Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Investeren in vastgoed in Turkije. Voor miljoenen fraude. Ik vraag me af wat er met Golden Sun Bodrum en Golden Sun Gold gebeurt.
Als ik de reacties lees, zie ik dat mensen hun toekomstig pensioen hebben ingelegd. Waarom ga je beleggen/speculeren met geld dat je eigenlijk dus niet kan missen?

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 21-09-2007 12:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vastgoed in Turkijke, Teak-plantages in Zuid-Amerika...
Ligt het aan mij, of zijn dit soort investeringen niet weggelegd voor de belegger met verstand? Er zijn zo veel interessante, winstgevende sectoren waar je je geld in kwijt kunt en dan doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Edmin schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:04:
Vastgoed in Turkijke, Teak-plantages in Zuid-Amerika...
Ligt het aan mij, of zijn dit soort investeringen niet weggelegd voor de belegger met verstand? Er zijn zo veel interessante, winstgevende sectoren waar je je geld in kwijt kunt en dan doe je dit?
Ik hoorde laatst dat de AFM zich op teakzaken gaat storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 23:41
Iemand die 10% rendement verwacht verdient het ook om belazerd te worden. Sorry hoor maar zulke droom garanties bestaan niet als je bedenkt dat een ervare beurs belegger al heel blij is met 6 a 7% rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
n4m3l355 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:23:
Iemand die 10% rendement verwacht verdient het ook om belazerd te worden. Sorry hoor maar zulke droom garanties bestaan niet als je bedenkt dat een ervare beurs belegger al heel blij is met 6 a 7% rendement.
Ze 'beloofden' vaak nog wel een stuk hogere rendementen dan dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Tot nog toe zijn scheeps cv's vrij nog betrouwbaar gebleken. Ze zitten ook onder de grens van EUR 50.000,00 en dus onder toezicht van de AFM. Maar de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) plaatst wel kantekeningen.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 21-09-2007 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik had het er een maand of twee geleden al over met mijn vader. Het leek mij toen al dat een club wel erg gammel moet zijn willen ze televisiereclames (stervensduur) nodig hebben om aan kapitaal te komen. Dat lijkt mij namelijk echt één van de allerlaatste manieren om kapitaal binnen te halen :)
Ach, 10% rendement vind ik nog niet zo vreemd. Dat ligt natuurlijk maar aan het risicoprofiel dat je kiest. De televisiereclames vind ik veel vreemder. De kapitaalmarkt is groot en er zijn altijd wel mensen te vinden die geld willen investeren als je een solide plan hebt, zelfs als het redelijk risicovol is, maar perspectief biedt op goede rendementen :). Als je je moet richten op de televisiekijker is dat een teken dat allerlei banken en andere vermogensverstrekkers niets in het plan zien :). Nou, dan zie ik er ook niets in :P

[ Voor 59% gewijzigd door eamelink op 21-09-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
eamelink schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:55:
Ik had het er een maand of twee geleden al over met mijn vader. Het leek mij toen al dat een club wel erg gammel moet zijn willen ze televisiereclames (stervensduur) nodig hebben om aan kapitaal te komen. Dat lijkt mij namelijk echt één van de allerlaatste manieren om kapitaal binnen te halen :)
Ook RTLZ is er in gelopen. Ik weet niet hoeveel facturen er niet betaald zijn of hoe lang ze open staan, maar niet betalen = niet leveren lijkt mij een mooi streven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 09:03

Edmin

Crew Council

get on my horse!

PcDealer schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:17:
[...]

Ik hoorde laatst dat de AFM zich op teakzaken gaat storten?
Er schijnt een onderzoek te lopen, waaruit blijkt dat de betrouwbaarheid erg wisselt. Soms bestaan de geadverteerde plantages niet eens!
Overigens hoorde ik dit ongeveer een week geleden op BNR nieuwsradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:02

ThunderNet

Flits!

eamelink schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:55:

[...]

Ach, 10% rendement vind ik nog niet zo vreemd. Dat ligt natuurlijk maar aan het risicoprofiel dat je kiest. De televisiereclames vind ik veel vreemder. De kapitaalmarkt is groot en er zijn altijd wel mensen te vinden die geld willen investeren als je een solide plan hebt, zelfs als het redelijk risicovol is, maar perspectief biedt op goede rendementen :). Als je je moet richten op de televisiekijker is dat een teken dat allerlei banken en andere vermogensverstrekkers niets in het plan zien :). Nou, dan zie ik er ook niets in :P
Maarjah, de spotjes werden op RTL Z uitgezonden, waar een groot deel van je doelgroep ligt. Dus zo vreemd vind ik het niet :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

PcDealer schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:02:
[...]

Ook RTLZ is er in gelopen. Ik weet niet hoeveel facturen er niet betaald zijn of hoe lang ze open staan, maar niet betalen = niet leveren lijkt mij een mooi streven :)
Ik vondt juist die reclames van Golden sun resort altijd merkwaardig. Waarom nou op TV? Omdat er naast de beurs wat te volgen is op RTL7, een hoop kijkers wellicht trekt?

Ik zou voorzichtig zijn met geld en waarin je dat insteekt. Zoek ook eerst wat achtergrond info van het desbetreffende bedrijf of whatever je in wilt investeren. Dat een land zoals turkije wordt aangeprezen als investment-project kan wel kloppen. Ik weet niet of je die huizenprijzen gezien hebt? Voor een ton heb je een kasteel daar, en hier in NL is dat nog net niet een luxe garagebox :/

Maar goed kromme vergelijking, de economie ligt ook lager in turkije dan in NL. Daar zijn de lonen ook weer godgans laag :P

En wat betreft Sun resorts.... Tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik zag laatst deze:
http://www.royaldubai.nl/

12,5% rendement.

