DAV IS10

Pagina: 1
Acties:
  • 1.699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zavantas
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-03-2025
Hallo allemaal
Iemand reeds ervaring met de Sony DAV IS10? Lijkt me een uiterst interesant toestel met zo'n kleine speakertjes en unit. Maar wat met geluidskwaliteit?

Intel Core i5 2500K // Scythe Mugen II // MSI Z68a-GD65 // Kingston 16Gb HyperX // MSI N580GTX Lightning Extreme 3Gb // Crucial CT512 GB M4 SSD // Lian Li PC-X900B // MacBook Pro 15" // iPad 64GB // iPhone 5 64GB

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 16:27
Staat wat over in what hifi volgens mij.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• rbeverdam
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-03-2019
Ik heb afgelopen weekend het systeem gekocht. Ingegeven door het design van de boxjes (lekker klein) en het design van de speler en de positieve review van WhatHifi.

De aansluiting gaat erg makkelijk. Ik heb echter alleen nog maar de frontspeakers aangesloten. De rest moet nog, maar dan moet ik eerst verhuist zijn. Tevens nog niet aangesloten op m'n TV.

Wat betreft geluid. Ik heb er alleen nog maar muziek mee gedraaid. Over het geluid best tevreden, maar is denk ik niet te vergelijken met een hifi set. Ik vond het geluid niet echt helder en heb daarom het programma veranderd van P.Standard naar P.Audio en tevens de bass minder gezet. Als je de set wat harder zet vind ik het geluid beter. Tevens kun je goed horen waar de boxen staan, dus de kamer vult zich wel met muziek, maar de bron is duidelijk te horen. Maar met twee boxjes aangesloten kan dit de reden zijn.

Met de boxen worden ook bevestigings klemmetjes geleverd voor montage aan de muur. Het snoer van de boxen is los te koppelen, dus dat wordt straks mooi in de muur frezen. Dit vind ik ook het voordeel van een systeem met twee boxen zoals Bose. Die hebben ingewikkelde stekkers die je niet zomaar los maakt en te groot zijn om door een PVC pijpje te trekken.

Ander voordeel. MP3's worden ook gespeeld vanaf DVD die gewoon als data DVD is gebrand. De directories zijn dan de CD's. Op de set krijg je echter alleen de nummers te zien en met aangekoppelde TV moet het mogelijk zijn om ook de titels te lezen.

Straks er nog een mooie TV aan koppelen en alle boxen installeren en dan kom ik de Kerst wel door. _/-\o_

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
heb deze set ook 'reeds' dag of 4

momenteel nog beetje aan het spelen voor beste instellingen

heb ook demo-disc gedownload (thx ed)

geluid is boven 60 erg goed....hieronder ondervind ik de surround-effects niet echt (ook niet op night mode)
nu misschien ook nog nie ideale film gezien om hierover te oordelen

misschien is speakeropstelling niet echt perfect te noemen....linksvoor-rechtsvoor en center staan onder mijn tv en op 3m van waar ik zit.....rechtsachter op ong 80cm en linksvoor op ong 2,2m
heb calibratie al enkele malen uitgevoerd en ben nu zelf wat met dbs aan het prutsen

muziek en mp3 vind ik best ok....maar ook hier dient volume wat hoog te staan....muziekgenre gaande van robbie williams tot rammstein....
geluid blijft ook bij luider volume (boven de 70) erg zuiver vind ik

nu heb het nog nie echt op 100% durven te zetten maar had toch verwacht gezien het beloofde vermogen dat kaders van mijn muren gingen vallen....

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-02 20:07
MrProper schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:51:
heb deze set ook 'reeds' dag of 4

momenteel nog beetje aan het spelen voor beste instellingen

heb ook demo-disc gedownload (thx ed)

geluid is boven 60 erg goed....hieronder ondervind ik de surround-effects niet echt (ook niet op night mode)
nu misschien ook nog nie ideale film gezien om hierover te oordelen

misschien is speakeropstelling niet echt perfect te noemen....linksvoor-rechtsvoor en center staan onder mijn tv en op 3m van waar ik zit.....rechtsachter op ong 80cm en linksvoor op ong 2,2m
heb calibratie al enkele malen uitgevoerd en ben nu zelf wat met dbs aan het prutsen

muziek en mp3 vind ik best ok....maar ook hier dient volume wat hoog te staan....muziekgenre gaande van robbie williams tot rammstein....
geluid blijft ook bij luider volume (boven de 70) erg zuiver vind ik

nu heb het nog nie echt op 100% durven te zetten maar had toch verwacht gezien het beloofde vermogen dat kaders van mijn muren gingen vallen....
Mag ik vragen waar? Via newsgroepen, of kan je die ook ergens legaal downloaden?

