Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timenpetra/x800.jpg
De E-ten X800 in het kort:
  • 113.5 x 60.5 x 15.8 mm, 139 gram;
  • 2,8" VGA scherm (640x480 pixels);
  • 500 MHz Samsung processor;
  • Windows Mobile 6;
  • Sirf Star III geintegreerde GPS antenne;
  • HDSPA, Wifi, Quadband,
  • 2 MP camera en ook nog een camera aan de voorkant voor video-calling.
Voor meer info:
http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=745

De opvolger van de E-ten X500+, de X800, laat lang op zich wachten. Begin van dit jaar was 'ie al aangekondigd, maar is nog steeds niet te koop. Volgens de bekende Nederlandse PDA-winkels zal dat niet lang meer duren, eind deze maand of anders begin oktober.
Persoonlijk ben ik erg geinteresseerd in dit apparaat, vandaar dit topic. Zijn er mensen die al wel met zekerheid kunnen zeggen wanneer 'ie te koop is? Vreemd vind ik dat hij nog niet eens is aangekondigd op de website van E-ten: www.etencorp.com. Ik concludeer hieruit dat 'ie nog nergens te koop is. Helaas dus ook nog geen 'echte' reviews!
Wel zijn er al wat 'previews' te vinden:
http://msmobiles.com/news.php/6175.html
http://www.businessmobile...39062255,40261740p,00.htm (filmpje)
http://smape.com/ETEN_X800-eng-preview.html (Veel foto's)
http://www.winmobile.se/news.php?extend.296 (Helaas in het Zweeds, maar ook weer veel foto's)
http://www.youtube.com/results?search_query=e-ten+x800 (3 korte filmpjes).

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 14:01
Mooi dat je een topic begonnen bent.....Ik zat gisteren ook te zoeken maar kon hier eigenlijk maar bar weinig vinden over dit toestel. Er zit alles op wat op mijn verlanglijstje voor de vervanger van mijn Qtek S100 staat.

Dus nu nog even wachten tot er mensen zijn die hem vastgehad hebben. Ik ben met name benieuwd naar de 5-punts knop. Die ziet er niet al te degelijk uit.

En voor een link naar de FCC site met foto's van de binnenkant en de handleiding: klik hier

[ Voor 27% gewijzigd door weertenaar op 22-09-2007 16:55 ]

• tbenschop2
Wat ik niet snap: waarom is er zo weinig animo voor deze pda? Ik heb het dan puur over dit forum. Als je kijkt naar bijv. de HTC kaiser, daar zijn al 3 (!) vette topics aan volgeschreven, terwijl de replies gewijd aan de x800 op één hand te tellen zijn.. Dat terwijl de X800 toch wat voordelen heeft: vga scherm, betere gps antenne, ietsje sneller. Nu noem ik de Kaiser als voorbeeld, maar er zijn op dit forum weinig pda's die minder aandacht krijgen dan de x800.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Misschien kan ik dan behoed worden van een miskoop!

@Weertenaar: ikzelf wil ook wat reviews afwachten voordat ik tot aankoop overga. Die Joystick zou idd een zwak punt kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door tbenschop2 op 23-09-2007 21:21 ]

• weertenaar
De interesse valt idd erg tegen, maar op internet zijn ze vooralsnog erg positief.
Ik heb hem gisteren toch maar besteld, ze verwachten hem eind deze maand binnen (www.smartphonestunts.nl)...dus hopelijk binnenkort een review van mij :)

• janegsm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 18:01
Het lijkt me wel een mooi apparaat.
Maar:
1. Ik mis de (micro)SD-HC mogelijkheid, maw max microSD van 2gb vind ik te weinig nu
er grotere kaartjes aankomen. Wat is nu 2gb met devices die vanalles aan kunnen.

2. Tevens de x500+ heeft USB 2.0 waarom deze terug naar USB 1.1.

3. Wat ik gelezen heb ergens dat als de WLAN actief is dat het GSM gedeelte dan niet werkt.
Nou lekker is dat, ik gebruik thuis vaak WLAN, staat de GSM zelf uit, zou erg slecht zijn.

Punt 2 vind ik nog niet zo'n ramp, maar 1 en 3 houden mij toch tegen om deze aan te schaffen, vind het erg jammer.

Jammer, met VGA scherm UMTS,GPS enz een bijna compleet apparaat.

Verwijderd

Voor punt 1 is al een patch, waarna hij alleen nog HC kaarten kan lezen en die zijn er al tot 8gb op moment.
Ik vind het een mooie upgrade voor mijn x500 en alleen punt 3 houdt mij een beetje tegen, voor de rest heeft ie alles wat je mogelijk maar zou willen hebben.

Iets anders waar ik me wel aan stoor is, en dat is niet alleen bij dit merk maar bij alle pda's, de ingebouwde cams zijn wel zo slecht.
Kijk eens naar SE of Nokia, die hebben er redelijk goede lenzen in zitten en 5+ mpx, die vallen nog eens te gebruiken.

Iets anders waar ik op is dat ze de wireless manager aanpassen, deze vind ik niet bepaald gebruiks vriendelijk, en zie liever zoiets als htc heeft.

Ik zou hem pas in februari zelf pakken met cashback bij verlenging van mijn abbo en hoop dan dat er alvast een opvolger aangekondigd is tegen die tijd zodat ik die kan overwegen.

Mooi apparaat wat eigenlijk een beetje aan de (te) late kant komt, maar anderzeids wel nagenoeg alles heeft wat zo'n beetje tegenwoordig maar mogelijk is.

• weertenaar
janegsm schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:20:
3. Wat ik gelezen heb ergens dat als de WLAN actief is dat het GSM gedeelte dan niet werkt.
Nou lekker is dat, ik gebruik thuis vaak WLAN, staat de GSM zelf uit, zou erg slecht zijn.
Idd een beetje vaag omschreven in de handleiding, maar ik heb ergens gelezen dat het waarschijnlijk het data verkeer over GSM betreft, maar het blijft een beetje vreemd.

Overigens viel het me gisteren pas op dat de 5 puntsknop waar ik me een beetje zorgen over maakt reeds is aangepast naar variant die er een stuk degelijker uitziet (Foto's in de FP zijn van de laatste versie voor zover ik kan zien)

[ Voor 31% gewijzigd door weertenaar op 24-09-2007 19:08 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik denk dat mensen minder enthousiast zijn voor dit toestel is omdat ze argwanend zijn... de X500 had (en heeft nog steeds) een aantal problemen die niet of moeizaam worden opgelost door E-Ten, één van de problemen is bijvoorbeeld dat je je toestel bricked als je er een systeem-PIN opzet (geen telefoon-PIN dus)... Of een probleem met de koptelefoonaansluiting, dat hij - ook als er geen koptelefoon is aangesloten - geluid toch over de koptelefoonuitgang wil sturen. En de best wel zachte speaker, en en en.

