Toon posts:

Harddisk wordt kleiner gezien dan werkelijk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb net mijn nieuwe computer inelkaar gezet. De harddisk is een Samsung T166 320GB. Vandaag windows XP geinstalleerd maar in het begin zag ik al dat er maar 137,4GB aan geheugen werd herkend. Ik heb een partitie van 100GB gemaakt (102500MB) voor windows + program files met de gedachte dat ik de rest later wel kon installeren als schijf D: maar kan er niets over vinden. Daarnaast kan ik de overige 37GB ook niet vinden. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Overige specs:
GA P35C-DS3R
E2160
Corsair XMS2 PC5400 2GB
Peak X1950Pro 256MB
Sonata III met 500W Earthwatts

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Als je je windows update zal je zien dat de rest van je harddisk weer terug komt. XP kan maar 137 GB herkennen in een verse install. Uit mijn hoofd was het SP2 die grotere harddisks mogelijk maakte.

Verwijderd

Staat gewoon in de FAQ van dit subforum hoor: OM FAQ / Beleid # hddlimieten :)

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gelezen maar zie het niet staan daar o.O

Maar bedankt Rigi voor je antwoord.

Verwijderd

Dit lijkt me toch duidelijk?
6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Maxtor dus daar niet naar gekeken :P

Anyway, na SP2 wordt nu wel 320,1GB gezien (zie het door speedfan, was eerst 137,4 en nu 320,1). Hoe maak ik een partitie van de rest van de harddisk in Windows?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:04:
320,1). Hoe maak ik een partitie van de rest van de harddisk in Windows?
Start > Uitvoeren > diskmgmt.msc
Pagina: 1