• MrProper
mininova....heeft wel ongeveer dag geduurd voor ik die binnenhad...weinig seeders

je kan die ook kopen maar ze vragen er serieus veel voor dacht ik

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:ahum!

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 20-12-2007 00:33 ]

Wise enough to play the fool

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23

TF

bla bla

Ik vind mijn huide centerspeaker wat lomp en groot, graag zou ik een kleine willen hebben, zoals die van Sony (golfballetje) van inderdaad het DAV-IS10 setje.
Maar is het de moeite en bestaan er meer speakers met minimale afmetingen.

Ik heb op verschillende sites gezocht maar niet veel gevonden

Zou dat wat zijn? Heeft iemand ze wel eens gehoord?

Ik kan mijn centerspeaker nergens anders kwijt dan pal voor de TV. Dit is een beetje ontsierlijk.

Heeft iemand ditzelfde probleem en derhalve een mini-speaker aangeschaft? Ik heb er wel oren naar

[ Voor 58% gewijzigd door TF op 20-12-2007 13:17 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom ga je niet gewoon eens een keer zelf naar de winkel om te luisteren?

Verder is dit een ontzettend brakke TS (=top start). De meeste mensen zullen geen idee hebben waar je het over hebt. Ik neem aan dat je doelt op een Sony DAV-IS10 setje...

bovenstaande slaat op de oude TS: TF in "DAV IS10"

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 20-12-2007 15:55 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TF

TF

bla bla

voodooless schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:08:
Waarom ga je niet gewoon eens een keer zelf naar de winkel om te luisteren?

Verder is dit een ontzettend brakke TS. De meeste mensen zullen geen idee hebben waar je het over hebt. Ik neem aan dat je doelt op een Sony DAV-IS10 setje...
Doe eens even normaal graag. Beetje vijandig hoor. En wie zegt dat ik weet wat een TS is....dus.... Over het golfballetje-speaker word op het moment veel reclame gemaakt. Daarnaast heb ik het niet specifiek over het DAV setje maar over kleine surround speakers zoals bijv dat speakertje. Ik heb zelf ook nooit wat anders gezien dan die ene, maar een ander misschien wel. Daarnaast zal ik zeker mijzelf de gelegenheid geven naar het speakertje te luisteren als ik in de winkel ben

Maar ter verduidelijking heb ik de OP aangepast.

Modbreak:Misschien moet je nog maar eens even Het algemeen beleid #topicplaatsen leven voordat je gaat lopen zeuren.

[ Voor 53% gewijzigd door voodooless op 20-12-2007 14:16 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@TF
wow... chill man...

Maar ik sluit me aan bij Voodooless, stap een goede HiFi zaak binnen (dus niet de Media Markt of expert ofzo) en ga daar gewoon eens kijken bij de Home cinema producten. Er zijn verschillende fabrikanten die kleine speakers maken (Monitor Audio, Tannoy, Kef, etc) op de markt hebben. Die zijn misschien niet zo klein als de Sony speakertjes (die echt absurd klein zijn), maar wel kleiner dan de gemiddelde center speaker.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• TF

TF

bla bla

deepbass909 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:24:
@TF
wow... chill man...

Maar ik sluit me aan bij Voodooless, stap een goede HiFi zaak binnen (dus niet de Media Markt of expert ofzo) en ga daar gewoon eens kijken bij de Home cinema producten. Er zijn verschillende fabrikanten die kleine speakers maken (Monitor Audio, Tannoy, Kef, etc) op de markt hebben. Die zijn misschien niet zo klein als de Sony speakertjes (die echt absurd klein zijn), maar wel kleiner dan de gemiddelde center speaker.
Klopt, maar ze zijn echter nooit los te koop. Daarom was ik op zoek op internet. Daarnaast ben ik benieuwd naar een ander zijn ervaring met de geluidkwaliteit.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 15:53
TF schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:25:
[...]
Klopt, maar ze zijn echter nooit los te koop. Daarom was ik op zoek op internet. Daarnaast ben ik benieuwd naar een ander zijn ervaring met de geluidkwaliteit.
Juist de luidsprekers die Deepbass hier noemt zijn wél los te koop.
De Sony speakers niet, omdat dit een afgestelde set is. Ik heb hem al redelijk wat horen spelen bij wat klanten, maar de plaatsing van de Subwoofer is van het grootste belang voor goed geluid.
De mooiste opstelling die ik ermee heb gehoord was bij de dealer show van Sony. De subwoofer stond hier tussen de center en rechter front speaker ongeveer op een kwart tussen de rechter voor en achter speaker.
Beetje moeilijk om hem daar in een gemiddelde huiskamer te plaatsen, maar omdat hij behoorlijk wat van het mid (lees spraak) voor z'n rekening neemt (de golfballetjes doen dit absoluut niet) de beste oplossing.