E-Ten heeft nogal wat problemen gehad en ik betwijfel of dat bij dit toestel opgelost zou zijn...

We are shaping the future

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 14:48

itarix

404 soul not found

ik vind het jammer dat deze nog op 64mb ram blijft steken terwijl de kaiser 128mb heeft.
eigenlijk zoek ik n kaiser met vga en een iets groter scherm :9

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-11 12:37

BioHazard

*\o/*

Het is inderdaad een mooi toestel, maar ik mis de ram en het hardware keyboard van de Kaiser.

Verwijderd

ik was al een langere tijd op zoek naar een smartphone omdat ik eindelijk de overstap ga maken van een pda/ppc en telefoon in een apparaat. ik had altijd wel iets van die twee hoe ik appart omdat de ppc een te grote telefoon is en de telefoon een te kleine scherm heeft als ppc. (beetje ingewikkeld getypt maar dat is het niet...) maja uiteindelijk scheelt het wel telkens als je 1 apparaat in je zak hebt zitten in plaats van twee... (hoef ik voortaan ook mijn tel. ook nie meer te zoeken in mn zak...
maja in den beginne kwam ik dus uit op htc... (3300 of 3350?). een vriend van me kwam met een suggestie om op de e-ten site te kijken omdat e-ten veel beter dan htc zou zijn. ik kwam toen uit bij de x800. op het eerste gezicht een geweldig apparaat. en ik was gelijk overtuigd. wat me daarna irriteerde was dat hij maar niet in nl uitkwam. (half 2007 -> juli 2007 -> september 2007) naja erg lang wachten dus. ook zijn deze smartphones bijna nergens verkrijgbaar. ik twijfelde nog tussen de x500+ maar een halve maand later vond ik de x800 toch beter. (snellere procesor en meer ram).
al met al, ik ben nu dus op zoek naar een goedkope x800.
maja nu komt die vriend met de lg ks ofzo. (met wm6) ziet eruit als de prada met touchscreen maar dan met wm6.
ik denk er nog steeds aan om de x800 te halen. de twijfel bij mij is alleen of de betrouwbaarheid van de e-ten zo hoog is als die vriend van me beweerd. er zijn ook een aantal dingen op het gebied van functies die me dwarszitten (de 3 punten van hierboven o.a.) maar ik denk dat ik daaraan wel aan kan wennen.
het lijkt me wel echt een gaaf ding!

Verwijderd

:)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 18:24 ]

• weertenaar
Nog een leuke site met een review....nou nog Italiaans (?) leren:
http://www.solopalmari.com/content/view/3642/38/

Overigens staat de X800 wel al op de Chinese versie van de E-ten site:
www.eten.com.tw

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 15:11

DaOverclocker

Overclocker for life...

tbenschop2 schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:19:
Wat ik niet snap: waarom is er zo weinig animo voor deze pda? Ik heb het dan puur over dit forum. Als je kijkt naar bijv. de HTC kaiser, daar zijn al 3 (!) vette topics aan volgeschreven, terwijl de replies gewijd aan de x800 op één hand te tellen zijn.. Dat terwijl de X800 toch wat voordelen heeft: vga scherm, betere gps antenne, ietsje sneller. Nu noem ik de Kaiser als voorbeeld, maar er zijn op dit forum weinig pda's die minder aandacht krijgen dan de x800.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Misschien kan ik dan behoed worden van een miskoop!

@Weertenaar: ikzelf wil ook wat reviews afwachten voordat ik tot aankoop overga. Die Joystick zou idd een zwak punt kunnen zijn.
Het komt vooral doordat hij haast niet te koop is in normale shops. Het is ook gewoon geen bekend merk, ik zie veel meer mensen lopen met een HTC. Ik heb in een half jaar nog nooit iemand gezien met een E-ten sinds ik tevreden mijn x500 gebruik....
Als hij officieel wordt gereleased krijg ie vast wat meer aandacht.

systeem specs

Verwijderd

ik hoor nu dat de x800 een overgeklokte x500+ is... de processortype is precies hetzelfde zou hij dan echt 500mhz zijn of toch 400mhz??? het verschil zou verder zijn dat de x800 meer rom geheugen heeft (256 ipv 128) en een extra camera voor conference calls... het grootste verschil zou dus zijn dat de x800 hdspa heeft. moet je daar nou eigenlijk extra 200 euro aan uitgeven?
(potver twijfel ik weer om de x500+ te halen)

Verwijderd

Heb hem gisteren besteld (NL versie).

Laat wel wat weten wanneer hij binnen is.
(1e of 2e week van oktober)

• tbenschop2
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:31:
ik hoor nu dat de x800 een overgeklokte x500+ is... de processortype is precies hetzelfde zou hij dan echt 500mhz zijn of toch 400mhz??? het verschil zou verder zijn dat de x800 meer rom geheugen heeft (256 ipv 128) en een extra camera voor conference calls... het grootste verschil zou dus zijn dat de x800 hdspa heeft. moet je daar nou eigenlijk extra 200 euro aan uitgeven?
(potver twijfel ik weer om de x500+ te halen)
Erg veel verschil met de x500+ is er idd niet. Je vergeet nog de toevoeging van een start- en ok-knop en een camera voor video-calling.
Waar heb je vandaan dat de x800 qua processor een overgeklokte x500+ is? (zo komen geruchten de wereld in!)

Verwijderd

engelse review baby! :D
http://smape.com/ETEN_X800-eng-preview.html

vooral fotos:
http://www.winmobile.se/news.php?extend.296

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 19:23 ]

Verwijderd

De x500(+) heeft een Samsung S3C2442, de x800 dezelfde (zie oa hier: http://www.pdashop.nl/product/44968/e-ten-x800-nl.html)
Eerst was er idd sprake van een andere cpu, de S3C2443 meen ik, of de 2b, met volgens de papers als enige verschil support voor HC kaarten.

Welnu, bij de x500+ kun je al zien dat de aansturing van het vga scherm niet altijd even vlot is en daarom zal wel besloten zijn tot een ietswat opgevoerde cpu om dit te verhelpen, al moet ik zeggen de laatste rom op de x500+ zou al een stuk soepeler werken.

Daarom ben ik van mening dat je wel degelijk kan spreken van een opgevoerde x500+ met hdspa ondersteuning en extra cam.
En idd hij zou wat extra rom hebben, al heb ik dat nooit een probleem gevonden, gewoon kwestie van zorgvuldig de progs pikken die je gebruikt.
Die knoppen kan ik nu niet echt meerekenen als zo'n hele grote meerwaarde, heb al zat pda's gezien met extra knoppen.

Ik hoop echt dat enkele van de meegeleverde progs eindelijk eens een facelift/update krijgen, vooral die wireless manager, en die cam ap, daar blijven ze echt ver achter op htc.
Toch is het een bijna perfect apparaat met zo'n beetje alles wat tegenwoordig mogelijk is, alleen door de laatste htc modellen krijg ik echt het gevoel dat deze veel te laat komt.