Ik had zoiets als het te mooi klinkt om waar te zijn ...
als iemand het wil proberen en even kan melden of het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
de simpele regel: if it sounds to good to be true......
Een beetje zoekwerk vooraf scheelt al een hoop bij dit soort "aanbiedingen".
Product Golden Sun Resorts
Aanbieder Hooghuys & Versteeghe
Oordeel F

Het lijkt erop dat aanbieders van vastgoedobligaties over elkaar heen vallen met steeds hogere rendementen. Een toppertje is op dit moment de aanbieding van Golden Sun Resorts met een fabelachtige 12,8% rente op jaarbasis. Aanbieders als Palm Invest en TRE komen daar niet aan. Dit project onderscheidt zich nog op een ander vlak, want hoewel men niet onder het officiële toezicht valt (inleg minimaal € 50.000) biedt men toch een prospectus met wat feitelijke en zakelijke informatie. Ook dat bieden die eerder genoemde concurrenten niet. Uniek is ook de terugkoopgarantie gedurende de eerste twee jaar. De aanbieder betaalt u dan 90% van de nominale waarde van de obligatie. In totaal wil men € 32,8 miljoen ophalen bij beleggers. Van een bankfinanciering is geen sprake. Met uw geld worden in Turkije 130 villa's gebouwd, een hotel en de nodige faciliteiten. De bouwkosten worden (inclusief de grondaankoop) begroot op € 37,7 miljoen terwijl de opbrengst moet uitkomen op € 74,4 miljoen. Zonder schroom vermeldt men dat de projectwinst moet uitkomen op ruim € 19,8 miljoen voor belastingen. De grond (22,5 hectare) heeft men inmiddels al aangekocht voor een bedrag van € 21,5 miljoen. Per vierkante meter is de koopsom dan overigens € 95 wat mij aan de hoge kant lijkt. De verkoopprijzen die men hanteert voor de villa's doen realistisch aan: tussen de € 185.000 en € 275.000 per stuk. Bij de verwachte opbrengst van het te bouwen hotel (€ 21 miljoen) en de overige faciliteiten (€ 16 miljoen) heb ik echter mijn vraagtekens. Dit wordt namelijk nergens onderbouwd terwijl het cruciale onderdelen zijn van het plan. Ook de bouwkosten vormen een vraagteken: voor € 16,2 miljoen bouwt men de genoemde villa's, het hotel en de faciliteiten. Vervolgens creëert men daarmee een meerwaarde van bijna € 53 miljoen. De rente van 12,8% per jaar lijkt aantrekkelijk maar moet u zien tegen de achtergrond van het risico dat u loopt met uw investering. Bovendien: u leent het geld aan Hooghuys & Versteeghe BV en volgens de gegevens van de KVK had deze vennootschap eind 2005 het formidabele eigen vermogen van € 8.868. Dan is een lening van € 32,8 miljoen een tikje aan de forse kant.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Pwnt. :P

Altijd een stukje background check is niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Grappig dat dit nu pas naar buiten komt want vanaf dag 1 vertrouwde ik het al niet. Ook ik kreeg vorig jaar al een folder en bericht om hierin mee te participeren. Vooraf: je moet de Turken kennen om te weten hoe zij zaken doen anders ga je het schip ermee in wanneer het tot zaken doen komt. Turken kennen ondanks alles geen greintje medelijden m.b. zaken doen. Men kent maar 1 ding, en dat is eigen belang.Verder zijn het prima mensen die ook heel hartelijk zijn maar altijd met in het achterhoofd: Geld verdienen hoe dan ook! Daarom moet je je ook hard en zakelijk terug opstellen zodat zij dan met hangende pootjes water bij de wijn gaan doen omdat ze zien dat hun eerste manier van onderhandelen dus niet lukt tot het bereiken van hun doel.

Afbeeldingslocatie: http://img156.imagevenue.com/loc837/th_99235_tr01_122_837lo.JPG Afbeeldingslocatie: http://img148.imagevenue.com/loc1128/th_99241_tr02_122_1128lo.JPG Afbeeldingslocatie: http://img7.imagevenue.com/loc1125/th_99246_tr04_122_1125lo.JPG

Hierboven nog wat meer voorbeelden van projecten die vorig jaar mij werden toegezonden om mee in te participeren daar in Turkije. Nog gegadigden die hun geld kwijt willen?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153621 op 21-09-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
@MM2005: Hooghuys en Versteeghe klinkt niet echt turks, eerder hollandse VOC mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Vectrex Dude schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:59:
@MM2005: Hooghuys en Versteeghe klinkt niet echt turks, eerder hollandse VOC mentaliteit.
Het klinkt mij juist net iets te gemaakt authentiek in de oren. Een BV'tje met een paar sjieke namen wekt vertrouwen. Het lijkt me sterk als de eigenaren van die BV echt Hooghuys en Versteeghe heten.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
Zo verschrikkelijk veel is 10% niet hoor. Een ervaren belegger zal zeker niet "heel blij" zijn met 6% rendement, dan had hij het geld bijna beter op een spaarrekening kunnen zetten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Toch kan je weten dat het rendement op vastgoed meestal niet meer dan 8% bedraagt. Ok, we praten weliswaar over Turkije, maar de uiteindelijke doelgroep zijn toch de west-Europeanen die deze huizen kopen/huren. Ook het risicoprofiel was hoog (een na hoogste categorie als ik me goed herinner), dat is natuurlijk vreemd omdat normaliter investeren in vastgoed een redelijk laag risico met zich meebrengt.

Als je bijvoorbeeld geld inlegt in een fonds met dat risicoprofiel (bijv. emerging markets) is het rendement al vaak +16% ofzo). Op de website van dat bedrijf stond een logo dat ze lid waren van een één of ander keurmerk. Als je maar even de moeite had genomen om naar de website van dat keurmerk had gegaan had je kunnen merken dat ze daar niet vernoemd waren. Het logo hadden ze dus gewoon geript (net als de rest van de website blijkt achteraf). Dat zijn toch de minste zaken die je als 'opportunist investeerder' had kunnen controleren.

Ik begrijp waarom deze investeerders nu hun geld proberen terug te krijgen, maar om het meteen te vergelijken met Dexia lijkt me een beetje kort door de bocht. Deze mensen hebben immers hun geld gegeven aan oplichters die nu met de noorderzon vertrokken zijn. Dexia was gewoon een 'echt' bedrijf met een stom idee. Ik heb in ieder geval weinig medelijden met mensen die in dat Golden Sun hebben geïnvesteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door ebia op 22-09-2007 10:59 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Not Pingu schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:09:
[...]
Het lijkt me sterk als de eigenaren van die BV echt Hooghuys en Versteeghe heten.
De naam is verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215070

Ik vind het ten eerste niet slim om zonder enige informatie vooraf te gaan investeren met een dergelijk hoog bedrag, wat sommigen later zeggen niet eens te kunnen missen. Natuurlijk is dit wat men achteraf zegt, om zichzelf beter te voelen ('O, ik was wel heel stom' hoor je ook niemand zeggen). Als je met zo'n groot bedrag, en eigenlijk wel met ieder bedrag, zou je gewoon vooronderzoek moeten doen: wie of wat is het, waar gaat 't over, wat is er over bekend. Doe je dat niet, dan heb je jezelf ermee te pakken.

