Fiat Bravo

Pagina: 1
Acties:
  • 907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 22:59

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ben weer wat naar een nieuwe auto aan het kijken.

Rijd momenteel een A4 uit 2001

Met een 1.8 turbo motor (160 PK) en enkele zaken als verwarmde stoelen, bi-xenon, parkeersensoren, traction control, climate control etc. Gaat de nieuwe A4 al snel richting de EUR 45.000

Nu vind ik vanaf dag 1 de nieuwe Fiat Bravo een geweldig mooie auto. Wellicht is het merk Fiat m.b.t. uitstraling niet te vergelijken met Audi, maar hoe zit het met de kwaliteit en de rij-eigenschappen?

De Nieuwe Bravo 1.4 T-jet Sport (150 PK) met zowat alle denkbare opties kost 'maar' EUR 30.000.

Dit is toch een geweldig groot verschil.

Wie rijdt er hier een Bravo 2007 en kan met wat meer vertellen over de do's en don'ts ?

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
Je wilt een nieuwe auto. Wat wil je weten? Waar je op moet letten bij aanschaf?
Natuurlijk krijg je van Bravo 2007 rijders een positieve reactie: 1) ze hebben er voor gekozen, 2) ze gaan hun nieuwe auto van 30000 niet afkraken.

Ik zag iig dat hij een van de hoogste vermogens heeft van die prijsklasse. Leuk motortje...
Fiat rijdt veel minder stug dan audi, had ik begrepen. Maar dat is gebaseerd op vergelijking duitse auto<->....alles behalve duitse auto... ;)
Hij zal ook wel zuiniger zijn dan de audi. Klinkt raar, maar dat is de nieuwe motortechniek.

Ga eens een proefritje doen, zou ik zeggen...
Laat het wel ff weten, want ik was er ook wel heel benieuwd naar.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51

Wok

Dakloos...

Ik bezit weliswaar zelf geen nieuwe Bravo, maar ik heb een tijd geleden al wel een proefrit gemaakt in mijn oriëntatie naar een nieuwe leasert. 't Was weliswaar de 1.4 80pk benzineversie, dus de prestaties laat ik buiten beschouwing ;)

Qua uiterlijk, tja, je zegt het zelf al: een schitterende auto om te zien. Op sommige punten is echter wel te merken dat vorm duidelijk boven functie ging: zo gaat de kofferbak alleen met de afstandsbediening open en heeft de klep geen handgreep...

(ik meen overigens ergens opgevangen te hebben dat vanaf modeljaar 2008 het logo op de kofferklep ook dienst doet als ontgrendeling/handgreep, dus als dat klopt, geldt dit nadeel niet meer ;) )

Binnenin heeft het design een negatieve invloed op het zicht rondom: 't is niet belabberd maar ook zeker niet optimaal.

Binnenin kijk je tegen een leuk vormgegeven dashboard aan. 't Zit ook goed in elkaar geschroefd, maar het kwaliteitsgevoel zal het zeker niet halen bij je huidige Audi A4 uit 2001. Voor zijn klasse is het gewoon netjes (vergelijkbaar met Peugeot/Ford/etc..).

De stuurbekrachtiging doet wel heel erg zijn best: teveel naar mijn zin en dan is deze met een druk op de knop nog eens extra licht te maken. Dat is wel een missertje want het komt de communicatie met de bestuurder niet ten goede. Dat had best wat minder soepel gemogen.

Ik ga ervan uit dat de T-Jet op een sportiever onderstel staat dan de overige versies. Het standaard onderstel is te slap geveerd. Qua comfort erg goed, maar als je wat sneller door de bochten gaat, wil de auto best overhellen met het standaard onderstel. Ik vond het in ieder geval net niet helemaal in balans. Daarmee is het zeker geen 'rijdende chicane', maar de concurrentie heeft het wat dat betreft toch net wat beter voor elkaar. Wellicht dat het 'sport' onderstel wel in balans is, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Voor een volledige indruk kun je mijn testverslag lezen. Moet ik wel bij vermelden dat het hier nog een exemplaar uit de 'voorproductie' betrof, dus waarschijnlijk zullen sommige zaken in de afgelopen tijd nog wat aangepast kunnen zijn :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
MeMoRy schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:19:
Je wilt een nieuwe auto. Wat wil je weten? Waar je op moet letten bij aanschaf?
Natuurlijk krijg je van Bravo 2007 rijders een positieve reactie: 1) ze hebben er voor gekozen, 2) ze gaan hun nieuwe auto van 30000 niet afkraken.