Verwijderd

the 65k colors are more than enough and a very very smart move from glofiish. You won't notice the difference between 65k and 16M colors in everyday use visually, but you'll feel it when working with the device: the 65k device is 2-3 times faster than one with 16M colors, because the processor has far less data to process for rendering

is dit dan hun oplossing? :p of had de X500+ ook zo'n scherm?

Verwijderd

aan 128 rom heb ik meer dan genoeg omdat ik nog wel een micro sd kaart heb liggen van 1 gig. wat betreft de knopjes heb ik het liefst zo min mogelijk omdat dat ten goede komt voor het formaat en hopelijk een groter scherm, maar dat terzijde. ik twijfel nu nog meer om toch niet voor de x800 te gaan. niet dat ik verwacht dat het een slechte phone zou zijn, maar qua functionaliteit is het gewoon teveel. en ik denk dat de x500+ zou meer bij me passen.

zal er af en toe mijn mail checken met wifi thuis of op school. echt internetten zal ik dus niet gaan doen. ik ben ook van plan er tomtom op te zetten.vga wil ik omdat ik er af en toe spelletjes op wil spelen (ppc spellen wel; en die zijn er best veel) waarschijnlijk ga ik hem af en toe ook gebruiken als mp3 spelenr. verder vind ik office onderdelen wel handig.
als telefoon heb ik genoeg aan een wekker, calculator, sms en een telefoonboek. mms video calls, doe ik allemaaal niet aan. zou ik dan toch voor de x800 gaan of vormt bij mij dan the "bottleneck" en voldoet de x500+ aan mijn eisen... hebben julliedaar misschien een antwoord op?

• Alex)
Ik vind wel dat de X800 er beter uitziet dan de X500(+), maar ik vraag me af wat SPB Pocket Plus daar op het screenshot doet...

Verwijderd

ja die x800 is ckr veel mooier... :p

en ff de top 5 van vandaag...
van smartphonestunts.nl wel te verstaan.
1. HTC TyTN II
2. E-TEN X800
3. HTC S710
4. E-TEN X500+
5. HTC Touch

de eten doet het bij de verkoop helemaal niet zo slecht, zelfs t.o.v. de htc's...

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 21:53 ]

• weertenaar
Er is idd heel wat discussie of de X800 micro SDHC kaartjes aankan. Zoals het er nu naar uitziet zullen ze het niet doen, maar waarschijnlijk is dit een kwestie van een firnwaree update....
"SDHC is an software implementation, and people using X500, X500+ and M700 have proven it. There should be no problem to support it " komt van dit forum: http://eten-users.eu/
(niet zo leuk als GoT natuurlijk):

[ Voor 27% gewijzigd door weertenaar op 26-09-2007 23:01 ]

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

janegsm schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:20:
Dit schijnt in de handleiding te moeten staan om door de FCC keuring heen te moeten komen. Ik heb hem zelf niet, maar volgens de peeps van eten-users.eu staat dit ook in de handleiding van de X500, maar deze kan weldegelijk WLAN en GSM tegelijk gebruiken (je kan nog steeds gebelt worden als je op het vliegveld zit te surfen via een hotspot).

Maar het probleem van dit toestel is idd zo als meerdere mensen hier al zeiden:
De X800 voldoet qua features prima aan de wensen, maar ook ik ben heeeel benieuwd naar de "build quality" van het toestel. Ik hoop ook dat de opgeleukte Samsung CPU voldoende is opgeleukt om het beeldscherm aan te kunnen sturen, zodat je niet dezelfde problemen als de X500+ hebt.

Ik wacht met kopen toch nog even tot de Polaris is aangekondigd/voorradig.

hmm.. that's interesting..

• Alex)
Mja, ik heb een X500, mijn Wifi staat altijd aan, en ik kan gewoon bellen en sms'en tussendoor...

• tbenschop2
krispy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:47:
[...]

Dit schijnt in de handleiding te moeten staan om door de FCC keuring heen te moeten komen. Ik heb hem zelf niet, maar volgens de peeps van eten-users.eu staat dit ook in de handleiding van de X500, maar deze kan weldegelijk WLAN en GSM tegelijk gebruiken (je kan nog steeds gebelt worden als je op het vliegveld zit te surfen via een hotspot).

Maar het probleem van dit toestel is idd zo als meerdere mensen hier al zeiden:
De X800 voldoet qua features prima aan de wensen, maar ook ik ben heeeel benieuwd naar de "build quality" van het toestel. Ik hoop ook dat de opgeleukte Samsung CPU voldoende is opgeleukt om het beeldscherm aan te kunnen sturen, zodat je niet dezelfde problemen als de X500+ hebt.

Ik wacht met kopen toch nog even tot de Polaris is aangekondigd/voorradig.
Ik moet zeggen dat ik de build quality van de X500 best goed vond (heb er even mee kunnen spelen), dus verwacht hetzelfde van de x800.
De snelheid is idd nog maar even de vraag, ik zou wel eens willen weten hoe die presteert t.o.v. de HTC Tytn 2, maar ook de oudere P3300. Het zou toch wel raar zijn als de X800 niet sneller zou zijn dan die laatste! Als iemand benchmarks ziet: posten die handel! :)

Verwijderd

ik denk gewoon dat de belangstelling aan volgende zaken ligt:

- e-ten is een jong bedrijf, dus mensen hebben niet zo veel vertrouwen in dit bedrijf. kijk naar de belangstelling van nokia, oudere mensen kopen hun een gsm en 9/10 zal dat een nokia zijn, omdat ze het best verkopen en nog redelijk zijn ook (ik heb andere mening :p) kortom iedereen kent ze. bij e-ten is dat totaal anders!

- er zijn niet zoveel service punten, accesoires, ... voor deze gsm's

maar de hoofdreden zal wel mijn eerste puntje zijn ;)

• Alex)
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:54:
ik denk gewoon dat de belangstelling aan volgende zaken ligt:

- e-ten is een jong bedrijf, dus mensen hebben niet zo veel vertrouwen in dit bedrijf. kijk naar de belangstelling van nokia, oudere mensen kopen hun een gsm en 9/10 zal dat een nokia zijn, omdat ze het best verkopen en nog redelijk zijn ook (ik heb andere mening :p) kortom iedereen kent ze. bij e-ten is dat totaal anders!

- er zijn niet zoveel service punten, accesoires, ... voor deze gsm's

maar de hoofdreden zal wel mijn eerste puntje zijn ;)
E-Ten bestaat al sinds 1985 ;)

Bron: Wikipedia

Verwijderd

jajaah, maar moest et niet dankzij internet zijn dan kende ik het totaal nog niet.
en geef toe, wie kent e-ten nu?

