dat hoeft niet te betekenen dat die v1.1 dan ook al direct voor jou beschikbaar is. Dat gebeurd bij camera's ook.Die worden vaak ook getest met een "prelimenary"firmware.Dat hoeft dan dus *niet* de firmware te zijn die uiteindelijk in de camera beland

Maar bij PDA's hebben we het eigenlijk niet over firmware maar over een OS upgrade.
Nogmaals de OS versie! Een firmware is doorgaans klein en dient om foutjes in de software snel weg te werken.Voor een OS komt wel iets meer kijken.
Ben zelf 18 jr. geleden afgestudeerd aan de TH-Delft (elektronica & informatietechnologie) ben volledig op de hoogte van hoe een rom is opgebouwd met bootloader/OS/firmware enz.
Voor de camera is (in dit geval) alleen de firmware (kleine wijziging) van toepassing, vandaar mijn vraag expliciet gericht was over firmware, mede omdat er zo te zien sprake is van een compressie probleem, wellicht dat men dit oplost in een nieuwe/andere firmware ;)
[...]

Ja maar dat interesseert mij dus weer niet ;) Ik hou het maar bij m'n dSLR vwb foto's maken :)
Ja begrijpelijk,
kan je geen ongelijk geven ;)

Bedankt voor het meedenken.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 16:20

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb voor de E-ten M800 een aparte topic aangemaakt.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Bender
Goed hij is binnen.. wil een wachtwoord
Maar geen idee welk ofzo want hij logt nergens mee in :|

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Gisteren een HTC Touch Cruise bestelt en vandaag helaas geannuleerd i.v.m. slechte videodrivers (support).
Voor degene die niet op de hoogte zijn.
"Problem: Our Kaisers currently lack proper D3D (direct 3d) drivers and are therefore performing at a fraction of their actual capabilities. This results in poor video playback, poor camera/image performance, and bad performance in video games and other video-intensive software." (problemen met kaiser/tytn2 ook van toepassing op de touch cruise)

Mocht HTC dit probleem niet volledig oplossen ben ik genoodzaakt iets anders te kiezen.
Voor mij staat films afspelen op plaats 4 van de 5 primaire eisen.

Ik vraag mij nu dus af is de X800 een goed alternatief. Er zijn nog helaas zo weinig reviews en ik lees dat er hier al een aantal mensen er eentje hebben. Aan de hand van jullie bevindingen zouden jullie mij misschien kunnen adviseren. _/-\o_

Eisen:
* Agenda, outlook synchronisatie: zal wel prima te doen zijn
* Telefoneren: standaard functionaliteit meer dan genoeg. zo lang ik en de beller maar goed verstaanbaar zijn
* GPS: Redelijk snelle fix maar bovenal vlotte GPS in z'n algemeen . (red ik dat met 64mb?)
* Movies: xvids op 640x480 moeten flawless afgespeeld kunnen worden
* Algemeen gebruik: Vlotte interface, ik multitask weinig tot niet. Zal zelden meer dan 2 programma's openstaan maar wat ik me erg aan kan storen is een slome interface. Zolang algemeen gebruik vlot werkt vind ik het al prima (bijv.. opstarten van IE, Startknop, binnengekomen sms' en lezen.

Alvast harstikke bedankt voor je input, much appreciated. Zit al ruim een week te tobben met keuzes..

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

• Bender
Ik heb reinstall gedaan, pincode probleem opgelost.

Hoe weet ik nu eigenlijk wat alle standaard geïnstalleerde software doet?

En hoe voorkom ik dat GPRS of UMTS zomaar even in werking gaan. Want nu heeft de hele nacht mijn GPRS aangestaan ipv dat hij gewoon Wifi gebruikt :|

[ Voor 37% gewijzigd door Bender op 05-01-2008 12:10 ]

Verwijderd

Ben al een tijdje bezig om mijn x800 echt lekker te laten werken naar mijn zin, en was zodoende de softwarematige problemen aan het opsporen en verhelpen.