Ik zag iig dat hij een van de hoogste vermogens heeft van die prijsklasse. Leuk motortje...
Fiat rijdt veel minder stug dan audi, had ik begrepen. Maar dat is gebaseerd op vergelijking duitse auto<->....alles behalve duitse auto... ;)
Hij zal ook wel zuiniger zijn dan de audi. Klinkt raar, maar dat is de nieuwe motortechniek.

Ga eens een proefritje doen, zou ik zeggen...
Laat het wel ff weten, want ik was er ook wel heel benieuwd naar.
Ik ga er vanuit dat mensen eerlijk en objectief over een auto kunnen oordelen. Ook al hebben ze zelf een bepaalde auto, dan mag ik aan nemen dat ze toch eerlijk zullen zijn als er bepaalde minpunten aan zijn.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het idee krijg dat ik spijt krijg als ik nu voor de Fiat zou kiezen. Kan het verder niet echt onderbouwen, behalve dat mijn voorkeur toch naar een nette sedan uitgaat.

Gelukkig komt/is er op dat gebied behoorlijk wat nieuws op de makrt.
In het duurdere segment de mercedes C en de audi A4.

Daaronder komen de mazda 6, waarven de 1e foto's een geslaagde sedan laten zien en de opel vectra komt er nog aan. De Ford mondeo is in dit geval helemaal niet mijn smaak.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een paar maanden terug een proefrit gemaakt in de bravo sport 150pk diesel. DIe bewuste auto dus. Idd hel compleet...allen voelde hij voor mij toch echt niet solide aan tov de golf V die ik op dat moment als huurauto had. Dan heb je met een VAG auto toch een stuk meer in handen :)
Grote minpunten van de bravo:
Zoals gezegd niet heel stevig aanvoelen, erg zenuwachtig reageren, en een bestuurdersstoel die wel lendesteun en hoogteverstelling had maar de bijrijdersstoel dan weer niet...dat vond ik gewoon een gemiste kans voor een auto van 30k

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:37

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heb een 150 pk diesel, sport versie in de bestelling. En ja, ik vind het dus een leuke auto, zeker voor de prijs. Daar moet je toch echt naar kijken. Tuurlijk haalt ie niet de kwaliteit van een A4 van 45.000, maar dan zit je mijn inziens ook wel in een andere klasse. Ik zou de bravo meer vergelijken met een A3.

En ja, het is geen duitser, al is Fiat tegenwoordig wel een stuk beter dan vroeger. Lees er maar een paar reviews op na, veel mensen zijn positief over de Bravo. Echter veel genoemde minpunten zijn wel de 'slappe' vering, te veel aanwezige stuurbekrachtiging, en slecht zicht rondom.

Dat laatste komt toch echt door het design, als je beter zicht wilt kun je beter voor een Auris ofzo gaan, maar ja, die vind ik dan ook lelijk.

De stuurbekrachtiging had van mij ook een stuk minder gemogen, die is echt zwaar aanwezig. Maar na 1.5 uurtjes er in rijden was ik er eigenlijk wel aan gewend, waardoor het voor mij geen reden was om de auto niet te nemen. Maar iets minder had ik wel fijn gevonden.

De slappe vering valt bij de Sport versie heel erg mee. Die is een stuk stugger door het sportonderstel wat eronder zit. Maar mijn inziens mocht ie nog wel ietsjes stugger zijn.

Tja, ik ben voor de Sport versie gegaan omdat die zeer compleet is voor wat je betaald. Het is ook de enige versie die ik echt interessant vind.

Ik krijg m wrs over een week of 5. Ik zal dan hier nog eens terug komen want dan heb ik wat meer ervaring dan een proefritje...

Ps. Wat hierboven staat over passagiers stoel is niet helemaal correct. In de sport versie is die namelijk wel in hoogte verstelbaar. Echter geen lendesteun. Maar dat is dacht ik wel een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
majoh schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:09:
Heb een 150 pk diesel, sport versie in de bestelling. En ja, ik vind het dus een leuke auto, zeker voor de prijs. Daar moet je toch echt naar kijken. Tuurlijk haalt ie niet de kwaliteit van een A4 van 45.000, maar dan zit je mijn inziens ook wel in een andere klasse. Ik zou de bravo meer vergelijken met een A3.

En ja, het is geen duitser, al is Fiat tegenwoordig wel een stuk beter dan vroeger. Lees er maar een paar reviews op na, veel mensen zijn positief over de Bravo. Echter veel genoemde minpunten zijn wel de 'slappe' vering, te veel aanwezige stuurbekrachtiging, en slecht zicht rondom.