Daarmee is het wel wat simpel om te zeggen dat de AFM maar ook beleggingen boven de € 50.000,- moet gaan controleren. Als je meer dan 50.000 euro belegt, meent de AFM dat je een professionele belegger bent, en dus wel weet wat er met je geld gebeurt.
Wat dus ook besloten kan worden, is om wellicht een soort 'predicaat professionele belegger' af te geven. Ik zou persoonlijk niet weten hoe dat zou kunnen, maar dan hoeft de AFM niet álle transacties van plus 50.000 euro te controleren, wat enerzijds veel banen zou opleveren, maar anderzijds veel tijd en geld in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Anoniem: 215070 schreef op zondag 23 september 2007 @ 11:36:

Daarmee is het wel wat simpel om te zeggen dat de AFM maar ook beleggingen boven de € 50.000,- moet gaan controleren. Als je meer dan 50.000 euro belegt, meent de AFM dat je een professionele belegger bent, en dus wel weet wat er met je geld gebeurt.
Wat dus ook besloten kan worden, is om wellicht een soort 'predicaat professionele belegger' af te geven. Ik zou persoonlijk niet weten hoe dat zou kunnen, maar dan hoeft de AFM niet álle transacties van plus 50.000 euro te controleren, wat enerzijds veel banen zou opleveren, maar anderzijds veel tijd en geld in beslag neemt.
Personen die zo'n bedrag beleggen (bijna tweemaal modaal jaarinkomen) moeten niet doen alsof het over een aankoop van een bankstel gaat.

Ik heb Business Class gemist, is het daar ter sprake gekomen? Gisteravond nog een interessante aflevering van Kassa en Kass2 gezien, over teakbeleggingen. Zeer risicovol.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 23-09-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 28-06 21:03
Zodra er reclame wordt gemaakt voor beleggingsmogelijkheden vertrouw ik het zowiezo niet, en je moet wel heel naief zijn wil je het wel geloven. Als het zo'n hoog rendement oplevert dan hoef je er zowiezo geen tv-reclame voor te maken, want dan komen de investeerders vanzelf wel. Verder zouden de makers van de reclame het reclamebudget er dan wel zelf in hebben gestoken. Weer een geval van àls het te goed klinkt om waar te zijn............

[ Voor 8% gewijzigd door PHiXioN op 24-09-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

[...]

Het klinkt mij juist net iets te gemaakt authentiek in de oren. Een BV'tje met een paar sjieke namen wekt vertrouwen. Het lijkt me sterk als de eigenaren van die BV echt Hooghuys en Versteeghe heten.
Dat zeiden ze toch ook op RTL Z? De eigenaren hadden doodnormale namen, 'Fred de R.' ofzo, ik weet niet meer wat het precies was. In ieder geval geen Hooghuys en Versteeghe. Die hele BV was niets anders dan een brievenbus met een chique naam.

En inderdaad, die reclame die er nu is (Royal Dubai dus) is van eenzelfde oplichtersclub. 12,5% rendement gegarandeerd met 'terugkoopgarantie'. Ja, dahag :bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:26:
[...]

En inderdaad, die reclame die er nu is (Royal Dubai dus) is van eenzelfde oplichtersclub. 12,5% rendement gegarandeerd met 'terugkoopgarantie'. Ja, dahag :bye
Heb je daar een bron voor of is dit gewoon onderbuikgevoel?

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 25-09-2007 20:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 16:08
Dat is geen onderbuik gevoel, dat is rationeel nadenken. het KAN gewoon niet.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:13
Het zou wel kunnen, het is alleen heel erg onwaarschijnlijk vanwege alle redenen die al in dit topic genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:05:
[...]

Heb je daar een bron voor of is die gewoon onderbuikgevoel?
Onderbuikgevoel? Is dat een flame? Ik zou zeggen, neem een lening op de overwaarde van je huis en stop het erin. 12,5% gegarandeerd bestaat gewoon niet. Aan iemand die zegt dat een e-mail van IR. DR. BOLA JOHNSON waarin staat dat er 40 miljoen vast zit in een bureaucratische molen in Afrika een scam is dan vraag je toch ook niet of hij daarvoor een bron heeft?
Hielko schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:09:
Het zou wel kunnen, het is alleen heel erg onwaarschijnlijk vanwege alle redenen die al in dit topic genoemd zijn.
Nee, het kan niet. Niet gegarandeerd in ieder geval. Want waarom zouden ze dan bij mij kapitaal lenen tegen 12,5% als het bij de bank voor 8% kan?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 25-09-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43
Ehh, dat is dus het risico dat een bank zou lopen als ze dat geld uit gaan lenen, dat doen ze niet. Daarvoor stappen dat soort bedrijven naar particulieren, die een groter risico durven te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuker schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:43:
Ehh, dat is dus het risico dat een bank zou lopen als ze dat geld uit gaan lenen, dat doen ze niet. Daarvoor stappen dat soort bedrijven naar particulieren, die een groter risico durven te nemen.
Ik zeg ook met nadruk gegarandeerd, want dat is wat ze in die reclame beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:22:
[...]

Onderbuikgevoel? Is dat een flame?
Nee hoor, absoluut geen flame. Maar aan ongefundeerde uitspraken hebben we niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 20:46:
[...]

Nee hoor, absoluut geen flame. Maar aan ongefundeerde uitspraken hebben we niets.
Zie voor onderbouwing hierboven. Ik was uitgegaan van ietwat meer common sense. Hier nog een leuke site om door te lezen met betrekking tot dit onderwerp:
[...] De kerel lachte en vroeg: "en als ik u vertel dat u met teakhout een rendement van 12% behaalt, zonder risico's te lopen?" "Als u mij een garantie kan geven, doe ik zaken met u", zei ik argwanend. De man grijnsde en duwde in mijn ene hand een brochure en in mijn andere hand een tweede cocktail. Ik las het document door, maar vond helaas geen garantie. Kwam het door de drankjes?

Helaas: een 'gegarandeerd' rendement van 12% is niet mogelijk. Wanneer u een hoger rendement wilt behalen dan 3 a 4%, moet u risico's accepteren.

[...]

Er geldt een wetmatig verband tussen rendement en risico: hoe hoger het mogelijke rendement, des te groter de risico's.
Ergo, zodra een club zegt dat je 'gegarandeerd 12,5% rendement' krijgt en dat er 'terugkoopgarantie' is moeten de alarmbellen gaan rinkelen, net zo hard als wanneer iemand twee keer de nieuwprijs voor je laptop biedt als je 'm opstuurt naar Nigeria.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 25-09-2007 21:01 ]

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:39
[...]

Je zit warm. De eiegenaar van die toko heeft een andere naam.

Wat ik nog was vergeten te vermeldden, ook bij Royal Dubai geldt dat de minimale inleg €50.000 is, en vanaf €50.000 is er geen toezicht van de AFM (zoals PcDealer zelf ook al zei). Goh, waarom zouden ze die minimale inleg nou toch op €50.000 hebben gezet?

