Toon posts:

Verkoper verplicht tot levering?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-12 13:49
Mochten ze toch moeten leveren (wat ik ten zeerste betwijfel) zeggen ze dat het product niet op voorraad is en niet meer geleverd kan worden, waarna je een vergelijkbaar artikel mag uitzoeken (vergelijkbaar in prijs, niet in artikel) of je geld terug. Hoe dan ook, je zal het nooit winnen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MochiGohan op 20-09-2007 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Duh, jij wel misschien.... en dan later ergens lezen 'joepie, weet je wat mij nu is overkomen???' Dan kun je je inderdaad wel voor je kop slaan :-)

Verwijderd

Topicstarter
MochiGohan schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:54:
Mochten ze toch moeten leveren (wat ik ten zeerste betwijfel) zeggen ze dat het product niet op voorraad is en niet meer geleverd kan worden...........
Zoals ze nu hebben aangegeven heeft het niet leveren niks te maken met het niet meer op voorraad zijn, voor zover ik weet kunnen ze dat dan ook niet meer als argument aanvoeren achteraf.

Maar goed, er is een leveringsplicht binnen 30 dagen, ff afwachten enzo.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:05
Haha, najah, weet je waar het op neer komt. Je kan nu nog hopen op een goede deal van de shop, zodat ze hun naam hoog houden. Afdwingen lukt helaas niet, maar wie weet sleep je dr nog wel wat uit. Majah, dat was denk ik ook je idee.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:36:
Duh, jij wel misschien.... en dan later ergens lezen 'joepie, weet je wat mij nu is overkomen???' Dan kun je je inderdaad wel voor je kop slaan :-)
Ja, je kunt proberen om zo'n deal te maken. Lukt het heb je gewoon veel mazzel. Lukt het niet (zoals nu) dan had je dat aan kunnen zien komen.

Ook al is er een leveringsplicht binnen 30 werkdagen, ga er maar niet vanuit dat je dat ding krijgt voor 10 euro.l Er is zeker aannemelijk te maken dat dat niet de juiste prijs was en mocht je het idd voor de rechter willen laten komen, dan zul je het niet winnen (kijk naar de punten die mockingbird noemt, toch een van de gotters met de betere juridische kennis hier).

Verwijderd

Topicstarter
Als ze nu zouden voorstellen dat ze me die dingen wel leveren MITS ik ook geheugen en schijven bij ze afneem.... maakt het voor hen iets minder zuur en komen we elkaar wat tegemoet. Maar tot nu toe weinig sjoege van hun kant.

Ach, gelukkig heb ik nog genoeg andere leuke dingen te doen :-)

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-11 09:15
Ik heb vermoedelijk nu ook zo'n gevalletje.
Gisteren bij pricewatch gezien dat er een 24 inch tft monitor van siemens stond voor maar 225 euro bij kijkshop ict en nog 3 andere webshops voor ongeveer diezelfde prijs.
Ik was al het kijken voor dat formaat monitor en was van plan een acer te kopen voor 330 euro.
Maar deze prijs van 225 was natuurlijk helemaal mooi en stond ook op de pagina bij monitor toppers (kijkshop ict). Ik dacht das een oud model wat ze dumpen.
Gekozen voor de webshop van de kijkshop die iets duurder was dan de rest maar waarvan ik weet dat je het bij een filiaal van de kijkshop kan ophalen (en dat scheelt een hoop verzendkosten).
11,50 euro overgemaakt als aanbetaling en de rest zou ik dan kunnen pinnen.
In de loop van de dag op de status pagina gezien dat de aanbetaling bij hun binnen was en dat ze het product in bestelling hadden. De volgende dag (vandaag dus) kregen ze het binnen waarna ze het naar de kijkshop vestiging zouden sturen.
Nu krijg ik plotseling een mail van dat het product niet meer leverbaar is en ik kan kiezen voor een ander vergelijkbaar product (in prijs dan) of mijn aanbetaling terug.
Nu heb ik heel sterk het vermoeden gekregen dat de prijs dus niet klopte aangezien al die goedkope webshops het plotseling niet meer kunnen leveren voor die prijs (dus dat is allemaal van dezelfde firma, denk ik).
Maar deze monitor is voor een duurdere prijs vanaf 750 euro wel overal te krijgen en staat ook op de product pagina van siemens.
Tja ben dan eerlijk en zeg dat de prijs verkeerd is ipv dat het niet meer leverbaar is.
Dus een mailtje teruggestuurd dat ie via de fabrikant gewoon te bestellen is en dat ik er alsnog graag eentje wil hebben. Tot nu toe nog geen reactie van ze gehad.
Deze monitor was het (de rechter dus).
Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/5899/kleinkm8.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Nou was ik toevallig voor mijn werk gisteren op zoek naar enkele 24" schermen en heb ook die Fuji gezien, zat in de 700 daaromtrent prijsklasse. Kan natuurlijk weer van alles zijn: dumpen, stunten, tikfoutje maar ook een kwestie van lokken, met een beetje geluk koop je namelijk toch wel iets anders bij ze.