Verwijderd

is het vga scherm voor de x500+ dan zo'n probleem (geweest)?

Verwijderd

Ik heb sinds twee maanden een X500+ met de laatste ROM WWE 0543.
Door alle geruchten op allerlei sites dat de video traag zou zijn heb ik nog getwijfeld bij de aanschaf. Volledig onterecht blijkt nu. Ik kan video's op de X500+ bekijken zonder enig bij-effect.
De video's spelen netjes af, no problem.
Mensen die dit soort geruchten in de wereld helpen zouden eerst eens moeten nagaan of het enig waarheidgehalte heeft wat ze op durven schrijven. Maar dat is mijn eigen bescheiden waarneming, uiteraard.
Mijn advies: X500+ perfecte aankoop, als je een alleskunner met VGA wilt aanschaffen.

De X800 is echt geen opgewaardeerde X500 of 500+; er zit een compleet andere chipset in aangezien de X800 UMTS ondersteunt...

• tbenschop2
@Cashflow: heb je het dan over filmpjes in 640x480? Spelen die vloeiend af? Welk formaat dan (avi/3gp/??)?

• weertenaar
Ik zie net op deze site:
http://www.newmobile.nl/eur/nl/phone.php?phone_id=1e47b59
Dat hij vanaf nu leverbaar zou moeten zijn.....ik wacht af :Y

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik zie dat er twee camera's inzitten, een 2MP voor kiekjes en een 0,3MP voor videocalling - kan ik die 0,3MP camera bijvoorbeeld ook in pocket messenger gebruiken op dat ding?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

ja als een webcam... zou wel grappig zijn...

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Inmiddels is de x800 leverbaar als het goed is. Zijn er al mensen die hun ervaringen willen delen?
Ik verwacht dan ook dat e-ten veel geleerd heeft van de x500+ en dat dit apparaat een stuk stabieler zal zijn.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• tbenschop2
Eh.. hij is nog niet leverbaar hoor.. Waar zien jullie dat dan? (en newmobile.com kan zoveel roepen, klopt meestal geen reet van hun info)

• Alex)
Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van E-ten over de X800, ik heb hem online gezet op: http://www.alex-media-services.com/Glofiish%20Newsletter.htm

• saxion
Via GSMWEB.nl heb ik bericht gekregen dat de E-ten UK sinds vorige week leverbaar is en de NL versie eind deze week.

• weertenaar
Dit kreeg ik dus terug op mijn vraag:

"De E-TEN X800 UK komt begin volgende week bij ons binnen. De NL uitvoering
van de E-TEN X800 komt de week daarop bij ons binnen. "

Voor mij dus nog een weekje langer wachten.... :'(

• saxion
weertenaar schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:47:
Dit kreeg ik dus terug op mijn vraag:

"De E-TEN X800 UK komt begin volgende week bij ons binnen. De NL uitvoering
van de E-TEN X800 komt de week daarop bij ons binnen. "

Voor mij dus nog een weekje langer wachten.... :'(
vreemd zeg, dan is het dus waarschijnlijk voor GSMweb.nl ook niet inzichtelijk wanneer de toestellen binnenkomen...op internet heb ik ook nog geen reacties gevonden van gebruikers van de x800. Dus hij is nog niet leverbaar.

Verwijderd

saxion schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 14:03:
Inmiddels is de x800 leverbaar als het goed is. Zijn er al mensen die hun ervaringen willen delen?
Ik verwacht dan ook dat e-ten veel geleerd heeft van de x500+ en dat dit apparaat een stuk stabieler zal zijn.
nu doe jij mij weer twijfelen, ik wou een X500+ te kopen... :(
niet leuk, help aub, ontken dit feit!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 12:31 ]

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 17:30
tbenschop2 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 17:54:
@Cashflow: heb je het dan over filmpjes in 640x480? Spelen die vloeiend af? Welk formaat dan (avi/3gp/??)?
Ik heb de X500+ en gister ff een divx film op m'n sd kaartje gezet, het was een avi bestand van 700 mb en hij speelde vloeiend af met TCPMP media player. Alleen geen ondertitels, daar moet ik nog ff wat op vinden. YouTube video's speelt ie ook vloeiend. En net wat eerder gezegd is, snelheid is na de ROM update stuk beter! Niet teveel van die E-ten Apps installeren!

Less is more

• Imperium
  • Niet online
Er schijnt ook TMC op te zitten samen met de GPS functie... ideaal!

Verwijderd

gewoon een clean win systeem op de office na dan...
verder alles zelf instaleren
misschien win. mediaplayer dies denk ik wel oke...

• Imperium
  • Niet online
Als ik hem in combinatie met vodafone via www.gsmweb.nl bestel. is dat dan een vodafone branded versie en/of simlocked?

• tbenschop2
Imperium schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:47:
Er schijnt ook TMC op te zitten samen met de GPS functie... ideaal!
TMC? Wat is dat? Wel eens van gehoord maar wat doet het precies?

Pff.. Begin ondertussen wel een beetje ongeduldig te worden! Zo irritant dat die release datum steeds wordt uitgesteld. Ik heb contact gehad met MaxICT, en elke keer komen ze weer met een nieuwe datum aanzetten. De laatste was 8-10 (maandag a.s.), maar dat hebben ze al drie keer eerder gedaan: 'maandag verwachten we de eerst te batch te kunnen leveren'. Eerst ging het om 24-9, toen om 1-8.. Het zal me niets verbazen als het uiteindelijk eind oktober of misschien wel begin november gaat worden.. :(

Aan de andere kant kan dat ook wel positief zijn dat uitstellen. Misschien betekent het dat E-ten de X800 zo veel mogelijk wil perfectioneren en daar de tijd voor neemt, wat uiteindelijk een beter appraat oplevert...

[ Voor 15% gewijzigd door tbenschop2 op 06-10-2007 14:35 ]

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

tbenschop2 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:32:
[...]

TMC? Wat is dat? Wel eens van gehoord maar wat doet het precies?

Pff.. Begin ondertussen wel een beetje ongeduldig te worden! Zo irritant dat die release datum steeds wordt uitgesteld. Ik heb contact gehad met MaxICT, en elke keer komen ze weer met een nieuwe datum aanzetten. De laatste was 8-10 (maandag a.s.), maar dat hebben ze al drie keer eerder gedaan: 'maandag verwachten we de eerst te batch te kunnen leveren'. Eerst ging het om 24-9, toen om 1-8.. Het zal me niets verbazen als het uiteindelijk eind oktober of misschien wel begin november gaat worden.. :(

Aan de andere kant kan dat ook wel positief zijn dat uitstellen. Misschien betekent het dat E-ten de X800 zo veel mogelijk wil perfectioneren en daar de tijd voor neemt, wat uiteindelijk een beter appraat oplevert...
Expansys geeft 17 Oktober aan, dus daar hou ik rekening mee. Misschien dat ze eerst wel een voorraadje willen aanleggen voor ze het apparaat naar de retailers uitleveren. Maar ja, wachten op iets leuks duurt altijd lang he?