Daarnaast heb ik nog even op hun website gekeken. Daar staat dat ze samenwerken met "Van Puijmbroek B.V.", een "ervaren partij op het gebied van internationale projectontwikkeling". Even Googlen op "Van Puijmbrouck" of "Van Puymbrouck" levert echter niks op behalve hun website en nog één of twee websites waar de naam alleen ter sprake komt in verband met Royal Dubai. Toch raar voor zo'n bekende en ervaren projectontwikkelaar. Van Puijmbrouck zou verder onderdeel zijn van de "WID Groep". Even Googlen levert dit keer helemáál niks op, niet één result. Verderop op hun site staat een logo van die club met de naam "WID International", ook dat levert niks op.
Op de site van één van hun partners (Nakheel) is hun naam ook niet terug te vinden.

Als er nu nog iemand is die denkt dat dit een bonafide club is en z'n geld hier in wil steken, a.u.b. even met mij contact opnemen. Dan geef ik je m'n rekeningnummer, kun je het naar mij overmaken. Beter dan naar zo'n oplichtersclub 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 27-09-2007 11:39 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Naam: Westermeyer B.V.
Vestigingsadres: Rijksstraatweg 426
Vestigingsplaats: 2243CH Wassenaar
Internetadres: www.vanpuijmbrouck.nl
KvK-nummer: 24337663 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
https://server.db.kvk.nl/...SWS001@?BUTT=243376630000
WID International bestaat niet (in Nederland)?
https://server.db.kvk.nl/...nternational&WPLT=&HIST=N

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik zie laatste tijd ook veel reclames van Palminvest, o.a. op RTL Z en tijdens voetbalwedstrijden. Als ik dit nu allemaal lees heb mijn twijfels of dat eigenlijk wel zo bonafide is. Ik ben van plan om binnekort mijn geld te gaan beleggen, ik denk dat ik het toch maar bij aandelen/fondsen hou.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ze er op televisie reclame voor moeten maken dan moet er al een belletje rinkelen. Als het dan ook in een ver land is en het rendement moet komen van dingen die nog gebouwd gaan worden dan moet er nog een belletje rinkelen. Dat ze jou nodig hebben en niet de bank moet je ook aan het twijfelen zetten. Etc, etc.. kortom niet doen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Misschien wil een bank niet het volledige risico lopen = ook andere investeerders aantrekken -> particulieren bijvoorbeeld.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Robeco maakt anders ook behoorlijk reclame nu op radio en tv over hun Emerging Stars Equities met enorme rendementen.

Reclame voor fondsen of andere investeringen hoeft dus niet per definitie een slechte zaak te zijn. Investeren in één enkel product is gewoon niet slim, laat een fondsbeheerder lekker uitzoeken of een investering doen een goed plan is. En zoals de Holland Casino reclame betaamd: Spreidt uw winkansen.

• paella
Maar ook met garanties en geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
ebia schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:48:
Robeco maakt anders ook behoorlijk reclame nu op radio en tv over hun Emerging Stars Equities met enorme rendementen.

Reclame voor fondsen of andere investeringen hoeft dus niet per definitie een slechte zaak te zijn. Investeren in één enkel product is gewoon niet slim, laat een fondsbeheerder lekker uitzoeken of een investering doen een goed plan is. En zoals de Holland Casino reclame betaamd: Spreidt uw winkansen.
Deze zogenaamde fondsen hebben inderdaad een leuk rendement mogelijkerwijs echter zijn zonder garanties. Daarnaast waar zij nu reclame mee maken dat zijn fondsen die zich met name het afgelopen halve jaar zich sterk bewezen hebben. Indien je nu pas instapt heb je het beste begin alvast gemist en is de kans vrij reeel dat je daarna in een domper komt.
Zelf heb ik altijd mijn twijfels over wat mensen claimen te bereiken of bereikt te hebben als mensen met ervaring enkel dromen van zulke rendementen. Ja natuurlijk komen ze voor echter op kleine schaal en kortstondig. Als beleggen daadwerkelijk zo makkelijk was, waarom zijn we allemaal niet rijk. Om geld te maken moet je geld hebben en kennissen hebben, een beetje meevaren op dubieuze investeringsbedrijven is onder normale omstandigheden enkel een opzet om andere rijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het KAN allemaal wel. Als je in mei de India Warrants had gekocht van intereffekt.nl dan had je nu op > 40% gezeten. ;) Maar ook daar: geen garanties, en tussentijds heeft het wel -20% gestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wat doet een VVD-corifee in een reclame van Bouwhuis Vastgoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kid Buu schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:02:
Ik zie laatste tijd ook veel reclames van Palminvest, o.a. op RTL Z en tijdens voetbalwedstrijden. Als ik dit nu allemaal lees heb mijn twijfels of dat eigenlijk wel zo bonafide is. Ik ben van plan om binnekort mijn geld te gaan beleggen, ik denk dat ik het toch maar bij aandelen/fondsen hou.
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
PcDealer schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:08:
Wat doet een VVD-corifee in een reclame van Bouwhuis Vastgoed?
op een gegarandeerde manier geld verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
paella schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:13:
[...]

op een gegarandeerde manier geld verdienen...
Muhahaha! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 171278 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:21:
Als er nu nog iemand is die denkt dat dit een bonafide club is en z'n geld hier in wil steken, a.u.b. even met mij contact opnemen. Dan geef ik je m'n rekeningnummer, kun je het naar mij overmaken. Beter dan naar zo'n oplichtersclub 8)7
Wat is 't rendement bij jou dan?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
geen rendement, alleen money-back garantie. ;) Pak ik de rente :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228170

Ik kwam nog wat leuks tegen bij Dun & Bradstreet over 't bedrijf achter Royal dubai:

Meer informatie
6711 Houdstermaatschappij
Gegevens moedermaatschappij beschikbaar - D-U-N-S ® Nummer : 386153956

Vervolgens info opgevraagd over de moedermaatschappij:

STICHTING BOTWENTE
OELERWEG 97A
HENGELO OV
Nederland
7555 GM
D-U-N-S ® Nummer : 386153956
Bedrijfsnummer : 08140197
Meer informatie
8661 Religieuze organisatie

religieus... dus het is toch een sekte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Laatst online: 28-06 01:22
Ik woon toevallig in hengelo, maar moet je dit eens zien:
Even een uittreksel van bedrijven ingeschreven op Oelerweg 97a te Hengelo.:

Handelsnaam
KvK-nummer
Adres
Vestiging

MBC Jachtbouw B.V.
39061048 0000
Oelerweg 97 -a, 7555GM Hengelo Ov
Hoofdvestiging

