Seagate tranfser rate

Pagina: 1
Acties:

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49
Systeem:

P5W HD Deluxe
Dual Core 6600
Corsair 2048 6400C4

ST3320620AS, Seagate 320G Sata

Oke probleem is dat ik sinds dit systeem last heb van de harddisk die veel moet denken tot dat spullen geladen zijn.
Nu heb ik HD Tune gedraaid en krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~rutger0/bestanden/HDTune_Benchmark_ST3320620AS.png
Zoals te zien is aan het begin van de grafiek loopt hij redelijk. Druk ik op de startknop van windows of rechtermuisknop op bureaublad dan dropt hij oppeens hard naar beneden. Deze drops merk ik dus ook bij normaal pc gebruik.

Resultaat krijg ik op beide sata controllers van het mobo.
(JMicron en Intel + laaste drivers geinstalleerd)
Verschillende instellingen geprobeerd in bios (Standaard IDE, Raid mode etc.) maar geen resultaat.
HDD Controller handmatig verwijderen in windows heeft ook geen effect.

Iemand mogelijk een oplossing?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 16:07

My favorite programming language is solder.

• Shockers
Op zich ligt het niet zozeer aan de max snelheid denk ik? Hij geeft namelijk al aan dat ik max rond 80 kan halen, maar ik zit met die vervelende drops tot 1/2 mb.

*Heb btw firmware versie 3.AAD

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~rutger0/bestanden/HDTune_Info_ST3320620AS2.png

Het jumpertje op me hdd is trouwens ook verwijderd.
Nu is op de screenshot te zien dat UDMA Mode 5 active is? Hoe force ik hem tot mode 6?

[ Voor 48% gewijzigd door Shockers op 21-09-2007 07:37 ]

Verwijderd

Logisch lijkt me? Wat had je zelf verwacht? Je test je systeemschijf en als jij dingen gaat doen dan zakt de snelheid van je benchmark applicatie dus ook in. Allemaal precies volgens verwachting.

• Shockers
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:25:
Logisch lijkt me? Wat had je zelf verwacht? Je test je systeemschijf en als jij dingen gaat doen dan zakt de snelheid van je benchmark applicatie dus ook in. Allemaal precies volgens verwachting.
Ja klopt idd... Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is dat tijdens het werken op de pc hij regelmatig moet nadenken en blijft hangen op simpele commando's. (Uiteindelijk gaat hij wel weer verder)
Bij het blijven hangen ligt de cpu load rond 2%. Kan het dan de HDD zijn of misschien brak geheugen waar hij op moet wachten?

Verwijderd

Shockers schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:25:
[...]

Ja klopt idd... Wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is dat tijdens het werken op de pc hij regelmatig moet nadenken en blijft hangen op simpele commando's. (Uiteindelijk gaat hij wel weer verder)
Bij het blijven hangen ligt de cpu load rond 2%. Kan het dan de HDD zijn of misschien brak geheugen waar hij op moet wachten?
Ik had met m'n raptor een gelijkaardig probleem en ik leek last te hebben van een hoop bad sectors ...

Verwijderd

Doe eens een defragmentatie. Zorg dat voordat je gaat degragmenteren al je partities minimaal 20-25% leeg zijn.
Pagina: 1