Als eerste er is te weinig ram, dat is hiermee op te lossen:
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=12511
Je kunt hem rustig op 4mb zetten waarna je 29mb ram overhoud, wat ruim genoeg is!
Scherm reageert nu instantly zoals ik van mijn x500 gewend was, gewoon super!

Dan na de hardreset of flash moet/kun je de meegeleverde apps installeren, doe dit niet dmv de cam button ingedrukt te houden en houd 2 mb extra ram vrij
GPS update en GPS manager wel installeren, die zijn handig.

Daarna de volgende reg setting:
HKLM\System\StorageManager\FATFS\CacheSize = 4096 (DWORD decimal)

File system cache staat standaard aan op eten toestellen, maar staat op 0 en wordt dus niet gebruikt.
Zelf heb ik dit op 2048 gezet en je apps reageren merkbaar sneller zodner dat het te kosten gaat van je batterij of dat je moet overclocken (en weer batterij power kost)

Verder kun je op XDA SRS HD WOW halen, een app voor beter geluid en een equaliser, werkt ook met bluetooth headphones :)
Ideaal, iets wat ik ook miste.

Waar ben ik software matig nog mee bezig?
- Andere Comm Manager, die van HTC aan het ombouwen, maar moet ik eerst een VGA compatible hebben, standaard wireless manager is waardeloos.
- De touch dialpad en random access zijn super middelen vor de phone functionaliteit, jammer dat die niet vga compatible zijn, dus dat mis ik.
- Speaker voor oa tomtom is aa nde )te) zachte kant, x500 beduidend harder, dus hier ga ik nog achteraan.

Ik onderzocht ook dat wij geen echte hdspa snelheden zouden krijgen zoals op het eten-user forum staat, maar ik haal de max van mijn vodafone abbo gewoon netjes, dit is dus een mythe of iig niet in Nederland van toepassing.

Weet je nog een softwarematige bug of iets wat je verholpen wilt hebben laat maar weten, dan kan het later in een custom rom die ik zal maken :)

De 3D versie van iGo8 (Beta) werkt ook perfect, redelijk soepel, alleen het laden van terrain files in de worldmap of als je erg uitzoomed gaat wat traag, maar wegen, namen en punten laden meteen.
Ziet er op VGA erg mooi uit.
Wil je het testen vergeet niet in de .ini VGA=1 te veranderen (!)

Requests:

Bij het GPRS wolkje een diconnect button(optie 8 of 16);

Add a 'Disconnect' button (and Timer) to the Connection List for GPRS
To add a Disconnect button:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 8 (DWORD decimal)
To add a Disconnect button and a timer display showing how long GRPS is in use for the session:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 16 (DWORD decimal)
To disable both the Disconnect button and the timer:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 0 (DWORD decimal)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2008 18:49 ]

• Bender
Ik heb de ram op 4MB gezet en het werkt inderdaad erg prettig zo!

Hoe kun je aanpassingen maken in het registry?

Verwijderd

Het kan met total commander maar dit is mijn alltime favoriet sinds wm2002:

http://www.phm.lu/Products/PocketPC/RegEdit/

• Bender
Ok, sinds de update heb ik een probleem.
Ik weet echter niet of het door de update zelf komt..

Maar ik kan geen SMS berichten versturen. De knop versturen doet namelijk niks, het scherm blijft gewoon staan :(
(en volgens mij ook niet meer ontvangen :|)

[ Voor 9% gewijzigd door Bender op 29-01-2008 10:39 ]

Verwijderd

Even geprobeerd en zelf geen last van ontvangen of versturen, alles komt aan op de phones van mijn collega's en ontvangen is ook geen probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:20:
Ben al een tijdje bezig om mijn x800 echt lekker te laten werken naar mijn zin, en was zodoende de softwarematige problemen aan het opsporen en verhelpen.

