vervanger voor 172t

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17
Ik zit met een vraag waar ik zo even niet een goed antwoord op kan vinden. Ik heb nu een Samsung 172T, dit scherm is ongeveer 5 jaar oud en krijgt problemen met de backlight, deze gaat soms niet meer aan.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging maar kan die eigenlijk niet echt vinden. De scherpte, kwaliteit en kleuren van deze monitor vind ik zelf voortreffelijk, zaken als snelheid vind ik dan ook ondergeschikt. Ik heb vrij recent voor mijn moeder een 226BW gekocht, een mooi scherm maar hij haalt het niet bij de 172T.

Welk scherm haalt het momenteel bij deze kwaliteit, mischien de dell 2007?

Binnen alle redelijkheid is ook de prijs van ondergeschikt belang, ik ben op zoek naar een 20" breedbeeld

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:07
Hier staan de specs van de 172t:
http://www.modfactor.com/...sung172T/Samsung172t.html

Welke specificatie/eigenschap maakt de 172t zo bijzonder qua kleur en scherpte?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf in staat is relevante info op te zoeken en te kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Op zich zijn de specs van de 172T niet bijzonder, maar het is wel een PVA paneel. Dergelijke panelen hebben een goede kleurweergave tegenover een mindere responssnelheid.
De Samsung 226BW die je gehaald hebt is een TN paneel, welke een hele goede responstijd heeft maar een minder goede kleurweergave heeft.

Je zult zelf het contrast al wel ontdekt hebben, je hebt 2 totaal verschillende panelen gekocht. Voor iets wat het wel bij de 172T zal halen kun je het beste kijken naar TFTs met PVA/MVA of S-IPS panelen. De Dell 2007 heeft meestal een S-IPS paneel, maar ze bestaan ook met PVA geloof ik.
En zo zijn er nog wel meer op de markt te vinden, NEC heeft bijvoorbeeld een prachtig model met S-IPS en glossy coating.

Ik denk dat je met die hint een aardig eind zelf kunt komen. Zeker met behulp van **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Als je dan nog specifieke vragen hebt over een bepaalde TFT of beeldtechniek kun je daar best een topic over openen, zolang het dus maar gerichte vragen zijn die niet 123 met Google te vinden zijn als je begrijpt wat ik bedoel.

\o/ @ dion_b
Ik typte een wat langer slot ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.