Toon posts:

Intel Core 2 Quad Q6600

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit al maanden rond te neusen op internet, folders naar processoren etc etc.
Omdat ik begin 2008 een nieuwe PC wil samen gaan stellen, met andere onderdelen van deze computer.

Nu heb ik ergens in een folder gezien.
"Intel Core 2 Quad Q6600", Socket 775, 4x 2.4GHz, Boxed incl. Koeler.
Nu viel me 1 ding op, de prijs.

"259,- euro"..
Nu is mijn vraag, is dit duur voor de processor of juist heeel goedkoop.
Is dit een aanrader ? (denk aan Crysis)

Hartelijk bedankt
- Metian

Verwijderd

Is de normale prijs ja.
Somige winkels verkopen hem voor 240

Maar als je pas januari een nieuwe pc gaat kopen hoef je je nu nog druk te maken over de prijzen :P

Die zullen in Januari heel veel anders zijn.

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:22

KoffieNT

banaan

Ik heb hem eergister ook besteld bij cool-prices.nl voor 234,95. Daar hebben ze de G0 versie, die moet je zeker hebben.

Lees trouwens ook dit even, scheelt 35 euro

nieuws: Xeon X3210 tot ongekende hoogte gebracht

Let wel op het moederbord wat je uitzoekt want niet alle koelers gaan erop, veel problemen met de p5k's en een scythe infinity bv. Ook probs met een grote videokaart en het blokkeren van sata 1 en 2 slot.

Daarom ben ik zelf voor een ander moederbord gegaan. (p5n-e, niet te duur en volgend jaar mischien alweer upgraden)

:D

Verwijderd

Ja een zeer goede CPU voor een goede prijs. Voor gaming is alleen een E6850 (dual core) veel sneller. En zelfde prijsklasse.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:28:
Ja een zeer goede CPU voor een goede prijs. Voor gaming is alleen een E6850 (dual core) veel sneller. En zelfde prijsklasse.
Dit valt ook wel mee hoor. Soms slechts 10%. Al heb je er af en toe wel een uitschieter tussen zitten: Serious Sam 2 bijvoorbeeld. Daar scheelt het 17,5 %).

[ Voor 6% gewijzigd door vleppyniles op 20-09-2007 00:09 ]

Verwijderd

Sommige spellen hebben meer baat bij dual core's (en indirect hogere geclockte core's) en sommige zijn erg multithreaded en hebben meer baat bij 4 cores (op een wat lagere clock dan een dual core).

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 11:48
Of een onderdeel duur is of niet kan je prima zelf uitvinden met behulp van de Pricewatch: pricewatch: Intel Core 2 Quad Q6600

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Inderdaad, zie de pricewatch :). Wil je prijs/prestatie verhoudingen zien? PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? oftewel bekijk benchmarks :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.