Dat laatste komt toch echt door het design, als je beter zicht wilt kun je beter voor een Auris ofzo gaan, maar ja, die vind ik dan ook lelijk.

De stuurbekrachtiging had van mij ook een stuk minder gemogen, die is echt zwaar aanwezig. Maar na 1.5 uurtjes er in rijden was ik er eigenlijk wel aan gewend, waardoor het voor mij geen reden was om de auto niet te nemen. Maar iets minder had ik wel fijn gevonden.

De slappe vering valt bij de Sport versie heel erg mee. Die is een stuk stugger door het sportonderstel wat eronder zit. Maar mijn inziens mocht ie nog wel ietsjes stugger zijn.

Tja, ik ben voor de Sport versie gegaan omdat die zeer compleet is voor wat je betaald. Het is ook de enige versie die ik echt interessant vind.

Ik krijg m wrs over een week of 5. Ik zal dan hier nog eens terug komen want dan heb ik wat meer ervaring dan een proefritje...

Ps. Wat hierboven staat over passagiers stoel is niet helemaal correct. In de sport versie is die namelijk wel in hoogte verstelbaar. Echter geen lendesteun. Maar dat is dacht ik wel een optie...
Heb je onderstussen de auto binnen? zo ja, hoe bevalt deze? Zou je wat meer van je ervaringen kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:16
Ik rij er nu 2 maanden 1 (huur) totdat ik een leaseauto kan kiezen. Ik zal even wat voors en tegens opnoemen (dit is natuurlijk erg persoonlijk):

GOED:
- Goede kwaliteit afwerking
- Duidelijk dashboard
- Fijne stoelen
- Groot dashboard kastje
- Hoofdsteun kan hoog genoeg
- 6 versnellingen
- Radio is best okee
- Cruisecontrol

SLECHT:
- Stuur, zeer weinig gevoel in de auto. En dan staat de 'city' bekrachtiging nog uit ook. Als je die aanzet kan een vlieg de auto 'sturen'. Zorgt voor onrustig gedrag bij 80 km/uur of hoger.
- Zicht rondom matig
- Vering matig. Mijn 11 jaar oude Tempra ging beter over drempels heen.
- Geen middenarmsteun
- Bediening mistlampen en auto-menu. Knopjes zitten bij de bijrijder
- De 1.4 benzine (non-turbo) is ondergemotoriseerd
- Hendels voor knipperlicht / ruitenwissers zitten er hoog ten opzichte van het stuur
- Stuur is gevormd voor 10 voor 2 vasthouden terwijl tegenwoordig oa ivm de ontplooiende airbag kwart voor 3 aanbevolen is.
- Weinig laadruimte, met bank naar beneden ook nog ns niet vlak
- Mistlampen gaan links/rechts aan bij sturen of knipperen links/rechts. Dit is wettelijk volgens mij zelfs verboden aangezien je niet zomaar mistlampen mag voeren. Kan niet uit. Mensen flitsen er ook vaak voor en bij tankstation krijg continu te horen 'je hebt een kapot mistvoorlicht'

Edit: Ik zou hem dus zelf niet kopen.
Voor lease zit ik te kijken naar een Kia Cee'd of een hyundai i30. Skoda Fabia is ook nog een optie al heb ik daar nog niet in gereden.
Qua uiterlijk, tja, je zegt het zelf al: een schitterende auto om te zien. Op sommige punten is echter wel te merken dat vorm duidelijk boven functie ging: zo gaat de kofferbak alleen met de afstandsbediening open en heeft de klep geen handgreep...
Ehh.. Gewoon op het ronde FIAT logo drukken -> klep open. Als ie open is zit de handgreep over de hele breedte onder het logo. Daar zit zelfs nog een veer voor naast het slot om te zorgen dat de klep naar achteren komt. Volgens mij is het nog steeds 2007 dus het was bij jou OF stuk OF je hebt iets raars gedaan :P

