Videokaart voor HTPC

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Beste Tweakers,
Ik wil mijn oude PC omtoveren tot een mediaPC. Dit wil ik doen met de volgende specificaties:

CPU: XP2500+@3200+
Mobo: Asus A7N8X-X
Geheugen: 2x512 mb PC3200
PSU: Thermaltake Butterfly+ 430(?) wat
HDD: 200gb IDE 7200rpm Maxtor
Geluid: Creative soundblaster Pro

Helaas is de videokaart in dit systeem nog erger outdated dan de rest (Gf2mx400 - m'n 9800XT is kapot gegaan).
Nou wil ik een nieuwe videokaart en mijn voornaamste eis is dat ik feiloos films kan afspelen, en als het mogelijk is, eentje die er voor zorgt dat ik met dit systeem HD kwaliteit op m'n televisie kan bekijken. Natuurlijk moet hij een AGP aanslutiing hebben. Ik zat al te kijken naar de radeon X1650 pro te kijken alleen hoor ik hier ook slechte verhalen over. Games hoef ik er niet persé mee te kunnen spelen. 150 euro is echt het maximum bedrag wat ik er aan zou willen uitgeven.

Enige tips? Bij voorbaat dank!

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Als het goed is zijn er sinds kort AGP varianten van de HD-serie van ATI verkrijgbaar. Met één van die kaarten maak je naar mijn mening toch wel de beste keuze.

• Nedra
Cpt.Iglo schreef op zondag 16 september 2007 @ 17:18:
Als het goed is zijn er sinds kort AGP varianten van de HD-serie van ATI verkrijgbaar. Met één van die kaarten maak je naar mijn mening toch wel de beste keuze.
Ahja, ik zie alleen de HD2400 als AGP variant, denk je dat die goed genoeg is voor normale videos en HD video's ? Denk dat het wel een leuke is. Zoals ik al zei, gamen erop hoeft helemaal niet! (Ik zie ze overigens nog niet in de pricewatch staan)

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 09:46
Als gamen niet belangrijk is de beste keus voor HD / AGb de ati 2600 pro die moet rond de 80 euro gaan zitten.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Nedra
Dankje voor de reactie Erik, ik neem aan dat die HD2600 AGP versie nog niet beschikbaar is? Ik kon hem nog niet vinden in de pricewatch en toen ik hem zocht in Google kwam ik em alleen tegen in shops waar de levertijd onduidelijk was.

Ik kwam een HD2400 pro AGP van Club3D tegen bij azerty.nl. Zou dat ook een goeie keus zijn denk je?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Dit soort dingen kan je prima zelf opzoeken op het internet. Er zijn vanzelfsprekend wat reviews uit. Daarnaast is de HD serie van ATi (vooral de 2400 en 2600 serie) erg sterk in media applicaties. Ik zou zelf wachten op een 2600, die is gewoon wat vlotter. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, wat je hier wilt doen is vrij standaard en precies waar de AGP varianten van de ATi HD reeks op gericht zijn. Zie ook:

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.