Philips 37PFL7662D en 1080p

Pagina: 1
Acties:
  • 1.510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 08:36
Hoi,

mijn vader heeft deze week een Philips 37PFL7662D 1080p lcd tv gekocht. Hij dacht deze leuk met 1920x1080 vanuit zijn pc aan te kunnen sturen, maar dit blijkt zo goed nog niet te werken.

Indien er een 1920x1080p signaal vanuit de pc via hdmi naar de tv wordt gestuurd geeft de tv dit erg slecht weer. Het beeld wordt op een of andere reden een stuk uitgerekt, vandaar mist die aan de zij- en bovenkanten een deel van het beeld. Dit zorgt er tevens voor dat het beeld vaag wordt weergeven, tekst is bijvoorbeeld niet te lezen is. De pc staat gewoon op 1920x1080@60Hz en de tv ziet het dan ook gewoon als 1080p signaal. Qua opties is er op de tv weinig in te stellen, het beeld is slechts horizontaal en verticaal te verschuiven. Het ligt ook niet aan de zoom stand, deze staat niet op een stand die in zou moeten zoomen.

Een 720p signaal geeft hetzelfde probleem, echter is er dan een optie "Mode selection" in het menu welke op "PC" stand te zetten is aanwezig. Als deze op PC gezet wordt is het probleem voor 720p opgelost. Echter bij 1080p is deze optie niet aanwezig. In de handleiding staat wel iets over een optie "native 1080, echter is deze in de tv nergens te vinden.

Nu snap ik niet helemaal wat er nou aan de hand is met het scherm. Ik mag toch aannemen dat ik een 1080p scherm ook met een 1080p signaal kan aansturen zonder de tv hier rare dingen mee gaat doen. Dat ik er nu een 720p signaal naar toe moet sturen wat die vervolgens moet upscalen is in mijn ogen gewoon zonde.

Iemand een idee toevallig?

Gebruikte pc
Videokaart: XFX Nvidia 6200A kaartje, met de laatste drivers
Kabel: 10meter fatsoenlijke DVI-hdmi kabel

[ Voor 9% gewijzigd door robbert op 18-09-2007 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
En een harde schop omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
op de 37pfl9732 die hier staat kunnen we "niet op schaal"* instellen en dan wordt de overscan (dat is volgens mij waar jij last van hebt) uitgeschakeld.

*: Jah, dat is een hele domme vertaling van Philips :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

XFX Nvidia 6200A kaartje.... is die niet een beetje te oud voor 1080p :? ?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Raymond schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:58:
op de 37pfl9732 die hier staat kunnen we "niet op schaal"* instellen en dan wordt de overscan (dat is volgens mij waar jij last van hebt) uitgeschakeld.

*: Jah, dat is een hele domme vertaling van Philips :+
Behalve dat de vertaling raar is, snap ik niet wat de reden daarvan is. Als ik er een signaal van 1920x1080 pixels instop wil ik toch niet dat het vergroot wordt? Dat levert toch in elke situatie die te bedenken is een kut beeld op?
bartgrefte schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:43:
Ja, maar hij gaat er ook geen 1080p films op kijken. Maar als je een gewone dvd kijkt via je pc dan is het wel handig dat de pc het niet eerst een stuk omhoog moet schalen en vervolgens de tv het ook nog een keer. Daarnaast als je een normale desktop wil weergeven wil je je niet dat de tv het moet schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:43:
Maakt geen donder uit. Het is niet alsof 1080p echt zo'n hoge resolutie is.

@Robbert: Wat zegt Philips hier over? Philips staat niet bekend als het merk met de beste pc connectiviteit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:52:
@Robbert: Wat zegt Philips hier over? Philips staat niet bekend als het merk met de beste pc connectiviteit :X
Nog geen idee, ik zal de help/service-desk eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Stuur eens een 1080i signaal naar de TV? (gewoon in de pc/laptop 30hz selecteren, volgens mij staat daar vanzelf al interlaced achter).

