Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij keuze nieuwe GSM, rare eisen?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hoi,

Misschien niet helemaal legaal om dat te vragen, ik kon het zo vlug niet vinden in de FAQ.
Ik heb een probleempje wat heel simpel lijkt maar toch moeilijker is dan gedacht.

Ik heb vorig jaar de fout gemaakt om een abbo af te sluiten met een GSM voor 2 jaar. Helemaal fout van mij was het om de HTC Wizard erbij te nemen. Toestel was traag en ik had er continue ruzie mee. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een nieuw los toestel aangeschaft, een Nokia N91. Deze heeft sinds 2 weken kuren dat ik niet gebeld kan worden (gaat niet eens over, ik krijg alleen een SMS dat ze gebeld hebben) en bij 9 van de 10x kan ik ook niet uitgaand bellen terwijl ik voldoende bereik heb.

Sinds vanochtend werkt ook de speaker niet meer (de "externe", ik kan wel bellen maar hoor dus geen beltoon meer).

Ik dacht dus, dan maar WEER een nieuwe telefoon met een aantal eisen:
1) Bluetooth
2) Afsprakenoverzicht / agenda moet worden weergegeven op het toestel (gewoon op het hoofdscherm dus)
3) MP3's afspelen
4) UMTS en daarbij ook de mogelijkheid om POP3 mailboxen op te halen
5) GEEN Windows Mobile
6) Hij moet gewoon langer werken dan een paar maanden terwijl ik er echt geen extreme dingen mee doe

MiniJack output is wel leuk.Wifi is ook wel een handige optie (niet persé noodzakelijk)

Wie o wie kan mij een idee geven welk toestel ik nou het beste kan pakken wat voldoet aan de eisen zoals hierboven?

De rest boeit mij dus gewoon ook helemaal niet. Telefoon mag lelijk zijn, groot, roze.. I don't care.. Zolang ik maar gebeld kan worden, mijn agenda kan bijhouden, Bluetooth Carkit en via UMTS mijn mail ophalen ben ik blij.

Opties die ik al heb overwogen:
Nokia N76, maar hierover kan ik weinig vinden (slecht verkocht ?). Weinig vertrouwen in Nokia
Nokia N95 (maar ik vertrouw Nokia dus niet meer na de N91)
En nog een Samsung en een Sony Ericsson maar ik weet de types niet meer. Één had geen UMTS en de ander die agenda functionaliteit niet.

Windows Mobile toestellen wil ik bewust niet, aangezien ik Linux als werkstation gebruik. Bovendien vind ik het in z'n geheel niet fijn werken.

Wie kan er wat licht in de duisternis schijnen zodat ik eindelijk eens langer dan een half jaar met een toestel kan doen?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41
Sony Ericsson P990i
http://www.kieskeurig.nl/...DE063C125713400571458.htm

Heeft al je eisen alleen weet ik niet of je ook je POP3 mailboxen kan ophalen. Maar hij werkt met symbian en daar zal vast wel een programma voor te vinden zijn.

zowiezo kun je op deze site een groot deel van je eisen invoeren:
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk/gsm.htm

[ Voor 28% gewijzigd door aryan op 17-09-2007 16:43 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Of goedkoper, de W950i :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Zoals hierboven al 2x aangegeven, ga dan voor Sony Ericsson.. pak daarbij de symbian modellen zoals bijv. de W950i (gericht op muziek) of de P1i (gericht op de zakelijke markt en de opvolger van de P990i) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 17-09-2007 16:48 ]

Verwijderd

Je kan anders ook gewoon je Nokia terug sturen?

• DinX

DinX

Motormuis

Xof schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:47:
Zoals hierboven al 2x aangegeven, ga dan voor Sony Ericsson.. pak daarbij de symbian modellen zoals bijv. de W950i (gericht op muziek) of de P1i (gericht op de zakelijke markt en de opvolger van de P990i) :)
Die W950i moet trouwens helemaal niet onderdoen voor de gemiddelde organiser :)
Ik heb hem ook niet voor de muziek gekocht maar puur omdat het een goedkope smartphone is. Op het moment heb je die voor 199€ in België. Koopje voor een volwaardige smartphone met UMTS.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
dat gaat sowieso gebeuren, maar dan ben ik het toestel 4 weken kwijt en de kans is vrij groot dat het toestel ongerepareerd terugkomt met op de bon: Schade door vocht (ook al is dat niet het geval)

Ik zal die SE W950i eens bekijken

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Of de W960i, de opvolger, volgens mij ook wifi, camera, meer geheugen, weet alleen niet of die al uit is.

Of de Samsung F700, alleeen weet ik weer niet of die al uit is.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

DinX schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:52:
[...]

Die W950i moet trouwens helemaal niet onderdoen voor de gemiddelde organiser :)
Ik heb hem ook niet voor de muziek gekocht maar puur omdat het een goedkope smartphone is. Op het moment heb je die voor 199€ in België. Koopje voor een volwaardige smartphone met UMTS.
Dat klopt, maar ik merk wel dat de telefoon hier niet voor ingericht is.. bij de 'zakelijke' versies krijg je bijv. een office applicatie en die mist de W950i dan weer. Die moet je dan apart aanschaffen.

Ik heb zelf dus ook de W950i en kan mijn dagelijkse agenda/mail dingen er goed mee doen iig, daar doet die niks aan onder :)

@W960i, die kan natuurlijk ook, maar komt pas in ~november.

Voordeel van de P1i en de W960i is dat ze UIQ 3.1 hebben :) (en WLAN + camera)

[ Voor 0% gewijzigd door Xof op 17-09-2007 22:40 . Reden: Symbian moet UIQ zijn ]

• DinX

DinX

Motormuis

Xof schreef op maandag 17 september 2007 @ 22:25:
[...]

Dat klopt, maar ik merk wel dat de telefoon hier niet voor ingericht is.. bij de 'zakelijke' versies krijg je bijv. een office applicatie en die mist de W950i dan weer. Die moet je dan apart aanschaffen.

Ik heb zelf dus ook de W950i en kan mijn dagelijkse agenda/mail dingen er goed mee doen iig, daar doet die niks aan onder :)

@W960i, die kan natuurlijk ook, maar komt pas in ~november.

Voordeel van de P1i en de W960i is dat ze Symbian 3.1 hebben :) (en WLAN + camera)
Klopt :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Er zijn nu al genoeg mogelijke kandidaten de revue gepasseerd.

Ga naar GSMArena of NieuweMobiel, voor je wensen/eisen in en maak een keuze...

Kijk natuurlijk ook even de topics na van de toestellen die jouw interesse hebben.

Succes met het maken van een keuze. :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.