[ Voor 28% gewijzigd door Korvaag op 29-10-2007 21:09 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Sjoko schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:58:
- Mistlampen gaan links/rechts aan bij sturen of knipperen links/rechts. Dit is wettelijk volgens mij zelfs verboden aangezien je niet zomaar mistlampen mag voeren. Kan niet uit. Mensen flitsen er ook vaak voor en bij tankstation krijg continu te horen 'je hebt een kapot mistvoorlicht'
Aangezien de Bravo gewoon een goedkeuring heeft voor de Nederlandse weg, zal het dus niet illegaal zijn. Het zullen dan waarschijnlijk geen mistlampen zijn (die zijn namelijk gebonden aan strikte regelgeving), maar verstralers en daarmee feitelijk een extra set koplampen (en die mogen gewoon gevoerd worden).
Edit: Ik zou hem dus zelf niet kopen.
Voor lease zit ik te kijken naar een Kia Cee'd of een hyundai i30. Skoda Fabia is ook nog een optie al heb ik daar nog niet in gereden.
offtopic:
Heb je al wel in de Kia en Hyundai gereden? Kijk anders hier voor een testverslag van de Hyundai en hier voor een test van de Kia. :)

/edit:
Ehh.. Gewoon op het ronde FIAT logo drukken -> klep open. Als ie open is zit de handgreep over de hele breedte onder het logo. Daar zit zelfs nog een veer voor naast het slot om te zorgen dat de klep naar achteren komt. Volgens mij is het nog steeds 2007 dus het was bij jou OF stuk OF je hebt iets raars gedaan
Ik reed in een exemplaar uit de voorproductie, dus niet nog niet geheel volgens officiële spec. ;) Daarnaast heb ik het over 'modeljaar' 2008 en dat begint bij fabrikanten doorgaans al in september van het vorige jaar (in dit geval dus 2007) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 29-10-2007 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik heb alleen in de Cee'd gereden. De hyundai komt binnenkort een keer. De Cee'd vond ik een erg fijne auto. Het het feit dat ie met GasFX leverbaar is komt voor mij ivm lease goed uit. Tel daarbij op dat de 1.4 gewoon 109 PK heeft en het is een goede wagen :) (vind ik).

Verder: Als die lampen iets niet zijn.. dan zijn het verstralers ;) Ze schijnen met name vlak voor de auto op het asfalt en in de berm. Ik denk eerder dat de wet gewoon geen uitspraak doet over het voeren van 1 lamp ;)
Ik reed in een exemplaar uit de voorproductie...
Ah.. duidelijk.. je hebt dus iets raars gedaan :P ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Korvaag op 29-10-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Sjoko schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:18:
Verder: Als die lampen iets niet zijn.. dan zijn het verstralers ;) Ze schijnen met name vlak voor de auto op het asfalt en in de berm. Ik denk eerder dat de wet gewoon geen uitspraak doet over het voeren van 1 lamp ;)
Kwestie van het lampglas even checken: als er een F of B in het glas staat, is het inderdaad een mistlamp, anders gewoon een verstraler. :)
Ah.. duidelijk.. je hebt dus iets raars gedaan :P ;)
Toen ik de proefrit maakte, was de Bravo net een paar weken in NL verkrijgbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ik zal morgen ns kijken en dat hier posten. Nu geen zin om op m'n knieen voor die bak te gaan liggen met m'n duiklamp voor max zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb hem gereden en vindt het een fijne auto, maar mijn negatieve ervaring met de betrouwbaarheid van eerdere modellen van Fiat (punto en stilo) stemmen me negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vind hem zelf heerlijk rijden!
overigens nog een keer mijn filmpje spammen die ik heb gemaakt voor een school opdracht met anderen:

klikkerdeklik

:) vind alles eigenlijk erg netjes, en rijgedrag is dus ook erg fijn zoals ik eerder aanhaalde ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Offtopic: Aarghh.. nog een Sjoerd.....

Edit: Ik wou net zeggen.. toen ik registreerde mocht m'n naam niet volgens mij. Toen heb ik maar een samentrekking van m'n voor- en achternaam genomen.

[ Voor 76% gewijzigd door Korvaag op 30-10-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Sjoko schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:25:
Offtopic: Aarghh.. nog een Sjoerd.....
met de enige echte sjoerd nickname ;) (heb ik wat moeite voor moeten doen :+ )
Oke sorry nu weer ontopic ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Maarten schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:41:
[...]