Ik zit namelijk de handleiding te lezen en daar staat in dat je bij een 1080i signaal kan kiezen voor native 1080.
Deze functie Display (native 1080) is
alleen mogelijk bij 1080p modellen.
Wanneer u HD (High Definition) apparatuur
(HDMI of Y, Pb, Pr) aansluit die de resolutie
1080i ondersteunt, wordt het item Display
(native 1080) beschikbaar in het menu
Diversen. Met deze functie kunt u kijken
in origineel HD formaat (alleen 1080i).
Dit is de werkelijke HD resolutie van de
ingangssignalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Raymond schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:31:
Stuur eens een 1080i signaal naar de TV? (gewoon in de pc/laptop 30hz selecteren, volgens mij staat daar vanzelf al interlaced achter).
Dan zegt de tv "mode not supported" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat mij een beetje bijstaat bij dit model (de 37PFL7662D) wellis waar een 1920x1080p scherm heeft, maar dit niet 100% als zo danig kan weer geven.
De handleiding geeft ook aan dat men, door die blijkbaar onvindbare optie "Native 1080" men in origineel HD formaat (allen 1080i) kan kijken, en dus niet in 1080p.
Het verschil tussen Native 1080 aan en uit zal in mijn optiek dan ook wel of niet overscan gebruiken zijn, maar in beide gevallen heb ik het idee dat dit model, helaas, het beeld terug brengt naar 1080i.

Op het gebied van ondersteunde computer resoluties zijn ze bij dit model al helemaal niet royaal op het data blad.
Daar staan alleen 640x480, 800x600 en 1024x768 vermeld op resp. 60, 72, 75 en 85 Hz. Maar dat zak niet helemaal kloppen voor aansluitingen via HDMI lijkt me zo. (Mede omdat mijn 32PW9551 CRT ook al tot 1920x1080@60Hz gaat via HDMI, maar natuurlijk vreselijk veel overscan door de beeldbuis die maar iets van 660 lijnen heeft.)

Hopelijk heb je iets aan deze info, en kan de helpdesk van Philips je anders verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Net de helpdesk gebeld; wat een stel ongelofelijke sukkels zijn dat.

Ik bel het helpdesk nummer voor consumenten producten, kies tv's etc. Krijg iemand aan de telefoon, "ow het is een tv" ik verbind u door. Vervolgens kreeg ik een of andere man die eerst mijn gegevens wilde registreren, hier had die al daar mate veel moeite mee, dit ging ongeveer 2 keer verkeerd. Daarna zette hij mij 5 minuten in de wacht en wist die mij te vertellen hoe in de resolutie op mijn pc kan wijzigen (terwijl ik al had verteld dat deze goed stond), vervolgens wist hij niet meer wat die er mee moest en gaf die mij het telefoonnummer van de helpdesk voor "professionele" apparatuur. Nu belde ik dus die helpdesk, hele verhaal uitlegt. Uiteindelijk kreeg ik een antwoord als volgt: "Er zijn ook kabels van dvi naar hdmi, die moet u gebruiken", ja leuk, die gebruik ik al. Vervolgens kwam ze er achter dat ik voor deze tv op de verkeerde afdeling was en ik weer terug moest bellen naar de vorige helpdesk.

Bij de helpdesk waar ik vandaan kwam kreeg ik weer precies hetzelfde, ze gingen zitten zeuren over allemaal zaken die er niet toe doen en wisten me niks te vertellen. Ondertussen werd ik leuk telkens voor 5 minuten in de wacht gezet. Daarna werd ik weer doorverbonden met die helpdesk voor "professionele" producten, waar het weer op hetzelfde uitkwam. Ik vroeg uit eindelijk of ik een 2e lijns of althans een hoger persoon aan de lijn kan krijgen, maar dit was weer niet mogelijk. Conclusie, ze kunnen niks voor me doen en ik moet maar weer de consumenten helpdesk bellen.

Vervolgens bij de consumenten helpdesk weer 10 minuten in de wacht gestaan, er uiteindelijk weer tot niks gekomen. Ze vonden dat ik contact om moest nemen met het "service centre" om het apparaat te laten repareren, maar daar moest ik mogelijk wel zelf voor betalen.

Uiteindelijk maar gevraagd naar een persoon waar ik mijn beklag over deze ontzettende goede service kon doen, maar ze hebben geen afdeling waar ik naar toe kan voor klachten 8)7.
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:33:
Het enige wat mij een beetje bijstaat bij dit model (de 37PFL7662D) wellis waar een 1920x1080p scherm heeft, maar dit niet 100% als zo danig kan weer geven.
De handleiding geeft ook aan dat men, door die blijkbaar onvindbare optie "Native 1080" men in origineel HD formaat (allen 1080i) kan kijken, en dus niet in 1080p.
Het verschil tussen Native 1080 aan en uit zal in mijn optiek dan ook wel of niet overscan gebruiken zijn, maar in beide gevallen heb ik het idee dat dit model, helaas, het beeld terug brengt naar 1080i.
Maar waar zou zoiets op slaan, ik mag toch logischerwijs verwachten dat als ik een 1080p signaal in een 1080p toestel stop die ook als zodanig wordt weergeven?

