Toon posts:

Rare kuren Raptor X150GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Ik heb met m'n nieuwe pc heel wat problemen , ik verwijs je daarvoor graag door naar volgende topic op Windows Clients forum : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1245058

Nu heb ik een screen van mijn HDTune resultaten die volgens mij toch niet echt normaal zijn ?

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/poenanie/Images/hdtuneraptor.jpg

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ten eerste wil ik je vragen om niet door te verwijzen naar een ander topic maar gewoon je gegevens in het nieuwe topic (deze dus) te plaatsen.

Ten tweede probeer het dan wat leesbaarder te maken door de tekst te verdelen in groepen, dus niet dat er een blok heel groot is.

Ten derde heb je twee topics die over hetzelfde gaan, wat niet toegestaan is op GoT.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Mentox schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:31:
Ten eerste wil ik je vragen om niet door te verwijzen naar een ander topic maar gewoon je gegevens in het nieuwe topic (deze dus) te plaatsen.

Ten tweede probeer het dan wat leesbaarder te maken door de tekst te verdelen in groepen, dus niet dat er een blok heel groot is.

Ten derde heb je twee topics die over hetzelfde gaan, wat niet toegestaan is op GoT.
k , bedankt voor je hulp !

Nog iemand die me kan vertellen of dit een normaal resultaat is voor deze schijf ?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Dit programma zegt me niets, maar als je de harde schijf verdenkt... waarom test je dan niet met een HD test van WD?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 14:29
Heb je Windows op deze schijf en heb je Windows Indexing aan staan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 10:46
Mijn Raptor (150GB, non-X) doet het volgende wat me wel redelijk lijkt te kloppen:
Afbeeldingslocatie: http://i197.photobucket.com/albums/aa279/jasperklip/HDTune.jpg

Jouw resultaten slaan inderdaad nergens op. De transfer rate kan je beinvloeden door allemaal programma's op te starten, dingen op te slaan (de harde schijf laten schrijven) en ga zo maar door. Maar echt vreemd vind ik de accestime, 24.6ms?!! Dat is echt veel, veel te veel.

Op deze schijf heb je Windows staan, neem ik aan (door de pieken die naar beneden uitslaan), verder geen rare programma's op de achtergrond e.d.?

Wat geeft HDTune aan onder Health?
Ook kun je met SpeedFan onder het tabblad S.M.A.R.T. het één en ander controleren, ook een online analyse met uitgebreide informatie, wat komt hieruit?

[ Voor 13% gewijzigd door Flipjack op 16-09-2007 22:23 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Is die X je bootschijf (ik neem aan van wel)? Steek em es in een andere pc (als losse schijf dus) en test em dan nog es. Zodra er een progsel iets aan het schrijven oid is is je Raptor X aan het werk en dat zie je dus terug in je benchmark...

Verwijderd

Jouw acces time en minimum transfer rate staan me niet aan, ik denk dat er een programma actief bezig is met de harde schijf, doe maar eens HD tune starten direct als je inlogt op je account, en onder het testen start je outlook op, dan krijg je precies dezelfde resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Er draait niks op de achtergrond , het gaat hier om een cleane windows install met enkel messenger , firefox en hdtune die geinstalleerd zijn ( messenger ligt niet aan ) .

Tevens heb ik met de data lifeguard tool van WD de schijf getest en hierbij kreeg ik een error " Too many bad sectors " . Waar duiden deze bad sectors op ? Kan het zijn dat deze opeens voorkomen zoals dode pixels op een monitor ? De schijf werkte de eerste week goed tot na een bluescreen.

Morgen ga ik de schijf bij een vriend in z'n pc proppen en nog eens testen en formatten.

Op dit moment kan ik geen tests doen aangezien ik niet meer in windows raak ( scherm blijft nu zwart , video drivers zijn wss aangetast ).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk bij Health, waarschijnlijk heb je een heel deel slechte sectoren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op maandag 17 september 2007 @ 00:50:
Kijk bij Health, waarschijnlijk heb je een heel deel slechte sectoren.
Zal ik morgen bij die vriend dan wel zien .
Is daar iets aan te doen of moet ik de schijf dan RMA'en ?

Verwijderd

Brent schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:13:
Heb je Windows op deze schijf en heb je Windows Indexing aan staan?
Kijk hier ook eens na zou ik zeggen. Dat doet hij juist als je geen progsels draait.

Verwijderd

titelfixje :P

Verwijderd

Topicstarter
waarvoor dank : )

Kijk hier ook eens na zou ik zeggen. Dat doet hij juist als je geen progsels draait.

-> waar controleer je dat ?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 12:42

William/Ax3

We are Starstuff

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

"clean windows install" clean en windows gaan niet echt samen. :+

Broer van me kocht een laptop met Vista, gelijk al 500MB geheugen in gebruik. Windows krioelt met services en processen, vooral Vista. Denk aan: indexing service, automatische updates, system restore en vast nog wel meer. Met task manager kun je extra tabs aanzetten die het aantal I/O operaties per proces weergeeft, die zie je altijd bezig zijn. En anders kun je altijd nog naar je HDD lampje kijken die zie je ook af en toe knipperen dan.
Pagina: 1