Kan Vista niet toevoegen aan xp-werkgroep

Pagina: 1
Acties:
  • 3.253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bridelance
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 13:49
Niet lang geleden heb ik mij een nieuwe laptop (hp dv9540) en een router (linksys wrt150n) aangekocht.

Nu zou ik graag hebben dan ik documenten tussen mijn vaste pc (xp-prof) en mijn laptop (vista) kan uitwisselen. Beide staan reeds in contact met het internet over de router.
Op de vaste pc heb ik een werkgroep aangemaakt en via hier en daar wat in te stellen, heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen om mijn laptop in die werkgroep te krijgen.

Momenteel kan ik vanop de pc mijn laptop in het netwerk zien, maar niet omgekeerd :s

Hoe maak ik nu dat mijn laptop de vaste pc herkent??

Bestaan er site's die alles uitleggen over een thuisnetwerk oprichten? Want ik vind er geen op internet.

Verwijderd

hmm, k heb hier geen problemen mee? Misschien helpt het als je naar netwerk gaat en dan op "apparaat aan draadloos netwerk toevoegen " drukt?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien deze hotfix installeren op de XP machine?

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 15-09-2007 18:06 . Reden: Juiste link toegevoegd ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00
Een firewall houd dit ook nog wel eens tegen...

Als je een share op de pc / laptop kan bereiken via \\computernaam\sharenaam dan zou dat echter ook voldoende zijn om bestanden uit te wisselen.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 11:31
als bij vista en xp de werkgroup/workgroup bijv. "THUIS" is, en ze zien elkaar niet, kan ut iid die hotfix zijn (volgens mij is dat een auto update, of je moet al een "ali-illigali" hebben, en zet de firewall's eens uit, als zonder fw wel werkt zonder patch weet je hoe laat ut is, (in dit geval 8:21PM/21:21 :P)

• Bridelance
die hotfix heeft niet veel geholpen :(

Is er nergens een site waar ze alles stap voor stap uitleggen, want volgens mij ben ik gewoon iets vergeten :s

Verwijderd

Heb je er aan gedacht dat op beide machine's dezelfde gebruiker met hetzelfde pw zijn opgenomen? Dit is nodig i.v.m. de rechtenkwestie.

Misschien overbodig maar op de XP wel je schijf resp. mappen gedeeld?

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Dit is niet nodig hoor om op beide PC's gebruikers te hebben met dezelfde naam/wachtwoord. Je moet in Vista echter wel wat meer dingetjes instellen dan in XP (daar volg je gewoon gemakkelijk de wizard).

Even schaamteloos gekopieerd uit een Engels forum:
First thing to do is makesure all machines are using the same workgroup or
sharing will not be possible. Vista sets the workgroup to WORKGROUP unlike XP
which sets it to MSHOME. Makesure both machines have the same workgroup ID,
check in System Properties -> Computer Name, if you need to update one hit
the CHANGE button, a system reset will be required for the change to take
effect.

In Vista the Public Folder needs to be set to enable sharing, Public Folder
is the XP equivalent of Shared Documents on XP. If you have a printer
installed you will need to enable this sharing as well, all this is done from
the Network and Sharing Center, you also need to decide whether to have
password sharing on or off.
Als dat niet werkt, inderdaad die Hotfix installeren. Network Discovery zou ik ook aanzetten op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bridelance
Nog altijd niets dat werkt :'(

Ik zit trouwens ook nog met eenander probleempje: mijn vriend, die hier ook op peda zit, kan op zijn xp-laptop alle gedeelde mappen bekijken van andere mede-peda-studenten. Hij doet dat via "mijn netwerklocaties". Is dat ook mogelijk via vista?? Want als ik bij netwerk kijk zie ik iets heel wat anders dan dat er bij hem te zien is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het een ftd server toevoegt kan je het daar zien ja. Als je gewoon een gedeelde map maakt krijg ik het daar ook niet, maar als ik op de computer van (bijv.) m'n vader klik, zie ik daar wel de gedeelde mappen van m'n vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bridelance,

Is het nu gelukt? Ik heb nl. exact hetzelfde probleem. Vista op laptop (HP pavilion), Windows XP (engelse versie) op vaste PC. Linksys WRT54G Router.

Ik zie de laptop wel in de workgroup op de vaste pc, maar daar kom ik niet in van vaste pc (toegang geweigerd). Op laptop zie ik de vaste pc niet op het netwerk. Hotfix wel geinstalleerd, maar geen verschil...

als' t gelukt is. kun je me vertellen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey:

Je kan eens proberen van de naam van je vista machine toe te voegen aan de hosts - file van xp. Zo heb ik het bij mij aan het werk gekregen.

de host file staat hier: c:\windows\system32\drivers\etc

Je kan de host file openen met kladblok: je ziet daar dan local-host staan (dat is je netwerkkaart)
Daaronder voeg je een lijn toe met: 192.168.3.101 (het ip van je vista machine) en daarnaast de naam van de pc waarmee je wil verbinden.

Greetz, civcoup

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 12:31

JAMF

010 the number of the best

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem
hier gepost.... had nix gevondenb met zoekfunctie |:( nu dus wel met doorbladeren...
ik lees aandachtig mee

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Pagina: 1