Heb je onderstussen de auto binnen? zo ja, hoe bevalt deze? Zou je wat meer van je ervaringen kunnen posten?
Mag m maandag ophalen, foto's en ervaringen komen dan snel :)
SLECHT:
- Stuur, zeer weinig gevoel in de auto. En dan staat de 'city' bekrachtiging nog uit ook. Als je die aanzet kan een vlieg de auto 'sturen'. Zorgt voor onrustig gedrag bij 80 km/uur of hoger.
Van het gevoel vind ik dat je gelijk hebt, echt 'city' werkt alleen onder de 40 km/h dus bij 80 en hoger heb je daar geen last van, de fiat is gewoon over het algemeen iets te veel 'bekracht'.
- Zicht rondom matig
- Vering matig. Mijn 11 jaar oude Tempra ging beter over drempels heen.
- Geen middenarmsteun
Zicht is matig ja, verig is in de sport goed, ander modellen hebben ander onderstel, dus kan ik niet over praten. Middenarm steun zit in bijna alle modellen behalve de minst luxe, die jij blijkbaar gereden hebt.
- Bediening mistlampen en auto-menu. Knopjes zitten bij de bijrijder
- De 1.4 benzine (non-turbo) is ondergemotoriseerd
Knopjes vind ik allemaal goed te berijken, behalve die jij noemt ja, maar die gebruik je dan ook het minst. De non turbo motor is idd niet echt genoeg voor deze auto, de T-Jet turbo bezine motoren worden echter overal zeer goed beoordeeld.
- Hendels voor knipperlicht / ruitenwissers zitten er hoog ten opzichte van het stuur
- Stuur is gevormd voor 10 voor 2 vasthouden terwijl tegenwoordig oa ivm de ontplooiende airbag kwart voor 3 aanbevolen is.
- Weinig laadruimte, met bank naar beneden ook nog ns niet vlak
Laadruimte wordt juist als redelijk groot gezien in zijn klasse :?
Vind ik zelf ook irritante functie, ipv meedraaiende koplampen gebruiken ze dit systeem. Bij veel indraaien, of bij knipperen onder bepaalde snelheid gaan een lamp aan die achter het mistlamp glasje zit (schijnt niet de mistlamp zelf te zijn) om de bocht te verlichten. Dit gebeurd alleen als je zelf dimlicht voert, maar vind ik zelf niet echt bijdragen aan mijn zicht. Ik ga dus ook vragen of dit op een of andere manier uit te zetten is...
Ik heb hem gereden en vindt het een fijne auto, maar mijn negatieve ervaring met de betrouwbaarheid van eerdere modellen van Fiat (punto en stilo) stemmen me negatief.
Dacht ik eerst ook, heb echter hiervoor een Grande Punto gereden, waar ik zonder een probleem 100.000 in 2 jaar tijd heb gehaald. En volgens de duitse wegen wacht blijken de nieuwe fiat modellen zeer betrouwbaar te zijn: http://www.fiatclubnederland.nl/adac/

Ja je kunt zeggen dat mijn kijk misschien iets te positief is allemaal, maar dit komt alleen doordat ik twee jaar met volle tevredenheid in een Grande Punto gereden heb, die al mijn vooroordelen van de baan veegde. En natuurlijk hoop ik dat de Bravo dat ook gaat doen ;)

[ Voor 83% gewijzigd door majoh op 30-10-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
majoh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:49:

[...]
Van het gevoel vind ik dat je gelijk hebt, echt 'city' werkt alleen onder de 40 km/h dus bij 80 en hoger heb je daar geen last van, de fiat is gewoon over het algemeen iets te veel 'bekracht'.
Ik heb het wat onduidelijk neergezet zie ik. Ik heb de extra bekrachtiging nooit aanstaan maar zelfs zonder extra berkachtiging vind ik hem vergeleken met andere auto's die ik gereden heb een erg onrustig weggedrag hebben.

Edit: en ja :P ik rij 1 van de eenvoudigere modellen (nog wel met airco. Geen idee of er een model bestaat zonder). Dit komt omdat het nog een tijdelijke huurauto is van ING carlease totdat ik mag kiezen. Ik ben blij om te lezen dat er in de duurdere modellen wel een fijne motor zit en een middenarmsteun :)

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 30-10-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
majoh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:49:
[...]
Mag m maandag ophalen, foto's en ervaringen komen dan snel :)

[...]
En heb je hem al? en wat zijn je ervaringen?

Die van mij komt namelijk als alles meezit 24 nov. :) ik heb trouwens de 1.9 Multijet diesel 115PK Emotion besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Yup, ik heb hem maandag opgehaald. En heb er nu zo'n 500 km opzitten (gaat snel als je 110 km van je werk af zit :X). Ervaring tot nu toe is zeer goed, maar heb nog niet echt kunnen cruisen ermee, dus echte beeldvorming komt wrs dit weekend wel.