Als eerste er is te weinig ram, dat is hiermee op te lossen:
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=12511
Je kunt hem rustig op 4mb zetten waarna je 29mb ram overhoud, wat ruim genoeg is!
Scherm reageert nu instantly zoals ik van mijn x500 gewend was, gewoon super!

Dan na de hardreset of flash moet/kun je de meegeleverde apps installeren, doe dit niet dmv de cam button ingedrukt te houden en houd 2 mb extra ram vrij
GPS update en GPS manager wel installeren, die zijn handig.

Daarna de volgende reg setting:
HKLM\System\StorageManager\FATFS\CacheSize = 4096 (DWORD decimal)

File system cache staat standaard aan op eten toestellen, maar staat op 0 en wordt dus niet gebruikt.
Zelf heb ik dit op 2048 gezet en je apps reageren merkbaar sneller zodner dat het te kosten gaat van je batterij of dat je moet overclocken (en weer batterij power kost)

Verder kun je op XDA SRS HD WOW halen, een app voor beter geluid en een equaliser, werkt ook met bluetooth headphones :)
Ideaal, iets wat ik ook miste.

Waar ben ik software matig nog mee bezig?
- Andere Comm Manager, die van HTC aan het ombouwen, maar moet ik eerst een VGA compatible hebben, standaard wireless manager is waardeloos.
- De touch dialpad en random access zijn super middelen vor de phone functionaliteit, jammer dat die niet vga compatible zijn, dus dat mis ik.
- Speaker voor oa tomtom is aa nde )te) zachte kant, x500 beduidend harder, dus hier ga ik nog achteraan.

Ik onderzocht ook dat wij geen echte hdspa snelheden zouden krijgen zoals op het eten-user forum staat, maar ik haal de max van mijn vodafone abbo gewoon netjes, dit is dus een mythe of iig niet in Nederland van toepassing.

Weet je nog een softwarematige bug of iets wat je verholpen wilt hebben laat maar weten, dan kan het later in een custom rom die ik zal maken :)

De 3D versie van iGo8 (Beta) werkt ook perfect, redelijk soepel, alleen het laden van terrain files in de worldmap of als je erg uitzoomed gaat wat traag, maar wegen, namen en punten laden meteen.
Ziet er op VGA erg mooi uit.
Wil je het testen vergeet niet in de .ini VGA=1 te veranderen (!)

Requests:

Bij het GPRS wolkje een diconnect button(optie 8 of 16);

Add a 'Disconnect' button (and Timer) to the Connection List for GPRS
To add a Disconnect button:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 8 (DWORD decimal)
To add a Disconnect button and a timer display showing how long GRPS is in use for the session:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 16 (DWORD decimal)
To disable both the Disconnect button and the timer:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 0 (DWORD decimal)
Ik ben ook op zoek naar een adere smartphone.
Nu is mijn oog gevallen op het internet van vodafone i.c.m. abo, wat is jou download snelheid?

Ik heb nu een T-Mobile compact, maar haal helaas 5kb/s vanwege het niet hebben van UMTS.

Groeten,
Bas

Verwijderd

In het recente verleden haalde ik 1,8 Mbps, de max van vodafone.
Nu geloof ik dat ze dat omhoog hebben gegooid en dat nog niet getest.
Iig haal ik betere speeds dan vrienden met t-mobile web 'n walk.
Als je wil kan ik wel wat nieuwe test benches doen van hoe het vandaag de dag is.

Dit is de meter die ik ervoor gebruik:
http://www.markab.it/meter/html/Meter_eng.asp

Zit nu in een deel van Brabant waar HDSPA nog niet zo'n goed/stabiel bereik heeft dus zodra ik op een andere plek kom zal ik het nog eens nameten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 11:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:31:
In het recente verleden haalde ik 1,8 Mbps, de max van vodafone.
Nu geloof ik dat ze dat omhoog hebben gegooid en dat nog niet getest.
Iig haal ik betere speeds dan vrienden met t-mobile web 'n walk.
Als je wil kan ik wel wat nieuwe test benches doen van hoe het vandaag de dag is.

