Toon posts:

Welk moederbord heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een mobo met alles standaard aan boord:

Grafische chip (voor HD LCD TV)
HD Audio chip met coax en optische aansluiting
HDMI
mATX format
Intel Core 2 Duo
Socket 775
PCI E (Optioneel)

Ik heb al gezocht bij Asus, Gigabyte, Tweakers en de moederborden die ik zag hebben niet alles bij elkaar, vooral de grafische chip is niet onboard en in combinatie met de HD Audio aansluitingen te vinden

Greetz

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 21:33 ]

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 20:14
Dan zoek je op google

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
FAQ
Anandtech
Tom's Hardware
Google

Kom op, een beetje meer inzet...

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wij zijn hier wel aardig helpdesk, maar zo erg dacht ik niet. Zoek zelf eens wat meer op, verdiep je wat meer in de hardware wereld en kijk eens bij verschillende webshops. Stel je prioriteiten vast en zoek een schikkend mobo uit in de prijsklasse naar keuze.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:19:
Ik zoek een mobo met alles standaard aan boord:

Grafische chip (voor HD LCD TV)
HD Audio chip met coax en optische aansluiting
HDMI
mATX format
Intel Core 2 Duo
Socket 775
PCI E (Optioneel)

Greetz
Ga dan zoeken. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht bij Asus, Gigabyte, Tweakers, 4Launch, Google en nog wat webshops en de moederborden die ik zag hebben niet alles bij elkaar, vooral de grafische chip is niet onboard en in combinatie met de HD Audio aansluitingen te vinden.

Ik zet mijn vraag niet voor niets hier neer, kan het gewoon niet vinden.

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 23:43
ik heb een M2N32 SLI Premium Vista.. Is een AMD moederbord, maar daarmee kun je bijna alles wat je wilde.
Kosten van het bordje zo`n 180 euro denk ik op dit moment.

Incredible

• Bitage
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:35:
Ik heb al gezocht bij Asus, Gigabyte, Tweakers, 4Launch, Google en nog wat webshops en de moederborden die ik zag hebben niet alles bij elkaar, vooral de grafische chip is niet onboard en in combinatie met de HD Audio aansluitingen te vinden.

Ik zet mijn vraag niet voor niets hier neer, kan het gewoon niet vinden.
Als je al voorwerk gedaan hebt, is je TS wat karig. Zet er om te beginnen eens bij wat je budget is, gevolgd door wat je er mee wilt doen, waarna je de gebliefde specs neerzet. Wij kunnen ook niet alles ruiken (alhoewel aardig wat, maar dat terzijde).

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

jecowo schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:39:
ik heb een M2N32 SLI Premium Vista.. Is een AMD moederbord, maar daarmee kun je bijna alles wat je wilde.
Kosten van het bordje zo`n 180 euro denk ik op dit moment.
maar wel geen onboard video en hdmi, en tkost zelfs minder dat bord denk ik ;)

voor amd bestaan er wel zo van die bordjes, althans op amd chipset gebasseer

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

Verwijderd

Topicstarter
Ok, excuus :)

Het budget is niet zo belangrijk, het mag best wat kosten. Het gaat meer om de combinatie mATX en alle basis dingen als HD audio met optisch en coax digitaal en video voor een LCD HD TV, zodat de computer voor alle doeleinden aan een versterker en tv kan worden gekoppeld. Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel bord, overigens. De borden die ik zag hebben of geen video maar wel mATX, of wel video maar dan ATX...

Dank en groet, Theo

• Bitage
Je zou de Asus M2A-VM/HDMI eens kunnen bekijken. Voor S775 zijn er volgens mij niet zo heel veel HDMI oplossingen en als je dan de mATX eis erbij neemt, kom je op nog minder uit. AMD biedt voor multimedia overgens zeer voordelige en interessante oplossingen, dus ik zou niet blindelings voor Intel kiezen. Met een energiezuinige 4200+ kan je toch een heel eind komen :)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Volgens mij voldoet Dit bord aan je eisen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 21:48:
[...]
Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel bord, overigens. De borden die ik zag hebben of geen video maar wel mATX, of wel video maar dan ATX...
Dan is het raar dat je bij allerlei merken gaat kijken maar niet naar Intel zelf...
Dank en groet, Theo
Wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoef je dat niet onder iedere post te zetten. Wil je toch zoiets? Gebruik dan je sig, daar is dat ding voor...

Verder:
PMG FAQ

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn niet de bedoeling hier. Iemand zal moeten zoeken voor een zoekvraagje, er is geen enkele reden waarom je dat zelf niet zou zijn. Is er niets te vinden, pas je eisen aan. CPU keuze lijkt me een erg voor de hand liggende om te wijzigen, aangezien je overige eisen daar volstrekt los van staan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.