Boonstra Holding B.V.
01112748 0000
Oelerweg 97 a, 7555GM Hengelo Ov
Hoofdvestiging

Wessels Management B.V.
32056976 0000
Hoofdvestiging

Parther B.V.
09107978 0000
Hoofdvestiging

Ecoma Bedrijfsadvisering
06054618 0000
Oelerweg 97 A, 7555GM Hengelo Ov
Hoofdvestiging

Casual Culture
08132046 0000
Hoofdvestiging

Stichting Botwente
08140197
Rechtspersoon

Huzbo B.V.
08141480 0000
Hoofdvestiging

Uitgeverij Focus
39047047 0000
Hoofdvestiging

Stichting Opstart
41029352
Rechtspersoon

Merdeka B.V.
06060923 0000
Hoofdvestiging

Stichting Administratiekantoor Merdeka
08145545
Rechtspersoon

Stichting Jannink
08151861
Rechtspersoon

Eurosia B.V.
06080809 0000
Hoofdvestiging

Stichting Homeless Children
41265786
Rechtspersoon

Stichting Administratiekantoor Regina Cunera
17156052
Rechtspersoon

Oroka B.V.
09009444 0000
Hoofdvestiging

Huiszwaluw B.V.
17116080 0000
Hoofdvestiging

Amert Vastgoed B.V.
17153172 0000
Hoofdvestiging

Lorena Holding B.V.
16085293 0000
Hoofdvestiging

Stienen Vastgoed B.V.
18038230 0000
Hoofdvestiging

IJsselstein Gouda B.V.
29006839 0000
Hoofdvestiging

Pievro B.V.
34069887 0000
Hoofdvestiging

Knol Onroerende Zaken Alkmaar B.V.
37087465 0000
Hoofdvestiging

Knol Beheer Zuid-Scharwoude B.V.
37087463 0000
Hoofdvestiging

Exploitatiemaatschappij de Amert B.V.
37078191 0000
Hoofdvestiging

Meeuwisse Noordwijk Holding B.V.
28083157 0000
Hoofdvestiging

Capsicum B.V.
34079409 0000
Hoofdvestiging

De Peelhof
37009787 0000
Hoofdvestiging

Stichting Administratiekantoor Zanglijster
17153632
Rechtspersoon

Ambergen Handelsonderneming B.V.
04056631 0000
Hoofdvestiging

Stichting Aandelenbeheer Bustranet
30223734
Rechtspersoon

Prestige Exploitatie B.V.
30214460 0000
Hoofdvestiging

Ena Holding B.V.
24337663 0000
Hoofdvestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
msteggink schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:46:
Ik woon toevallig in hengelo, maar moet je dit eens zien:
Even een uittreksel van bedrijven ingeschreven op Oelerweg 97a te Hengelo.:
Is het een bedrijfsverzamelgebouw?

Zondag a.s. bij Business Class komt Palm Invest op bezoek. Ook zij willen blijkbaar geen bemoeienis van de AFM gezien de minimale inleg van EUR 50.000,00.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 05-10-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
Ik woon zelf in hengelo. Ik kan van het weekend wel even langsrijden, maar volgens mij zijn het gewoon woonappartementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
Deze zaak geeft weer eens aan dat gezond verstand een eerste voorwaarde is voor effectief beleggen. Nu snap ik dat dit geen verstandige investering was, maar ik zit nog met iets anders:

De mensen bij RTL Z wisten namelijk ongetwijfeld (gezien de kennis van meeste reporters daar) dat dit een dubieuze investering is. Toch heeft RTL Z er voor gekozen deze reclames uit te zenden en het zo mogelijk gemaakt dat vele particuliere (en waarschijnlijk onervaren) investeerders hun geld stopten in deze obligaties. Wat mij betreft mag een TV zender best even nadenken voordat ze alles klakkeloos uitzenden en ligt ook daar een verantwoordlijkheid voor het voorkomen van dit soort situaties. meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er zijn zo veel dingen waar zelfs ik zonder beleg-ervaring mijn twijfels bij heb.
Zo kan je investeren in de scheepsbouw in Zuid Korea of in vastgoed in Canada.

Als je Discovery en NGC volgt weet je al lang dat de scheepsbouw in ZK zeer groot is (en volgens mij aan de limieten zit), en de oliezandgronden in Canada zijn ook al lang geëxploiteerd en de bebouwing er omheen staat er ook al.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Matango schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:40:

De mensen bij RTL Z wisten namelijk ongetwijfeld (gezien de kennis van meeste reporters daar) dat dit een dubieuze investering is. Toch heeft RTL Z er voor gekozen deze reclames uit te zenden en het zo mogelijk gemaakt dat vele particuliere (en waarschijnlijk onervaren) investeerders hun geld stopten in deze obligaties. Wat mij betreft mag een TV zender best even nadenken voordat ze alles klakkeloos uitzenden en ligt ook daar een verantwoordlijkheid voor het voorkomen van dit soort situaties. meningen?
Dit is hetzelfde als de scheiding tussen redactie en Shopreview.

Redactionele onafhankelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 08-10-2007 09:59 . Reden: Belangrijk nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ook Royal Dubai blijkt fraude.
Bron:
RTLZ nieuws van vanmorgen
Telegraaf

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 08-10-2007 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219402

Royal Dubai.
Ik heb nog even verder gegoogeld en doorgeborduurd op hetgeen in dit draadje reeds is vermeld.
Stichting BOTWENTE nog eens ingevoerd in Google. Komt er een adres uit Borne, Oonksweg 33.
Stichting heeft ook een website www.huzinkboer.nl
Geeft niet veel info. Even terug naar al die bedrijfjes aan de Oelerweg 97a in Hengelo.
Zie ik daar ook een bedrijf met de naam Huzbo B.V. Dat kan geen toeval zijn.
HUZBO ingevoerd in google. Rolt er een adres uit in Geesteren (Ov), Vriezenveenseweg 66 compleet met telefoonnummer.
Het meest interessante is de activiteit "Beheer activiteiten" Op hun website wordt dat verder omschreven : "Wij hebben een uitgebreid assortiment aan B.V.'s inverschillende soorten markten."
Zoeken in het telefoonboek levert een paar interessante dingen op.
Aan de Vriezenveenseweg 66 in Geesteren vinden we een bedrijf dat doet in Handelsbemiddeling in levend vee en wilde dieren. Het bedrijf heet "Huzink Boer"
Even verder kijken. *knip*. Op Got is het niet gewenst dat persoonsgegevens, waaronder volledige namen en adressen, worden gepost. Het is ook niet gewenst om op te roepen tot het halen van verhaal bij bepaalde individuen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 08-10-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
verrassing :)
Och ja zolang er schapen zijn die geloven in gegarandeerde hoge rendementen zullen grappen als dit blijven gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
En Palm Invest adverteert gewoon door... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

_Arthur

blub

Lekker de bloemetjes buiten zetten met de centjes van al die zielige mensen.