Dit is de meter die ik ervoor gebruik:
http://www.markab.it/meter/html/Meter_eng.asp

Zit nu in een deel van Brabant waar HDSPA nog niet zo'n goed/stabiel bereik heeft dus zodra ik op een andere plek kom zal ik het nog eens nameten.
Als je dat wilt doen, kun je ook naar bijvoorbeeld www.google.nl pingen?

alvast bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 12:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:07:
[...]

Als je dat wilt doen, kun je ook naar bijvoorbeeld www.google.nl pingen?

alvast bedankt
http://www.freewareppc.com/communication/pocketping.shtml

Met dat tooltje en een stuk in Brabant waar ik stabiel 3G heb haal ik rond de 200 ms, HDSPA moet nog wat lager liggen.
Erg goed te doen dus.

• Bender
Ik haal met Vodafone (3G) nu 160 kbps.
En ik zit iets ten zuiden van Eindhoven

Als ik Google ping krijg ik rond de 220ms

Verwijderd

Voor de volledigheid ik zit 40km ten oosten van Eindhoven

• Bender
Het probleem van niet SMSen was omdat de SMS centrale niet ingevuld stond, en ik kon het ook neit invullen want dat menu item bestond niet meer.
En in al mijn backups niet dus ik kon opnieuw beginnen :o

Alleen weer een ander probleem is dat internet via USB kabel niet meer werkt

Verwijderd

Er is een nieuwe modem firmware:
http://etenclub.ru/files/X800/ModemUpdater_FC3301_CG.exe
Eigenlijk released voor de russische markt, maar werkt gewoon op een wwe x800.
In mijn geval op 3G ging mijn snelheid van 160,3 kbps naar 320,8, een exacte verdubbeling, kan niet wachten totdat ik Hdspa in het wild kan testen.
Dus heb je speed problemen, of wil je testen dan kun je deze modem flashen, je kunt altijd terug naar versie CA.
Verder nog niet zo'n stabiel hdspa signaal hier gehad voor een speedtest, maar 3G trek ik thuis nu iig nagenoeg vol (meen dat max iets van 380 was?)

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een M800 aangeschaft en wil de pagepool ook verkleinen naar 4MB. Omdat deze mogelijkheid in het X800 forum wordt uitgelegd, post ik mijn bericht hier.

Uiteraard de instructies gevolgd en volgens de maker van de tool zou het met alle E-Ten ROM's moeten lukken.
Helaas krijg ik de volgende melding (zowel op een Vista 32bit als XP SP2-systeem) bij het uncompressen van de kernel:

# An unexpected error has been detected by Java Runtime Environment:
#
# EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION (0xc0000005) at pc=0x001fe5f0, pid=3952, tid=3036
#
# Java VM: Java HotSpot(TM) Client VM (1.6.0_03-b05 mixed mode)
# Problematic frame:
# C 0x001fe5f0

Iemand een idee wat dit is? Versieprobleem van java, M800-ROM toch niet compatible?

Verwijderd

ik denk dat dit een fout is, waarmee je beter naar de maker van die tool kan gaan, dus een berichtje posten op eten-users.eu

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Omdat Iruja redelijk positief is en ik m'n HTC P3600 wel zat ben na ruim een jaar, heb ik de gok gewaagd om ook een X800 aan te schaffen. Ik verwacht dat ik hem deze week binnen zal krijgen.

Ik heb op dit moment al een aantal vragen:

Wat betreft de hogere resolutie en het VGA scherm weet ik nog niet precies wat ik kan verwachten. Is het resolutieverschil al duidelijk op het today scherm bijvoorbeeld? Of alleen in bepaalde applicaties? Pocket Internet Explorer?

Zijn er door deze andere resolutie ook problemen met bepaalde software? Kan ik mijn TomTom 6.02 gewoon installeren? Zal de teletekst viewer nog werken? Resco FileExplorer?