• weertenaar
En nog een review (behoorlijk positief)... klik
Nog anderhalve week wachten :(

[ Voor 7% gewijzigd door weertenaar op 08-10-2007 07:44 ]

• tbenschop2
weertenaar schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:52:
En nog een review (behoorlijk positief)... klik
Nog anderhalve week wachten :(
Idd erg positief: eigenlijk nauwelijks minpunten die worden benoemd... Er zit trouwens ook een video bij van een dikke 10 minuten!

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Leuk voor de indruk, maar ik vind de review idd overdreven positief. Ik had graag wat gelezen over de batterijduur (etc.).

Over het algemeen is men het er wel overeens dat het apparaat iig solide aanvoelt. Toch maar aan het einde van de maand gaan proberen in de winkel :)

(en aangezien alles er op wijst dat de HTC Polaris een QVGA-scherm krijgt, denk ik dat de keuze wel duidelijk is)

• tbenschop2
krispy schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:54:
Over het algemeen is men het er wel overeens dat het apparaat iig solide aanvoelt. Toch maar aan het einde van de maand gaan proberen in de winkel :)
Dat is het hem nou juist: geen enkele telefoonwinkel zal hem hebben! Ik bedoel te zeggen dat ik nog nooit een E-ten telefoon in het echt heb gezien, simpelweg omdat je die dingen alleen via het internet kan bestellen (pdashop, maxict, enz.). De gangbare telefoonwinkels beperken zich helaas slechts tot de populaire merken zoals Nokia, SE, Samsung, LG en soms HTC.
Of weet jij wel een winkel die E-ten spul gewoon heeft liggen om uit te proberen/vast te houden?

[ Voor 9% gewijzigd door tbenschop2 op 08-10-2007 15:55 ]

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
tbenschop2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
Of weet jij wel een winkel die E-ten spul gewoon heeft liggen om uit te proberen/vast te houden?
Wat is uitproberen...?
Toen ik mijn huidige S200 kocht heb ik deze eerst bij de Office Centre geprobeerd te pairen met de mijn carkit. Een verkoper liep met mij mee en eenmaal in de auto een aantal telefoonnummers geprobeerd.
Dit krijg je in een gewone winkel niet voor elkaar. Zo heb ik een HP IPAQ eens een weekend lang gehad (alléén in huis!) om uit te proberen. Ik heb toen gewoon het ding los gekocht en vervolgens 's maandags terug gebracht. Anders zit je altijd al snel aan een abb. vast.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:08

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

tbenschop2 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:53:
http://www.coolblue.nl/ in R'dam?

[ Voor 43% gewijzigd door krispy op 08-10-2007 18:30 ]

• Alex)
Volgens de frontpage komt hij volgende week naar Nederland: nieuws: E-ten Glofiish X800 komt volgende week naar Nederland

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op de FP postte iemand een link naar een veel minder positieve 'review':

http://www.smape.com/en/r...c_Mio_A702-review.html#13

Aantal snelheidstests waar de X800 ronduit belabberd uit komt. Ben benieuwd wat andere reviews gaan zeggen.

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Paradise schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:49:
Op de FP postte iemand een link naar een veel minder positieve 'review':

http://www.smape.com/en/r...c_Mio_A702-review.html#13

Aantal snelheidstests waar de X800 ronduit belabberd uit komt. Ben benieuwd wat andere reviews gaan zeggen.
That would be me. Ja, de benchmarks zien er zo op het eerste gezicht niet heel goed uit.

Maar goed, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, dus ik wacht iig nog even af aangezien er dit najaar nog meer aan leuk smartphone spul geintroduceert wordt. <+:)

Verwijderd

Niet op die benchmarks letten.
De Samsung cpu's voelen veel sneller aan dan welke andere cpu dan oook, en uit egen ervaring kan ik vertellen dat het grote verschil dat hun aangeven echt niet merkbaar is.
Wat ik vooral fijn vind aan de Samsung cpu's is de rapheid, waar ik doel op dat alles echt vlot uitgevoerd wordt.
Ik kan een minuut lang op de start knop tikken bijv. zonder lag en het menu blijft hherlijk rap uitklappen :)
Nog geen enkele andere cpu gezien die dit kan evenaren, en deze situatie is op een echt volle pda met tig progs.
Dit is zo op mijn x500, op de x500+ nog steeds al is het iets minder, maar ik verwacht dat deze dat ook heeft.
Misschien blijven de Samsung cpu's in die test achter omdat het geen algemeen gebruikte cpu is?
Buiten E-ten ken ik geen andere toestellen die hem hebben.
Dit is ook de reden dat ik niet heel erg graag terug ga naar HTC, maar ook het ontwerp van de toestellen van E-ten vind ik mooier (owkee de M700 vond ik ook niet super, maar de rest wel).
Waar ik wel op hoop is dat ze die E-ten tools eens een keer vernieuwen, ik weet wel dat je ze niet hoeft te installeren (doe ikdus ook niet) maar de cam app en de wireless manager vind ik echt waardeloos.
Wat ik ook waardeloos vind is de ingebouwde radio en niet werkende tmc van de x500, hoop dat het in dit toestel verholpen is.
Twijfel of voor mij het de upgrade waard is vanaf een x500, enige wat me trekt is hdspa eigenlijk, vga voel ik nog steeds niets voor.

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:55
Jaja dat zal allemaal best maar het grafische gebeuren is 15x langzamer als de Tytn II.. Ronduit kansloos als je het mij vraagt ...

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 17:16
De Vario II (TyTN I) en andere HTC toestellen (Trinity, Panda, Cavalier, Treo 750) hebben ook Samsung processoren.

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 15:24
Wat ik me afvroeg maar waar ik niks over heb kunnen vinden:
Heeft het toestel een 3,5mm minijack? Zit er ook tv-out op, zodat films, afgespeeld op het apparaat ook op tv te kijken zijn?
Zo niet, dan denk ik dat ik toch dat ik de N95 (8GB) kies. Deze heeft wel beide, maar geen touchscreen, geen vga scherm en een mindere GPS.

vrede in rust

Verwijderd

Hmm, ik meen echt een tytn 2 demomodel met andere cpu in handen gehad te hebben, hmm.
Dan nog klopt er van de benches niks, het ligt te ver uit elkaar.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 17:16
TyTN II heeft inderdaad een Qualcomm processor, de TyTN I en Vario II ( verwarrend he?) hebben een Samsung.

• weertenaar
Dit is niet leuk meer......volgens deze site is de levering weer vertraagd
Bij Expansys komt hij pas op 24 nov 8)7

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 09:58
krispy schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 00:36:
[...]
Maar goed, 1 zwaluw maakt nog geen zomer, dus ik wacht iig nog even af aangezien er dit najaar nog meer aan leuk smartphone spul geintroduceert wordt. <+:)
Wat wordt er dit najaar nog meer geintroduceerd dan met vergelijkbare specs? Ben ik erg benieuwd naar.