Wie klakkeloos 50.000euro of meer investeerd in een of ander totaal onbekend bedrijf is niet echt slim bezig.

http://www.overgeld.nl/ru...eten_van_dure_hotels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
_Arthur schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:54:
Lekker de bloemetjes buiten zetten met de centjes van al die zielige mensen.

Wie klakkeloos 50.000euro of meer investeerd in een of ander totaal onbekend bedrijf is niet echt slim bezig.

http://www.overgeld.nl/ru...eten_van_dure_hotels.html
Leuke quote uit de post
Zo doen ze een verzoek bij de rechter-commissaris om diverse betrokkenen bij ABN Amro, die huisbankier was van de verdachten, te horen. „ABN Amro heeft niet aan de zorgplicht voldaan”, zegt mr. Carlo Fiscalini. „We willen de aansprakelijkheid onderzoeken en hopen via een voorlopig getuigenverhoor van onder andere de locatiedirecteur en de accountmanager meer bewijslast te verzamelen.”
Als ik toch ergens wel van walg is het wel dat ze banken gaan aanvallen vanwege dat ze de desbetreffende gedupeerde niet hebben ingelicht. Als jij zo nodig wilt gokken met je geld.. bij een onbekende investeerder, aandelen of bij het casino, ga je toch niet naderhand liggen huilen bij de bank dat je (geleende) geld weg is. En toch trappen mensen ieder jaar meermaals in dit soort oplichtingspraktijken.
Misschien moet ik wel eens een www.nameless.ltd-co.uk opstarten ofzow. Zijn er nog geinteresseerde in het investeren van casino´s op antarctica? 25% rendement gegarandeerd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44
Als je daadwerkelijk zo'n goed financieel produkt op de markt weet te zetten om dergelijke rendementen te halen dan heb je geen tc-reclames nodig bij RTLZ om aan klanten te komen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik zou eigenlijk ook verwachten als je 50.000 euro "over" hebt, en het gaat investeren je wel enige kennis van zaken hebt, een vooronderzoekje doet, wat referenties natrekt, de personen achter de investeringsmaatschappij natrekt, etc. etc.
Mij gaf echter de reclame op RTL-Z wel enig vertrouwen, ik had toch het idee (onterecht dus blijkt) dat RTL-Z z'n goede naam niet ten grabbel gooit, aan één of andere vage investeerder.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

_Arthur

blub

T-8one schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:55:
Ik zou eigenlijk ook verwachten als je 50.000 euro "over" hebt, en het gaat investeren je wel enige kennis van zaken hebt, een vooronderzoekje doet, wat referenties natrekt, de personen achter de investeringsmaatschappij natrekt, etc. etc.
Daarom dat de AFM mensen die 50.000euro of meer kunnen beleggen ook als professional beschouwt.

Dat je dan niet je zaakjes checkt is natuurlijk stom, dom en al wat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153621

Omdat mensen inhalig en hebberig zijn . Moment dat dat het geval is, dan verliest men elke realiteitszin uit het oog. Mensen steken elkaar aan,zien wat bekende namen die worden opgevoerd en denken dan: " oh dat is wel veilig dus kan ik beleggen want de Staat beschermd mij wel als het fout gaat want we hebben zoveel instanties in Nederland die hierop toezien of waar we terecht kunnen " Niet dus.

Even terugkomend op de tv-zenders: Die hebben formeel bij wet geen enkele verantwoording als het gaat om de inhoud van commercials,hooguit of het aan bepaalde oppervlakkige criteria voldoet. M.b.t. deze investeringszaken is het heel simpel: Zij profiteren van dit soort reclames en geld stinkt niet dus waarom in de hand bijten die je voedert. Dus RTL-Z of welke andere zender zal zich altijd van klachten e.d. distancieren en zich niet verantwoordelijk achten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 16:57
Eff over die oelerweg, het lijkt wel een groot gebouw op gmaps
http://maps.google.nl/map...79,0.001824&t=h&z=19&om=1

Of zit er nog een gebouw tussen die bomen?

[ Voor 8% gewijzigd door zzz16 op 08-10-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-05-2023
PcDealer schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

Even terugkomend op de tv-zenders: Die hebben formeel bij wet geen enkele verantwoording als het gaat om de inhoud van commercials,hooguit of het aan bepaalde oppervlakkige criteria voldoet. M.b.t. deze investeringszaken is het heel simpel: Zij profiteren van dit soort reclames en geld stinkt niet dus waarom in de hand bijten die je voedert. Dus RTL-Z of welke andere zender zal zich altijd van klachten e.d. distancieren en zich niet verantwoordelijk achten.
Juridisch gezien zijn ze niet verantwoordelijk. Dit zegt niet dat ze geen verantwoordelijkheid hebben als het gaat om integriteit en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Mensen denken vaak dat de wet fatsoensnormen aangeeft, maar de wet geeft alleen aan waar de absolute ondergrens ligt. Daarom vindt ik dat TV zenders wel degelijk een verantwoordelijkheid hebben als het gaat om het uitzenden van reclames voor dubieuze investeringen waar vervolgens hun kijkers in investeren. Niet de volledige verantwoordelijkheid, maar zeker een gedeelde.

In tegenstelling tot de mensen die ik hier quote vindt de RTL Z redactie overigens nu wel dat het tijd is haar klanten te checken, dit is de reden dat ze er achter kwamen dat Dubai investments ook een oplichting is. Je kunt er op rekenen dat de bedrijven met het palmeiland en de teakplantages ook niet helemaal koosjer blijken, gezien het feit dat ze dezelfde financieringsstructuur hanteren en dezelfde risicovrije, hoge opbrengsten garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Matango schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:13:
[...]

In tegenstelling tot de mensen die ik hier quote vindt de RTL Z redactie overigens nu wel dat het tijd is haar klanten te checken, dit is de reden dat ze er achter kwamen dat Dubai investments ook een oplichting is. Je kunt er op rekenen dat de bedrijven met het palmeiland en de teakplantages ook niet helemaal koosjer blijken, gezien het feit dat ze dezelfde financieringsstructuur hanteren en dezelfde risicovrije, hoge opbrengsten garanderen.
Ik had van de RTL Nederland woordvoerder begrepen dat ze dat al deden en het verdere onderzoek n.a.v. De Telegraaf was.