Brakke phone pic, maar heb ff niets anders. Hij's al wel behoorlijk smerig, door het smerige weer van afgelopen dagen...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/FIAT/Bravo.jpg

Toen ik m bestelde was ik nog niet zeker of mn kleur mooi zou uitvallen (Maserati Blue), maar toen ik m op ging halen, en buiten zag staan bij de dealer, wist ik dat ik de goede keuze gemaakt had. Auto ziet er erg mooi uit. Kleur doet m erg goed. Ook de zwart blauwe bekleding met blauwe sticksels aan de binnenkant staat erg mooi. Wist gelijk weer waarom ik voor deze auto gekozen had ;)

Rij eigenschappen zijn ook erg ok. De sportuitvoering met sportonderstel ligt lekker strak op de weg, zonder echt te stuiteren zoals bv een Leon FR, op de snelweg totaal geen last van kleine oneffenheden, maar op een klinkerweg merk je wel dat de auto toch redelijk stug geveerd is.

Sturen doet ie ook erg goed, ja in bochten is ie wat licht maar daar heb ik echt totaal geen problemen mee, ben er eigenlijk gelijk al aan gewend. Ook op polderweggetjes met veel bochten stuur ie erg soepel, en blijft de auto lekker strak op de weg liggen. Ook de ESP & ASR die op de sport zit doet goed zn werk. Was even op het gas gaan staan op een polderweg die goed nat was van de regen, en je voelt (en ziet aan de hand van knipperend waarschuwlampje) goed dat de ASR zijn werk doet. Bij het wegglijden van de wagen in een bocht reageert het gelijk, ook bij het spinnen van de wielen bij hard optrekken. Heb zelf zoiets nog nooit op een auto gehad, en vind dit dus ook erg prettig.

Verder kan ik de zitpositie goed afstellen. Stoel zit erg goed, zit vlak zou voor mij iets langer mogen zijn, maar dit is geen probleem. Stuur ligt erg fijn in de hand, is een beetje voorgevormd zodat je handen makkelijk op de tien voor twee, of de kwart voor drie posities kan zetten. De radio die er in de sport zit geeft ook erg goed geluid (4 speakers, 4 tweeters, en subwoofer). Blue&me werkt ook goed, dit is bluetooth voor je telefoon (incl sms lezer), en een USB aansluiting waar je een usb stick (of in mijn geval een 8 gig ipod) op aan kan sluiten, en je dmv tags doorheen kan bladeren op artiest/album enz. Dit allemaal met toetsen op stuur, of dmv spraak herkenning, dit laatste werkt goed, en is een leuke gadget, maar de toetsen op het stuur werken toch wat handiger vind ik.

Als laatste vind ik de ruimte in de auto ook goed, iets waar ik niet naar gekeken had, omdat ik de auto toch bijna altijd in mn eentje gebruikt. Maar ik kan bijvoorbeeld achter mezelf zitten, en hoef dan niet te bukken ofzo. Dus met drie volwassenen achterin moet ook lukken, al zal dat niet echt ruim zijn. Kofferbak is ook redelijk groot. Schijnt toch behoorlijk te zijn, iedereen die ik de auto heb laten zien verbaasd zich ook over de ruimte op de achterbank + de kofferbak.

Al met al zeer tevreden, maar voor een beter oordeel zal ik toch ff een maandje moeten rijden met deze auto. Dan zal ik er een paar duizend kilometer verder mee zijn, en kan ik een betere conclusie trekken. Nu heb ik toch een redelijk roze bril op omdat ik het gewoon een supermooie auto vind...

Ps. Omdat ik hoorde dat ie erg op een leon leek, vond ik deze foto wel toepasselijk. Duidelijk te zien dat de auto's behoorlijk andere lijnen hebben.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ah1222/FIAT/Bravo_Leon.JPG

[edit]phone pics van mij auto toegevoegd

[ Voor 7% gewijzigd door majoh op 08-11-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Gaaf joh! ik kan haast niet meer wachten voordat de mijne geleverd wordt :)
De ETA is nog steeds 24 nov. dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 12:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik heb een proefrit gehad maar vond de bak niet echt fijn rijden eerlijk gezegd. Weinig contact met 't wegdek via 't stuur en veul te veul stuurbekrachtiging... verder wel fijne bak, maar mijn keuze wordt 't niet iig...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 05:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Fiat en stuurbekrachtiging is in mijn ogen altijd al niet super geweest. Lijkt net of ze altijd er rekening mee houden dat je een vrouw bent ofzo :X

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
D3NN1S schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:42:
Gaaf joh! ik kan haast niet meer wachten voordat de mijne geleverd wordt :)
De ETA is nog steeds 24 nov. dus ik ben benieuwd!
Whoehoe!!