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

Fompe schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:19:
[...]

Wat wordt er dit najaar nog meer geintroduceerd dan met vergelijkbare specs? Ben ik erg benieuwd naar.
Tjah, wat is vergelijkbaar? Natuurlijk moet de Polaris van HTC nog steeds geïntroduceert worden; tot die tijd zijn de specs van het apparaat gis-werk. En dan zit er nog de aankondiging van de SE P3i/P2i aan te komen (als we het geruchten circuit mogen geloven (en als we de geruchten mogen geloven heeft die betere specs dan de x800)). Dan is er de HP 614c; het enige wat die niet heeft is een VGA scherm, maar ik schat dan wel weer in dat de klantenservice en beschikbaarheid van het apparaat beter is (vind ik net zo belangrijk).

Geduld is een schone zaak (zeker wanneer je zo graag als ik af wilt van je K800i en al helemaal als je contract vrij bent :o )

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de Gigabyte g-smart i350? Het heeft imo betere specificaties (op het ontbreken van HSDPA ondersteuning na dan), maar ik kan vrijwel niks over het toestel zelf terug vinden? Ook niet waar deze leverbaar is en of deze al leverbaar is. Iemand hier toevallig wat meer info over?

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

nl2dav schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 04:50:
Jaja dat zal allemaal best maar het grafische gebeuren is 15x langzamer als de Tytn II.. Ronduit kansloos als je het mij vraagt ...
Kun je ook niet vergelijken he een QVGA scherm met een VGA scherm. Maar inderdaad 15x is wel heel veel verschil.

Maar wie weet, zoals in de review ook staat komt E-ten met een patch en is het hele verhaal opgelost. Dat moet haast wel, aangezien de specificaties van de X800 erg goed zijn (500mhz processor).

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• tbenschop2
Black Eagle schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:13:
Hoe zit het eigenlijk met de Gigabyte g-smart i350? Het heeft imo betere specificaties (op het ontbreken van HSDPA ondersteuning na dan), maar ik kan vrijwel niks over het toestel zelf terug vinden? Ook niet waar deze leverbaar is en of deze al leverbaar is. Iemand hier toevallig wat meer info over?
De i350 is nog niet uit en zal niet in Nederland worden verkocht (Alleen Azie, Rusland en Turkije), .. Het is inderdaad een leuk toestelletje, had hem zelf ook al op het oog. Iets kleiner nog dan de X800, maar helaas ook een kleiner scherm en een minderre zware batterij.
Maar ik denk dat het niet slim is zoiets te importeren vanuit bijv. Turkije. De support zal 0 zijn (ook hier op GOT hoef je niet met problemen aan te komen van zo een onbekend apparaat), en als ' ie kapot gaat (of meteen al niet goed werkt) betaal je je scheel aan verzendkosten, en maar hopen dat alles geregeld zal worden..

Ontopic: ik hoop niet dat dat verhaal klopt, die delay.. 24 november?! :( Ondertussen ben ik al verder aan het kijken naar andere toestellen, dit schiet echt niet op zo..

Misschien ook wel leuk om een beetje te discussieren over alternatieven?
Op dit moment zijn dat de

HTC Kaiser:
+betere ondersteuning (ivbm populariteit)
+meer RAM
+toetsenbord
-geen VGA
-mindere GPS antenne
-dikker en zwaarder

Gigabyte i350
+kleiner
-niet te koop in NL
-kleiner scherm (2,6"), wel VGA.

HP Ipaq 614/614c
+meer RAM
+numeriek toetsenbord
+draaischijf (hoe werkt dit? net zoiets als op de Ipod Nano zit geloof ik)
-geen VGA
-mindere GPS antenne

HTC Vogue
+leuk design
+klein
-geen VGA
-processor en gps antenne wat zwakker

Mio A702
+Numeriek toetsenbord
-geen VGA
-waat? ik zie nu op pdadb.net dat deze een 200 mhz processor krijgt.. Valt af dan voor mij.

Asus P750
+numeriek toetsenbord
+mooi design (persoonlijk)
-mindere GPS antenne
-duurt nog even voordat deze uitkomt (december)

Deze laatste lijkt mij ook een erg mooi dingetje.. Als de X800 nog lang op zich laat wachten dan wordt het waarschijnlijk de P750...
Zijn er nog meer alternatieven?

[ Voor 36% gewijzigd door tbenschop2 op 14-10-2007 18:30 ]

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
De X800 heb ik al aan mij voorbij laten gaan... ik twijfel nu heel erg tussen de TyTN II en de IPAQ 614

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:07
Wat mij nou af vraag ik heb nu een mda vario en maak daar gebruik van toetsenbord wat natuurlijk super is. Deze heeft dat helaas niet maar is wel een leuke upgrade.

Op de Vario staat ook windows mobiel 6 net zo als deze alleen als je het toetsenbord op het cherm zelf oproept heeft die kleine letters. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een toetsenbord op te roepen a la normale telefoon dat je dus 0 t/m 9 te zien krijgt met onder 1 - abc? Want dan kan je als nog snel smsjes sturen. Vind het namelijk niks om dit met je pennetje te doen. Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en/of een voorbeeld voor mij heeft?

• krispy

krispy

weet het ook niet meer

tbenschop2 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:47:
[...]

Deze laatste lijkt mij ook een erg mooi dingetje.. Als de X800 nog lang op zich laat wachten dan wordt het waarschijnlijk de P750...
Zijn er nog meer alternatieven?
HTC Polaris?
+ betere ondersteuning en verkrijgbaarheid
+ bediening ook met trackpoint-achtige (a la P3300)
+ volledig "flush" touchscreen
- mindere gps chip
- nog niet officieel aangekondigd
- (zeer waarschijnlijk) QVGA-scherm

Samsung i780?
+ qwerty toetsenbordje
+ kwaliteit van samsung toestellen doorgaans hoger dan e-ten / htc
+/- 320x320 schermpje
- waarschijnlijk wel gps, maar nog niet bekend welke chip
- nog niet officieel aangekondigd

Nadeel is natuurlijk wel dat je op deze toestellen waarschijnlijk net zo lang moet wachten als op de X800 8)7

• Wou T

Wou T

En gaan...

Samsung i600:
+ UMTS/HSDPA
+ Goedkoop (300 euro)
+ Qwerty toetsenbord
+ Wifi
- Klein scherm (2,3 inch)
- Geen VGA
- Geen GPS
- Slome processor (200mhz)

Nokia E61i:
+ UMTS
+ Goedkoop (360 euro)
+ Qwerty toetsenbord
+ Wifi
+ Groot scherm (2,8 inch)
- Slome processor (220mhz)
- Geen VGA
- Geen GPS
- Geen HSDPA

Die Asus P750 en HP Ipaq 614c zijn ook mooie PDA's! Is er al bekend wanneer die precies uitkomen en wat ze los ongeveer gaan kosten?