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 08-10-2007 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Er was net ook een item op RTL4 nieuws hierover. Daar werd ook aangehaald dat het allemaal best professioneel is opgezet: reclame, kantoren, rechtspersonen, promotiemateriaal, etc. Je moet als particulier (zelfs met 50.000 te investeren), maar net weten hoe je bepaalde zaken kunt verifieren. Bij dergelijke bedragen is doorvragen uiteraard vrij logisch, evenals referenties en het inhuren van advies (bij wie?).

Er wordt overigens gedaan alsof dit enorm gedupeerde zielige mensen betreft, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die in zoiets beleggen niet minimaal een vrij belegbaar vermogen hebben van 300.000 (en dan neem ik aan dat iemand maar in 3 categorien belegt met bv elk 2 investeringen van 50k, wat al neerkomt op een absurde risicospreiding). Met dit in het achterhoofd kan ik me heel goed voorstellen dat Bos er weinig in ziet om het toezicht te verscherpen.

[ Voor 0% gewijzigd door Rukapul op 08-10-2007 22:00 . Reden: nul te weinig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:34:
Er wordt overigens gedaan alsof dit enorm gedupeerde zielige mensen betreft, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die in zoiets beleggen niet minimaal een vrij belegbaar vermogen hebben van 300.00 (en dan neem ik aan dat iemand maar in 3 categorien belegt met bv elk 2 investeringen van 50k, wat al neerkomt op een absurde risicospreiding). Met dit in het achterhoofd kan ik me heel goed voorstellen dat Bos er weinig in ziet om het toezicht te verscherpen.
Er is iemand, die anoniem wenste te blijven, die de overwaarde van het huis in Golden Sun heeft belegd. Een ander op het forum van RTLZ gaf aan zijn pensioen te hebben vergokt. Sommige mensen... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:13
Rukapul: Helaas snappen veel mensen vaak niet wat voor risico's ze lopen. De overwaarde van het huis of het pensioen inzetten op rood bij roulette doet niemand*, maar op de beurs of met dit soort producten absurde risico's lopen is 'redelijk normaal'.

* bijna niemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bij Royal Dubai (Bekend van RTL-Z reclames) lijken er nu ook mogelijk problemen te zijn. Mogelijk is de BV die hier achter zit in handen van de zelfde eigenaar als die van Golden Sun Resorts. (Dit zou me niets verbazen als je de 2 sites met elkaar vergelijkt)

http://www.rtl.nl/(/finan...1008_1030_royal_dubai.xml

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Tyrian schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:50:
Bij Royal Dubai (Bekend van RTL-Z reclames) lijken er nu ook mogelijk problemen te zijn. Mogelijk is de BV die hier achter zit in handen van de zelfde eigenaar als die van Golden Sun Resorts. (Dit zou me niets verbazen als je de 2 sites met elkaar vergelijkt)

http://www.rtl.nl/(/finan...1008_1030_royal_dubai.xml
Oud nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashdev
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 18:33
het meldpunt voor gedupeerden
http://www.goldensunbedrog.nl/

PSN ID= initsix, steamid = slashdev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 28-06 21:03
T-8one schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:55:
Mij gaf echter de reclame op RTL-Z wel enig vertrouwen, ik had toch het idee (onterecht dus blijkt) dat RTL-Z z'n goede naam niet ten grabbel gooit, aan één of andere vage investeerder.
Dat zou ik ook verwachten, maar het blijkt wel dat RTL geen onderzoek naar het bedrijf heeft gedaan. Een adverteerder is een adverteerder voor ze, Golden Sun heeft daar misbruik van gemaakt. Gezond verstand is echter genoeg om te weten dat elke investeringsmogelijkheid met gegarandeerd 12% rendement geen reclame nodig heeft. Dat zou toch wel enkele alarmbellen moeten laten rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb bewondering voor die oplichters. Ik weet het, moreel is het natuurlijk volstrekt verwerpelijk, maar soms kan je bewondering voor iets hebben zonder inhoudelijk een waardeoordeel te geven...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Zo, sneue reacties op dat forum. Iemand die EUR 150.000,00 "investeert". Heeft nu geen spaargeld meer en moet meer gaan werken om onvoorziene kosten te kunnen dragen. Je kunt risicovol investeren en je kunt al je spaargeld op rood zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
PcDealer schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:08:
[...]

Zo, sneue reacties op dat forum. Iemand die EUR 150.000,00 "investeert". Heeft nu geen spaargeld meer en moet meer gaan werken om onvoorziene kostente kunnen dragen. Je kunt risicovol investeren en je kunt al je spaargeld op rood zetten.
Van Puijmbrouck Projectontwikkeling die de investeringen in Doebai zegt te organiseren, is onbereikbaar geworden en blijkt tevens te hebben gelogen over allerlei zogenaamde samenwerkingspartners.
Van de website wel uitermate slordig dat ze niet eens in staat zijn bronnen fatsoenlijk over te nemen. Verder lees eens het forum voor de grap, daar zitten ze elkaar weer lekker te maken met andere ´aanbiedingen´. Geen wonder dat dit soort grappen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Op dat forum smeken ze zowat om weer genaaid te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
zzz16 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:30:
Eff over die oelerweg, het lijkt wel een groot gebouw op gmaps
http://maps.google.nl/map...79,0.001824&t=h&z=19&om=1

Of zit er nog een gebouw tussen die bomen?
Ik rijd er wel eens langs, dat zijn gewone (bejaarden)huizen.. Zeker geen bedrijfspanden en zeker geen grote appartementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219402

msteggink schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:34:
[...]

Ik rijd er wel eens langs, dat zijn gewone (bejaarden)huizen.. Zeker geen bedrijfspanden en zeker geen grote appartementen...
Zoals ik hier al eerder vermeld heb lijkt het adres aan de Oelerweg ook uitsluitend een papieren adres waar een hele serie lege of bijna lege BV's hun papieren adres hebben.
De activiteiten van de, daar ook geregistreerde, firma Huzbo B.V. geven dit ook aan.
Op hun website geven ze aan dat ze handelen in BV's.
Voor gedupeerden zou daar toch een aanknopingspunt te vinden moeten zijn, lijkt mij.
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Anoniem: 219402 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:45:
[...]

