Yup, ik heb hem maandag opgehaald. En heb er nu zo'n 500 km opzitten (gaat snel als je 110 km van je werk af zit

). Ervaring tot nu toe is zeer goed, maar heb nog niet echt kunnen cruisen ermee, dus echte beeldvorming komt wrs dit weekend wel.
Brakke phone pic, maar heb ff niets anders. Hij's al wel behoorlijk smerig, door het smerige weer van afgelopen dagen...
Toen ik m bestelde was ik nog niet zeker of mn kleur mooi zou uitvallen (Maserati Blue), maar toen ik m op ging halen, en buiten zag staan bij de dealer, wist ik dat ik de goede keuze gemaakt had. Auto ziet er erg mooi uit. Kleur doet m erg goed. Ook de zwart blauwe bekleding met blauwe sticksels aan de binnenkant staat erg mooi. Wist gelijk weer waarom ik voor deze auto gekozen had
Rij eigenschappen zijn ook erg ok. De sportuitvoering met sportonderstel ligt lekker strak op de weg, zonder echt te stuiteren zoals bv een Leon FR, op de snelweg totaal geen last van kleine oneffenheden, maar op een klinkerweg merk je wel dat de auto toch redelijk stug geveerd is.
Sturen doet ie ook erg goed, ja in bochten is ie wat licht maar daar heb ik echt totaal geen problemen mee, ben er eigenlijk gelijk al aan gewend. Ook op polderweggetjes met veel bochten stuur ie erg soepel, en blijft de auto lekker strak op de weg liggen. Ook de ESP & ASR die op de sport zit doet goed zn werk. Was even op het gas gaan staan op een polderweg die goed nat was van de regen, en je voelt (en ziet aan de hand van knipperend waarschuwlampje) goed dat de ASR zijn werk doet. Bij het wegglijden van de wagen in een bocht reageert het gelijk, ook bij het spinnen van de wielen bij hard optrekken. Heb zelf zoiets nog nooit op een auto gehad, en vind dit dus ook erg prettig.
Verder kan ik de zitpositie goed afstellen. Stoel zit erg goed, zit vlak zou voor mij iets langer mogen zijn, maar dit is geen probleem. Stuur ligt erg fijn in de hand, is een beetje voorgevormd zodat je handen makkelijk op de tien voor twee, of de kwart voor drie posities kan zetten. De radio die er in de sport zit geeft ook erg goed geluid (4 speakers, 4 tweeters, en subwoofer). Blue&me werkt ook goed, dit is bluetooth voor je telefoon (incl sms lezer), en een USB aansluiting waar je een usb stick (of in mijn geval een 8 gig ipod) op aan kan sluiten, en je dmv tags doorheen kan bladeren op artiest/album enz. Dit allemaal met toetsen op stuur, of dmv spraak herkenning, dit laatste werkt goed, en is een leuke gadget, maar de toetsen op het stuur werken toch wat handiger vind ik.
Als laatste vind ik de ruimte in de auto ook goed, iets waar ik niet naar gekeken had, omdat ik de auto toch bijna altijd in mn eentje gebruikt. Maar ik kan bijvoorbeeld achter mezelf zitten, en hoef dan niet te bukken ofzo. Dus met drie volwassenen achterin moet ook lukken, al zal dat niet echt ruim zijn. Kofferbak is ook redelijk groot. Schijnt toch behoorlijk te zijn, iedereen die ik de auto heb laten zien verbaasd zich ook over de ruimte op de achterbank + de kofferbak.
Al met al zeer tevreden, maar voor een beter oordeel zal ik toch ff een maandje moeten rijden met deze auto. Dan zal ik er een paar duizend kilometer verder mee zijn, en kan ik een betere conclusie trekken. Nu heb ik toch een redelijk roze bril op omdat ik het gewoon een supermooie auto vind...
Ps. Omdat ik hoorde dat ie erg op een leon leek, vond ik deze foto wel toepasselijk. Duidelijk te zien dat de auto's behoorlijk andere lijnen hebben.
[edit]phone pics van mij auto toegevoegd
[
Voor 7% gewijzigd door
majoh op 08-11-2007 21:40
]