Toon posts:

[XP] \windows\system32\config\system is beschadigd*

Pagina: 1
Acties:
  • 3.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijke titel maar hij kon niet langer.

Toen ik gister mijn PC eens aan deed na een paar dagen weg te zijn geweest kom ik tijdens het booten de melding tegen dat "\windows\system32\config\system" beschadigd is en ik een herstel moet plegen.

Ik heb even gegoogled en ik kwam een artikel tegen op de site van Microsoft met een aantal oplossingen.

Het systeem herstellen bij een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart

Hier staat dat ik scandisk moet draaien, dit heb ik gedaan, scandisk /r hielp niets, duurde erg lang en sprong nog een keer van 70% terug naar 50% maar meldde verder niets.

Nu is het probleem dat andere oplossingen er van uit gaan dat ik systeemherstel aan heb staan. Althans, dat vermoed ik. Als ik namelijk de commando's ga draaien die worden voorgesteld wil het back uppen uiteraard wel. Het terugzetten van de back-up bestanden uit de \temp\ map wil dan alleen niet (file not found iets van 4 keer). Heb ik dan gewoon geen back up?

Omdat ik een aantal dingen vanaf mijn HDD nog nodig had heb ik even een Ubuntu 6.10 en later een XUbuntu 7.04 cd gedraaid. Ubuntu 6.10 bootte niet door een fout op /dev/sdb1 en XUbuntu meldt over mijn NTFS partitie: "NTFS-fs error (device sbd1): ntfs_read_inode_mount(): Failed. Marking inode as bad." en "NTFS-fs error (device sbd1): ntfs_fill_super(): Failed to load essential metadata".

Mijn hoofdvragen zijn:
Ben ik verdoemd omdat ik heel vermoedelijk geen systeemherstel aan had staan in Windows?
Kan het zijn dat mijn partitie corrupt is en dit deze melding veroorzaakt?

Systeem:
Asus A8N-E met laatste Bios
NVidia NForce 4 chipset met NVRAID controllertje
2x Sata2 Seagate 320GB in Raid0 (beide foutloos in Seatools extended test)

Alvast bedankt!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het kan inderdaad zijn dat je HDD aan het stuk gaan is, Windows gaat dan vaak rare meldingen geven (lees: vaker dan anders :P)

Paar dingen die je kunt proberen:
HDD checken
Data recovery

Verwijderd

Topicstarter
De HDD's komen beide als foutloos naar boven in Seatools. Datarecovery wordt even een probleempje gezien ik geen ruimte heb voor mijn troep en ik liever even de boel aankijk of er nog een oplossing tussen zit.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 16:10
Kun je de bestanden niet terugzetten uit de repair map van Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Sypheron schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:42:
Kun je de bestanden niet terugzetten uit de repair map van Windows?
Welke map is dit en waar vind ik die oplossing? een URL is al zat.

Ik kan namelijk wel op mijn HDD kijken via de recovery console dus misschien wil mijn HDD wel niet onder linux vanwege mijn raid controllertje o.i.d.

Verwijderd

het bestand system
uit:
c:\windows\repair
naar:
c:\windows\system32\config

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 06:41
Wat ik altijd deed als ik deze fout kreeg was:
- Opstarten met de windows XP cd
- Kiezen voor de herstelconsole
- Na de map c:\windows\system32\config gaan
- Het bestand system verwijderen, en vervolgens copy system.sav system om een werkende versie er neer te zetten

Hopelijk werkt het ook voor jou :)

Verwijderd

Topicstarter
eXSs schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:54:
Wat ik altijd deed als ik deze fout kreeg was:
- Opstarten met de windows XP cd
- Kiezen voor de herstelconsole
- Na de map c:\windows\system32\config gaan
- Het bestand system verwijderen, en vervolgens copy system.sav system om een werkende versie er neer te zetten

Hopelijk werkt het ook voor jou :)
Ik ga even kijken, de floppy met sata drivers heeft het net begeven dus ik moet even een nieuwe maken. Moet ik dan trouwens dat .sav bestand ook renamen?

• Mosaics.Ruled
Het system.sav bestand word vernoemd na je huidige (defecte) system bestand (wat blijkbaar geen extentie heeft)

Copy system.sav system zou moeten werken :)

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:02:
[...]

Ik ga even kijken, de floppy met sata drivers heeft het net begeven dus ik moet even een nieuwe maken. Moet ik dan trouwens dat .sav bestand ook renamen?
In de URL die je geeft staat een hele duidelijke instructie hoe je het kan herstellen..
Je kan het ook doen door alleen de system te kopieren maar het is aan te raden ze allemaal te doen...

-TCM

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn fout, ik zie het staan, ik heb ze verangen en nu start de Windows installatie, kan dit kloppen?

• Mosaics.Ruled
Kan heeeel goed kloppen zelfs ;)
Waarschijnlijk is 't nu gefixt.

Ik typ/edit teveel als ik nog niet helemaal wakker ben

[ Voor 254% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 20-09-2007 11:13 ]

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:10:
Ja mijn fout, ik zie het staan, ik heb ze verangen en nu start de Windows installatie, kan dit kloppen?
Als je het goed gedaan hebt dan zou ie weer moeten werken ja ;-)

-TCM

Verwijderd

Topicstarter
Wat ben ik op momenten als deze blij dat ik toch maar 10 euro investeerde in een zwarte floppy drive, en dat mijn oude laptopje nog floppy's leest. Het lijk nu goed te gaan.

Als vraagje tussendoor, wat maakt deze *.sav filetjes, hoe oud zijn ze en werken mijn progsels nu nog wel?

Verwijderd

The CarNagE Man schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:07:
[...]

In de URL die je geeft staat een hele duidelijke instructie hoe je het kan herstellen..
Je kan het ook doen door alleen de system te kopieren maar het is aan te raden ze allemaal te doen...

-TCM
Het is AF te raden ze allemaal te doen.
Als je het bestand software overschrijft, werken je menu koppelingen vaak niet meer.
Aleen het bestand system kopieren volstaat.

-TCM TD

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:22:
[...]

Het is AF te raden ze allemaal te doen.
Als je het bestand software overschrijft, werken je menu koppelingen vaak niet meer.
Aleen het bestand system kopieren volstaat.

-TCM TD
Nou uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat ik ze allemaal moet veranderen...
Ik kan het mis hebben.. Het kan per situatie verschillend zijn..

-TCM

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-03 16:10
Ik weet niet in hoeverre de system.sav gelijk is aan de repair map van windows, maar nadat ik die terug moest zetten, had hij in ieder geval mijn drivers om zeep geholpen. Deze moesten dus weer opnieuw geinstalleerd worden, maar daarna functioneerde alles weer naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit weer in Windows, in principe helemaal om zeep maar mijn files zijn er iig nog.

Ik kom alleen mijn user account niet meer in, Ik word ingelogd als Administrator en ik zie mijn account (Fr0ns) wel staan in doc's & settings maar ik kan deze niet kiezen, weet iemand hoe dit komt?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Omdat ze van een andere windows installatie zijn, hebben de map een andere eigenaar. Je kunt erin door eigenaar te worden van de map.

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Het is al goed, hier kan ik niets meer mee beginnen, ik kopieer mijn files zo even en dan formatteer ik, in ieder geval erg bedankt, zo kan ik weer bij mijn files komen!
Pagina: 1