Is er al zoiets als HTC Home door E-ten beschikbaar gesteld? Dus dat er op het today scherm met behulp van tabbladen geswitched kan worden tussen contactpersonen/applicaties/mail-sms-telefoon?
Of is voor zoiets 3rd-party software nodig? Zoja, wat gebruikt men zoal?

Een heleboel vragen zoals je ziet, ben benieuwd of iemand wat duidelijkheid kan geven!

Verwijderd

- Nou de resolutie is overal te merken, en dan met name de tekst, die is zoveel scherper!, leest rustiger.

- Internetten op VGA werkt icm hdspa echt fijn, eindelijk een resolutie waarbij je toch wel flink erop vooruit gaat.

- Today scherm zijn plugins die niet goed werken (niet meescalen) dus zijn behoorlijk klein, oa htc home, maar werken wel.
Komen we meteen bij het volgende:

- Als vervanger krijg je sowieso gratis spb mobile shell erbij, wat een waardige vervanger is.
Nu meen ik dat er zelfs een versie 2.0 binnenkort komt die weer net wat fijner is.

- TomTom werkt perfect, en resco explorer ook, kan ik je uit eigen hand vertellen, geen bugs gezien en tomtom heeft ondanks het vga scherm geen lag, igo overigens ook niet.

- Voor tabbladen op het today scherm zijn allerlei plugins, ik zoek nog de beste maar tot dan voldoet spb mobile shell.

Overigens komt er binnenkort een 6.1 update, de onofficiéle zou ik dus ook nog niet instellen.
Die heeft oa betere support voor vga en betere memory management.
Ik heb hem al geprobeerd en in combinatie daarmee is het een fijne phone die de concurrentie mijlen ver achter laat op moment, er is ook niks aangekondigd wat de directe concurrentie met dit toestel aan kan.
Wel enekele met toetsenbord maar das meer een concurrent voor de m800 (SE Experia, Toshiba G900 hoewel die geen gps ingebouwd hebben)
Kortom een keus waar je echt niet zomaar spijt van krijgt, en ook voor andere die de keuze overwegen vooreen candybar pda zonder tobo zou ik zeggen pak deze, er is gewoon niks anders.

Toch vervang ik deze over 1 jaar waarschijnlijk als er iets nieuws op de markt is, dat joystickje zint me niet en het diepliggende scherm vind ik ook eigenlijk een klein minpuntje (was altijd zo in het verleden maar sinds de touch vind ik dat wel mits zelfde specs een inruil waard)

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb ondertussen ook de x800 binnen gekregen, wat een prachtig scherm zeg!

Er staat nu rom 0402 op, is dat de nieuwste of is er ook een 0403?
Waar heb je ergens gelezen dat er een update komt naar WM6.1?

Het scherm is zo verschrikkelijk mooi, wat een verschil zeg!
Het design van het apparaat heeft wel wat minpuntjes zoals hierboven ook gezegd wordt:
- Joystick vind ik onhandig
- Scherm ligt diep
- Batterijklepje is slapjes

Ik ga nu eens de 2.0 versie van SPB Phone Shell erop zetten, handig dat daarvoor een kortingsbon erbij zit.

Eerste indruk is dus zeer positief, ik had dit apparaat al veel eerder moeten aanschaffen!

Verwijderd

De 403 is een versie die ondersteuning heeft toegevoegd voor poolse en baskische instellingen, is verder gelijk aan de 402.
Dat de 6.1 update eraan komt is wel zeker, zou maart/april een keer uitgebracht worden door ms en er zijn al wat leaked final roms voor andere toestellen.
Aangezien de x800 met 6.0 wat memory problemen heeft, en 6.1 deze voor een groot gedeelte oplost, en het een gratis service pack is mag je ervan uit gaan dat e-ten deze ook voor de x800 uitbrengt, maar nergens is een officieel perbericht daarover.
Dit is gewoon een aanname die je mag doen.