Kreeg net een telefoontje van de dealer dat ik hem morgen op kan halen!!
Sneller dus dan verwacht!

Overigens is het deze kleur e.d. en pics van de auto volgen nog :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fiatdenhaan.nl/GFX/grijs%20rijdend%20voorkant.jpg

*O* *O*

* D3NN1S Dansje doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:48

krietjur

Where am I?

D3NN1S schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:16:
[...]

Whoehoe!!

Kreeg net een telefoontje van de dealer dat ik hem morgen op kan halen!!
Sneller dus dan verwacht!

Overigens is het deze kleur e.d. en pics van de auto volgen nog :)

[afbeelding]

*O* *O*

* D3NN1S Dansje doet
Stond vandaag een oplegger met 4 Bravo's in die kleur bij ons bedrijf voor de deur, mooie auto en zag er erg sjiek uit in die kleur. Ik vind de eerder geposte blauwe variant overigens ook erg fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
krietjur schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:28:
[...]

Stond vandaag een oplegger met 4 Bravo's in die kleur bij ons bedrijf voor de deur, mooie auto en zag er erg sjiek uit in die kleur. Ik vind de eerder geposte blauwe variant overigens ook erg fraai!
Ik heb hem vanmiddag opgehaald!
Ik had het type wat ik heb besteld nog nooit irl gezien dus het was voor mij ook een beetje een verassing hoe het interieur eruit zou gaan zien en het uiterlijk van buiten.
Maar man o man wat vind ik hem mooi zeg! :D ben helemaal happy de peppie! :D

Pics Volgen z.s.m. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 17:01
die mistlamp die links of rechts gaat branden bij insturen is de "adaptive bochtverlichting"
Bij andere auto's zit deze in de koplampunit, maar hierbij in de mistlamp, zodat het meer opvalt.

Ik heb ook in dit model gereden en denk dat ik binnen nu en een week een 1.9 TDI Edizione Prima ga bestellen.
'k Heb proef gereden in de 115 pk en vond het niet behelpen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:52
beschuitfluiter schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:57:
ik heb een proefrit gehad maar vond de bak niet echt fijn rijden eerlijk gezegd. Weinig contact met 't wegdek via 't stuur en veul te veul stuurbekrachtiging... verder wel fijne bak, maar mijn keuze wordt 't niet iig...
Daar wen je vrij snel aan hoor. Ik ken Fiat's stuurbekrachtiging niet van de Bravo, maar ik neem aan dat dat niet veel verschilt van de Grande Punto (daar is ook hetzelfde commentaar op in ieder geval :+). Ja, het stuurt licht, erg licht. Maar weinig contact met het wegdek? Ik vind het prettiger sturen dan de recente VAG-wagens waar ik in gereden heb (Golf V, Skoda Octavia)...

[ Voor 0% gewijzigd door Xander op 15-11-2007 10:27 . Reden: het was laat.. ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 12:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Xander schreef op donderdag 15 november 2007 @ 00:16:
[...]

Daar wen je vrij snel aan hoor. Ik ken Fiat's stuurbekrachtiging niet van de Bravo, maar ik neem aan dat dat niet veel verschilt van de Grande Punto (daar is ook hetzelfde commentaar op in ieder geval :+). Ja, het stuurt ligcht, erg ligcht. Maar weinig contact met het wegdek? Ik vind het prettiger sturen dan de recente VAG-wagens waar ik in gereden heb (Golf V, Skoda Octavia)...
mja, misschien wel; maar ik baseer m'n (voorlopige) mening op díe proefrit en vond 't echt storend...
Maarja, ik ben dan ook niet veel gewend wat stuurbekrachtiging betreft :)

[ Voor 59% gewijzigd door beschuitfluiter op 15-11-2007 09:31 ]

¯\_(ツ)_/¯

• D3NN1S
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:30:
[...]

mja, misschien wel; maar ik baseer m'n (voorlopige) mening op díe proefrit en vond 't echt storend...
Maarja, ik ben dan ook niet veel gewend wat stuurbekrachtiging betreft :)
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad tijdens mn proefrit mij er ook enorm aan stoorde.
Maar ik heb het idee dat Fiat naar deze klachten heeft geluisterd ofzo want die van mij heeftn og steeds wel een lichte stuurbekrachtiging maar lang niet zo erg als dat ik tijdens de proefrit had :?