Met dank aan de Nederlandse wet (en mensen als Mockingbird) durf je nu dus eigenlijk al niet meer te bestellen, want dan ben je niet te goeder trouw of een parasiet of... of... 8)7

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-11 09:15
Bij mij hadden ze dus al de aanbetaling geaccepteerd en het product besteld bij hun distributeur.
Ze blijven volhouden dat ie niet te leveren is ipv toegeven dat het bedrag fout was.
Daarom heb ik contact opgenomen met mijn rechtsbijstand verzekering en die zien er wel brood in, omdat de aanbetaling was geaccepteerd en de bestelling door hun was gedaan.
Vanavond alle gegevens mailen (emails, screenshots en verhaal) en dan krijg ik daarna te horen of het juridisch haalbaar is en ze er een zaak van maken.

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-12 17:42

TmZ

Ik heb hetzelfde gehad. Fout in de prijs doordat de leverancier een 1 voor het bedrag vergeten was waardoor dit dus ook zo in een aantal winkels terecht kwam. (Prijs werd hierdoor ong 60 ipv ong 170)

Betaling geaccepteerd en product besteld bij de leverancier. Vervolgens laten ze 2 weken niks van zich horen en moet ik bellen om te horen te krijgen dat ze hem niet gaan leveren voor die prijs.

Nu was ik van mening dat ik recht op het product had, omdat de winkel waarbij ik kocht geen fout had gemaakt, maar de leverancier. (maar daar doe ik geen zaken mee)

De reactie was: "Ja meneer u heeft gelijk maar we leveren toch niet".
Het is dat ik geen rechtsbijstand heb (ga ik maar is regelen) anders had ik er wel een zaak van gemaakt. Als ze me binnen een week netjes gebeld hadden met een excuus had ik het wel geaccepteerd, want ik had zelf natuurlijk ook wel door dat het niet helemaal kon. Maar op zo'n manier.

Leuke is dat Salland hem wel heeft geleverd aan mijn collega (voor ong 60 euro) die mij de tip gaf. Ik kon hem daar echter niet meer bestellen omdat ze de prijs een half uur na zijn bestelling hadden aangepast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:26:
Met dank aan de Nederlandse wet (en mensen als Mockingbird) durf je nu dus eigenlijk al niet meer te bestellen, want dan ben je niet te goeder trouw of een parasiet of... of... 8)7
En wat is er ook al weer mis met even mailen/bellen als je een aanbieding ziet die "te goed is om waar te zijn"? Als de reactie dan is "de prijs klopt", dan heb je gelijk gerechtvaardigd vertrouwen. Een gerechtvaardig vertrouwen is niet een leuk sprookje door mij of de wet verzonnen, het is een feitelijke staat waarin in casu de koper verkeert. Het is dan ook geheel in zijn macht om bij het voelen van nattigheid zekerheid omtrent deze feitelijke staat te verzorgen. Als je dus een "té" mooie aanbieding ziet, dan doe je er zeker geen kwaad aan te informeren of het wel klopt. Dat de koper dit vervolgens niet als zijn verantwoordelijkheid ziet of denkt dat hij het product wel krijgt als ie het maar even snel bestelt (ottotv lui), is ook een keuze die hij zelf maakt.

Je eigen laksheid afwentelen op de wet en de boodschapper om je vervolgens in een slachtofferrol te wurmen voegt niet echt veel toe..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou nou, waar ergens heb ik me een slachtofferrol aangemeten? Dat maak jij er weer van, beste M.....

Inderdaad hád ik ff kunnen bellen vooraf, maar er staat nergens dat ik dat MOET. Ik voel me nou ook weer niet geroepen iets of iemand te wijzen op zijn mogelijke fouten, althans niet in dit geval. Gisteren heb ik echter wel een man in de tram gewaarschuwd dat zijn portemonnee lichtelijk makkelijk bereikbaar was, dat nou weer wel.

Maar goed, wet Koop of Afstand is wet Koop op Afstand, de Otto case is een op zichzelf staand iets (en dat ging om 14.000 x 600 euro dus even heel iets anders) en ik laat het gewoon even relaxed uitzoeken door mijn rbs. Wordt vervolgd (over een paar maanden denk ik...).
Pagina: 1 2 Laatste