het gaat er niet om of de wil er was, maar of de prijs juist was geinterpreteerd, en ingevoerd op de website.
dat is welliswaar bijna hetzelfde, maar toch wel en verschil.
stel dat je zegt de temperatuur is uw korting, en opeens wordt het 50 graden in de schaduw, dan begint de winkel toch wel te protesteren. de wil is er nooi tgeweest om voor half geld te verkopen, hoogstens 25- 30 % bij 25 tot 30 in de schaduw.
de wil is er dan niet, maar de winkelier zal toch moeten verkopen en leveren.
ook het sturen van een bevestiging of betalingsherinnering mag je als "wil" uitleggen.
een bevestiging van de overeenkomst, of de betalingsovereenkomst houdt ook impliciet in dat er wel een wil is. al komt de winkel er achteraf pas achter dat ze het niet goed gecontroleerd hebben. een bevestiging - en dus ook de betalingsherinnering - dienen juist om de fouten er uit te halen. het houd een keer op natuurlijk, na een bepaalde tijd en een bepaald aantal controlemomenten houdt het recht om de overeenkomst te anuleren een keer op.
wat nu als het systeem zo geautomatiseerd was dat de barebones inmiddels zelfs waren afgeleverd, en de winkelier er pas achtrkomt dat de prijs verkeerd was ingevoerd, op het moment dat de winkelier de rekening van de fabrikant/groothandel in husi rijgt?
die winkelier heeft in mijn ogen evrzaakt te controleren, en dat is natuurlijk zijn eigen verantwoordelijkheid.
de prijzen controleren is toch niet zo'n grote moeite, en bij het binnenkomen en controleren van de allereerste order, die je ook noodzaakt het product bij de leveracier te bestellen, of opdracht te geven tot verzending.
de regel dat defouten en zo voorbehouden zijn gaat volgens mij tot aan de orderbevestiging en op het moment van een betalingsHERINNERING ben je zeker al te laat met corrigeren.
en inderdaad voor 10 euro een barebone verkopen die elders 300 euro kost, taj dan ben je als verkoper gewoon heel dom bezig
het komt er dus inderdaad op aan dat gelijk hebben en gelijk krijgen verschillende dingen zijn, en hellas kost een advocaat meer dan 10, of zelfs 300 euro, voordat je deze zaak voor een rechter hebt gehad.
je kunt het proberen bij de consumenten bond, geschillencommissies waar de winkel bij aangeloten is of bij de diverse keurmerken voor online shops, en zorg dat je de geldende algemene (levering) voorwaarden eens napluist, zodat je aan kunt geven waarom de winkel niet, en jij wel in ej recht staat.
de wil om te leveren vidn ik indeze helemaal niet relefant meer. en denk dat die ook niet meer van toepassing is op het moemnt dat de order is bevestigd, en zelfs is betaald, na een betalingsherinnering. het is de winkel zelfs aan te rekenen dat ze de fout niet hebben gezien, al die keren dat de order voorbij is gekomen in hn systeem en adminsitratie, en dat de order bij controle, en bevestiging niet is gecontroleerd.
volgens mij moet je als winkelier toch gewoon op de blaren zitten als je zulke fouten maakt.
[
Voor 16% gewijzigd door
engelbertus op 19-09-2007 16:07
]