Zoals ik hier al eerder vermeld heb lijkt het adres aan de Oelerweg ook uitsluitend een papieren adres waar een hele serie lege of bijna lege BV's hun papieren adres hebben.
De activiteiten van de, daar ook geregistreerde, firma Huzbo B.V. geven dit ook aan.
Op hun website geven ze aan dat ze handelen in BV's.
Voor gedupeerden zou daar toch een aanknopingspunt te vinden moeten zijn, lijkt mij.
Jan
Waarschijnlijk zijn de panden gehuurd van een particulier die hoeft van jou niets anders dan je handtekening en de maandelijkse huur. Maw van deze persoon is niets te bekennen. Verder laat je de post gewoon op je adres afleveren en telefoonlijnen laat je afsluiten op andermans naam. Nee als je niet bekend wilt worden is daar niets moeilijks aan dit is een verloren zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie geeft me een taart? :/
Anoniem: 171278 schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 17:26:

Het meest schandalige vind ik nog wel dat RTL meewerkt aan die reclames. Die zouden toch ook moeten weten dat het oplichters zijn en de reclames moeten weigeren...

PcDealer schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt er weldegelijk voor kiezen advertenties niet te plaatsen, net zoals Tweakers.net geen pr0n-banners plaatst en daar in het verleden met de adservert over in de clinch heeft gelegen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 25-10-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Anoniem: 171278 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:13:

[...]

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt er weldegelijk voor kiezen advertenties niet te plaatsen, net zoals Tweakers.net geen pr0n-banners plaatst en daar in het verleden met de adservert over in de clinch heeft gelegen.
De woordvoerder zegt dat ze altijd backgroundcheck doen, als daar niks geks uitkomt dan plaatsen ze gewoon.

We moeten niet doen alsof RTLZ er de schuld heeft aan dat mensen hun pensioen of overwaarde op hun huis inzetten en zelf geen onderzoek verrichten.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 26-10-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik hoor deze week weer op RTLZ teksten als: vanaf 50.000 met gegarandeerd rendement van 9,6% en maandelijkse uitkering... dat riekt toch ergens naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:49

Wokschotel

Op 6 wielen

paella schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:29:
Ik hoor deze week weer op RTLZ teksten als: vanaf 50.000 met gegarandeerd rendement van 9,6% en maandelijkse uitkering... dat riekt toch ergens naar?
Wat dacht je van het voetbal gisteren. Grote bewegende reclameborden daar in Rusland langs het veld: Palminvest! 9% gegarandeerd rendement!

Uh-huh :')

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 26-10-2007 12:00 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:11:
[...]

De woordvoerder zegt dat ze altijd backgroundcheck doen, als daar niks geks uitkomt dan plaatsen ze gewoon.

We moeten niet doen alsof RTLZ er de schuld heeft aan dat mensen hun pensioen of overwaarde op hun huis inzetten en zelf geen onderzoek verrichten.
Uit een backgroundcheck was echt wel iets vreemds gekomen. En ik geef RTL ook niet de schuld, ik zeg alleen dat ik het verwerpelijk vind dat ze dit soort reclames (waarvan iedereen met een beetje verstand van zaken aanvoelt dat het niet pluis is) niet weren. Heeft niks met schuldvraag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 26-06 00:40
Ik had het hier toevallig laatst met mijn vader nog over, hoe ze in godsnaam 10%+ Rendement konden garanderen, dat was imho wel erg veel! Nu blijkt maar weer waardoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
De bankrekeningen van het beleggingsfonds Palminvest zijn geblokkeerd door ABN Amro. Tegelijkertijd is een moddergevecht uitgebroken tussen advocaat Hammerstein van Palm Invest en advocaat Bartels, die aangifte heeft gedaan tegen Palm Invest.
Bron: http://www.rtl.nl/(/finan...kt_relatie_palminvest.xml
Miljonairsfair
De ophef rond Palm Invest komt op het moment dat het vastgoedfonds nog volop beleggers probeert over te halen te beleggen. Op dit moment gebeurt dat op de miljonairsfair.

Onder vuur
Palm Invest ligt al enige tijd onder vuur. Eerder kwamen vergelijkbare beleggingsfondsen als Royal Dubai en Golden Sun in zware problemen.
Voor het gemak vergeten ze te vermelden dat Palm Invest reclames nog steeds te zien zijn op RTLZ.

[ Voor 36% gewijzigd door PcDealer op 07-12-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 26-06 00:40
Inderdaad, "Dubai is booming", zie het vaker voorbij komen! Wat gek dat RTLZ het nog niet van de buis geschrapt heeft :?

Overigens, als je toch 'n redelijk hoog rendement wilt, kan je je geld beter beleggen in beleggingsfondsen? Er zijn genoeg fondsen die het enorm goed doen, OBAM bijv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:39
ebia schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:50:
Toch kan je weten dat het rendement op vastgoed meestal niet meer dan 8% bedraagt.
Ik denk dat de gemidelde vastgoed prijzen de laatste 5 jaar 20 % per jaar zijn gestegen. Voorbeeld als je een gedegen appartementje in istanboel wil kopen ben je 75.000 euro kwijt. Dit is dat nog een goedkoop appartement.

Kijk hier maar een turkse website het is wel turks.

http://www.emlak.net/

Maar ik ben het er mee eens dat investeren in turkije als particulier niet verstandig is omdat men uit is op je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
't Is al weer een tijdje geleden, maar er is iets in deze categorie wat de aandacht trekt: AEXTRA met advertenties op de publieke omroepen (voor Pauw en Witteman bv) en RTL-Z.

De voorwaarden bestaan eigenlijk alleen maar uit reclame prietpraat terwijl er op geen enkele wijze wordt duidelijk gemaakt hoe de constructie in elkaar steekt en wat de risico's zijn. Ook wordt heel indirect aangegeven dat ze niet onder toezicht van de AFM vallen.

Er zijn er meer die het niet vertrouwen: http://www.briskmag.nl/00...s_Aextra_de_volgende.html

Wat me wel enigszins verbaast is dat de aanbieder ParTrust volgens archive.org al jaren bestaat. Wellicht dus geen fraude, maar het roept zeker vragen op. (Zie bv ook oudere berichten over het bedrijf en haar garanties, al lijken er een paar positieve berichten te bestaan.)

Is dit de toekomst voor financiele producten in Nederland?

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is de toekomst voor suckers. Als je na alle publiciteit wat dit soort fondsen heeft gekregen nog in zo'n club stapt ben je gewoon (sorry) dom. €50.000 verliezen is een harde les, maar komop, je moet wel echt een bord voor je kop hebben om hier nu nog in te trappen. De enige reden dat dit soort fondsen steeds weer opduikt is simpelweg dat er mensen in blijven trappen. Toevallig trouwens dat deze net opduikt op het moment dat Palm Invest is opgerold door de FIOD.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 22-01-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Mwah sucker... ieder jaar komt zoiets wel in het nieuws en er blijven mensen in trappen. Het is dus niet echt iets nieuws maar het is net alsof mensen die wat geld hebben soms blindelings geld beleggen zonder professionele kennis op te doen. Mja... Darwins law zullen we maar zeggen :)
Pagina: 1