[ Voor 17% gewijzigd door Wou T op 14-10-2007 15:52 ]

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

• famier
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 21:59
GoT vrienden,

Door het vroegtijdig overlijden van mijn Qtek S100 heb ik ruim een maand geleden bij Algebeld een E-ten X800 incl. Vodafone abonnement besteld.

Ik heb heel lang getwijfeld tussen de X800 en TyTN II.

Doorslag destijds was waarom ik voor de X800 ging:
+ VGA
+ zeer goede GPS
+ radio
+ uiterlijk
+ geen toetsenbord (voor mij een + omdat ik deze ook nooit gemist heb op mijn Qtek)

Wat blijkt nu.
- Op diverse fora’s klaagt men wel eens over het VGA scherm, deze zou slechter afleesbaar zijn in zonlicht en bij het indrukken van het scherm ontstaan er tijdelijke onderhuidse vloeistofachtige vlekken wat sommigen ook wel als hinderlijk ervaren (zelfde als bij indrukken van laptop scherm).
- Je kunt niet al te veel applicaties installeren en/of gebruiken want in combinatie met het VGA scherm wordt ie heel traag.
- Radio schijnt bagger te zijn en een werkende TMC combinatie met TT lijkt ook (voorlopig) nog niet te werken.
- Support van E-ten is niet van een dusdanige kwaliteit.
- Door de populariteit van de TyTN II is hier meer info over beschikbaar op het net.
- Maar de echte reden waarom ik definitief van de X800 ben afgestapt is het stelselmatig uitstellen van de release datum door E-ten, zeker als je oude pocketphone defect is.

Trouwens wat er dus voor mij wel positief overbleef was het uiterlijk en GPS.

Algebeld kon mij vertellen dat E-ten nu begin november denkt de X800 (NL versie) te kunnen releasen in Nederland.
Gelukkig wilden zij mijn order omzetten en daarvoor in plaats de TyTN II leveren (tegen een meerprijs natuurlijk).

Ondanks alles zal ik de ontwikkelingen op deze forum wel blijven volgen want de X800 heeft toch wel iets waardoor ik mij aangetrokken voel.

Grt.

• saxion
op de website van e-ten users staat vermeld dat de eerste eten's x800 leverbaar zijn! http://eten-users.eu/index.php?showtopic=11456
ik ben benieuwd of ze ook leverbaar zijn in Nederland! De eerste reviews van gebruikers zullen ook snel volgen verwacht ik.

• weertenaar
Op het E-ten user forum is idd iemand die hem al gekocht heeft en hem aan het testen is.....daar word ik niet echt vrolijk van: klik :'(

• saxion
ik ook niet, de testen zijn niet goed. Vooral op grafisch gebied heeft de presteerd de x800 slecht, slechter dan zijn voorganger de x500. Misschien wordt het voor mij toch de tytnII.
De HP 614c is ook een mooie vervanger, maar ik heb gelezen dat deze is uitgesteld tot april 2008.
Wat een uitstel allemaal telkens

• Nas T
weertenaar schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:56:
Op het E-ten user forum is idd iemand die hem al gekocht heeft en hem aan het testen is.....daar word ik niet echt vrolijk van: klik :'(
Om meer inhoudelijk hierop in te gaan:
Het scherm met protector erop ziet er slecht uit in zonlicht(dus geen GPS in auto te gebruiken)
Het topic start met dat het ding traag is, resultaten uit SPB laten dit ook zien. Vooral de graphics-index haalt het enorm naar beneden, enkele users wijten dit aan het VGA(is ook 4 keer qvga).
Er wordt gesteld dat het vga niet heel veel toevoegd, omdat 95% van de apps in qvga zijn. Het GPS signaal is niet geweldig: 8 tot 10 satellieten, en dan verlies van signaal voor 3-5 secondes.
Er is nog geen positief bericht geplaatst over de X800, dus ik vrees dat dit wel een afknapper is...

vrede in rust

• Djerique
weertenaar schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:56:
omdat 95% van de apps in qvga zijn...
Interessant. Dit wist ik niet. :/

Wordt het qVGA dan uitgerekt naar VGA formaat of zie je dan 1/4 van het gehele beeldscherm vullend en 3/4 zwart? Hoe moet ik dit precies zien?

• Nas T
Djerique schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:16:
[...]

Interessant. Dit wist ik niet. :/

Wordt het qVGA dan uitgerekt naar VGA formaat of zie je dan 1/4 van het gehele beeldscherm vullend en 3/4 zwart? Hoe moet ik dit precies zien?
Ik vermoed, dat haal ik niet uit het topic, dat 1/4e gevuld is. Maar veel maakt het denk ik niet uit, want mocht het scherm gevuld zijn, dan is het dus blokkerig. Iets beter dan een kwart scherm, maar het blijft "lelijk". En dat was het punt.

vrede in rust

• Djerique
Thanks, maar aan vermoedens hebben we niks ;)

Weet iemand dit? :)

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 15:15
Hier nog iemand die niet vrolijk word van de reviews tot nu toe.

Ik hoopte in de X800 een telefoon te vinden met WM6, Sirfstar 3, TMC, genoeg memory om een beetje lekker te draaien, goede graphics en een redelijke prijs, maar tot nu toe lijkt het dat TMC helemaal niet werkt, het geheugen niet genoeg is om tegelijkertijd te bellen/SMS-en en te navigeren via tomtom.

Kent er iemand toevallig een andere GSM/Smartphone met Sirfstar3 GPS en een *wel* werkende TMC? :-)

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:55
Wat moet je met TMC?

Met een UMTS verbinding zou ik in staat zijn om zelf wel de files op een kaartje of lijstje binnen te lepelen.

• Nas T
nl2dav schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:47:
Wat moet je met TMC?

Met een UMTS verbinding zou ik in staat zijn om zelf wel de files op een kaartje of lijstje binnen te lepelen.
Helaas gaat dit niet tegelijk met de navigatie >:) .
TMC is "on the fly", dus je hoeft niet ff langs de kant online surfen om te kijken of er wel een file staat, om dan zelf een nieuwe route handmatig in te voeren. TMC "leest" de info van RDS, en berekent direct in de navigatie een nieuwe route.

vrede in rust

Verwijderd

Net reactie gekregen op mail van algebeld.nl.

Ze verwachten hem de eerste week van november.

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik wacht iig nog even af. Ben enigzins verbaasd door de slechte reviews. Had echt gedacht dat dit het topmodel van 2007 ging worden, afgaande op de specificaties. Neig nu meer naar de Toshiba G900.

• Viper®
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:25:
[...]

