Toon posts:

AGP kaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is gisteren overleden :X .
Het was een sapphire ATI radeon X1600 pro kaart (512 mb) waar ik best wel tevreden over was, maar toch al zo'n anderhalf jaartjes oud.

Ik dus snel naar Mycom voor een nieuwe, daar hebben ze me een Asus N7600GS aangesmeert. Weliswaar maar 256 MB geheugen maar volgens de verkoper was dit een van de snelste AGP kaarten die nog te krijgen zijn in deze prijsklasse (ik heb er max 150 Euri voor over) en zou hij beduidend beter presteren dan mij oude kaart.
Nou niet dus. Ik kon games als Stalker en Fear altijd probleemloos met redelijk hoge settings spelen, met nieuwe kaart is dit om te huilen. Die ga ik vandaag terugbrengen dus. (Ook veel te veel voor betaald trouwens: 120 Euri de afzetters 8)7 )

Kan iemand mij misschien wat tips geven over de snelste AGP kaarten van dit moment - met name voor het spelen van Games -

Ik weet dat hier al behoorlijk wat topics over bestaan maar die zijn allemaal van vorig jaar of ouder, ik neem aan dat er inmiddels betere kaarten te krijgen zijn.

Alvast bedankt.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:44
x1950 van ATI is de snelste AGP kaart. En voor onder de 150 euro te verkrijgen (zie pricewatch)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
Al in de pricewatch gezocht wat er voor AGP in die prijsklasse beschikbaar is?

Verwijderd

Topicstarter
Die ga ik eens bekijken

tx :9

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:01:
Al in de pricewatch gezocht wat er voor AGP in die prijsklasse beschikbaar is?
Jazeker maar gezien het grote aantal bomen in het bos ga ik toch liever af op ervaringen/ tips van gebruikers dan op getallen en lijstjes.

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Ik denk dat de verkoper zich vergiste in een enkele letter of cijfer, hij zal de 7600 GT ipv. de 7600 GS bedoelt hebben, de GT is een goed snelle kaart met redelijk zuinig stroomverbruik.
De 7900 GS is weer nog sneller en de 7900 GT is het snelst van de single GPU kaarten die waarschijnlijk voor AGP verkrijgbaar zijn.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:07:
[...]
Jazeker maar gezien het grote aantal bomen in het bos ga ik toch liever af op ervaringen/ tips van gebruikers dan op getallen en lijstjes.
Pak hier een aantal kandidaten uit en ga hiermee naar tomshardware.com en vergelijk ze.

Grote kans dat er bijvoorbeeld 1 type NV of Ati kaart meerdere merken heeft, prestaties verschillen dan onderling nauwelijks. Dus laat je niet bedriegen door het grote bos ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus laat je niet bedriegen door het grote bos
Ik laat mij iig niet meer bedriegen door verkopers van computerwinkels ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:22:
[...]
Ik laat mij iig niet meer bedriegen door verkopers van computerwinkels ;)
Maar wel door mensen op een forum die je een advies geven zonder dat je weet hoeveel verstand ze er van hebben?

Even serieus, gewoon zelf iets doen. Benchmarks zoeken, en vergelijkingstabellen. Dan had je niet naar een verkoper hoeven te luisteren; je kan wel vinden dat de verkoper je opgelicht hebt, maar je hebt zelf ook compleet gefaald door een compleet gebrek aan eigen inzet door geen voorarbeid te verrichten.... Nofi, maar ook zelf je verantwoordelijkheid nemen :)

Oftewel: benchmarks zoeken. Aan de slag dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of je nu een nieuwe kaart koopt/ruilt of via wat voor regeling dan ook uitzoekt, het blijft het uitzoeken van een nieuwe kaart. Dit valt daarom prima onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Overigens vind ik dat de verkoper niet direct fout advies heeft gegeven. De 7600GS is een degelijke AGP kaart in dezelfde prijsklasse als de X1600 en ook is de 7600GS 256MB iets sneller dan de X1600 Pro die je had. Het is niet zoals de verkoper zegt dat deze beduidend sneller is, dan had hij je een 7600GT of 8600GT moeten verkopen, maar zeer zeker vergelijkbaar en iets sneller.
Als hij je een 7600GS 512MB had verkocht dan had je hem van mij een spreekwoordelijk draai om zijn oren mogen geven want dan had hij je een minder vlot product verkocht. Dus niet blindstaren op die MBs videogeheugen.

Ik denk dat de slechtere presaties toe te kennen zijn aan driverconflicten. Als je van ATi naar nVidia overstapt, en andersom, doe je er goed aan ten minste een tool als Drivercleaner er overheen te jassen en het best kun je er een nieuwe Windows installatie tegenaan gooien.
Wat je doet mag je helemaal zelf weten, dat is eigenlijk ook de bedoeling. Maar doe wel eerst zelf je huiswerk voordat je straks op oorlogspad gaat en dan iets nieuws uit gaat zoeken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 22-09-2007 11:14 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.