Kijk eens voor de grap naar de volgende:
http://www.monitoraudio.co.uk/range.php?range=4
De prijzen liggen tussen de €125 en €400 en dit klinkt als center toch een heel stuk beter.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TF schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:25:
[...]

Daarnaast ben ik benieuwd naar een ander zijn ervaring met de geluidkwaliteit.
Dat is nogal persoonlijk, dus je zult echt zelf moeten luisteren en beslissen. Je daarnaast ook eens rustig gedragen op het forum, en de FAQ even doornemen.

Verwijderd

Het is gewoon rotzooi.
het is hooguit wat voor de keuken of toilet.

size does matter.

Verwijderd

Geluidskwaliteit is super..............BRAK

maar ja wat wil je. het is te klein om er iets fatsoenlijk uit te laten komen.
ga voor een KEF 3005 ofzo

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:16

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:49:
Het is gewoon rotzooi.
het is hooguit wat voor de keuken of toilet.

size does matter.
Wat een geweldige onderbouwing |:( .
die sony set klinkt niet verkeerd voor een simpel setje maar je moet inderdaad zoals hier boven aan gegeven rekening houden dat de sub een zeer groot deel van de lage tonen plus midrange tonen over neemt wat er voor zorgt dat je precies weet waar al dat geluid vandaan komt en zo dus wat on natuurlijk over komt

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• TF

TF

bla bla

oke, wat ik eruit begrijp is dat die kleine speakers gebruikt kunnen worden omdat een andere box zoals de Subwoofer bepaalde toonlagen overneemt. Jammer...ik had echt gedacht dat de kleine speakers van eenzelfde kwaliteit en mogelijkheden zou zijn als mijn huidge centerspeaker

• MrProper
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:50:
Geluidskwaliteit is super..............BRAK

ik ben uiteindelijk tevreden....instellingen allemaal goed gekregen
Dat het BRAK is.....zou ik toch niet durven zeggen....design is mooi....er komt mooie klank uit

maar ja wat wil je. het is te klein om er iets fatsoenlijk uit te laten komen.
ga voor een KEF 3005 ofzo
nog nooit van gehoord maar net eventjes opgezocht ...kost wel pak meer ook (en was dan nog prijs voor die luidsprekertjes alleen en ziet er zo mooi niet uit,precies setje dat je krijgt als je pc koopt )....voor dat geld zou je dus mogen verwachten dat het beter is hé

Er bestaat ongetwijfeld nog veel beter...Het is ook mijn droomset niet maar enige betaalbare dat er ook nog eens goed uitziet ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik merge even twee topics tot eentje, want 't gaat over het zelfde.

Anyway, bekijk het zo: zou jij ook gaan voetballen met een golfbal?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• TF

TF

bla bla

voodooless schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:54:
Ik merge even twee topics tot eentje, want 't gaat over het zelfde.

Anyway, bekijk het zo: zou jij ook gaan voetballen met een golfbal?
tnx... :-)

• MrProper
@ TF als je tegen Roeselare woont mag je gerust eens komen kijken...euch luisteren ;)

voor mij voldoen ze...gaat luid en mooie klank....meer moet het niet zijn....

natuurlijk wil ik ander en beter maar ik steek er liever niet nog meer geld in want set is al duur genoeg vind ik....
of het beter is dan bv set van sony van 400€....weet het niet....is in elk geval mooier (en daar betaal je ook voor)

wil gerust eens pics mailen....staan allemaal mooi onder mijne tv (linksvoor en rechtsvoor en center) en links en rechtsachter staan discreet opgesteld.
mijn madam is zelfs content en dat wil wat zeggen want dat het discreet was was ook vereiste

denk niet dat je in winkel ooit goed beeld van deze dingen krijgt (surround en tv)
alles klinkt goed en dikwijls zijn het duurste producten die er staan
Pagina: 1