PC start op maar slaat af na opstartscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 07:10
Hallo Tweakers,

Ikzelf ben niet echt een tweaker te noemen maar bezoek dagelijks dit forum en post soms ook comments over andere onderwerpen. Dit voordat jullie mij gaan uitjoelen.

Ik heb verscheidene topics en een troubleshooter nagelopen maar mijn probleem niet echt kunnen vinden. Mijn huidige pc ondervond gisteren een stroomstoring van een paar uur. Toen de stroom weer terug was heb ik hem niet meer gebruikt. De volgende ochtend wou ik hem aanzetten maar sloeg hij na het WINDOWS XP opstartscherm af. Ik kreeg het standaard keuze menu en probeerde het opnieuw. Net voordat hij afslaat en dus net na het opstartscherm krijg ik een blauw scherm met veel tekst te zien geloof ik. Dit duurt zoveelste van een seconde dus ik kan het niet lezen. Veilige modus of laatste configuratie instellingen die wel werkte hebben ook geen effect. Hij zal weer afslaan. In veilige modus krijg ik geen opstartscherm te zien maar alleen een laagstreepje dat knippert waar hij na enige tijd zal afslaan. Na het afslaan gaat hij trouwens automatisch weer aan, het is echt een fractie van een seconde dus.

Ikzelf ook een laptop met Windows XP. Zou ik hiermee een recovery CD kunnen maken of iets dergelijks voor de PC?

Als dit hier niet hoort dan spijt mij dat zeer.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

In retrospect, it was inevitable

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ikzelf ook een laptop met Windows XP. Zou ik hiermee een recovery CD kunnen maken of iets dergelijks voor de PC?
Nee, je laptop heeft een ander mobo, dit zal dus niet werken. Wel zou je even een WinXP ergens vandaan kunnen toveren en dan de key van je laptop kunnen gebruiken om XP opnieuw te installen.

Heb je al geprobeerd te booten met een Linux Live CD? Memtest gedraaid om te kijken of je geheugen in de soep is gelopen na de storing?

[ Voor 10% gewijzigd door Bitage op 15-09-2007 15:23 ]

• zer0l
Linux Live CD? Memtest? Ik ga eens even googlen denk ik. Bedankt de informatie ik ga ermee aan de gang. Ik zou WinXP wel opnieuw erop kunnen installeren denk ik maar dan ben ik geloof ik alle gegevens kwijt en dat is dan mijn laatste optie, en dan maar hopen dat dat wel gaat werken trouwens.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Memtest86+ - Als je een floppy drive hebt, gewoon de floppy distro pakken. Anders de CD versie.

Knoppix - Een Linux Live CD is gewoon een linux-distro die te booten is vanaf CD. Knoppix wordt hier veel voor gebruikt.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Probeer eens een andere voeding.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• zer0l
Oke het is alsvolgt;

De LiveCD werkt, ik kan ook alle gegevens van de harde schijf lezen via Linux. De Memtest heeft 47 errors gegeven. Het staat nog open dus ik weet niet of wat voor soort fouten e.d. nog uitmaken dan zou ik ze kunnen vermelden.

Wat moet ik nu doen en wat zou er mis kunnen zijn? Als ik WinXP opnieuw installeer d.m.v. een cd, kan ik dan de persoonlijke gegevens behouden?

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 14:51
ik kan ook alle gegevens van de harde schijf lezen via Linux
kan ik dan de persoonlijke gegevens behouden?
Kan je vanaf daar je data niet op een cd/dvd zetten, en vervolgens opnew xp installen als je dat hebt gedaan ?

• zer0l
Het zijn ontzettend veel fotos en er zit een cd brander in geen dvd brander.

Verwijderd

Dus je wilt zeggen dat je geen enkele backup hebt van die foto's? Dus als je HD was gecrashed was nu alles kwijt. Dan zou ik ze nu maar snel op CD branden. Of een DVD brander aanschaffen en daarmee branden. Een extern HD kan natuurlijk ook nog.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

met de xp-cd installatie van xp herstellen al eens geprobeert ?
desnoods met hulp van de cd proberen opstarten

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 12:34
woaaah ik heb compleet hetzelfde probleem!
zie mijn topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1245742

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS:

Zie PMG Beleid

Kijk vervolgens naar de informatie die je geeft. Nagenoeg alles wat we nodig hebben om je te helpen (hardware specs) ontbreekt, en zo te zien heb jij de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter waarmee je jezelf kunt helpen ook nog niet gebruikt. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen- begin daar eens mee.

En eSCe - topickaping is niet bepaald de bedoeling :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.