Verder dat klepje was in het begin bij mij niks mis mee, maar na een goede 2 weken had ik een kraakje, plaats in het midden een stukje papier en opgelost.
Wel zo is het dat als je bij je sim of batterij moet dat klepje erg moeilijk opengaat, ik kan er wel mee leven.
Wat ik ernstiger vind is de gebruikte cam bijv.

Maar goed, wanneer die 6.1 update komt kan ook ik niet zeggen, er is iig een onofficiële beta versie uit, geport dan wel.

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 14:27:
Wat ik ernstiger vind is de gebruikte cam bijv.

Maar goed, wanneer die 6.1 update komt kan ook ik niet zeggen, er is iig een onofficiële beta versie uit, geport dan wel.
Bedankt voor de info :)

De cam is inderdaad slecht, gelukkig heb ik een losse digicam.
Ik las nog wel iets over een zaklamp applicatie door middel van het flitserlampje, dat lijkt me dan wél weer handig.

Verwijderd

Iemand hier last van?
Heb spontaan met een redelijk schone rom last van vastlopers, in het phone en contacts gedeelte met namelijk.
Zou ook een stuk software kunnen zijn maar kan me niet indenken dat ik de laatste 3 dagen wat geïnstalleerd heb.
Toch typisch dat de rest geen problemen geeft dus iets zegt me dat het wat anders is.

• Bender
Heb je iets veranderd aan je rom?

Verwijderd

Nope, helemaal niks.
Heb een paar apps weggehaald en vooralsnog gaat het goed, maar het komt vooral nadat de phone een aantal dagen aanstaat voor.
Oxios ten spijt gebeurt het toch dus het is geen leak, en het is verder gewoon de originele 6.0 rom met 4mb pagepool.

• Bender
Een aantal dagen aanstaat? :o
Ik moet hem iedere dag opladen :|

• weertenaar
Sinds een maand heb ik Vodafone live! op mijn x800, draaien. Als het werkt werkt het prima, maar op de een of andere manier raakt de x800 continue zijn connectie met het datanetwerk kwijt. Hij probeert dan weer opnieuw aan te melden oid waardoor hij dus al een aantal malen 's nachts mijn hele batterij leeggetrokken heeft door uren achter elkaar te reconnecten :(
Ik heb alle instellingen nagekeken, heeft iemand toevallig een idee waar dit aan kan liggen? Ik weet nl. ook niet of het nu aan de x800 of aan vodafone ligt.
Of weet iemand een instelling waarmee ik het reconnecten eenvoudig uit kan zetten?

Verwijderd

probeer nogprs van modaco ofzo eens dan

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:47:
Nope, helemaal niks.
Heb een paar apps weggehaald en vooralsnog gaat het goed, maar het komt vooral nadat de phone een aantal dagen aanstaat voor.
Oxios ten spijt gebeurt het toch dus het is geen leak, en het is verder gewoon de originele 6.0 rom met 4mb pagepool.
Ik heb meer gelezen over problemen met de 4MB pool, misschien kun je beter voor 6MB kiezen.
Verder werkt mijn x800 redelijk goed, zeker geen vastlopers. Ik heb de originele 402 rom erop staan met een paar memory reg tweaks.

Wel loopt het beschikbare geheugen snel terug bij gebruik, memory leaks dus, daardoor wordt hij traag. Om de zoveel dagen doe ik dan eens een softreset om dit op te lossen.

Een week geleden had een vriend met exact dezelfde configuratie opeens grote problemen: Hij ontving geen sms meer en hoorde niemand meer die hem belde. Dit heb ik bij hem opgelost door een nieuwe radio-versie te installeren, CG op het eind. Zelf heb ik dit probleem niet gehad.
Helaas merk ik wel dat ik soms niet meer kan bellen wanneer ik flink door het land gereisd heb, even de telefoon functie aan- en uitzetten lost dit ook op. Helaas dus nog geen 100% goede radioversie.

Als deze probleempjes worden opgelost zou het zeker een ideaal device worden.
Pagina: 1 2 3 Laatste