Ik vermoed, dat haal ik niet uit het topic, dat 1/4e gevuld is. Maar veel maakt het denk ik niet uit, want mocht het scherm gevuld zijn, dan is het dus blokkerig. Iets beter dan een kwart scherm, maar het blijft "lelijk". En dat was het punt.
Ik heb een MDA pro met een vga resolutie. En in principe is WM nog niet gebouwd voor goede vga ondersteuning.

Voor de MDA pro zijn er een aantal roms te krijgen die gemaakt zijn door gebruikers op xda-developers waar je kan switchen naar vga resolutie.
Maar dit maakt WM gewoon amper mee te werken, alles wordt zo klein. Het liefst zou je je OS in qvga willen en je browser in VGA zoals veel applicaties.

In de praktijk heb je weinig profijt van de vga resolutie. IE ondersteunt wel high resolution wat wel weer iets beter werkt.

• tbenschop2
Inmiddels heeft pdashop.nl hem op voorraad..

http://www.pdashop.nl/pro...vemailer&utm_medium=email

Al users die er een hebben gekocht?

• weertenaar
Ik heb nog niks gehoord, maar blijkbaar is hij bij gsmweb.nl ook al binnen. Hopelijk komt mijn toestel ook snel mijn kant op.

• Nas T
Hoop dat iemand die hem binnenkort heeft hem vrij aardig wil reviewen.

vrede in rust

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 15:15
nl2dav schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:47:
Wat moet je met TMC?

Het gaat erom dat diverse navigatieapparatuur geintegreerd is met TMC, waarbij de hele bende vanzelf herberekend word. TMC heeft me al vele malen gered, ook omdat het automatisch werkt.

Op het E-Ten users forum zie ik dat er daar morgen iemand in Nederland zijn X800 binnen krijgt. Ik ben benieuwd!

• saxion
heeft iemand inmiddels al ervaringen met de x800?

• saxion
Er is relatief weinig belangstelling voor dit apparaat .Op internet kan ik ook maar weinig gebruikers vinden die ervaringen willen delen.

Verwijderd

Hij komt ook relateif "laat", lang van te voren aangekondigd, HTC heeft inmiddels soort van gelijke toestellen uitgebracht, etc etc.
Na lang wikken en wegen vind ik het ook de upgrade van mijn x500 niet waard, ik krijg er HDSPA voor terug wat wel handig is, maar het VGA scherm vind ik met WM6 nog steeds geen upgrade waard, en dat front cammetje, wie gebruikt dat nu (al)?
E-ten is sowieso nooit al een merk geweest dat bekend was bij het grote publiek, dus het kan nog wel ff duren voordat dat gebeurd.
Aan de andere kant, was er iets echt negatiefs had je het vast al gelezen, ik denk dat softwarematig je het toestel kan vergelijken ongeveer met de x500(+).

Ik ga zelf voor de opvolger van de x800, en doe nog wel een extra jaartje met de x500, bevalt best en draait nog alles.

Verwijderd

Ik heb 4 weken geleden 1 besteld bij algebeld. En hoop deze snel te ontvangen. Als ik hem binnen heb dan zal mijn ervaringen met jullie delen.

Oja hopen jullie dan wel met me mee dat die ervaring goed zal zijn :+

• Nas T
Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:16:
Ik heb 4 weken geleden 1 besteld bij algebeld. En hoop deze snel te ontvangen. Als ik hem binnen heb dan zal mijn ervaringen met jullie delen.

Oja hopen jullie dan wel met me mee dat die ervaring goed zal zijn :+
Hoop doet leven, dus ja!(na de 1e ervaringen weet je wat je kan verwachten, geen hoge verwachting = minder teleurstelling)!

vrede in rust

Verwijderd

Hallo Iedereen,

Afgelopen woensdag heb ik de E-ten X800UK binnen gekregen :) (Besteld bij smartphonestunts.nl).
Eerste indruk (Vorig toestel QTEC 9100):
- Apparaat ziet er mooi uit!
- Scherpte VGA display. Via IE kun je gewone webpagina's bekijken (wel erg klein maar wel leesbaar) zo zuiver is het display;
- WiFi werkt goed. Moest wel enkele keren de PDA resetten;
- Maak gebruik van T-Mobile Internet Totaal. Ik heb voornamelijk 3G verbindingen;
- TT5 geinstalleerd. Werkt redelijk. De menu icons zijn geschikt voor QVGA, de plattegronden zijn wel goed voor VGA. De stem heeft een vertraging. Tussen de woorden zit een iets te lange pauze;
- Net TT6 geinstalleerd. Hier zijn de menu-items wel geschikt voor VGA plus het geluid is nu wel goed!!
- Bluetooth car kit getest en die is goed. Ik weet dat met de X500 een echo aanwezig is bij diegene die de X500 beld. Ik heb de PDA nog te kort om te concluderen of dit ook bij de X800 is;
- Google map geinstalleerd. De plattegronden en satelliet plaatsjes zien er perfect uit!!
- ROM versie X800 VER A40 WWE 040 0353, 2007/10/11 18:21;
- Ik heb 2G micro SD kaart geplaatst en werkt goed.

Kleine nadelen:
- De pen zit redelijk stevig vast;
- Ik heb het idee dat de reactie op icons/toetsen soms iets traag is.

Inhoud doos:
- PDA;
- Lederen Etui;
- Batterij;
- Lader;
- Extra Slylus pen;
- CD met handleiding en activesync ver 4.5;
- AC-adaptor;
- USB-sync kabel;
- Quick Start Quide;
- en een beschermplaatje voor het display.

Opmerking:
Tijdens het installeren van het operatingsysteem kun je een PIN ter beveiliging plaatsten. Dit had ik gedaan maar daarna werkte deze PIN. Dus geen PIN invoeren! Deze opmerking vond ik ook ergens bij de E-ten X500 Topic. Ik heb de PDA een harde reset gegeven zoals beschreven in de handleiding.

MG

Verwijderd

Heb de X800 nu een week, heb ook een X500+.

Display lijkt identiek aan display van X500+, dat wil dus zeggen lekker scherp en briljant scherm.
Wat me direct opviel;
bij een klant met meer dan 3000 afspraken in Outlook agenda duurde het bij de X500+ erg lang voor een eerste sync, namelijk 24 uur.
De X800 doet dit kunstje in een uur, dus een verbetering van een dikke factor 20.

Verder bevalt de X800 erg goed, ik vind 'm wat mooier met het metalen frontje.
Prestaties zijn in orde, batterij gaat minder lang mee dan bij de X500+, bij veelvuldig telefoongebruik moet hij echt elke dag aan een lader, voor de auto of kantoor is dat geen probleem.
GPS is identiek voor het gevoel als de X500+, dus Tomtom ziet er strak en vloeiend uit.

Kortom, ondanks alle negatieve berichten op tweakers, voor mij een aanrader.
Pagina: 1 2 3 Laatste