Toon posts:

Geheugen errors in Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een oude pc met de volgende configuratie:

AMD Athlon 2600+
Asus A7N8X-Deluxe
2x 256MB Kingston DDR400 Geheugen
1GB GEIL DDR400 Geheugen <- Nieuw toegevoegd
Nvidia 7600GS AGP kaart <- Nieuw toegevoegd

Omdat ik deze pc nog best bruikbaar vind heb ik een snellere AGP videokaart gekocht en een extra 1GB Geheugen module. Echter mijn pc loopt nu constant vast. Na een geheugentest uit te voeren bleek dat mijn nieuwe geheugen vol errors zat. Ik wilde het geheugen al bijna terug sturen toen ik tot de ondekking kwam dat het geheugen in een andere pc wel goed leek te werken. Ik heb wat in mijn bios gekeken en de frequentie van het geheugen handmatig op 200Mhz gezet. Ik heb weer een geheugen test uitgevoerd en nu had ik geen errors na 12uur testen. Ik dus blij dat het probleem was opgelost, start een spel op en na 5minuten weer een geheugen error! Na lang zoeken iets gevonden om mijn geheugen te testen in windows, en het zit inderdaad vol schrijf fouten.
Heeft iemand een idee waardoor dit komt of hoe ik het kan oplossen? De leverancier geeft aan dat het moederbord kapot is, maar ik zoek al uren naar een vervangend moederbord, en ik kan niets meer vinden van Socket A waarop mijn AGP kaart en geheugen past. Bovendien heb ik vroeger nooit problemen gehad.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Waarschijnlijk is het geheugen gewoon niet compatibel met je moederbord.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat controleren? Ik zie in mijn handleiding enkel staan dat Max. 3 GB ongebufferd PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR RAM geheugen ondersteund wordt. Mijn geheugen modules zijn beide PC3200. Is het mogelijk dat GEIL met Asus niet compatible is?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:19:
Hoe kan ik dat controleren? Ik zie in mijn handleiding enkel staan dat Max. 3 GB ongebufferd PC3200/PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR RAM geheugen ondersteund wordt. Mijn geheugen modules zijn beide PC3200. Is het mogelijk dat GEIL met Asus niet compatible is?
Probeer het eens in een ander slot (of om te wisselen dus) Overigens kan het best zijn dat je ergens in het bios Command rate op disabled (= 2t) moet zetten omdat je memorycontroller het niet aan kan(net zoiets als naar 200mhz zetten)

Daarnaast kan je proberen het voltage (vddr) een of twee tiende omhoog te gooien (de reden dat dit moet met meer of ander geheugen kan verschillende oorzaken hebben, en niks gaat kapot ofzo)

Probeer anders ook eens agp voltage van 1.5 op 1.6/1.7 te zetten, dit kan ook vage errors geven!

• ToFast
Of het compatible is, zal haast wel. Je kunt proberen alleen even met dat nieuwe reepje van 1GB te draaien! Dan weet je het zeker ja, en dan nog voltage anders 1-2 stapjes omhoog, het kan zijn dat het nieuwe geheugen iets meer voltage nodig heeft omdat het andere chips bevat!

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijken mij goede ideeen! Zodra ik thuis kom ga ik dit testen, alvast bedankt!

• ToFast
Werkt dit nog steeds allemaal niet, dan is het idd niet compatible met je moederbord zou ik denken. Kijk eens naar een 2ehands nforce 2 bordje van dfi:)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, alles ingesteld, maar geen success :(

• ToFast
Heb je het ook geprobeerd met alleen dat ene reepje en de 2x256mb eruit? Evenals verschillende sloten geprobeerd?

Dan verklaar ik het niet compatible met je moederbord.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:19:
PMG FAQ

De letters QVL zouden een belletje moeten doen rinkelen. Bovendien verwachten we van je dat je voor het posten van een topic op zoek gaat naar eerdere topics over een onderwerp. Als je dat gedaan had, had je een sloot topics over A7N8X en geheugenellende gevonden, plus inderdaad ook verwijzingen naar de QVL

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.