[Vista] Windows Update error: 80072efd

Pagina: 1
Acties:
  • 4.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb gisteravond Windows Vista geinstalleerd (is legaal en geactiveerd enzo).
En wou nu even updates installeren, maar tot mijn verbazing werkt dat niet.
Ik krijg netjes een lijst met alle updates die er zijn, maar als ik ze daadwerkelijk wil installeren kunnen ze niet worden gedownload en krijg ik de 80072efd foutmeldingscode. Ik heb de knowledgebase over deze foutcode al geprobeert maar bied geen oplossing. Toen ik even verder keek dacht ik aan de KB940646 hotfix omdat ik op een draadloos netwerk zit. Maar toen ik die op microsoft download center opzocht kon ik ook díe niet downloaden. Toen heb ik ook nog eens geprobeerd om Windows Live messenger te downloaden...maar ook dat wil niet en krijg ik een timeout. Het lijkt alsof de microsoft servers een storing hebben, maar het lijkt me sterk dat ze dat al vanaf gisteravond hebben en het nog steeds niet is opgelost. Ik heb in IE7 ook download.microsoft.com en download.update.microsoft.com bij de trusted sites gezet, maar ook dat brengt de oplossing niet.

Dus, is dit gewoon iets tijdelijks met de microsoft servers? of ligt het aan mijn pc, en zoja hoe kan ik het oplossen? (mischien kan iemand de eerste vraag even testen door te kijken of deze link werkt)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Google: http://www.google.com/sea...num=100&ie=utf-8&oe=utf-8
Derde hit: http://windowshelp.micros...40e-abb80eba29271033.mspx
Hoppa, beetje meer zoeken en je ziet dan direct dat je foutcode komt door een firewall oid dat een process toegang verbied om naar MS wat te zenden.

De link werkt overigens prima (gebruik Opera). Doe voortaan zelf wat moeite om je problemen op te lossen. Zie Registratievoorwaarden / korte FAQ en Windows Clients - FAQ voor de duidelijke regels hier.

Commandline FTW

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb geen hardwarefirewall, en de vista installatie is volledig vers dus de firewall kan het niet zijn.
Ook heb ik al opera geprobeerd maar die kan live mssenger ook niet downloaden terwijl de website zelf wel prima werkt. Ook heb ik die sites al toegevoegd aan de exceptions list, en heb ik de poorten open gezet.

Ik heb dus wel eerst zelf gezocht, en mijn vraag is dan ook niet wat de code betekent maar hoe ik hem op kan lossen (en de links die jij geeft bieden geen oplossing zoals vermeld in de SP)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:44

Mud

Zet anders je windows firewall even uit en kijk dan of je de url kunt bereiken ;)

-edit

Bekijk je browser instellingen ook na (IE7 > internet opties > beveiliging)

[ Voor 35% gewijzigd door Mud op 20-09-2007 11:40 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je router een DMZ optie heeft, zet jouw ip adres er dan in. Check ook je lokale beveiliging zoals Mud zei. Kijk ook naar je Hosts bestand, misschien dat er stiekem iets tussendoor is geglipt, of verkeert is ingesteld. Schakel je Windows Firewall uit, zet Windows Defender uit, alles wat met beveiliging te maken heeft tijdelijk uitschakelen of verwijderen.

Commandline FTW

• Jazzle
  • Niet online
Ik kom net thuis, en tot mijn grote verbazing begint vista opeens te updaten :S
Ik gelijk proberen of de messenger download het ook doet, en ja hoor, geen enkel probleem.

Ik vraag me af wat er mis was, mischien dat de dns cache van mijn isp op de een of andere manier niet helemaal in orde was? ik heb namelijk niks veranderd sinds dat ik het vanochtend probeerde.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik had net anders ook iets vreemds. Start mijn computer op, krijg netjes nieuwe tracker info in mijn Winbar van Tweakers.net binnen, start mijn browser, msn en newsleecher, geen van allen doen het met internet. Ping naar mijn router, timeout. Herstart mijn computer en alles werkt weer. Idee van wat jij had. Werkt het niet, herstart. Werkt je internet nog niet, gooi je router/modem even uit. Werkt vaak prima.

Commandline FTW

• Mentox
  • Laatst online: 11-10-2025
(jarig!)
Jazzle schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:52:
Ik kom net thuis, en tot mijn grote verbazing begint vista opeens te updaten :S
Ik gelijk proberen of de messenger download het ook doet, en ja hoor, geen enkel probleem.

Ik vraag me af wat er mis was, mischien dat de dns cache van mijn isp op de een of andere manier niet helemaal in orde was? ik heb namelijk niks veranderd sinds dat ik het vanochtend probeerde.
Dit heb ik ook enkele keren gehad, opnieuw opstarten was de oplossing. Geen idee wat nouw wat blokeerd maar het helpt bij mij altijd.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Pagina: 1