PC opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 12:34
Dag GoT'ers

Voor ik begin met mijn beschrijving van het probleem, ja ik heb de hangen- en opstartproblemen topic gelezen ;)

Probleem:
Nadat mijn broer m'n pc afgesloten had met de powerknop deed mijn pc vreemd.
Eerste keer dat ik hem aanlegde reboote hij na het 'windows XP laadbalk scherm'. ik probeerde nogmaals, ik kreeg het menu waar ik kon kiezen tussen veilige modus, windows normaal starten, ... ik koos voor windows normaal starten, opnieuw het laadbalkscherm en dan kreeg ik in een flits een bluescreen gevolgd door een reboot. Hij blijft nu telkens rebooten na het windows laadbalk scherm.

Wat heb ik geprobeerd:
- Andere HD (geen resultaat juist hetzelfde)
- Andere RAM-plaatjes ( nog altijd niets)
- Andere graka
- Andere voeding
- Uit de case gehaald en zo proberen te booten ( kon kortsluiting op case zijn)
- BIOS-reset
- Veilige modus en laatste werkende instellingen (of hoe het ook noemt)
- CPU is ook ok aangezien hij in het begin wel boot.

Ik heb helaas geen ander moederbord om te testen :(

Het systeem heeft volgende specs:
CPU: AMD 64 3000+
Mobo: ASUS K8N-e
RAM: 2*512MB pc3200
PSU: OCZ 520W
Graka: ATI X850 XT
HD: Maxtor 80GB IDE

Iemand enig idee waar het wel aan zou kunnen liggen?

Groetjes
Tijs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bak post nog wel volledig? Dan zou je eens een ander OS kunnen proberen. Pak eens een livelinux schijfje en kijk wat die doet.

• eSCe
wel ik heb de HD van mijn broer al eens 'geleend' (ook met Win Xp) en hij gaf net hetzelfde probleem dus ga ik ervan uit dat m'n HD wel werkt?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

eSCe schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:40:
wel ik heb de HD van mijn broer al eens 'geleend' (ook met Win Xp) en hij gaf net hetzelfde probleem dus ga ik ervan uit dat m'n HD wel werkt?
Dat gaat natuurlijk niet werken, tenzij je een exact hetzelfde systeem hebt. Anders zal hij hangen op het feit dat de hardware gewoon compleet anders is.
Daarom kun je het beste gewoon een livelinux cdtje pakken. Dat werkt op zo ongeveer alle hardware.

• eSCe
Hm ja, ik ga snel een ceedeetje bakken ;)

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 08:33
Terw_Dan schreef op zondag 16 september 2007 @ 18:42:
[...]

Dat gaat natuurlijk niet werken, tenzij je een exact hetzelfde systeem hebt. Anders zal hij hangen op het feit dat de hardware gewoon compleet anders is.
Daarom kun je het beste gewoon een livelinux cdtje pakken. Dat werkt op zo ongeveer alle hardware.
Niet waar. Alleen moet je eerst een kwartier wachten tot alle hardware drivers zijn geinstalleerd en je door verschillende wizards hebt heengeklikt en je riskeert dat je windows niet meer actief, maar het zou moeten werken.

Maar het simpelste is gewoon de livecd van Ubuntu Feisty proberen. Die werkt op alle computers, maar ik vrees dat er wat meer aan de hand is met zijn pc. Dat het geheugen problemen veroorzaakt zou goed mogelijk zijn, want als ik verkeerde settings voor mijn geheugen invoer krijg ik dezelfde problemen: een BSOD na de post en niet booten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waster schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:02:
[...]

Niet waar. Alleen moet je eerst een kwartier wachten tot alle hardware drivers zijn geinstalleerd en je door verschillende wizards hebt heengeklikt en je riskeert dat je windows niet meer actief, maar het zou moeten werken.
Nooit HAL errors gehad? Je kunt niet zomaar een windows installatie overzetten, soms werkt het wel (als in, het start op, maar werkt vaak instabiel) maar vaak boot windows niet eens. Zeker als je wilt troubleshooten moet je dus niet op deze manier te werk gaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb helaas geen ander moederbord om te testen :(
Iemand enig idee waar het wel aan zou kunnen liggen?
Uuh... :z

Maar los daarvan, probeer eerst de tips die Terw_Dan geeft, want dit klinkt idd als software.

Oslik blyat! Oslik!

• eSCe
Het werkt! daarnet geprobeerd met die live cd en het werkt, alle hardware zou dus moeten werken.
Ik denk dat ik eens een formatje ga doen. helaas ben ik zo dom geweest om al een tijdje niet te backupen xD anyway eSCe is blij dat hij geen nieuwe onderdelen moet kopen ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

eSCe schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:42:
Het werkt! daarnet geprobeerd met die live cd en het werkt, alle hardware zou dus moeten werken.
Ik denk dat ik eens een formatje ga doen. helaas ben ik zo dom geweest om al een tijdje niet te backupen xD anyway eSCe is blij dat hij geen nieuwe onderdelen moet kopen ;)
Niet backuppen is natuurlijk niet slim, maar als je gewoon een reinstall doet, zonder je hdd te formatteren ben je iig niet je data kwijt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Klinkt als een corrupt filesystem door zomaar uit te zetten (4 sec. op aan/uit knop). Overigens moet Windows wel normaal af kunnen sluiten in de meeste gevallen als je gewoon 1x op de knop drukt (net zoals bij aanzetten van de PC)

Kan vaak gerepereerd worden door van de Windows CD op te starten, dan te kiezen voor repareren, en dan met chkdsk aan de gang te gaan. Mocht dat niet (voldoende) helpen, lukt het vaak met een reparatie-installatie. Kies dan voor Windows installeren, en als de bestaande installatie gevonden wordt, op de R drukken.

[ Voor 18% gewijzigd door pinockio op 16-09-2007 22:49 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• eSCe
Zou ik kunnen repareren met een windows XP Home cd? mijn XP pro CD is helaas zoek :(
Pagina: 1