[ Voor 16% gewijzigd door robbert op 24-09-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is / was het grote punt van kritiek op deze en bij deze serie horende modellen.
Overigens hebben / hadden veel merken dit zelfde "grapje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:18:
Dat is / was het grote punt van kritiek op deze en bij deze serie horende modellen.
Overigens hebben / hadden veel merken dit zelfde "grapje".
Ik snap nou niet wat er nou zo moeilijk is om een signaal van 1920x1080 @ 60Hz gewoon te weergeven zonder het verprutsen..... Op het ding staat groot 1080p dan zou ik ook verwachten dat die dat kan weergeven.

Zal die Philips helpdesk zich hier ook bewust van zijn en zich expres zo dom houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 09:50

Mystikal

It never hurts to help!

Hmmm ik ben me ook aan het orienteren en had deze tv ook op mijn verlanglijstje staan om hem aan een nog aan te schaffen HTPC aan te sluiten. Ik ben inmiddels bang om voor een tv te kiezen.. Straks kies ik de verkeerde...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, helaas is het nog niet zo snel met zekerheid te zeggen of een tv een bepaalde resolutie zomaar aan kan. Het beste zou het zijn om het voor aanschaf uit te testen, maar de meeste winkels vinden het vaak al lastig om een dvd van de klant op een tv te tonen. Laat staan om de klant even een pc aan te laten sluiten.
Daarnaast zijn de product omschrijvingen ook niet altijd alles, gelukkig zijn die van Philips bij de nieuwe reeks inmiddels al weer een stap duidelijker. Zover ik ondertussen begrepen heb geven de schermen uit de nieuwe reeks ook beter de mogelijkheid om de pc aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
Ik vind het maar een raar verhaal. Komt het er dus op neer dat de fabrikanten ons oplichten door een tv als zijnde "1080p" te verkopen welke eigenlijk helemaal geen 1920x1080@60Hz kan weergeven?

• robbert
Ik had toevallig vandaag voor de gein eens de pc van mijn broertje (met een Geforce 7600gs) geprobeerd, om zeker te zijn dat de pc het probleem niet was. Uiteraard gaf die hier precies hetzelfde effect. Echter vond ik toevallig ergens in dat Nvidia configuratie-ding een optie voor 1080i, dit bleek ook te werken en de optie "native 1080" verscheen in het menu.

Echter is dat interlaced ook niet echt ideaal, als ik bijvoorbeeld snel een venster over een bureaublad vol met icoontjes sleep zie je dat de icoontjes er een beetje achteraan laggen als ze hertekend worden. Met 1080p en 720p heb ik dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:43
Ik heb een vraagje betreffende de 37PFL7662D/12
Als Philips fan wil ik deze tv graag kopen,, alleen vraag ik me af of je met deze tv 1080p kan ontvangen op de component ingang (Voor me X360)
Wat volgens mij niet zo is (Als ik het stukje lees)

En is het mogelijk om 1:1 pixelmapping te doen (Voor pc gebruik wil ik deze tv gebruiken) Dus kan ik dan via een dvi naar hdmi kabel deze tv als monitor gebruiken?
Wat dus ook niet mogelijk blijkt te zijn? Alleen 1080i dus.
(En wat doet de VGA aansluiting? Of kan je daarmee max 1024x768 doorsturen?

Als laatste nog: Weet iemand of dit scherm een 8 of 10bit panel heeft?

(Ik denk dat deze tv afvalt ivm de bovenstaande gebreken,, weer een tv van me lijstje af)

BVD Lightje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:49
Lightning89 schreef op zondag 18 november 2007 @ 23:09:
Ik heb een vraagje betreffende de 37PFL7662D/12
Als Philips fan wil ik deze tv graag kopen,, alleen vraag ik me af of je met deze tv 1080p kan ontvangen op de component ingang (Voor me X360)
Wat volgens mij niet zo is (Als ik het stukje lees)
Dit kan! Ik heb dezelfde situatie, en de xbox werkt prima op 1080P via component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255867

Hoi Robbert,

Heb je het probleem inmiddels op kunnen lossen? Ik heb exact hetzelfde scherm en exact hetzelfde probleem :'(
Ik draai Windows Vista.

720p windows ziet er prima/redelijk uit
1080p windows ziet er kut uit (tekst slecht leesbaar zoals bij jou)

720p/1080p in windows media center ziet er wel goed uit???

Erg vreemd...

Wellicht dat het mogelijk is om laatste firmware van tv te installeren? Ik had die vorige keer op de site van philips gezien, moet je op SD/USB card zetten en dan tv aanzetten. Ik heb er echter zelf nog geen tijd voor gehad.

Dennis
Pagina: 1