Kan het zijn dat Fiat hier iets aan veranderd heeft of zit het gewoon tussen mn oren? :+

• Xander
Zit tussen je oren. Of de bandenspanning was niet goed bij je proefrit. :+

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

D3NN1S schreef op donderdag 15 november 2007 @ 11:46:
[...]

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad tijdens mn proefrit mij er ook enorm aan stoorde.
Maar ik heb het idee dat Fiat naar deze klachten heeft geluisterd ofzo want die van mij heeftn og steeds wel een lichte stuurbekrachtiging maar lang niet zo erg als dat ik tijdens de proefrit had :?

Kan het zijn dat Fiat hier iets aan veranderd heeft of zit het gewoon tussen mn oren? :+
Of je had toen de city stand er op staan ;)
De (grande)punto's waar ik in reed wou ik iig nooit in de city-stand, eng gedraai is het dan, veuls te licht :o

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:16
cooolkast schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:07:
[...]

De (grande)punto's waar ik in reed wou ik iig nooit in de city-stand, eng gedraai is het dan, veuls te licht :o
die city-stand is eigenlijk ook alleen goed voor inparkeren

Mijn Flickr; Sony A7iii

• D3NN1S
  • Niet online
cooolkast schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:07:
[...]

Nee die stond gewoon uit ;) anders gaat ie nog lichter :X
En daarbij gaat die boven de 40 km/h automagisch uit ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:25

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb de City-stand in mijn Stilo eigenlijk altijd aan staan. Perfekt voor het kleine werk, en zoals gezegd schakelt hij boven de 40km/h automatisch uit.

• Xander
De City-stand is imo nergens goed voor. Ook zonder citystand heb ik geen enkel probleem om met alleen mijn pink aan het stuur in te parkeren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jammer dat het geen Grote Fiat topic is geworden...moet volgende maand op zoek naar een auto, omdat ik geen recht meer heb op mn lease-auto ivm andere interne functie.
Ik zoek een Fiat Stilo uit 2002/2003, maar vroeg me af of er nog technische problemen zijn die men vroeger veel had (kinderziektes).
Mn voorkeur gaat in ieder geval uit naar een 1.2 Active, 80 PK. Schijnen erg zuinig te zijn, en kwa prestaties niet tegen te vallen.
Iemand hier die zo'n auto rijdt of heeft gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:53
Mijn zus heeft er zo een, heb er zelf niet in gereden, maar kwa prestaties is ze er erg tevreden over (het is geen sportwagen, maar je kan redelijk meekomen mits je geen gekke inhaal acties op de snelweg gaat doen e.d.). Wel zit ze met wat typische Fiat rammeltjes, maar daar heeft mijn Grande Punto ook last van zo nu en dan en komen er nu toch wel wat zaken naar boven buiten het normale onderhoud. Niet schokkend en te verwachten, maar goed het is dan ook een auto van 5 jaar oud.

Kan er eigenlijk weinig zinnigs over zeggen kwa rijden aangezien het niet m'n eigen is, maar onbetrouwbaar is hij tot op heden niet.

Zie wel horror verhalen in de MyReview van Autoweek, check dat eens. Ook even kijken bij de Stiloclubs (en Bravo/Brava clubs) her en der op het web. Daar staan ongetwijfeld veel gebruikerservaringen (voor m'n GP in ieder geval wel ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy op 19-11-2007 14:15 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 21:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Exorcist schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:50:
Jammer dat het geen Grote Fiat topic is geworden...
Het grote Fiat topic

Je hebt me overgehaald om er toch maar eens 1 te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Rejgun schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:41:
[...]

Gelukkig komt/is er op dat gebied behoorlijk wat nieuws op de makrt.
In het duurdere segment de mercedes C en de audi A4.

Daaronder komen de mazda 6, waarven de 1e foto's een geslaagde sedan laten zien en de opel vectra komt er nog aan. De Ford mondeo is in dit geval helemaal niet mijn smaak.
Ik ben er nog steeds niet uit (heb ook absoluut geen haast ;), maar ondertussen zijn de 1e foto's van de Vectra (heet voortaan Insignia) er. De eerste (niet officiële) foto's vallen me echter tegen, maar wie weet, de officiële release is er immers nog niet.

De Mazda 6 daarentegen oogt erg goed. En met de prijs van deze auto zit het ook goed. Voor 36 mille heb je alle denkbare opties :) en een stevige motor. (ter vergelijking: Dit is dus de vanaf prijs van een 'kale' A4...)

To be continued.......

[ Voor 11% gewijzigd door Rejgun op 23-01-2008 19:59 ]

Pagina: 1